Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Volkswagen

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Christustepaard
0
quote:

atitlan schreef:


[quote=Christustepaard]
[quote=atitlan]
Datzelfde bedrijf zou ik je nu weer willen tippen, is imo het meest ondergwaarderde van D., zou snel kunnen/moeten verdrievoudigen.
[/quote]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk bedrijf dat is. Jou tips en uitleg zijn voor mij een mooi begin van mijn prille beleggers bestaan.
[/quote]

Tip: betreffende cash machine bereikte in Q3 2009 een eigen rekord qua operatieve cash flow van 1,10 € per aandeel, en over de eerste drie kwartalen van 2009 een rekord van in totaal 2,80 € per aandeel.
Qua beurskapitalisatie doet het momenteel gebaseerd op Q3 maar 2 keer de operatieve cash flow. Imo waanzinnig goedkoop en rijp voor de ontwakende koersboost die ik uiterlijk per medio mei verwacht.
Peter weet denk ik wel wel bedrijf ik bedoel, maar ik neem aan dat hij het sinds 2005 (beursexit) niet meer volgt.


Ik meen te weten welke je bedoeld. Om maar in geheim taal te blijven; HSBC gaf recentelijk een neutraal advies?
ffff
1
CTP,

Je hebt het goed gezien. Atitlan weet alles van dat bedrijf, want dat volgt hij al véél jaren.

Voor recente informatie:

Zijn draad hier in de KK en

www.finanznachrichten.de/nachrichten-...


Even voor jou CTP een mooi OUD KK-verhaal:

"Versatel wordt zogenaamd overgenomen door Belgacom" Op een hele mooie morgen haal ik om half 8 de krant uit de bus en staat dat op de voorpagina van De Tijd.

Uiteraard verwacht je een koersexplosie. Ik surf naar het Versatel forum op IEX....iedereen slaapt. Ik surf naar de KK ...iedereen in diepe rust...

Geen enkele posting.....

Ik ben echt lang bezig om op 4 verschillende effectenportefeuilles flinke aankooporders te plaatsen en ben om precies 8.55 hr. klaar want het lukte maar niet orders te plaatsen voor Versatel.

Ik surf nog even naar IEX....En nog steeds géén draadje over Versatel in het Versatelforum of in de KK , over de overname door Belgacom of iemand die het bericht in De Tijd gelezen had.

Om 9.00 hr....BINGO.


" Morgenstond heeft goud in de mond"

" Vroege vogels vangen de vetste wormen"


Deze anderhalf uur beleggersgeluk, maar ook ermee bezig zijn, zal ik nooit vergeten!

Peter
Christustepaard
0
quote:

atitlan schreef:


Imo waanzinnig goedkoop en rijp voor de ontwakende koersboost die ik uiterlijk per medio mei verwacht.


Doel je met mei op de Q1 cijfers? 12. Mai 2010* Bericht zum ersten Quartal 2010

@ ffff leuke anekdote!
atitlan
0
@peter, ik herinner me dat unieke beleggersmoment van jou uit 2005 nog heel goed

@ctp, yep de jaarcijfers en vooral de q1 cijfers zullen het imo gaan doen, in korte tijd zal twee keer grote progressie worden gemeld, eerst jaar op jaar en dan vooral kwartaal op kwartaal

Was trouwens een fraaie Volkswagen dag, geloof dat het de Shorties steeds heter onder de voeten wordt.
mjmj
0
Dankzij dit draadje heb ik er een aantal gekocht. Daarvoor dank!

En atitlan ik geloof dat je gelijk krijgt met die shorters:


AKTIE IM FOKUS: Volkswagen (VW) Vorzüge sehr fest – Short Squeeze
12.03.2010 10:05

FRANKFURT (dpa-AFX) - Für Volkswagen Vorzüge ist es am Freitag
deutlich nach oben gegangen. Gegen 9.50 Uhr kletterten die Titel des Autobauers
um 3,81 Prozent auf 71,30 Euro und standen damit klar an der Dax-Spitze.
Zeitweise ging es bis auf 74,20 Euro hoch. Der deutsche Leitindex
stieg derweil um 0,19 Prozent auf 5.940,17 Zähler.

