Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rente ECB

46 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 december 2008 23:34
    Dag forumleden. Ik vraag me af wat de rente de komende tijd zal gaan doen. En dan met name de hypotheekrente. Ben bezig met kopen huis en dus extra geïnteresseerd hierin. Mijn verwachting is dat deze zal dalen het komend jaar. En dat de hypotheekrente dus zal volgen.

    De kortlopende rente staat nu op 2,5. Mijn verwachting is dat deze nog gaat dalen naar zeker 2%.

    Ben benieuwd naar jullie mening.
    Wat denken jullie? Wanneer is de volgende ECB bijeenkomst waar ze evt de rente zullen verlagen?

    Groet joop

  2. [verwijderd] 15 december 2008 23:45
    denk ook dat de huizenprijzen zullen zakken, maar ben helaas niet meer in de gelegenheid om lang te wachten. Mij lijkt een ideaal moment om te kopen over 6 maanden dan zijn de huizenprijzen 10% gedaald en staat de langlopende rente op 4%. Goed blijft koffiedik kijken.

    Maar ben benieuwd waar ik info kan vinden over de vergaderingen van de ecb waarin rentebesluiten worden genomen.
  3. forum rang 4 ONN 15 december 2008 23:57
    quote:

    joop98 schreef:

    Maar ben benieuwd waar ik info kan vinden over de vergaderingen van de ecb waarin rentebesluiten worden genomen.
    Even naar de ECB site gaan. ;-)

    De verwachting van de meeste economen is dat de rente in de eurozone naar 1.5 gaat volgend jaar. Als je daar het meest van wil profiteren moet je dus een variabele hypotheek nemen gebaseerd op de 1-maands Euribor met een opslag uiteraard. Het gevaar zit erin dat die rente vroeg of laat ook weer hard omhoog kan en dan ziet je plaatje er ineens heel anders uit. Maar voorlopig zit je hier goed mee lijkt mij. Ik weet trouwens niet of banken op dit moment uberhaupt wel scheutig zijn met het verstrekken van dit soort hypotheken?
  4. [verwijderd] 16 december 2008 00:05
    quote:

    ouwebeursrot schreef:

    [quote=joop98]
    Maar ben benieuwd waar ik info kan vinden over de vergaderingen van de ecb waarin rentebesluiten worden genomen.
    [/quote]

    Even naar de ECB site gaan. ;-)

    De verwachting van de meeste economen is dat de rente in de eurozone naar 1.5 gaat volgend jaar. Als je daar het meest van wil profiteren moet je dus een variabele hypotheek nemen gebaseerd op de 1-maands Euribor met een opslag uiteraard. Het gevaar zit erin dat die rente vroeg of laat ook weer hard omhoog kan en dan ziet je plaatje er ineens heel anders uit. Maar voorlopig zit je hier goed mee lijkt mij. Ik weet trouwens niet of banken op dit moment uberhaupt wel scheutig zijn met het verstrekken van dit soort hypotheken?
    Precies dat ben ik dan ook van plan om variabele rente te nemen, om vervolgens als deze op 1,5 staat en er een leuke langerlopende rente is deze dan voor langer vast te leggen. zal eens een kijkje gaan nemen op de ecb site...
  5. TG01 16 december 2008 00:44
    quote:

    joop98 schreef:

    Dag forumleden. Ik vraag me af wat de rente de komende tijd zal gaan doen. En dan met name de hypotheekrente. Ben bezig met kopen huis en dus extra geïnteresseerd hierin. Mijn verwachting is dat deze zal dalen het komend jaar. En dat de hypotheekrente dus zal volgen.

    De kortlopende rente staat nu op 2,5. Mijn verwachting is dat deze nog gaat dalen naar zeker 2%.

    Ben benieuwd naar jullie mening.
    Wat denken jullie? Wanneer is de volgende ECB bijeenkomst waar ze evt de rente zullen verlagen?

    Groet joop

    De variabele hypotheek rente is op dit moment nauwelijks lager dan die voor 10 jaar (Rabo bank in ieder geval, afgelopen vrijdag nog op gesprek geweest) en ver, ver weg van de ECB rente..
  6. [verwijderd] 16 december 2008 09:41
    quote:

    Ivanrybkin schreef:

    Ik geloof het niet dat de lange termijnhypotheekrente zo hard gaat dalen. Zolang banken meer dan 5% op een deposito van 2 jaar betalen, vergeet het dan maar met die lagere lange termijn hypotheekrente.
    4 maands deposito 2,90%*
    6 maands deposito 3,00%*
    1 jaar deposito 5,00%*
    2 jaar deposito 3,10%*

    *Rentepercentages van 15 december 2008.

    Bij Postbank:
    www.postbank.nl/zakelijk/ing/pz/page/...,3062,1911_61194598,00.html
  7. [verwijderd] 16 december 2008 09:43
    quote:

    Ivanrybkin schreef:

    Ik geloof het niet dat de lange termijnhypotheekrente zo hard gaat dalen. Zolang banken meer dan 5% op een deposito van 2 jaar betalen, vergeet het dan maar met die lagere lange termijn hypotheekrente.

    ze moeten geen rente meer betalen gaan we weer beleggen en staat de beurs zo weer op 450
  8. [verwijderd] 16 december 2008 12:34
    quote:

    Sjaakie1 schreef:

    Stel dat de ECB rente uiteindelijk daalt naar 1%. Tot welk niveau zou een hypotheek met een vaste rente van 5 of 10 jaar dan maximaal kunnen dalen. Kan iemand me dat vertellen of daar een onderbouwde inschatting van maken?
    kan niemand voor je doen, hangt helemaal van kredietstromen af, bij mazzel denk ik rond de 3,5-4,0% als bodem voor >10 jaars
  9. Ivanrybkin 16 december 2008 12:54
    quote:

    Sjaakie1 schreef:

    Stel dat de ECB rente uiteindelijk daalt naar 1%. Tot welk niveau zou een hypotheek met een vaste rente van 5 of 10 jaar dan maximaal kunnen dalen. Kan iemand me dat vertellen of daar een onderbouwde inschatting van maken?
    Ik denk dat de ECB rente slechts beperkt invloed heeft op de rente voor tien jaar lange hypotheken.

    Ik zou kijken naar de gewone spaarrente.
    en aanhouden dat de hypotheekrente voor 10 jaar vast minimaal een procent hoger is dan de spaarrente op gewone spaarrekeningen.
    Dat zou uitkomen op ongeveer 4,6 % als bodem.
  10. TG01 16 december 2008 13:43
    quote:

    Bietenboer schreef:

    Hey TG01

    Ik ben momenteel ook aan het kijken voor een hypotheek en heb ook een afspraak met de Rabobank. Ben wel benieuwd wat ze jouw hebben aangeboden afgelopen vrijdag??

    Alvast bedankt voor de info
    Op dit moment is NHG op 5,25 voor 10jr, niet NHG op 5,45 (Rabo, DenHaag)

    Overigens wel grappig te vermelden dat door de uitspraken van Heemskerk de Rabobank nu waarschijnlijk weer over op vaste tarieven voor alle kantoren..
46 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 910,59 +0,71%
EUR/USD 1,0771 0,00%
FTSE 100 8.433,76 +0,63%
Germany40^ 18.773,50 +0,00%
Gold spot 2.362,27 +0,07%
NY-Nasdaq Composite 16.340,87 -0,03%

Stijgers

Accsys
+5,43%
CM.COM
+2,92%
NX FIL...
+2,63%
RANDST...
+2,61%
ForFar...
+2,43%

Dalers

Kendrion
-2,99%
UMG
-2,95%
Alfen ...
-2,63%
EBUSCO...
-2,29%
VIVORY...
-1,85%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links