Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HelloFresh verliest ruim 40 procent

Aandeel HelloFresh verliest ruim 40 procent
Beeld: HelloFresh

(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel HelloFresh verloor vrijdag ruim 40 procent, na een tegenvallende kwartaalupdate van donderdagavond.

HelloFresh liet zijn doelstellingen voor de middellange termijn vallen. En door investeringen in onder meer de uitbreiding van zijn productiecapaciteit en hoge marketingkosten denkt het bedrijf dit jaar verlies te lijden. 

De Duitse aanbieder van maaltijdpakketten zei donderdagavond dat de aangepaste EBITDA dit jaar tussen de 350 en 400 miljoen euro zou moeten liggen. Dat is ruim minder dan analisten hadden verwacht. 

In 2023 boekte HelloFresh een aangepaste EBITDA van 448 miljoen euro.

HelloFresh mikt voor dit jaar op een omzetgroei van 2 tot 8 procent tegen constante valuta. Analisten rekenen op ongeveer 7 procent groei.

In 2023 boekte HelloFresh een omzet van ongeveer 7,6 miljard euro, een stijging van circa 2,8 procent tegen constante wisselkoersen.

Vanwege de veranderde marktomstandigheden hield HelloFresh de doelstellingen voor de middellange termijn tegen het licht. De oude doelen bleken niet langer haalbaar, aldus het management.

HelloFresh rekende voor 2025 op een omzet van 10 miljard euro en een aangepaste EBITDA van 1 miljard euro.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. 12 mrt EU gaat platformwerker beter beschermen 1
  2. 23 nov Beursblik: HelloFresh op verkooplijst UBS 2

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
HELLOFRESH SE INH O.N. 93% zegt verkopen 14 stemmen

Gerelateerd

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pietje-2005 8 maart 2024 09:50
    Heb nooit iemand gekend die deze, simpel gezegd, online-groenteboer gebruikte.
    Je krijgt een zootje producten in een doos en dan is de klant verder (lekker) verantwoordelijk voor het eindproduct. Online groenteboer, dus.
    Terwijl je met de reclames allerlei erg gemaakt gelukkige gezinnen zag die blijkbaar niets anders meer wilden.
    Of het product is te simpel en eenduidig of de prijs is te hoog ?
  2. De Buurman 8 maart 2024 10:45
    quote:

    pietje-2005 schreef op 8 maart 2024 09:50:

    Heb nooit iemand gekend die deze, simpel gezegd, online-groenteboer gebruikte.
    Je krijgt een zootje producten in een doos en dan is de klant verder (lekker) verantwoordelijk voor het eindproduct. Online groenteboer, dus.
    Terwijl je met de reclames allerlei erg gemaakt gelukkige gezinnen zag die blijkbaar niets anders meer wilden.
    Of het product is te simpel en eenduidig of de prijs is te hoog ?
    Ik heb het zelf meerdere keren gebruikt voor het gemak en omdat de recepten me aanspraken. In mijn omgeving zijn er best veel mensen die het geprobeerd hebben. Ik denk dat het een ding is van mijn generatie en wellicht in mijn bubbel. Bent u toevallig 40+, wonend buiten de Randstad?
  3. forum rang 6 innicksname 8 maart 2024 10:51
    quote:

    De Buurman schreef op 8 maart 2024 10:45:

    [...]

    Ik heb het zelf meerdere keren gebruikt voor het gemak en omdat de recepten me aanspraken. In mijn omgeving zijn er best veel mensen die het geprobeerd hebben. Ik denk dat het een ding is van mijn generatie en wellicht in mijn bubbel. Bent u toevallig 40+, wonend buiten de Randstad?
    Heeft niet zoveel met de Randstad te maken, maar meer met steden in het algemeen en mensen met een hoger dan gemiddeld inkomen in het bijzonder. Het is een dure manier van boodschappen doen. Geen fan van Hello Fresh, maar als je zelf geen ideeën hebt voor een maaltijd, kan het een uitkomst zijn. De grote vraag is: is de markt groot genoeg?
  4. Moneyball 8 maart 2024 11:11
    Prima concept, gebruiken het regelmatig. Wel vaak als aanbieding met 50% of 25% korting, want regulier is het wat prijzig. Dan zijn de maaltijdpakketten in de supermarkt goedkoper en meer.

    Positief ook dat je vrijwel niets weg hoeft te gooien. Bij reguliere inkopen zijn er nogal eens teveel van het een of ander. Die ongebruikte productie is pas slecht voor het milieu.

    Kom trouwens van buiten de randstad (typische opmerking) en 40+ ;)
  5. forum rang 4 mvdp 8 maart 2024 12:54
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 8 maart 2024 09:51:

    En het was nog wel zo'n revolutionair concept: Met dieselbussen door de straten scheuren om groente te bezorgen.

    De SRV-man opnieuw uitgevonden zeg maar.

    Komt vast goed!
    De SRV reed toch elektrisch? En was geen groenteman, maar 'supermarkt'.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links