Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

AMG: juni 2018: Tijd voor een stevige bodem op 50.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
323 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Sarza
0
In onderstaand stuk is diepere informatie te lezen over datgene wat Polleke vermeld. Het gaat in op:

  • energiebesparingen
  • de groei van nulemmissietechnologieën (mooi scrabble woord)
  • implicaties voor beleggingen (kansen, verschuivingen en risico's van investeringen)

theasset.nl/deze-week/energietransiti...

Leuk om te lezen is dat dit artikel beschrijft dat: beleggers van 2020 moeten anticiperen op disruptieve effecten in de sectoren energie en transport als gevolg van het samenkomen van energiebesparende maatregelen en de groei volgens een S-curve van nieuwe technologieën. En dat deze verrassend snelle trend zal aanzienlijke nieuwe beleggingsmogelijkheden opleveren, maar ook een bedreiging vormen voor de status quo.


Als ik mij niet vergis, zijn wij al goed bezig. ;-)



aandeeltje!
0
quote:

Just lucky schreef op 5 jun 2018 om 20:21:


Zij verdienen geld door dagelijks te verkopen en te kopen, zolang ze dagelijks per saldo maar verdienen. De veranderingen in short positie is vaak klein omdat ook zij dagelijks evenveel willen verkopen als kopen, maar soms lukt dat niet en verandert de shortpositie. De shortpositie werd overigens opgebouwd toen AMG reeds sterk gedaald was (voor de q1 cijfers).


Wat is nu het verschil met iemand die dagelijks koopt en verkoopt.????
Just lucky
0
Zij doen het in het groot, met tienduizenden stukken en kunnen daardoor de koers sturen, waardoor ze een voordeel hebben.
aandeeltje!
0
quote:

Triple- T schreef op 6 jun 2018 om 10:12:


Toch ga ik (denk ik) een deel verkopen, AMG wordt te groot door alle stijgingen in mijn portefeuille met het oog op risicospreiding.. Lastige keuze als een aandeel zo goed gaat met positieve vooruitzichten.

Vasthouden aan je principes!
DeTeEm
0
quote:

Sarza schreef op 6 jun 2018 om 20:27:


In onderstaand stuk is diepere informatie te lezen over datgene wat Polleke vermeld. Het gaat in op:

  • energiebesparingen
  • de groei van nulemmissietechnologieën (mooi scrabble woord)
  • implicaties voor beleggingen (kansen, verschuivingen en risico's van investeringen)

theasset.nl/deze-week/energietransiti...

Leuk om te lezen is dat dit artikel beschrijft dat: beleggers van 2020 moeten anticiperen op disruptieve effecten in de sectoren energie en transport als gevolg van het samenkomen van energiebesparende maatregelen en de groei volgens een S-curve van nieuwe technologieën. En dat deze verrassend snelle trend zal aanzienlijke nieuwe beleggingsmogelijkheden opleveren, maar ook een bedreiging vormen voor de status quo.


Als ik mij niet vergis, zijn wij al goed bezig. ;-)






Dinsdag was de jaarvergadering van Tesla. Elon Musk verwachtte dat de grens van 100 dollar per kWh dit jaar al zou worden doorbroken. Dat zou een prijsdaling van ruim 50% inhouden.

arstechnica.com/cars/2018/06/elon-mus...
WFe
1
quote:

Just lucky schreef op 6 jun 2018 om 10:17:


Allemaal keuzes he..., verwacht eind 2019 een koers van ca 75-80, eind 2020 ca 100. Uitgaande van geen recessie.

Ik verwacht dat AMG zich goed staande kan houden tijdens een recessie, omdat AMG in een specifieke sector zit waar een recessie geen impact op zal hebben! Stel je voor een oliecrisis, watercrisis, hypotheekcrisis... geen van allen zouden AMG hebben getroffen, in tegendeel zelfs! Ik verwacht juist den grondstoffencrisis waardoor AMG onbetaalbaar wordt en je blij moet zijn hem ooit nog voor 50 euro aangekocht te hebben! Eind september 60 euro, einde jaar 75+
Vetje
0
quote:

WFe schreef op 6 jun 2018 om 23:43:


[...]
Ik verwacht dat AMG zich goed staande kan houden tijdens een recessie, omdat AMG in een specifieke sector zit waar een recessie geen impact op zal hebben! Stel je voor een oliecrisis, watercrisis, hypotheekcrisis... geen van allen zouden AMG hebben getroffen, in tegendeel zelfs! Ik verwacht juist den grondstoffencrisis waardoor AMG onbetaalbaar wordt en je blij moet zijn hem ooit nog voor 50 euro aangekocht te hebben! Eind september 60 euro, einde jaar 75+


Een grondstoffen crash daarentegen...
Just lucky
0
quote:

WFe schreef op 6 jun 2018 om 23:43:


[...]
Ik verwacht dat AMG zich goed staande kan houden tijdens een recessie, omdat AMG in een specifieke sector zit waar een recessie geen impact op zal hebben! Stel je voor een oliecrisis, watercrisis, hypotheekcrisis... geen van allen zouden AMG hebben getroffen, in tegendeel zelfs! Ik verwacht juist den grondstoffencrisis waardoor AMG onbetaalbaar wordt en je blij moet zijn hem ooit nog voor 50 euro aangekocht te hebben! Eind september 60 euro, einde jaar 75+
Jij denkt zeker dat AMG gewaardeerd gaat worden tegen een kw van 30....
viper one
0
quote:

Just lucky schreef op 7 jun 2018 om 08:10:


[...]Jij denkt zeker dat AMG gewaardeerd gaat worden tegen een kw van 30....

ik denk dat WFe gedeeltelijk gelijk heeft en om deze koersen te bereiken moeten ze niet eens een K/W van 30 te scoren want dat gaan ze puur op resultaten op hun sloffen halen. Het enige wat ik niet goed begrijp is wat ze met hun fase III willen bereiken, want als je 12.5 ton lithium nodig hebt om een ton lithiumhydroxide te produceren aan een kost van nog eens 4000 per ton, dan halen ze daar toch niet veel winst op? Ze hoeven het Lithium hiervoor niet te kopen, maar het is wel 12.5 ton die ze niet verkopen dus volgens mij practisch een nuloperatie, of zie ik het verkeerd? succes iedereen
DeZwarteRidder
0
quote:

viper one schreef op 7 jun 2018 om 08:24:


[...]
ik denk dat WFe gedeeltelijk gelijk heeft en om deze koersen te bereiken moeten ze niet eens een K/W van 30 te scoren want dat gaan ze puur op resultaten op hun sloffen halen. Het enige wat ik niet goed begrijp is wat ze met hun fase III willen bereiken, want als je 12.5 ton lithium nodig hebt om een ton lithiumhydroxide te produceren aan een kost van nog eens 4000 per ton, dan halen ze daar toch niet veel winst op? Ze hoeven het Lithium hiervoor niet te kopen, maar het is wel 12.5 ton die ze niet verkopen dus volgens mij practisch een nuloperatie, of zie ik het verkeerd? succes iedereen

Dit is een hele goede vraag en daarom duurt die studie ook zo lang.
Wat mij betreft mogen ze fase 3 vergeten.
viper one
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 jun 2018 om 08:30:


[...]
Dit is een hele goede vraag en daarom duurt die studie ook zo lang.
Wat mij betreft mogen ze fase 3 vergeten.

als de lithiumhype blijft duren, en niets wijst op het tegendeel, dan is het misschien interessanter om er gewoon nog een derde lithiumplant bij te zetten in 2020 die ze kunnen betalen met de winsten van 1 en 2 want hun lithiumvoorraad is toch groot genoeg ter plaatse en het zou hen in een positie kunnen brengen waar ze ten dele de prijs kunnen sturen door het aanpassen van hun productie. Nu kan je zeggen dat er kapers op de kust zijn, maar de meesten zijn nog in de fase waar het grotendeels afhangt van de investeringen en die mogen niet al te veel tegenslag kennen of ze gaan op de fles...
Snirp
2
Viper one, een kleine correctie. Je hebt niet 12,5 ton lithium nodig om tot 1 ton lithiumhydroxide te komen. Ze zullen overigens sowieso geen lithium hydroxide gaan produceren, tenzij daardoor grote vraag komt vanuit de markt. De verwachting is dat 90k mt lithium concentrate tot zo'n 12 à 13 ton lithium carbonate omgezet kan worden.

Verder kwam ik toevallig nog het volgende tegen in een wat ouder bericht:

''AMG’s new business segment, AMG Lithium, will commence operations in the first quarter of 2018, with an initial annual production capacity of 90,000 tons of lithium concentrate, expandable to 140,000 tons. Total capital investment is estimated at approximately $50 million and will be incurred primarily in 2016 and 2017.''

Wij houden tot noch toe eigenlijk alleen maar rekening met 90k mt aan spodumene, maar als bovenstaande inderdaad waar blijkt te zijn, dan zit er dus nog veel meer in het vat van fase 1 en 2?

In de Q1 earnings call werd aangegeven: ''Once completed, total annual production capacity from AMG’s Mibra mine will increase to 280,000 tons of lithium concentrate and 600,000 pounds of tantalum concentrate.''

Umi1 wees mij er toen op dat dit sowieso een fout moet zijn geweest in de transcripts, maar als ik bovenstaande zo zie, dan lijkt het erop alsof het wel klopt.

Alsof de potentie van AMG nog niet groot genoeg was, hé!

viper one
0
quote:

Snirp schreef op 7 jun 2018 om 09:14:


Viper one, een kleine correctie. Je hebt niet 12,5 ton lithium nodig om tot 1 ton lithiumhydroxide te komen. Ze zullen overigens sowieso geen lithium hydroxide gaan produceren, tenzij daardoor grote vraag komt vanuit de markt. De verwachting is dat 90k mt lithium concentrate tot zo'n 12 à 13 ton lithium carbonate omgezet kan worden.

