Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Dockwise beursplein 5 ingerold

37 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Frensje 24 maart 2010 14:06
    Zie:

    www.veb.net/content/HoofdMenu/Beurs/K...

    voor een kort uittreksel van het interview in Effect. Daarin wordt als gemiddelde verwachting van analisten uitgesproken dat de winst per aandeel over 2010 uitkomt op 2,77. Bij de huidige koers van 18,50 betekent dat een k/w van 6,7.
    Dit lijkt mij een zeer mooie/lage prijs voor een bedrijf met het vooruitzicht dat de winst per aandeel in de jaren na 2010 flink kan groeien door een aantrekkende markt.
  2. forum rang 4 K. Wiebes 25 maart 2010 18:23
    quote:

    Frensje schreef:

    Nu de overname van Smit waarschijnlijk bijna rond is moest ik op zoek naar een nieuw aandeel. Gisteren ben ik in dit fonds gestapt vanwege het artikel in Effect anderhalve maand terug. Volgens dat artikel is sprake van mooie vooruitzichten op de wat langere termijn als de economie weer aantrekt en de olie en gas bedrijven weer gaan investeren. Dan volgt waarschijnlijk een inhaalslag aan uitgestelde investeringen. De k/w is nu zeer aantrekkelijk. Een groeiparel voor de belegger die wat geduld heeft.Ook de analisten geven allemaal een koopaanbeveling met koersdoelen waarbij sprake is van een zeer mooi rendement.
    Wanneer je van Smit komt, komen deze omzetten je dan bekend voor ?

    www.euroinvestor.nl/Stock/Stocktrades...

  3. forum rang 4 K. Wiebes 25 maart 2010 22:31


    Die grote orders triggeren inderdaad altijd mijn belangstelling.

    Je moet bedenken dat voor Dockwise slechts ca. 20 M
    aandelen uitstaan; de free-float is nòg kleiner.
    Dus relatief gezien waren dat vandaag bijzonder grote orders.

    Nu staat er natuurlijk tegenover elke koper ook 'n verkoper en het lijkt me stug dat ze na 4 maanden weer van de beurs verdwijnen.
    Maar de aandelen wisselen van eigenaar - net als bij Smit - bij min of meer gelijkblijvende koers: vooraf afgesproken dus; hierbij kan het best zijn
    dat er nog andere zaken zijn afgesproken.

    Het moge duidelijk zijn dat 'n grote partij z'n belang aan het uitbreiden is.
    Ze noteren immers zo'n 15% onder de uitgifte-koers.

    Ik denk dan ook dat we redelijk vlot - het algemene sentiment moet natuurlijk óók 'n beetje meezitten - weer op 20,- staan.

  4. forum rang 4 K. Wiebes 27 maart 2010 17:53


    Deze herinnerde ik me nog uit m'n "Smit-tijd":

    www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_dien...

    Maersk zit nog steeds op die zak met geld: ze hebben voor zover ik heb kunnen nagaan in hun
    persberichten, nog steeds geen grotere overname
    gedaan.

    Ze zijn zich wel klaar aan 't stomen voor toekomstige diep-water projecten.

    Ik zou me best kunnen voorstellen dat 3i eerst met z'n Dockwise-belang bij Maersk heeft geleurd en dat
    die tóen de boot hebben afgehouden.

    Enerzijds wegens de vraagprijs - welke in dat scenario uiteraard hoger heeft gelegen dan de koers voor de beursintro - en anderzijds de wetenschap dat de rest van de aandelen omhoog zouden schieten wanneer zij een deel-belang zouden
    nemen.

    Nu de Dockwise aandelen door de nieuwe beursgang
    in meerdere kleinere partijen zijn verdeeld, de balans is versterkt en de koers is gedaald, behoort de kans op een overname - hoe gek het ook moge klinken, drie maanden na de beursgang - toch
    tot de mogelijkheden.

