Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Beter Bed 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
916 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Belegger85
0
quote:

Cobalt-47 schreef op 16 mei 2019 om 20:15:


[...]
Klopt, maar denk dat ze hun handjes dicht mogen knijpen op €10-, ....if ever...


Denk even terug aan het verhaal van de VEB m.b.t. compensabele verliezen. De CFO schijnt mee te gaan in de rekensom van de VEB, waardoor we weten dat Beterbed denkt de komende 4 jaar cumulatief tenminste 50 mio aan resultaat te halen in Duitsland. Dit is niet geheel gelijk aan EBITDA, maar voor het voorbeeld niet relevant. Duitsland had in Q1 een lagere omzet dan Nederland, maar laten we ze gelijk trekken. Ook 50 mio voor NL de komende 4 jaar. Is EBITDA van 25 mio gemiddeld. Zeg 20 mio in 2020 en 30 mio in 2021. Een EBITDA van 30 mio zal ongeveer een WPA van €1,- geven. De K/W verhouding lijkt gemiddeld 17 te zijn bij Beterbed dus €17,-. Eventuele invullingen tbv expansie in 2021 zullen de koers enkel opdrijven. Als de risico’s wat meer uit de lucht zijn en er meer stabiliteit is bij BB, zal de koers snel herstellen richting oude waarden van circa €16,- a €17,-.

Beterbed heeft een business model met veel leverage. Het kan dus snel gaan! Ik ga rond half juni flink uitbouwen.
Ookaanwezigbij...
0
quote:

Belegger85 schreef op 16 mei 2019 om 21:46:


[...]

Denk even terug aan het verhaal van de VEB m.b.t. compensabele verliezen. De CFO schijnt mee te gaan in de rekensom van de VEB, waardoor we weten dat Beterbed denkt de komende 4 jaar cumulatief tenminste 50 mio aan resultaat te halen in Duitsland. Dit is niet geheel gelijk aan EBITDA, maar voor het voorbeeld niet relevant. Duitsland had in Q1 een lagere omzet dan Nederland, maar laten we ze gelijk trekken. Ook 50 mio voor NL de komende 4 jaar. Is EBITDA van 25 mio gemiddeld. Zeg 20 mio in 2020 en 30 mio in 2021. Een EBITDA van 30 mio zal ongeveer een WPA van €1,- geven. De K/W verhouding lijkt gemiddeld 17 te zijn bij Beterbed dus €17,-. Eventuele invullingen tbv expansie in 2021 zullen de koers enkel opdrijven. Als de risico’s wat meer uit de lucht zijn en er meer stabiliteit is bij BB, zal de koers snel herstellen richting oude waarden van circa €16,- a €17,-.

Beterbed heeft een business model met veel leverage. Het kan dus snel gaan! Ik ga rond half juni flink uitbouwen.


Mooie berekening Belegger85. Het zijn berekening voor de komende jaren. Theoretische begrijp ik natuurlijk dat deze gemaakt moeten worden, maar helaas zal ik moeten mededelen dat er op HELE korte termijn dingen moeten worden aangepakt bij BB nl, BBreurs en Mline. De consument is op het moment (lees ruim 7 maanden, met alleen maar verslechtering in afgelopen 4 maanden) de dupe van slechte levering en aanspreekbaarheid bij custom service. klanten staan 1 tot 1,5 uur in de wacht voordat een medewerker beschikbaar is. Helaas komt daarbij ook nog de bezuiniging van vaste monteurs bij. Inmiddels wordt er veel bezorgt/montage door externe partners of door uitzendkrachten.

In de bovenlaag worden er goede stappen gemaakt bij de holding, In de onderlaag is het een puinhoop. De onderlaag is van groot belang om goed te functioneren in de bovenlaag.



rsantego
0
Vandaag bij Beter Bed in Breda 2 matrassen gekocht uit de select serie inclusief een topper en dekbedovertrek. Zeer goed en vriendelijk geholpen en levering over 4 dagen met retour neming van onze oude matrassen. Top bedrijf.
Ookaanwezigbij...
0
quote:

rsantego schreef op 19 mei 2019 om 18:44:


Vandaag bij Beter Bed in Breda 2 matrassen gekocht uit de select serie inclusief een topper en dekbedovertrek. Zeer goed en vriendelijk geholpen en levering over 4 dagen met retour neming van onze oude matrassen. Top bedrijf.


Natuurlijk kan het het een top bedrijf zijn, normaal gesproken is dat ook zo.

Mijn berichten over slechte levering, slecht bereik van service desk, slechte communicatie naar klanten baat mijn zorgen omdat dit nu al ruim 7 maanden duurt en geen verbetering laat zien.