Verder kwam ik toevallig nog het volgende tegen in een wat ouder bericht:

''AMG’s new business segment, AMG Lithium, will commence operations in the first quarter of 2018, with an initial annual production capacity of 90,000 tons of lithium concentrate, expandable to 140,000 tons. Total capital investment is estimated at approximately $50 million and will be incurred primarily in 2016 and 2017.''

Wij houden tot noch toe eigenlijk alleen maar rekening met 90k mt aan spodumene, maar als bovenstaande inderdaad waar blijkt te zijn, dan zit er dus nog veel meer in het vat van fase 1 en 2?

In de Q1 earnings call werd aangegeven: ''Once completed, total annual production capacity from AMG’s Mibra mine will increase to 280,000 tons of lithium concentrate and 600,000 pounds of tantalum concentrate.''

Umi1 wees mij er toen op dat dit sowieso een fout moet zijn geweest in de transcripts, maar als ik bovenstaande zo zie, dan lijkt het erop alsof het wel klopt.

Alsof de potentie van AMG nog niet groot genoeg was, hé!


hoeveel ton heb je dan wel nodig per ton en klopt de productiekost van 4000?
Topperke
0
Dit is het belangrijkste om te onthouden van lithium vind ik:

At current market prices, AMG’s lithium concentrate projects (Spodumene I & II) would generate annual incremental EBITDA of ~$130M at $1,000/mt

Ebidta gaat dus 70% omhoog in 2020 door lithium alleen al!
Topperke
0
AMG zal LCE kunnen verkopen met een kosprijs van ongeveer $4000/ton. Aan de huidige prijzen ($14000/ton) zou dit dus echt wel veel winst opleveren.
Fase 3 lijkt mij dus echt wel een mooi project met veel potentieel indien de vooruitzichten voor lithium zo mooi blijven. (Eu en China met serieuze initiatieven)

viper one
0
quote:

Topperke schreef op 7 jun 2018 om 09:39:


AMG zal LCE kunnen verkopen met een kosprijs van ongeveer $4000/ton. Aan de huidige prijzen ($14000/ton) zou dit dus echt wel veel winst opleveren.
Fase 3 lijkt mij dus echt wel een mooi project met veel potentieel indien de vooruitzichten voor lithium zo mooi blijven. (Eu en China met serieuze initiatieven)


en hoeveel ton lithium hebben ze nodig om een ton LCE te produceren want ik neem aan dat dat niet opgenomen is in die 4000$? Ze hebben genoeg lithium liggen, maar elk ton dat ze gebruiken is een ton dat ze niet verkopen en dient dus meegerekend te worden in de productiekost...
Blanco rolling
0
quote:

polleke60 schreef op 6 jun 2018 om 19:25:


hoorde pas op bnr dat er meer consensus lijkt te zijn dat waterstof het medium wordt voor tijdelijke opslag van zonne- en wind energie maar niet voor motoraandrijving! Dan rijden we strax dus even langs een windmolen om auto vol te stekkeren ;)

Of Amoniak, dat kan ook als brandstof dienen
Just lucky
0
quote:

dhr.KapitaalVernietiging schreef op 7 jun 2018 om 09:44:


Hoezo is AMG nou weer de grootste daler in de AMX ? Is er slecht nieuws?
Millenium.....?
Topperke
1
quote:

viper one schreef op 7 jun 2018 om 09:50:


[...]en hoeveel ton lithium hebben ze nodig om een ton LCE te produceren want ik neem aan dat dat niet opgenomen is in die 4000$? Ze hebben genoeg lithium liggen, maar elk ton dat ze gebruiken is een ton dat ze niet verkopen en dient dus meegerekend te worden in de productiekost...

Van Umi vorige maand:
90.000 ton spodumene heb je nodig om tot +-13.000 ton LCE te komen. (Heinz zegt 12.500 ton)
Dat oa van de zuiverheid van de spodumene af (6a7%) & de efficiëntie van de productie.
Men verwacht dat men kan produceren aan +-4000$/ton.

Van 90K spodumene kan AMG ongeveer $70mil Ebidta creëren.
Echter als ze zelfs lithium concentrate produceren van die 90K spodumene, kunnen ze ($15000-$4000) * 13000 ton productie= $117mil Ebidta halen.
Aan huidige prijzen zou de opstart van een lithium concentraat plant dus zorgen voor een extra bijdrage van +- $50mil EBIDTA. Een goede deal als je het mij vraagt!
323 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Advanced Metallurgical Group Meer »

Koers 22,980   Verschil -0,29 (-1,25%)
Laag 22,700   Volume 233.032
Hoog 23,260   Gem. Volume 381.385
21-nov-19 17:25
label premium

AMG en Shell naar Saudi-Arabië

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's