  5. Frensje 31 maart 2010 10:31
    Hoe beet, een feit is in elk geval dat grote partijen hier actief zijn. En geef ze eens ongelijk bij deze uiterst lage koers. Dockwise is laatcyclisch dus je moet hier enig geduld hebben voordat de winst weer een mooie stijging laat zien. Wie de potentie op wat langere termijn ziet en dat geduld heeft doet op dit moment volgens mij een hele goede investering. Jammer is dat door de lage free float de koers makkelijk is te manipuleren.
  6. forum rang 4 K. Wiebes 31 maart 2010 22:26

    Bron: de een of de andere nieuws-site:

    De Amerikaanse president Barack Obama wil voor het eerst olie- en gasboringen voor de Amerikaanse kusten toelaten. Op de luchtmachtbasis Andrews in de staat Maryland kondigde Obama nieuwe stappen aan om de nationale energiebronnen ten volle te benutten.

    etc. ...

    Meer boringen voor de kust van de VS (incl. Alaska): daar zal Dockwise toch zeker een graantje
    (of twee) van meepikken.

  7. Outperformers 1 april 2010 14:48
    quote:

    hoebeet schreef:

    Bron: de een of de andere nieuws-site:

    De Amerikaanse president Barack Obama wil voor het eerst olie- en gasboringen voor de Amerikaanse kusten toelaten. Op de luchtmachtbasis Andrews in de staat Maryland kondigde Obama nieuwe stappen aan om de nationale energiebronnen ten volle te benutten.

    etc. ...

    Meer boringen voor de kust van de VS (incl. Alaska): daar zal Dockwise toch zeker een graantje
    (of twee) van meepikken.

    Aan de koers is dit nog niet af te lezen; bij een AEX van +2% gaat Dockwise 'gewoon' lager... Wellicht nog wat stukken bijkopen? Of is er meer aan de hand...
  8. forum rang 4 K. Wiebes 1 april 2010 22:40

    Ik kan je geruststellen: er ligt aan het eind van de handel namelijk een VERKOOP-order van 25.030
    stukken op 18,37 van 2 aanbieders.

    Ik durf met enige zekerheid te stellen:
    1 verkooporder van 30 stuks
    1 "verkooporder" van 25.000 stuks.

    25.000 à 18,37 = 459.250,-

    Dus waarschijnlijk niet afkomstig van ene Jan met de korte achternaam.

    Waarom is dat geruststellend ?

    Als er ECHT wat aan de hand zou zijn, zou deze verkoper heus wel in de loop van de dag tot op 18,-hebben gedumpt.

    Maar neen, die order ligt er nu ... aan het eind van de handel ... het hele lange weekend lang ...
    voor iedereen zichtbaar en pontificaal te prijken: wáág het niet dit aandeel te kopen, zegt'ie.

    Waar hebben we dat eerder gezien ?

    De hele dag was'ie er niet, en de voorgaande dagen
    óók niet. Hij ligt er alleen ter afschrikking.
    En als de beurs Dinsdag weer open gaat is'ie waarschijnlijk weg: ingetrokken.
    Tenzij ze er bij HAL sneller bij zijn.

    De omgevingsfactoren voor de olie- en offshore-
    industrie staan op groen en er probeert gewoon 'n partij de koers nog verder omlaag te krijgen om nog goedkoper in te slaan. Dat is één mogelijkheid.

    Overigens zijn er tijdens de claim-emissie - naast een onderhandse plaatsing bij grootaandeelhouders en institutionelen - ca. 86 miljoen aandelen uitgegeven voor ca. 79 miloen euro. Daarna is er een reverse-split doorgevoerd van 1 voor 20.

    79 : 86 = 0,986 x 20 = 18,37

    Het zou dus óók nog kunnen, mede gezien de grote
    transacties tijdens de afgelopen dagen, bij gelijk-
    blijvende koers, dat de koper niet op tijd op het bal was. Da's de andere mogelijkheid.

    Hoe dan ook; je koopt nu met de claim-korting. Doe er je voordeel mee en een plezierig Paasfeest.

  9. Frensje 6 april 2010 22:54
    quote:

    hoebeet schreef:

    Rare jongens, die beleggers.

    Wat je al aangaf. Ook hier opmerkelijk grote orders die niet afkomstig zijn van Jan ...

    Net als bij Smit (idem Qurius etc.) met ook een lage free float wordt helaas ook hier de koers door één of meer grote jongens gestuurd naar waar ze hem hebben willen, althans voor de korte termijn. Op langere termijn zal de koers toch een reële waarde laten zien; een koers die recht doet aan de winst per aandeel en de vooruitzichten op de wat langere termijn. Daarvan uitgaande is de koers nog steeds erg laag.

    Kijk ook naar de analisten-oordelen. Hoewel ik die over het algemeen van zeer weinig waarde acht, is het bij dit fonds interessant dat sprake is van diverse annalisten die allemaal koersdoelen afgeven die zeer ver boven de huidige koers liggen.

    Grappig is ook dat Dockwise op deze site nu banners heeft geplaatst om het laatste nieuws over Dockwise te volgen. Kan nooit kwaad zo'n actie om het aandeel onder de de aandacht te brengen.
  10. forum rang 4 K. Wiebes 7 april 2010 09:19


    Uit: Quote 500, dinsdag, 20 oktober 2009

    Martijn van der Vorm stapt in oud bedrijf Pieter Heerema.

    HAL koopt voor een bedrag van tussen de $100 en $120 miljoen een belang van 18% à 22% in Dockwise een oude dochter van Pieter Heerema’s Wijsmuller. HAL-eigenaar Martijn van der Vorm (Quote 500 nr. 3 met €3,8 miljard) maakte maandag bekend nu al een belang van 11,7% te hebben verworven in het offshore bedrijf. Etc ...

    =========//=========

    Wat heeft HAl nu eigenlijk betaald ?

    Wanneer we het artikel uit Quote mogen geloven, wilde HAL dus met de claim-emissie uitbreiden naar:

    18% voor $100 M: 1% kostte 100/18 = $5,55 M
    22% voor $120 M: 1% kostte 120/22 = $5,45 M

    Laten we zeggen dat ze dus gemiddeld $5,5 M voor 1%
    hebben betaald.

    Volgens de site van de AFM heeft HAL, op 7-12-09
    een belang gemeld van 17,5%.

    Op 7-12-09 stond de euro ca. $ 1,47:
    $5,5 miljoen was dus toen E 3,74 miljoen.

    1% van alle Dockwise aandelen is 206.438 stukken.

    HAL heeft dus 3,74 miljoen : 206.438 = 18,12 per aandeel betaald, inclusief de claimkorting.

    Wanneer ze dus echt naar 18 à 22 % willen, dan zijn ze nog niet klaar met kopen.

  11. forum rang 6 mercurius-adept 7 april 2010 15:29
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Ondanks dat 2010 voor Dockwise door prijsdruk een moeilijk jaar zal zijn, heeft analist Peter Heijen van Theodoor Gilissen Bankiers vertrouwen in de verbeterende vooruitzichten in het tweede halfjaar van 2010. Het bedrijf kondigde vanochtend nieuwe contracten aan. Heijen stelt: "Gezien de toenemende tenderactiviteit bij de producenten van boorinstallaties als gevolg van toenemende investeringen van oliemaatschappijen, verwachten wij dat de prijsdruk voor het vervoeren van boorinstallaties zijn hoogtepunt voorbij is", aldus de analist, die een buy-advies en koersdoel van EUR35 hanteert. Omstreeks 10.35 uur noteert het aandeel 2,7% hoger op EUR19,89. (MAN)

    Dow Jones Nieuwsdienst
  12. forum rang 6 mercurius-adept 7 april 2010 15:30
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd. heeft zeven contracten binnengesleept voor het transport van vier boorinstallaties, schepen voor de bouw en bevoorrading van zulke installaties en drijvende kranen, zo heeft het bedrijf woensdag bekendgemaakt in een persbericht.

    De bestemmingen zijn onder meer Rio de Janeiro, Egypte, Sharjah, Singapore, Rotterdam, Iran en Trinidad en het merendeel van het werk wordt in het tweede kwartaal van 2010 uitgevoerd.

    Daarnaast heeft het bedrijf een variatieorder ontvangen onder het Vyborg-contract.

    De totale omzet voor de verschillende contracten zal ongeveer $40 miljoen bedragen.

    In een toelichting stelt chief executive officer Andree Goedee van Dockwise: "Een stabiele olieprijsomgeving en sterkere macro-economische vooruitzichten vallen samen met toenemende tenderactiviteiten van producenten van boorinstallaties, waarmee kansen voor Dockwise ontstaan". Goedee stelt echter wel dat, hoewel de terugkeer van tenderactiviteiten bemoedigend is, het nog afwachten is of dit de basis legt voor een duurzaam herstel.

    Analisten zijn te spreken over het nieuws rond de orders maar noemen de opmerkingen van Goedee "nog bemoedigender".

    Analist Peter Heijen van Theodoor Gilissen Bankiers, stelt vertrouwen te hebben in de verbeterende vooruitzichten in het tweede halfjaar van 2010.

    "Gezien de toenemende tenderactiviteit bij de producenten van boorinstallaties als gevolg van toenemende investeringen van oliemaatschappijen, verwachten wij dat de prijsdruk voor het vervoeren van boorinstallaties zijn hoogtepunt voorbij is", aldus de analist, die een buy-advies en koersdoel van EUR35 hanteert.

    Ook beleggers zijn te spreken over het nieuws van Dockwise: het aandeel staat woensdagochtend 2,7% hoger op EUR19,89.

    Door Maaike Noordhuis; Dow Jones Nieuwsdienst
  13. forum rang 10 voda 11 juni 2010 15:38
    Dockwise sluit ovk met China Offshore Oil Engineering Co.


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd. heeft een principe-akkoord gesloten met China Offshore Oil Engineering Company (COOEC) om een nieuw schip van COOEC commercieel in de markt te zetten, zo heeft Dockwise vrijdag bekendgemaakt in een persbericht.

    Het schip is van een vergelijkbare grootte als de Black Marlin van Dockwise. Naar verwachting zal het in februari 2012 worden opgeleverd. "Deze overeenkomst geeft Dockwise de mogelijkheid om zijn groei in de Transport & Installatiemarkten te versterken", aldus Dockwise.



    Door Maaike Noordhuis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; maaike.noordhuis@dowjones.com



  14. forum rang 10 voda 18 juni 2010 11:02
    Dockwise helpt BP bij opruimen olie in Golf van Mexico


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd. gaat BP assisteren bij het opruimen van de gelekte olie in de Golf van Mexico, maakt het bedrijf vrijdag bekend.

    Dockwise stuurt het heavy-lift-schip Mighty Servant 3 om in samenwerking met kleinere schepen een bijdrage te leveren aan de verwijdering van olie, die weglekt uit de beschadigde oliebron van BP.



    Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

37 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 903,61 -0,22%
EUR/USD 1,0834 +0,00%
FTSE 100 8.275,38 +0,54%
Germany40^ 18.585,90 +0,48%
Gold spot 2.327,41 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.735,02 -0,01%

Stijgers

VIVORY...
+19,75%
RENEWI
+2,79%
Air Fr...
+2,20%
Vastned
+2,07%
UMG
+1,89%

Dalers

JDE PE...
-4,89%
ASR Ne...
-4,88%
Corbion
-3,41%
Avantium
-2,66%
PROSUS
-2,33%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links