Verkeerde bezuiniging van personeel, wat klanten en geld gaat kosten.



NLvalue
0
Prima perspectief Ookaanwezigbij. Trustpilot reviews zijn helder- of het is heel goed, of bar slecht. Mensen zijn 10x waarschijnlijker een slechte review ipv een goede review te posten. Op basis van die ratio hebben ze in ongeveer 1/3 van de orders logistieke problemen. Niet helemaal helder in welk deel van t assortiment dat zit.

Wel een duidelijke probleem dat makkelijk op te lossen zou moeten zijn voor de Nederlandse organisatie. Toch een mogelijk signaal dat John teveel dingen tegelijk heeft willen veranderen. Gaat nog wel een aantal kwartalen duren voordat alle cilinders goed meedraaien schat ik in.
Ookaanwezigbij...
0
quote:

NLvalue schreef op 20 mei 2019 om 10:49:


Prima perspectief Ookaanwezigbij. Trustpilot reviews zijn helder- of het is heel goed, of bar slecht. Mensen zijn 10x waarschijnlijker een slechte review ipv een goede review te posten. Op basis van die ratio hebben ze in ongeveer 1/3 van de orders logistieke problemen. Niet helemaal helder in welk deel van t assortiment dat zit.

Wel een duidelijke probleem dat makkelijk op te lossen zou moeten zijn voor de Nederlandse organisatie. Toch een mogelijk signaal dat John teveel dingen tegelijk heeft willen veranderen. Gaat nog wel een aantal kwartalen duren voordat alle cilinders goed meedraaien schat ik in.


Natuurlijk weet ik dat navigatie berichten eerder op internet staan dan positieve. Daarom ben ik een aantal winkels afgegaan.

Kijk eens naar de Ekomi berichten op de site zelf. Dit zijn klanten reviews vanuit een bestelling/bezorging.

John hoeft niet alles zelf te regelen, inmiddels zijn er vele directeurs toe gewezen om John te ontlasten. Daar zie ik geen beweging in dus. Deze directeurs krijgen een prima salaris, zonder resultaat de afgelopen 7 maanden (is mijn ervaring).

Het duurt te lang allemaal!! dat is mijn issue!!
Paco de belegger
0
quote:

Ookaanwezigbij... schreef op 20 mei 2019 om 21:05:


[...]

Natuurlijk weet ik dat navigatie berichten eerder op internet staan dan positieve. Daarom ben ik een aantal winkels afgegaan.

Kijk eens naar de Ekomi berichten op de site zelf. Dit zijn klanten reviews vanuit een bestelling/bezorging.

John hoeft niet alles zelf te regelen, inmiddels zijn er vele directeurs toe gewezen om John te ontlasten. Daar zie ik geen beweging in dus. Deze directeurs krijgen een prima salaris, zonder resultaat de afgelopen 7 maanden (is mijn ervaring).

Het duurt te lang allemaal!! dat is mijn issue!!


NL draait als een tierelier, daar zijn de analisten het over eens.
De koers staat onder druk omdat er nog geen witte rook is uit Duitsland.
Dat blijft zo verwacht ik totdat er witte rook is.
Als er witte rook komt dan weten we allemaal wat er dan met het aandeel gebeurt.
NLvalue
0
Ben het met jullie beide eens - zoals eerder gezegd, denk dat John in t begin wat beginnersfouten heeft gemaakt, en de hooiberg niet goed ingeschat heeft. En in de tweede fase wat teveel hooi op z'n vork heeft genomen door meer verandering in gang te zetten dan de organisatie aan kon.

t goede aan de BB communicatie is dat ze heel transparant zijn, zowel 'the good, the bad & the ugly'. Dit verandertraject gaat 2+ jaar duren schat ik in - elk kwartaal 2 stapjes vooruit en 1 achteruit.
Cobalt-47
0
quote:

Ookaanwezigbij... schreef op 20 mei 2019 om 21:05:


[...]

Natuurlijk weet ik dat navigatie berichten eerder op internet staan dan positieve. Daarom ben ik een aantal winkels afgegaan.

Kijk eens naar de Ekomi berichten op de site zelf. Dit zijn klanten reviews vanuit een bestelling/bezorging.

John hoeft niet alles zelf te regelen, inmiddels zijn er vele directeurs toe gewezen om John te ontlasten. Daar zie ik geen beweging in dus. Deze directeurs krijgen een prima salaris, zonder resultaat de afgelopen 7 maanden (is mijn ervaring).

Het duurt te lang allemaal!! dat is mijn issue!!


