Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

'Tot 4000 banen extra weg bij KLM'

Gepubliceerd op 30 juli 2020 17:59 | Views: 4.008 | Onderwerpen: luchtvaart

Air France-KLM 12:30

3,53 +0,16 (+4,69%)

AMSTERDAM (AFN) - Bij luchtvaartmaatschappij KLM verdwijnen de komende tijd nog eens 3500 tot 4000 banen. Die komen bovenop de eerder geschrapte uitzendbanen, meldt De Telegraaf op basis van ingewijden. KLM is zwaar getroffen door de coronacrisis, waardoor een groot deel van de vloot aan de grond staat.

Vrijdag komt de maatschappij volgens de krant naar buiten met het plan voor een "kleinere en goedkopere KLM", tegelijk met de halfjaarcijfers. KLM wilde tegenover De Telegraaf niet reageren, net als de meeste vakbonden omdat ze tot de officiële bekendmaking willen wachten. Het personeel wordt vrijdag ingelicht, alsmede de vakorganisaties over een sociaal plan.

Er gingen al langer geruchten dat er circa 6000 banen op de tocht stonden bij KLM. De reorganisatie zou volgens De Telegraaf 2000 tijdelijke en 4000 vaste banen kosten. De tijdelijke functies zijn al geschrapt, en 2400 KLM’ers hebben zich aangemeld voor een vrijwillige vertrekregeling. Daardoor zullen er nog ongeveer 1500 tot 2000 mensen gedwongen moeten vertrekken. Bij KLM werken omgerekend naar voltijdscontracten 27.000 mensen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM 73% zegt verkopen 11 stemmen

Gerelateerd

luchtvaart

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Air France-KLM

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Mcdj 30 juli 2020 19:20
    quote:

    TA=verlies schreef op 30 juli 2020 18:46:


    Andere luchtvaartmaatschappijen zullen dit gat gewoon opvullen, die hebben dan nieuw personeel nodig. Heeft m.i. niets te maken met economie naar de klo#te...


    De low cost airlines zullen binnen Europa zeker vee overnemen.
    Echter zullen de intercontinentale aanzienlijk afnemen. Schiphol wordt een soort Rotterdam airport.
    Doorvoer van pax gaat dan niet meer via Nederland.
  2. forum rang 9 objectief 30 juli 2020 19:48
    quote:

    TA=verlies schreef op 30 juli 2020 18:46:


    Andere luchtvaartmaatschappijen zullen dit gat gewoon opvullen, die hebben dan nieuw personeel nodig. Heeft m.i. niets te maken met economie naar de klo#te...


    Dat gaat wordt alleen maar groter; KLM maakt de juiste beslissing.
    Vliegen wordt de komende jaren veel en veel duurder, waardoor de massa het laat afweten.
  3. radfahrt 30 juli 2020 20:53
    quote:

    taurus86 schreef op 30 juli 2020 20:30:


    Koninklijke Luchtbel Maatschappij. Wanneer een super duur renpaard een been breekt, dan is er maar 1 oplossing. Hartverscheurend om het te moeten meemaken, maar het dier telt.



    Nee. We moeten terugvechten. Ik weet: Een vlucht Qatar is beter dan een vlucht KLM. Voor oog, maag, rug en nog veel meer. Maar we zijn NL. De Chinezen kopen onze baggeraars en bootbouwers. De Amerikanen gaan onze Shell en baggeraars 'straffen' in de context Nord Stream 2. Onze universiteiten worden leeggekocht. (Met 'funny money' en leningen die wij subsidieren.) Onze tech bedrijven worden gebullied. En wel door onze bondgenoten. 'Enough already.' Moeten nu vechtend uit de hoek komen. Tijd voor een nieuwe Gouden Eeuw. En daar horen Schiphol & KLM bij.

    Dat gezegd hebbende: Verlos ons van Air France ...

    :-)

    R.
  4. WijHetVolk 30 juli 2020 21:03
    Als partijen zoals KLM/AirFrance, BA failliet gaan betekent dat zeker niet het einde van de luchtvaart.

    Vorig jaar is het grootste vliegveld ter wereld geopend in Beijing. Het aantal openstaande en verwachtte aankooporders van Chinese luchtvaartmaatschappijen loopt in de 1000den.

    Als wij in Europa er niet in slagen onze luchtvaart rendabel te maken. De nationalistische gevoelens te laten voor wat ze zijn vliegen we over een niet te korte tijd alleen nog maar met Chinese maatschappijen. En dat komt dan niet enkel om dat wij niet in staat zijn om een visie te genereren en daar op te reageren maar vooral door het blind vertrouwen en volgen van de VS.

    Niemand heeft het over de "Belt and Road Initiative". En wat we ook van China willen/kunnen zeggen een economisch verbond op dit hele continent zal een positieve invloed hebben voor zowel Europa, het MO en het verre Oosten. Wij zijn nu nog in staat om een behoorlijk gewicht op de schaal te leggen maar als we klein blijven denken zal dat heel snel afnemen.
17 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare