Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Heineken maakt met seltzer werk van klantgerichtheid'

AMSTERDAM (AFN) - Heineken laat met de introductie van nieuwe 'hard seltzers' zien dat het zich meer op de nieuwe wensen van klanten richt. Dat schrijven analisten van Jefferies, nadat de brouwer de lancering van zijn eerste hard seltzer in Mexico en Nieuw-Zeeland had aangekondigd.

Hard seltzers zijn laag-alcoholische drankjes op basis van mineraalwater met fruitsmaakjes. Donderdag kondigde Heineken zijn eigen versie van dit drankje aan onder de naam Pure Piraña.

Volgens Jefferies onderstreept deze stap dat Heineken onder zijn nieuwe topman "de consument centraler stelt en de blik meer naar buiten richt". Daarbij kijkt Heineken verder dan bier alleen, aldus de marktkenners. Het is volgens Jefferies nog niet helemaal duidelijk of de hard seltzers ook in Europa een succes worden.

Jefferies hanteert een hold-advies voor Heineken. Het aandeel stond donderdagmiddag 0,4 procent lager op 77,36 euro.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Heineken
Heineken Hld.

Gerelateerd

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 jonas 17 september 2020 21:26
    Seltzer? Wat een naam. Marketing met dat?

    Ouwe Freddy Heineken zou uit zijn graf opstaan bij dit soort kulnamen!

    Is er wat mis in de marketing bij Heineken? Komt bij waarom nemen ze Carlberg niet over of wat anders. Ingeslapen zaakje daar bij Heineken.

    Ook vrij dom om nu in de supermarkten met Heinekenmerk te stunten. Dat had je moeten doen met een ander merk. Is het allemaal zo moeilijk? Je hebt een topmerk op topsegment en ja wordt de concurrentie heftig dan ga je stunten met een ander merk.

    Groet, Jonas
  2. forum rang 6 jonas 17 september 2020 21:56

    Bij Heineken begrijpen ze het gewoon niet meer, terwijl het zo simpel is. Neem Spanje daar hebben ze al een mooi merk en dan zet je in de exclusieve sfeer het Heinekenmerk boven. Bier is gevoel en marketing.

    Zelf vind ik Bavaria en huismerk Jumbo meer mijn ding. Is gewoon een kwestie van ander etiquette erop gooien en de mensen wat wijs maken.

    Groet, Jonas
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. Heineken 17:35
    88,000
    +0,20% +0,180
  2. 73,000
    0,00% 0,000

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links