T duurd inderdaad erg lang...maar r lijkt me n stabiele bodem bereikt zo tussen de 3,75-4 en als duits land n beetje op orde komt en dat komt t wel...Dan zien de 8-10 ook wel weer ten tonele verschijnen. Redelijk instap momentje voor wie t aandurft...kost tijd das zeker...maar de plank kan nooit vol genoeg raken
Bob777
0
De echte resultaten van de veranderingen in Duitsland zijn op dit moment nog moeilijk in te schatten dat de omzet daar nog niet helemaal op het gewenste niveau zit heeft er ook wel mee te maken dat het eerste kwartaal het daar in de hele meubelbranche minder gaat. Het is een aandeel met geduld maar als de eerste signalen komen dat het tij keert dan kun je niet meer op dit niveau bij kopen. Vandaag weer een pluk op 3,90 erbij. Gaat hij nog iets lager dan doen we dat nog een keer. Welke oplossing ze ook bedenken voor Duitsland het geeft altijd een plus. Verkopen / verbeteren of laten klappen bij al deze opties staat de koers nu te laag.
Cobalt-47
0
quote:

Bob777 schreef op 21 mei 2019 om 12:35:


De echte resultaten van de veranderingen in Duitsland zijn op dit moment nog moeilijk in te schatten dat de omzet daar nog niet helemaal op het gewenste niveau zit heeft er ook wel mee te maken dat het eerste kwartaal het daar in de hele meubelbranche minder gaat. Het is een aandeel met geduld maar als de eerste signalen komen dat het tij keert dan kun je niet meer op dit niveau bij kopen. Vandaag weer een pluk op 3,90 erbij. Gaat hij nog iets lager dan doen we dat nog een keer. Welke oplossing ze ook bedenken voor Duitsland het geeft altijd een plus. Verkopen / verbeteren of laten klappen bij al deze opties staat de koers nu te laag.

Dat klopt, % gewijs zeker...Indien men t geduld op kan brengen zit r hoe dan ook winst in en de groot aandeelhouders zullen t niet zo snel laten klappen, velen zitten r dik in van 17 euro en hoger.
Ja winst te behalen...zit er in vanaf de 4 en lager....afwachten.
Dhrbelegger
0
quote:

Ookaanwezigbij... schreef op 19 mei 2019 om 22:43:


[...]

Natuurlijk kan het het een top bedrijf zijn, normaal gesproken is dat ook zo.

Mijn berichten over slechte levering, slecht bereik van service desk, slechte communicatie naar klanten baat mijn zorgen omdat dit nu al ruim 7 maanden duurt en geen verbetering laat zien.

Verkeerde bezuiniging van personeel, wat klanten en geld gaat kosten.






aankaarten tijdens de aandeelhoudersvergadering of een mail sturen naar John. Ik weet uit ervaring dat hij dat zeer op prijs stelt.
Belegger85
0
Is de CEO toegankelelijk dan voor ons ‘kleine’ beleggers? Zou me niets verbazen dat de koers tot midden/eind juni wordt gedrukt. De onzekerheid rondom convenanten zijn heerlijk voor eventuele shorters om op te zinspelen. Ook zal het wat kleine beleggers afschrikken. Heb me pas eens door de presentatie van de AVA geworsteld en het viel me op dat er weinig toelichting was bij de verlenging van de investeringsstop (tot eind 2019). Waarom is er noodzaak tot meer zuinigheid? Heeft NLvalue gelijk en heeft de CEO het eea onderschat; of wil de CEO zoveel mogelijk geld ergens anders voor gebruiken?

Weet iemand op dit forum of er zaken zijn die de winst in H1 meer kunnen drukken dan in H2 of mag alles verdeeld over het jaar worden ingeboekt?

Voor de H1 resultaten mag het weer in ieder geval geen rol spelen. Weet iemand of er al meer winkels van MC gesloten zijn in Q2? Indien niet, wellicht een kleine indicatie tot blijdschap.
Bob777
0
Vanaf het begin van het jaar zijn er nog eens 12 winkels gesloten. Volgens de MC website zijn er nu 705.
Bob777
0
quote:

Belegger85 schreef op 22 mei 2019 om 11:53:


Oke, 2 extra gesloten dus

Klopt niet helemaal om dat de 10 van Q1 voor heel MC is. In de drie landen in totaal zijn er nu 836 winkels tov 839 eind Q1 zijn er in totaal 4 gesloten.


916 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Beter Bed Holding Meer »

Koers 3,900   Verschil -0,01 (-0,13%)
Laag 3,890   Volume 1.479
Hoog 3,910   Gem. Volume 11.239
27-mei-19 10:06
label premium

Spannend jaar voor Beter Bed

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium