Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

ACM: KPN rekende te hoge tarieven

Gepubliceerd op 7 januari 2020 11:26 | Views: 5.695

KPN 17:35

2,40 +0,06 (+2,61%)

DEN HAAG (AFN) - Telecombedrijf KPN rekende te hoge kosten voor de afwikkeling van bepaald telefoonverkeer naar netwerken van branchegenoten. Dat concludeert marktwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) na een geschillenprocedure die voorgangers van VodafoneZiggo zijn begonnen.

De kwestie draait om telefoonverkeer naar telefoonnummers die niet aan een bepaald gebied zijn gebonden, zoals 0800- en 0900-nummers. De tarieven die KPN voor de verwerking van deze belletjes tussen het eigen netwerk en die van VodafoneZiggo rekende, waren volgens de ACM niet volgens de regels. Uitgangspunt is namelijk dat deze tarieven in lijn moeten zijn met die voor geografische telefoonnummers, bijvoorbeeld 010-nummers voor de regio Rotterdam, en dat was in vier gevallen niet zo.

In een vergelijkbaar geschil tussen KPN en BT Nederland kwam de marktwaakhond tot de conclusie dat voor één verkeersstroom te veel vergoeding werd gevraagd. De ACM draagt KPN nu op om de tarieven aan te passen, maar doet geen uitspraak over de hoogte. Omdat het om commerciële afspraken tussen telecomproviders gaat, moeten die bedrijven zelf tot nieuwe afspraken komen.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
KPN 75% zegt kopen 8 stemmen

Gerelateerd

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
2 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by Infront. Crypto data by Crypto Compare