Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

ABN AMRO rekent op kwartaalverlies en stelt dividendbetaling uit

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. tinybolus 30 maart 2020 08:49
    Risicodekkingen

    Verder verwacht de bank dit jaar meer geld kwijt te zijn aan risicodekkingen. Dat zal ook in het eerste kwartaal van dit jaar het geval zijn.


    Ze bedoelen 2e kwartaal. Verder vraag ik mij af wat ABN had gedaan indien de ECB dit verzoek niet had ingediend, eigenlijk veel interessanter...
  2. forum rang 4 Goldfish1080 30 maart 2020 09:08
    quote:

    tinybolus schreef op 30 maart 2020 08:49:


    Risicodekkingen

    Verder verwacht de bank dit jaar meer geld kwijt te zijn aan risicodekkingen. Dat zal ook in het eerste kwartaal van dit jaar het geval zijn.


    Ze bedoelen 2e kwartaal. Verder vraag ik mij af wat ABN had gedaan indien de ECB dit verzoek niet had ingediend, eigenlijk veel interessanter...



    Zeker intressant alleen compleet zinloos. Ik denk dat de overgrote meerderheid na donderdagmiddag geen dividend meer verwachtte. De koersschommelingen zijn nog niet voorbij en ik begrijp ook dat velen een 430 of lager op de aex als realistisch zien. Zelf denk ik dat een echte bear market drop op dit moment alleen door de US veroorzaakt kan worden (corona loop daar uit de klauwen). Europese en Aziatische fondsen hebben de klappen al gehad.
  3. willem1000 30 maart 2020 11:58
    Dividend opschorten is in feite de problemen je uit schuiven. Dus gewoon dividend betalen, geen verzinsekls, met deregulatie banken en stop van de onheilzame weg van staats-kapitalisme( vorm van communistische staatsindeling). De vorige situatie komt niet meer terug in nederland noch in Europa, daar heeft onze automatisering en robotisering voor gezorgd. De ZZP groep zal behoorlijk inkrimpen. zoals "Goldfish 1080" noemde:er wordt veel onzin uitgekraamd, ook op hoog niveau helaas.
  4. Kopzorgen over erfpacht 30 maart 2020 14:16
    Merkwaardig dat de ECB, DNB (Klaas Knot), de Pensioenfederatie en VEB adviseren om dividendbetalingen te staken. Je zult maar AOW'er zijn een voor een beetje extra pensioen afhankelijk zijn van dit dividend.
    Wellicht een eye-opener voor andere bedrijven?
    Tijdens de laatste crisis werden sommige bedrijven notabene opgezadeld met een rente van 14%!!!!
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?