Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Ongekende werkloosheid in Frankrijk'

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Branco P 15 april 2020 11:35
    Waarom wordt er door de overheid daar zo theatraal gedaan over de tijdelijke werkloosheid? Is dat om extra draagvlak te creëren voor al het geld dat wordt uitgetrokken om de economie te ondersteunen?

    Of wordt er nu gewoon door iedereen theatraal gedaan in de wereld omdat het nu kennelijk "bon ton" is om theatraal te doen? Als je theatraal doet, krijg je meer aandacht... zou het daar mee te maken hebben?

    Je vraagt je bij zo veel theater wel meteen af waarom Frankrijk dan toch extreem lang die lock down nog heeft doorgetrokken tot 11 mei en waarom de lock down daar nu nog steeds zo rigide is... je zou bijna denken dat die Fransen de economische schade het liefst zo groot mogelijk laten worden... om vervolgens nog meer theater te kunnen gaan maken.
  2. Iexoloog 15 april 2020 12:39
    quote:

    Jopie1962 schreef op 15 april 2020 10:12:


    [...]

    ja, en dát dan op kosten van de noordelijke landen.


    Misschien moeten de noordelijke landen, maar aan een nexit en dexit denken. Zeker met de aanstaande economische gevolgen lijkt een verenigd Europa nog ver te zoeken. Handels-, grens- en communicatieverdragen kunnen we natuurlijk altijd creëren. Daar is geen Europa voor nodig wat financieel afhankelijk van elkaar is.
  3. De Buurman 15 april 2020 12:51
    quote:

    Iexoloog schreef op 15 april 2020 12:39:


    [...]

    Misschien moeten de noordelijke landen, maar aan een nexit en dexit denken. Zeker met de aanstaande economische gevolgen lijkt een verenigd Europa nog ver te zoeken. Handels-, grens- en communicatieverdragen kunnen we natuurlijk altijd creëren. Daar is geen Europa voor nodig wat financieel afhankelijk van elkaar is.


    We hebben er aan gedacht. Gaan we niet doen.
  4. chogogo 15 april 2020 15:38
    quote:

    Japio_ schreef op 15 april 2020 10:49:


    Fransozen hebben massaal gekozen voor de riante 84% regeling en zelfs in de sectoren waar nog wel werk is daar is men lekker naar huis gegaan, onze gele hesjes laten zich weer eens van hun beste kant zien.



    En zo is het maar net. Wat er ook gebeurt, de Fransen halen hun profijt wel.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?