"Wir sehen hier den klassischen Short Squeeze", hieß es aus dem Handel, also
Eindeckungen von Marktteilnehmern, die zuvor auf fallende Kurse gesetzt hatten.
"Nachdem die Kapitalerhöhung geringer ausfallen soll als befürchtet, hat sich
die Stimmung, die im ganzen Autosektor zuletzt stark gedämpft war, für VW
unerwartet aufgehellt", sagte ein Börsianer. Dass zudem das frische Kapital auch
über eine Wandelanleihe beschafft werden soll, sei positiv, weil dann die
Verwässerung nicht so hoch ausfalle.

Merck Finck-Analyst Robert Heberger wertete die etwas abgeänderte Variante
der Kapitalerhöhung positiv. Er erhöhte aufgrund der wahrscheinlich deutlich
niedriger als erwartet ausfallenden Ausgabe neuer Vorzugsaktien seine
Gewinnschätzungen je Aktie (EPS). Für 2010 erwartet er nun ein um 21 Prozent
höheres EPS. "Wird beispielsweise die Kapitalerhöhung aufgeteilt in drei
Milliarden Euro neue Aktien und eine Milliarde als Anleihe, kommen nur etwa 45
bis 50 Millionen neue Vorzugsaktien an den Markt. Wir hatten bislang mit einer
Zahl gerechnet, die deutlich näher an der maximalen Aktienanzahl von 135
Millionen Stücken gelegen hat", so Heberger. Da die kurzfristigen Risiken für VW
mit dem Ende der Abwrackprämie, der Übernahme von Porsche, der Kapitalerhöhung
und einer möglichen Platzierung von Katar aber hoch blieben, hält er an seiner
"Sell"-Empfehlung fest.

Unterdessen erhöhten die Analysten von Nomura ihr Kursziel für die Vorzüge
von 82 auf 89 Euro und raten weiter zum Kauf. Neben den positiven Zahlen
stellten auch die Nomura-Experten auf die neue Variante der Kapitalbeschaffung
ab. LBBW-Analyst Frank Biller zeigte sich derweil nach der Analystenkonferenz
optimistischer als bislang, da der Ausblick auf 2010 gut sei und auf höhere
Gewinne hindeute. Die Möglichkeit einer Wandelanleihe bedeute zudem mehr
Flexibilität. Bei einer unveränderten Kaufempfehlung wird er sein Kursziel
überarbeiten./dr/rum
ffff
0
Njmj,

Het is goedbedoeld:
Maar je hebt de draad toch niet helemaal goed begrepen. Lees hem nog eens zorgvuldig door.

Atitlan dacht nu juist dat de STAEMME geshort waren. Ik had daar zo mijn twijfels over.

De koersopstoot van vandaag wordt verklaard door een eventuele shortpositie voor de VORZUEGE!

Nogmaals : het is ingewikkelde materie, maar in deze draad goed uitgelegd. Neem er wat tijd voor.
Er zitten gigantisch veel uren opzoekwerk van Atitlan en van mij in deze draad.

Het zijn de Vorzuege die plots vooruitschieten.

Peter
atitlan
0
quote:

ffff schreef:


Atitlan dacht nu juist dat de STAEMME geshort waren.
...
De koersopstoot van vandaag wordt verklaard door een eventuele shortpositie voor de VORZUEGE!


Peter, zo is het maar net.

Los van de keuze Vz. of St., uiteindelijk ben ik in VW gegaan vanwege de een combinatie van uitzonderlijk lage waardering plus de uitzonderlijk sterke postionering van de merken Volkswagen en Audi in de explosieve groeimarkt China.

Ik heb een voorkeur voor Staemme, ten eerste omdat deze als stemrechthebbende aandelen minimaal 25% hoger behoren te koersen dan Vorzuege (bij mijn instap was het precies 10%, nu maar 6%), maar vooral omdat een rekensommetje (handelsvolume in relatie tot freefloat + extreme koersdaling) leert dat de St. wel sterk geshort MOETEN zijn.
Let eens op het volume van 29 miljoen verhandelde St. alleen sinds 17 december, de dag dat de freefloat nog maar 7,3% bedroeg ofwel slechts 24 miljoen aandelen!

