Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.860 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 89 90 91 92 93 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
rationeel
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 jan 2019 om 20:06:


GroenLinks komt met wet voor CO2-heffing
23 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Oppositiepartij GroenLinks heeft een wetsvoorstel voor een CO2-heffing voor de grote industrie gepresenteerd. De invoering van zo’n belasting voor de grote vervuilers is voor de linkse partij een belangrijke voorwaarde voor steun aan de regeringscoalitie, die bij de komende verkiezingen haar meerderheid in de Eerste Kamer lijkt te verliezen.

GroenLinks-leider Jesse Klaver stelde de wet voor op een speciale bijeenkomst in Den Haag. Die CO2-belasting moet er komen als het kabinet met GroenLinks tot een politiek akkoord over het klimaat wil komen, aldus Klaver. Hij rekent erop dat de coalitie na de verkiezingen in maart niet langer om zijn partij heen kan.

De wet regelt dat grote industriële bedrijven een heffing gaan betalen voor elke ton CO2 die zij uitstoten. Het tarief loopt op van 25 euro in 2020 tot 100 euro vanaf 2030 en 200 euro vanaf 2050. Met een deel van de opbrengst kan de energierekening voor burgers worden verlaagd door de teruggave energiebelasting te verhogen.



En als er weer duizenden werknemers ontslagen worden, zeker staken? Of nemen ze zelf in dienst?
DeZwarteRidder
0
quote:

rationeel schreef op 21 jan 2019 om 20:26:


[...]Geleuft ghy ut?

Er is geen enkele twijfel mogelijk over de goede bedoelingen van de Clintons en de stichting.
De hele boekhouding is openbaar.
maurice73
0
quote:

rationeel schreef op 21 jan 2019 om 20:28:


[...]

En als er weer duizenden werknemers ontslagen worden, zeker staken? Of nemen ze zelf in dienst?


Vanaf 4.20 is DSM-topman Feike Sijbesma aan het woord: www.youtube.com/watch?v=QNz8t_hemNE

Die zat gisteren ook in Buitenhof met dezelfde boodschap.
aextracker
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 jan 2019 om 20:06:


GroenLinks komt met wet voor CO2-heffing
23 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Oppositiepartij GroenLinks heeft een wetsvoorstel voor een CO2-heffing voor de grote industrie gepresenteerd. De invoering van zo’n belasting voor de grote vervuilers is voor de linkse partij een belangrijke voorwaarde voor steun aan de regeringscoalitie, die bij de komende verkiezingen haar meerderheid in de Eerste Kamer lijkt te verliezen.

GroenLinks-leider Jesse Klaver stelde de wet voor op een speciale bijeenkomst in Den Haag. Die CO2-belasting moet er komen als het kabinet met GroenLinks tot een politiek akkoord over het klimaat wil komen, aldus Klaver. Hij rekent erop dat de coalitie na de verkiezingen in maart niet langer om zijn partij heen kan.

De wet regelt dat grote industriële bedrijven een heffing gaan betalen voor elke ton CO2 die zij uitstoten. Het tarief loopt op van 25 euro in 2020 tot 100 euro vanaf 2030 en 200 euro vanaf 2050. Met een deel van de opbrengst kan de energierekening voor burgers worden verlaagd door de teruggave energiebelasting te verhogen.



Zou practisch zijn wanneer het voorstel vermeld, welke industrieën en bedrijven dat zijn.
Uiteindelijk vormen het kosten die in de prijzen van geleverde diensten en producten zullen worden doorberekend.
Zonder een internationaal EU kader van wet- & regelgeving gaat de concurrentie positie van de Nederlandse bedrijven onderuit en zal dat midterm werkgelegenheid koste.

Jesse de groene groenteboer schiet weer met kromkommers op jacht naar macht. Helaas geen niveau om goed doordachte voorstellen te doen.

Tracker
voda
0
Benut uniforme kerosinebelasting aan de bron voor fundamenteel onderzoek brandstof

Opinie | Maarten van Eeghen, luchtvaartdeskundige

Het is een gotspe dat de luchtvaart tijdens de VN-klimaatconferentie in het Poolse Katowice buiten schot bleef. Nu is de luchtvaart nog goed voor 3% van de totale CO2-uitstoot, maar dat percentage groeit tot 50 in 2050.

Op — achterhaalde — ideologische gronden verbiedt het luchtvaartverdrag van Chicago uit 1944 (!) brandstofbelasting voor luchtverkeer. Het zou de verbondenheid van de wereldburgers in de weg staan. Daarnaast zou een uniforme belasting aan de pomp, wereldwijd om concurrentievervalsing te voorkomen, onhaalbaar zijn. Dit kan opgelost worden door een uniforme kerosinebelasting te heffen aan de bron, bij de producenten.

Miljardenfonds
Kerosinebelasting zal de CO2-uitstoot slechts beperkt afremmen, maar creëert wel een nieuw wereldwijd toegankelijk milieufonds, zonder de burger op kosten te jagen

Kerosinebelasting zal de CO2-uitstoot slechts beperkt afremmen, maar creëert wel een nieuw wereldwijd toegankelijk milieufonds, zonder de burger op kosten te jagen. Airlines zullen vermoedelijk — vanuit hun verantwoordelijkheid — aan dat miljardenfonds meewerken. De Wereldbank kan, onder auspiciën van de VN, een passende uitvoerder worden. Investeringen dienen op internationaal fundamenteel onderzoek gericht te worden, zoals waterstof- en kernenergie.

Ingrijpen heeft prioriteit omdat de temperatuur op aarde onherroepelijk stijgt, wat de oorzaken ook zijn. De doelstelling van Katowice was een temperatuurstijging van maximaal 1,5 graad in 2050 ten opzichte van de temperatuur aan het begin van de industriële revolutie. Gaandeweg is dit opgerekt naar 2 graden; 3 graden wordt inmiddels als waarschijnlijk beoordeeld.

De gevolgen voor de leefbaarheid in grote delen van de wereld laten zich raden. Tijdige aanpassingen kunnen veel menselijk leed voorkomen. Charles Darwin zei het al: niet de sterkste of de intelligentste overleeft, maar diegene die zich het beste aanpast.

Maarten van Eeghen werkt(e) in diverse functies in de luchtvaart.

fd.nl/opinie/1286444/benut-uniforme-k...
voda
0
GroenLinks zet coalitie onder druk met nationale CO2-heffing

GroenLinks draait twee maanden voor de Provinciale Statenverkiezingen de duimschroeven flink aan bij de diep verdeelde regeringscoalitie. De linkse oppositiepartij maakt de invoering van een nationale CO2-belasting voor het bedrijfsleven inzet van de verkiezingscampagne.

Jesse Klaver ondervraagt premier Mark Rutte vorige week dinsdag in de Tweede Kamer over het klimaatakkoord.Foto: Hollandse Hoogte / Bart Maat

Partijleider Jesse Klaver lanceerde maandagavond op een ingelaste meet-up in Den Haag een initiatiefwet die zo'n CO2-taks alsnog van de grond moet krijgen. De heffing is een harde eis voor steun van GroenLinks aan de klimaatplannen van het kabinet, zegt Klaver. Hij gaat ervan uit dat de coalitie na de Statenverkiezingen in de Eerste Kamer haar meerderheid kwijtraakt en niet langer om GroenLinks heen kan. Recente peilingen laten zien dat het die kant op gaat.

Klimaatverkiezingen
'Dit zijn klimaatverkiezingen', stelt Klaver. 'Wij zetten geen handtekening onder een politiek klimaatakkoord waarin een CO2-belasting ontbreekt.'
Klaver wil de opbrengst van een heffing gebruiken gebruiken om de energierekening voor burgers te verlagen en bedrijven die willen verduurzamen te subsidiëren.

Vorige week kwam de PvdA ook met een plan voor een nationale CO2-taks. Beide partijen proberen hiermee munt te slaan uit de hoogoplopende spanningen binnen de coalitie over de klimaatplannen. VVD en CDA zijn tegen een CO2-belasting, omdat die de concurrentiepositie van het bedrijfsleven te veel zou schaden. D66 en ChristenUnie zijn wel voor een algemene heffing.

Grootste vervuilers
Een CO2-belasting is volgens Klaver noodzakelijk om de klimaatdoelen te halen - 49% minder CO2-uitstoot in 2030 en 95% in 2050 - en de kosten van de klimaatmaatregelen eerlijk te verdelen tussen burgers en bedrijven.

'Zo'n heffing is effectief en eerlijk omdat de vervuiler betaalt en het bedrijven prikkelt hun uitstoot te verminderen', zegt Klaver.

Lees ook
Column Mathijs Bouman: invoeren die CO2-belasting, anders lukt het niet

Uit de meest recente cijfers van statistiekbureau CBS blijkt dat het Nederlandse bedrijfsleven in het derde kwartaal van 2018 ruim 85% van de totale CO2-uitstoot voor zijn rekening nam.

Klaver voelt zich gesteund door onder andere de Nederlandsche Bank en een reeks vooraanstaande economen, die eerder pleitten voor de invoering van een nationale CO2-belasting. Hoewel volgens DNB de gevolgen van een heffing op macro-niveau meevallen, kan de concurrentiepositie van individuele bedrijven, vooral in de chemische industrie en metaalsector, behoorlijk worden aangetast.

Bonus malus-regeling
In het eind december gepresenteerde concept-klimaatakkoord is, onder druk van het bedrijfsleven, geen CO2-heffing opgenomen. Voor de milieuorganisaties was dit reden vlak voor de presentatie van het akkoord van tafel te lopen.
Wel komt er een bonus-malusregeling. Bedrijven die te weinig doen om hun uitstoot te verlagen, krijgen een boete. Ondernemingen die vaart maken met CO2-reductie krijgen juist subsidie.

Klaver vindt deze regeling niet ver genoeg gaan. 'Dit leidt tot allemaal complexe en juridische uitvoeringsvragen, terwijl het ook simpel en eerlijk kan.'

ETS
Het plan van GroenLinks richt zich op de 435 bedrijven die nu ook al vallen onder het Europese emissiehandelssysteem ETS. Dat beprijst de uitstoot van 11.000 bedrijven in Europa, vooral de grote ondernemingen uit de metaalsector en chemische industrie.

Die prijs van CO2 verdrievoudigde vorig jaar. Eind 2018 kostte de uitstoot van één ton CO2 ruim €20. Klaver vindt deze prijs te laag en het effect op de CO2-reductie 'nihil'. In zijn voorstel komt daarom vanaf volgend jaar bovenop ETS een nationale belasting, van €25 per ton CO2. Die heffing loopt geleidelijk op naar €100 in 2030 en €200 in 2050.

'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

fd.nl/economie-politiek/1286484/groen...
izdp
0
quote:

rationeel schreef op 19 jan 2019 om 22:23:


[...]

Goed dat je even bent gaan kijken. Dan weet je ook dat bij toeval werd ontdekt dat het zo niet langer kon, of we hadden hier een Italiaanse toestand gehad. En dan heb je ook gehoord wat de deskundigen zeiden over de stand van zaken wat betreft de inspecties.

Kort samengevat : Mensenlevens veilig stellen mag niet veel kosten.


Nee ik ben niet gaan kijken, want geen bijzondere nieuwe feiten.
De ernst was destijds ogenblikkelijk duidelijk en er werd onmiddellijk actie ondernomen.
Nu is de ernst nog eens onderstreept en zet iedereen weer op scherp.


Het kan altijd beter en ja fouten en bedrijfsblindheid liggen altijd op de loer.
Maar grosso modo zijn wegen en alle kunstwerken in ons land van buitengewone kwaliteit in vergelijk met vrijwel alle andere landen ter wereld.

Dus je piest in de verkeerde pot net zoals je goeroe-oen.
josti5
1
'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

In welke wereld leeft die groene snotneus?

Denkt hij nu écht, dat grote bedrijven die CO2-heffing gaan betalen?

Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. Bedrijven vertrekken.
2. Bedrijven sturen de rekening door naar de burger.

Simple as that.


nobahamas
0
De burger pikt het niet meer en gaat staken. De werkende klasse eist een compensatie voor de CO2 last die doorberekend wordt naar de burgers.

Een moraal verantwoorde verdeling van de milieulast is de oplossing

Simple as that
maurice73
1
quote:

josti5 schreef op 21 jan 2019 om 22:46:


'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

In welke wereld leeft die groene snotneus?

Denkt hij nu écht, dat grote bedrijven die CO2-heffing gaan betalen?

Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. Bedrijven vertrekken.
2. Bedrijven sturen de rekening door naar de burger.

Simple as that.


Nee hoor. Dat is het eeuwige excuus van VVDers.

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2268440-zwed...

"Het leidt tot innovaties. Zo krijgt in een energiecentrale in het zuiden van hoofdstad Stockholm afval een tweede leven. "Wij zien het als een energiebron. Door het afval te verbranden, halen wij de energie eruit", zegt Klas Gustafsson. Hij vertelt dat de uitstoot van CO2 met meer dan de helft is gedaald.

"De belasting was een goede stimulans om over te stappen van fossiele brandstoffen op biomassa en afval", zegt Gustafsson. Zweden telt inmiddels 34 van dit soort centrales: ze leveren warmte aan meer dan 1 miljoen huishoudens. Het bedrijf achter de centrale bouwt ze over de hele wereld. "Afval ruikt voor ons naar geld.""

Perfect werken doet het echter nog niet:

"Een wondermiddel is de CO2-belasting echter niet. Henrik Thunman, hoogleraar energietechniek, legt uit dat de opbrengst van de maatregel wordt gebruikt voor de import van biobrandstoffen uit andere landen. Door de CO2-belasting is de vraag naar biobrandstof namelijk explosief gestegen."
maurice73
0
Ik heb al vaker artikelen gepost waaruit blijkt dat vergroenen niet alleen moet, maar ook in alle opzichten economisch de beste weg is. FvD, PVV en de rest van de rechtse kliek voeren een achterhoedegevecht. Via Trouw kwam ik hier:

www.duurzaam-beleggen.nl/2018/02/01/f...

www.trouw.nl/groen/frank-elderson-de-...

"“Het klopt dat er een systeemverandering gaande is”, beaamt Elderson. “Er zijn heel veel risico’s waar wij als toezichthouder naar kijken. Klimaatrisico is wel echt bijzonder, omdat het onomkeerbaar is. Als het klimaat eenmaal is veranderd en het 4, 5 of 6 graden warmer is ­geworden eind deze eeuw, gaan we dat in vele honderdduizenden jaren niet terugdraaien. Daarnaast raakt het niet slechts één of twee deelsectoren van de economie, maar alles. Dat is een inzicht dat wij afgelopen jaren gekregen hebben.

“Regeringen hebben elkaar in Parijs op de Klimaattop in 2015 heel serieuze maatregelen beloofd. Als ze zich daaraan houden, zal er een gigantische transitie in de economie gaan plaatsvinden. Groter dan misschien welke ook sinds mensenheugenis. Wat er gaat gebeuren, is dat jij en ik nog gaan meemaken dat er geen kolencentrales meer zijn, geen dieselauto’s meer rondrijden, we afscheid nemen van fossiele brandstoffen. Dat moet, want dat hebben we met elkaar afgesproken. En als we dat niet doen, ontstaan er dusdanig grote risico’s als ­gevolg van klimaatverandering dat die de financiële sector ook weer raken.”"
maurice73
0
quote:

rationeel schreef op 21 jan 2019 om 23:46:


Fantasie in optima forma.


Dat was Frank Elderson: www.dnb.nl/over-dnb/organisatie/direc...

Wie ben jij en wat heb jij gepresteerd?
rationeel
0
quote:

josti5 schreef op 21 jan 2019 om 22:46:


'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

In welke wereld leeft die groene snotneus?

Denkt hij nu écht, dat grote bedrijven die CO2-heffing gaan betalen?

Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. Bedrijven vertrekken.
2. Bedrijven sturen de rekening door naar de burger.

Simple as that.



Ze zorgen er voor dat ze zo snel mogelijk zo weinig mogelijke menselijke werknemers hebben. Robotjes die 24 uur per dag in hoog tempo in de weer zijn.

En probeer de werkenden maar eens te porren om een nog groter deel van de burgers te onderhouden. No Way.
izdp
0
quote:

josti5 schreef op 21 jan 2019 om 22:46:


'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

In welke wereld leeft die groene snotneus?

Denkt hij nu écht, dat grote bedrijven die CO2-heffing gaan betalen?

Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. Bedrijven vertrekken.
2. Bedrijven sturen de rekening door naar de burger.

Simple as that.



En josti, heb jij als voorzitter van een VVE van je flatgebouwtje al een plan de campagne voor de energietransitie?

Zie onderaan het artikel : www.nu.nl/wonen/5696846/leningen-besc...
Stephan010
0
CO2 taks teruggeven aan de bevolking ?
Begin maar eerst met teruggeven van “ kwartje” van wijlen Kok.
aextracker
0
quote:

voda schreef op 21 jan 2019 om 21:28:


GroenLinks zet coalitie onder druk met nationale CO2-heffing

GroenLinks draait twee maanden voor de Provinciale Statenverkiezingen de duimschroeven flink aan bij de diep verdeelde regeringscoalitie. De linkse oppositiepartij maakt de invoering van een nationale CO2-belasting voor het bedrijfsleven inzet van de verkiezingscampagne.

Hij gaat ervan uit dat de coalitie na de Statenverkiezingen in de Eerste Kamer haar meerderheid kwijtraakt en niet langer om GroenLinks heen kan. Recente peilingen laten zien dat het die kant op gaat.

Klimaatverkiezingen
'Dit zijn klimaatverkiezingen', stelt Klaver. 'Wij zetten geen handtekening onder een politiek klimaatakkoord waarin een CO2-belasting ontbreekt.'
Klaver wil de opbrengst van een heffing gebruiken gebruiken om de energierekening voor burgers te verlagen en bedrijven die willen verduurzamen te subsidiëren.

Lees ook
Column Mathijs Bouman: invoeren die CO2-belasting, anders lukt het niet
Uit de meest recente cijfers van statistiekbureau CBS blijkt dat het Nederlandse bedrijfsleven in het derde kwartaal van 2018 ruim 85% van de totale CO2-uitstoot voor zijn rekening nam.
Hoewel volgens DNB de gevolgen van een heffing op macro-niveau meevallen, kan de concurrentiepositie van individuele bedrijven, vooral in de chemische industrie en metaalsector, behoorlijk worden aangetast.

Bonus malus-regeling
. Bedrijven die te weinig doen om hun uitstoot te verlagen, krijgen een boete. Ondernemingen die vaart maken met CO2-reductie krijgen juist subsidie.

Klaver vindt deze regeling niet ver genoeg gaan. 'Dit leidt tot allemaal complexe en juridische uitvoeringsvragen, terwijl het ook simpel en eerlijk kan.'

ETS
Het plan van GroenLinks richt zich op de 435 bedrijven die nu ook al vallen onder het Europese emissiehandelssysteem ETS. Dat beprijst de uitstoot van 11.000 bedrijven in Europa, vooral de grote ondernemingen uit de metaalsector en chemische industrie.
'Een CO2-belasting is de meest effectieve maatregel om te voorkomen dat burgers opdraaien voor de kosten van het klimaatbeleid. Ik zeg tegen Mark Rutte: de tijd van het beschermen van de grote bedrijven is voorbij.'

fd.nl/economie-politiek/1286484/groen...



De PV verkeizingen staan voor de deur en de verkiezingsrethoriek explodeert gericht op;

1.) Persoonlijk en politiek ethisch correct gewin van Groen links (politieke macht & invloed).
2.) Verdeeldheid en tweespalt zaaien in de broze coalitie, doorbreken van de succesrange centrum coalties van Rutte 1 t\m 3.
3.) Het gijzelen van een "populair thema" als klimaatverandering als inzet (zonder de economische gevolgen te kunnen overzien).

Jesse komt beter in Brussel tot zijn recht. Kan hij ECHT het verschil maken, tesamen met de duitse en poolse linkeballenclubs en zich richten op bijv. het afstellen van de ingebruikname van nieuwe bruinkoolcentrales in Polen (5) t\m 2025 en het bouwen van een geothermisch pools-duits aardwarmtesysteem of het uitonderhandelen van de voorwaarden met Poetin over Nordstream 2 (die de gehele permafrost in Siberie naar zijn grootje helpt, doch verzakkend Groningen redt).
Het geneuzel vanuit de haagse elite op nederlands micro niveau, zonder het groots aan te pakken levert de BV Nederland sneller schade op, dan het klimaatpolitiek het probleem vanuit Nederland gaat oplossen.

Bijkomend voordeel van een grootse Jesse in Brussel, is dat we hem hier kwijt zijn en Jesse via zijdeurtjes en riante regelingen meer in zijn eigen zak kan steken, zonder dat iemand het nog merkt.

Typische win-win :).

Klimaat akkoord en heffingen kennen maar 1 uitkomst; Uiteindelijk landen de meerkosten bij de verbruiker.
De gesubsidieerde verbruikersgroep die onder een links kabinet binnen 2 jaar weer gaat toenemen naar niveau's > 400.000 - 500.000 werklozen omdat de werkloosheid stijgt, omdat bedrijven verkassen naar bijv. Belgie \ Oost Europa zal voorzien worden vanuit de onzichtbare spaarpot die Jesse's politieke visie niet gaat vullen. Ergo een wirwar van burgerspecifieke toeslagen en subisidies voor degenen die de luxe niet meer kunnen opbrengen van het niet werken, doch comfortabel moeten kunnen leven.

Helaas; Jesse heeft de oplossing niet voor een complex probleem. Dat probleem wordt net als onder vorige linkse kabinetten in handige grootse steunpakketten weggemoffeld en doorgesluisd naar kabinetten die wel durven in te grijpen o.b.v. economische beweegredenen.

Enfin..... cést l'histoire qui ce repete et la tone qui fait la musique.

Marc speelt in zijn hoofd reeds de contrabas en verkast voor eind 2019 naar Brussel.
Komt dus eindelijk uit zijn haagse kast. Typische geval van een laatbloeier :).

Tracker

josti5
0
Hoppa:

Het kabinet moet de uitstoot van CO2
na de 'Urgenda-zaak' mogelijk met 9
megaton meer terugbrengen.De kans is
daarom groot dat er op korte termijn
nog eens extra ingrijpende maatregelen
komen om het probleem aan te pakken,
zeggen Haagse bronnen tegen de NOS.

In de coalitie wordt gedacht aan het
sluiten van kolencentrales,het verder
verhogen van de energierekening en aan
het verlagen van de maximumsnelheid op
snelwegen.

In de Urgenda-zaak bepaalde de rechter
dat de CO2-uitstoot in 2020 25 procent
lager moet zijn dan in 1990.Dat lijkt
bij lange na niet gehaald te worden.

Aldus teletekst 107...

Met vereende krachten worden de aanslagen op het vrij besteedbaar inkomen geïntensiveerd en versneld...
DeZwarteRidder
0
1.860 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 ... 89 90 91 92 93 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Markt vandaag

Klein verlies voor Amsterdamse beurs

09:09 De Amsterdamse aandelenbeurs ging dinsdag licht omlaag. Ook de andere Europese beurzen lieten kleine verlie... 1

    Indices

    AEX 508,01 -0,37%
    EUR/USD 1,1362 -0,07%
    Germany30^ 11.127,30 -0,08%
    Gold spot 1.284,22 +0,31%
    LDN100-24h 6.942,27 -0,57%
    NY-Nasdaq Composite 7.157,23 +1,03%
    US30# 24.576,84 -0,23%

    Stijgers

    Basic-Fit
    +5,37%
    Air Fr...
    +3,77%
    B&S Gr...
    +1,73%
    Fagron
    +1,60%
    Vopak
    +1,57%

    Dalers

    TomTom
    -2,53%
    OCI
    -2,34%
    Aperam
    -1,86%
    Arcelo...
    -1,78%
    Royal ...
    -1,67%

    Nieuws Forum Meer»

    (9)

    taurus86 op 22-jan-19 10:56
    (3)

    Blender69 op 22-jan-19 10:52
    (2)

    Nuchtere Belg op 22-jan-19 10:42
    (9)

    zonnedaal op 22-jan-19 10:11
    (9)

    DeZwarteRidder op 22-jan-19 10:09

    Column Forum Meer»

    (31)

    ONN op 22-jan-19 11:00
    (23)

    BBosman op 22-jan-19 10:46
    (1)

    Manofaction op 22-jan-19 10:15
    (107)

    ONN op 22-jan-19 08:15
    (3)

    Snugger op 22-jan-19 01:28