Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Omzetgroei Coolblue zwakt af

ROTTERDAM (AFN) - Coolblue groeit minder hard. Het webwinkelbedrijf timmert nog altijd flink aan de weg, maar de opbrengsten groeien niet meer met de reuzenstappen van de voorgaande jaren.

Het afgelopen jaar verhoogde Coolblue zijn omzet met 38 procent tot 1,2 miljard euro. Dat was conform de eigen verwachtingen. In 2016 en 2015 steeg de omzet echter nog met ruim 50 procent.

Coolblue-topman Pieter Zwart wil niets weten van het afzwakken van de omzet. ,,In absolute zin is dit de grootste omzetgroei ooit. Dit is spectaculair. We zijn hier bijzonder tevreden over", zegt hij in een toelichting.

Het bedrijfsresultaat (ebitda), een belangrijke graadmeter voor de winstgevendheid kwam, uit op 21 miljoen euro tegenover 19 miljoen euro een jaar eerder. De nettowinst bleef nagenoeg gelijk op ongeveer 9 miljoen euro.

Winkels

Coolblue investeerde het afgelopen jaar flink in verdere groei. Zo werd een nieuw distributiecentrum in gebruik genomen en werd de eigen bezorgdienst verder opgetuigd. Vooral bestellingen van witgoed en andere grote of zware producten worden door Coolblue zelf bezorgd. Het bedrijf rijdt nu met ongeveer 150 bezorgbusjes in Nederland en België.

Dit jaar wil Coolblue, dat voor 30 procent in handen is van de beursgenoteerde investeringsmaatschappij HAL, onder meer een bezorgdienst voor televisies introduceren. Verder wil het bedrijf voortborduren op zijn afgelopen jaar geïntroduceerde diensten, zegt Zwart. Zo groeide het aantal fysieke winkels, waar van er twee volgens de nieuwe XXL-formule werken.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Ahold Delhaize kopen verkopen
HAL Trust kopen verkopen

Gerelateerd

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Red_ 8 maart 2018 10:29
    quote:

    Hilkenbrook13 schreef op 8 maart 2018 09:17:

    En tip top levering voor een goede prijs.
    Persoonlijk heel andere ervaringen waardoor ik er zelf nooit meer bestel. Was een trouwe klant vanaf het eerste uur, maar de laatste 2 jaar zeker niet meer.
    Voorbeeld Een product besteld op de site. kreeg een ander product van zelfde merk thuis die totaal niet overeen kwam met de foto's. Ze gebeld; tja dat product verkopen we ook helemaal niet. foto's impliceerde toch echt van wel. Product weer terug zonder enige vorm van excuus.

    Voorbeeld 2: Voor 23.00 besteld, morgen in huis. Ik bestel een tandenborstel waar je dus niet twee weken op wil wachten. PostNL bezorgt de tandenborstel wel ergens, maar niet bij mij thuis. Reactie coolblue, tja we wachten even het onderzoek met PostNL 2 weken af. Als die niet teruggevonden wordt, dan sturen we wel een nieuwe op. Tja, vervelend dat PostNL verzaakt, maar dan rijd ik wel naar andere winkel en koop ik daar het product alsnog. Overigens nooit meer iets van gehoord, behalve dan het geld terug gewoon.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.