Volkswagen begon vanaf de voorlopige jaarcijfers zenuwachtige koerssprongen omhoog te maken.
Die cijfers brachten dan ook enkele zeer positive punten (veel meer cash flow en dito meer kasposite dan verwacht, het onverwacht vrijwel handhaven van het dividend en sinds gisteren het gegeven dat de emissie bij de Vz veel geringer zal zijn dan verwacht).
In eerst instantie profiteren daar logischerwijze de Vz. wat meer van, maar daarna zouden de St. wel eens eens een heel forse short squeeze kunnnen gaan krijgen simpelweg omdat het daar bij minimale free float erg lastig coveren is.
mjmj
0
Ik kon die staemme niet vinden op Binck en heb dus vorzuge gekocht. Ik heb nu nog wat verder gezocht en heb ze nu wel gevonden. Ik zal me beraden of ik ze ga omruilen.

Als ik het goed begrijp zijn de st en de vz toch aan elkaar gecorreleerd. Als er een short squeeze komt in st zou dat dan ook betekenen dat vz gaat meeliften?

g
M
atitlan
0
quote:

mjmj schreef:


Als ik het goed begrijp zijn de st en de vz toch aan elkaar gecorreleerd. Als er een short squeeze komt in st zou dat dan ook betekenen dat vz gaat meeliften?


mjmj, laten we zeggen dat het ongeveer zo zou behoren te zijn, ter illustratie daarvoor heb ik de 3 jaarsgrafiek van BMW St. versus Vz. bijgevoegd.

Bij Volkswagen leert het recente verleden dat er heel grote jongens zeer marktverstorend bezig kunnen zijn.
Toen in oktober 2008 de Staemme onder invloed van een Short Squeeze zelfs tot een absurde hoogte van 1000 € stegen (Volkswagen was toen even verreweg het duurste bedrijf ter wereld), blevende de Vz. op ongelofelijke wijze liggen, deden niet meer dan 50 €. Dus de Staemme noteerden tot bijna 2000% hoger dan de Vz.
In dat spel maakten sommige banken, die (niet onlogisch) zwaar hadden ingezet op een toename van de Vz. catastrofale verliezen.

Dit voorbeeld, waarbij de koers van de Staemme in een paar dagen opliep van 200 € naar 1000 €, illustreert ook wat er bij een geringe free float en grote short posities mogelijk is. Ik zou voor nu al redelijk tevreden zijn met een mini explosie op een paar weken naar 100 € :)
Bijlage:
mjmj
0
Ik heb op de duitse beurssite naar de grafieken zitten kijken. Wat me opvalt is dat vz een mooi afgerond bodempatroon in de vorm van een W heeft gevormd. De weg naar 80 ligt open. Mogelijk dat de koers nog terugvalt naar 68 en daarna weer opveert maar dat zou alleen maar een bevestiging zijn van het positieve patroon.

Bij st is dit patroon niet zichtbaar (althans niet in de grofmazige grafieken die je op die site kunt zien). De grafiek heeft meer iets weg van een nog niet afgemaakte schaal.

Ik ben maar een amateur TA-er dus hang me er niet aan op.

Weten jullie een site waar je betere grafieken kunt raadplegen?

thx
m
mjmj
0
Ik heb nogmaals gekeken naar de charts, vz heeft echt een mooi bodempatroon maar van st kan ik dat niet zeggen. Die piek naar 1000 is volgens mij een uitzondering, die je eigenlijk niet teveel betekenis moet geven. Als er zo'n kleine free float in st dan zullen de hedge funds met hun mathematische risico-modellen er toch ook niet zomaar short in gaan zitten? Ze zullen toch wel iets geleerd hebben van het recente verleden. Ok, we will see.
Thx
m
mjmj
0
wordt goed gekocht vandaag, vz + 1,33%, st + 1 % (om 9.45 vandaag)

Zit erover te denken om nog een pakket aan te schaffen, heb de laatste twee weken heel wat verdiend dankzij de adviezen in dit draadje.
Dank.
m
atitlan
0
quote:

mjmj schreef:


wordt goed gekocht vandaag, vz + 1,33%, st + 1 % (om 9.45 vandaag)


Inmiddels schieten ze verder omhoog.
De vz hebben in de Dax sinds de voorlopige jaarcijfers uitkwamen een dikke 15% outperformance t.o.v. Daimler en BMW, geheel terecht natuurlijk. De St. blijven daarbij helaas ietwat achter.
mjmj
0
atitlan weet jij of er ook afgeleide producten te koop zijn van volkswagen? turbo's opties etc.
g
m
atitlan
0
quote:

mjmj schreef:


atitlan weet jij of er ook afgeleide producten te koop zijn van volkswagen? turbo's opties etc.

Schrik niet, een kleine 700 stuks momenteel.
aktien.onvista.de/zertifikate-suche.h...
mjmj
0
vz vandaag 2% in de min, volgens abc stappenplan kan die terug naar 68,xx en dan weer omhoog. Dan zou het bodempatroon bevestigd worden.

g
M
mjmj
0
prachtig herstel vandaag, nu 1.36% in de winst.
Ik kon het niet laten heb weer bijgekocht.
vz nu grootste positie in pf.
m
ffff
0
mjmj,

Lees voor de aardigheid mijn posting op pagina drie van deze draad van 30 januari van 17.50 hr.

In die posting zit vele uren werk, maar ik heb geen spijt van al mijn opzoek- en rekenwerk. Zie ook de posting op de pagina daarna.

Achteraf dus goed ingestapt en hoe snel het kan gaan blijkt uit onderstaande verhaal, dat ik in deze draad ook al aanhaalde. De Arabieren stapten rond de 20 Euro in bij Daimler en binnen 9 maanden is er ruim 60 procent bij.

Ik reageer hier eventjes omdat ik zelf eventueel nog bijkoop maar dan moet er toch een dip komen van pakweg 5 tot 6 Euro. En anders houd ik het gewoon bij mijn eerste aankoop in begin van deze draad.

Bij Volkswagen is er nu dus ruim dertig procent bij, maar dat kan, volgens mij ook best naar de 60 procent erbij gaan.


Daimler-Aktionär Aabar will Beteiligung nicht erhöhen - Bloomberg

22.03.10, 16:50 Uhr |

FRANKFURT (Dow Jones)--Daimler-Großaktionär Aabar Investments will seine Beteiligung an dem Stuttgarter Automobilhersteller derzeit nicht erhöhen. Nach dem Kursanstieg der Daimler-Aktie seien Pläne für eine Aufstockung verschoben worden, sagte Aabar-CEO Mohamed Badawy al-Husseiny der Nachrichtenagentur Bloomberg. (Foto: ddp)
Nach dem Kursanstieg sei die Frage, ob es großen strategischen Wert habe, die Beteiligung auf 15% von 10% zu erhöhen.


Die Aabar Investments PJSC war Ende März 2009 über eine Kapitalerhöhung mit gut 9% bei Daimler eingestiegen und hatte den Stuttgartern so 1,95 Mrd EUR in die Kassen gespült. Aabar-Chairman Khadem Abdulla al-Qubaisi hatte im November gesagt, das Staatsunternehmen könne den Anteil auf 15% ausweiten. Die Aktie der Stuttgarter hatte im vergangenen Jahr um 59% zugelegt, wie Bloomberg auf ihrer Webseite am Sonntag weiter berichtet.

mjmj
0
ffff,

Ja denk, ik heb het nogmaals gelezen en nu ik de aandelen in bezit heb en er mee bezig ben begrijp ik het beter.
Ik heb vz en ga ze voorlopig niet omruilen voor st. Die geringe freefloat schrikt me af.

Ik heb zitten kijken naar de tics van vz:
www.boerse-frankfurt.de/DE/index.aspx...

en het valt me op dat er maar weinig grote orders zijn. Meeste orders zijn onder de 500. Hoe zouden jullie dat interpreteren?

Opvallend trouwens dat ze vandaag in de min staan. Misschien toch een grote laat, of shorter die de prijs controleert?


g
mjmj
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

VOLKSWAGEN AG Meer »

Koers 155,620   Verschil -1,58 (-1,01%)
Laag 154,480   Volume 1.775
Hoog 156,560   Gem. Volume 5.295
17-sep-19 17:16
label premium

Volkswagen ziet verkopen toenemen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium