Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Post NL November/December 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 ... 529 530 531 532 533 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pietje-2005
0
Ja, het moet massaal, goedkoop, supersnel en perfect, haha.
Dat laatste bestaat niet, dacht ik ;-)
Mooi dat ze het druk hebben, en op het randje van het mogelijke bezig zijn.
Succes
rekeozsejtlerap ed
0
Valt allemaal wel mee. Wie op het LAATST besteld, loopt het risico dat het langer duurt. Was vroeger in de winkels ook al zo. Niks veranderd,... behalve er nu digitale stap tussen is gezet. Wat overigens veel gemak geeft. Parkeren tegen een torenhoog tarief hoeft ook niet meer. Laat staan het vinden van een parkeerplaats....
Go Go Go !
0
www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/450...

Pakketpunten bij ondernemers: 'PostNL verlangt steeds meer en denkt dat ze je bezitten'

Pakketpunten van PostNL vind je tegenwoordig overal. Winkelketens en kleine ondernemers pikken een graantje mee van de online koopdrift van Nederlanders. Maar erg lucratief is het niet en er is ook chagrijn: "PostNL verlangt steeds meer en denkt dat ze je bezitten."

Om een pakketje op te halen of af te geven hoef je tegenwoordig bijna nooit ver te zoeken. Je vindt de pakketpunten bij sigarenboeren, supermarkten, bouwmarkten, boekenwinkels en ga zo maar door.

Vergoeding én meer verkeer

Handig voor de consument én voor de ondernemer, is het idee. De winkels krijgen namelijk per pakketje een vergoeding en kunnen aan het eind van het jaar ook nog een prestatiebonus krijgen, schrijft PostNL. Hoe hoog de vergoedingen zijn wil PostNL niet kwijt. Wel wijst het bedrijf erop dat een pakketpunt meer verkeer naar de winkel oplevert.

Dat erkent Cor, die in een filiaal van kantoorwinkel Winter op de Linnaeusstraat in Amsterdam werkt. "Er komen toch wel 30 of 40 mensen per dag extra." Die mensen kopen lang niet allemaal wat in de zaak, maar dat is volgens Cor niet zo'n punt. "Het kan er wel bij." En dus is alles meegenomen.

Verlengstuk van de klantenservice

Die mening delen ze niet overal, om het mild uit te drukken. Frans van Zundert is de eigenaar van een Primera-zaak op de Vleutenseweg in Utrecht en hij was helemaal klaar met PostNL vorig jaar, toen hij zijn pakketjespunt heeft opgedoekt.

"PostNL verlangt steeds meer en denkt dat ze je bezitten. Je wordt een soort verlengstuk van de klantenservice. Na een poosje ging 99 procent van mijn tijd erin zitten en het was nog geen 1 procent van mijn inkomsten", aldus Van Zundert.

Boze klanten

En dat was nog niet het ergste. De ondernemer had zijn buik vol van al het gedoe dat zo'n pakketpunt met zich meebrengt. Boze klanten, negatieve reacties: het was aan de orde van de dag. "Ze verwijten je dat iets er niet is, of het is niet goed of ze vragen of je het nog even in wil pakken."

En het levert allemaal maar bar weinig op. Kopen mensen dan niet ook wat als ze een pakketje afhalen? "Dat is een fabeltje", zegt Van Zundert. "We hebben het een paar maanden geturfd", en de resultaten waren bedroevend.

Een paar honderd meter verderop, in de Gamma, kan je ook pakketjes halen en brengen. Ook daar merken ze dat het behoorlijk veel werk kan zijn, zeker in deze drukke maanden.

"In de decembermaand en rond Black Friday is het heel druk", zegt Gamma-medewerker Johan. "Per dag zijn het er makkelijk 70 of 80, normaal tussen de 10 en de 40", schat hij. Die mensen moeten allemaal geholpen worden door de baliemedewerkers.

Extra werk

Of dat vervelend is? Johan moet er even over denken. "We zijn er niet altijd even blij mee. Het is een hoop extra werk, maar het is een strategische keuze."

In de roostering wordt er wel rekening gehouden met de extra taken, zegt de Gamma-medewerker. Maar of je echt iemand extra kunt betalen van de pakketjes?

Weinig geld

Van Zundert weet daarop het antwoord wel: Nee. Hij weet nog wat de vergoeding was pakketje. "Ergens voor in de 20 cent", aldus de ondernemer. Dus dat tikt bepaald niet aan.

Stel dat de vergoeding 25 cent bedraagt, dan moet je dus 400 pakketjes op een dag verwerken om honderd euro vergoeding van PostNL te krijgen.

Bonus? Nee dank je

En die eindejaarsbonus dan? Van Zundert kan zich nog steeds opwinden als hij eraan denkt. "Ik sta hier niet om bonussen te verdienen. Zo werk ik niet", herinnert hij zich de gesprekken met PostNL. "Op een gegeven moment gaat er ieder jaar wat vanaf en dan zeggen ze: als je zoveel pakketten in een jaar doet krijg je een bonus."

Hij heeft geen moment spijt van het opzeggen van het contract met het postbedrijf. "Geen discussie meer, geen boze klanten, geen pakketten die kwaad op de grond worden gegooid." De extra aanloop mist hij ook niet, zegt Van Zundert. "Als ik afhankelijk zou zijn van PostNL kan ik de tent wel opdoeken
gpjf
0
Tsja allemaal heel vervelend die late bezorging maar hoe je het ook wendt of keert, er wordt wel geld verdiend. Daarnaast weet je natuurlijk niet hoe de zaak tussen de VS en China verloopt want die Trump is onberekenbaar maar mocht er nu een deal uitkomen ( en daar ga ik vanuitwant het is in beide belang) dan knallen maandag de beurzen omhoog! Kortom een casino, zet we het balletje op rood of op zwart?
hangklok
2
quote:

Dagelijkse Kost schreef op 30 nov 2018 om 07:38:


Het is blijkbaar een chaos bij PostNL.
Yteke de Jong heeft een artikel hierover geschreven in de Telegraaf.
Zie Telegraaf van vandaag.
50 miljoen pakketjes en ja wel 200 klachten, waar hebben we het over. Die twee honderd klachten zijn ook nog samen met bol.com en DHL. Het valt dus erg mee
Go Go Go !
0
www.bd.nl/tilburg-e-o/brabantse-polit...

Brabantse politie legt loep op foute koeriersbedrijven

TILBURG - De politie heeft zowel voor Oost- als voor West-Brabant een top-vijf gemaakt van foute post- en koeriersbedrijven. In samenwerking met de grootste bedrijven in de pakketmarkt hoopt de politie daarmee de bezorging van drugs via postpakketten de kop in te drukken.

René van der Lee 30-11-18, 08:00
Het onderzoek naar de foute bedrijven is een eerste stap naar het schoonvegen van de branche, hoopt ook de Brabants-Zeeuwse Taskforce tegen de drugscriminaliteit. De taskforce maakt zich al langer zorgen over het feit dat drugs in toenemende mate via de post worden verstuurd, naar zowel binnen- als buitenlandse afnemers.

Controle Breda
Vorige week donderdag voerden politie en Belastingdienst een grootschalige controle uit in Breda , waar honderden pakketbezorgers werden gecontroleerd. In 2016 begon de politie samen met PostNL (marktleider) ook met steekproefsgewijze controles van postpakketten. Bij de eerste honderd controles werden al 2250 kilo drugs gevonden, variërend van cannabis tot cocaïne.

In augustus 2018 viel de politie in Boxtel ook binnen in een bedrijfje van waaruit drugs per post werd gedistribueerd. De actie werd gecoördineerd door het speciale Post/Pakket Interventie Team van de politie. De zeven verdachten moeten nog voor de rechter komen, maar zijn inmiddels wel weer op vrije voeten. De twee hoofdverdachten komen uit Boxtel, andere verdachten komen onder meer uit Helmond en Beek en Donk. De illegale postorderhandel kwam aan het licht doordat de Finse douane 61 drugspakketten onderschepte. Die bleken te zijn verzonden vanuit het bedrijfje in Boxtel, dat pal achter het politiebureau was gevestigd.

De controle van vorige week in Breda
De Brabantse taskforce heeft goede hoop dat de post- en koeriersbedrijven ook zelf gaan meewerken aan het verwijderen van de rotte appels uit de branche. ,,Precies zoals dat ook in Tilburg is gebeurd met de autoverhuurbedrijven", zegt Anton Ederveen, burgemeester van Valkenswaard.

Mijn indruk is dat de branche het probleem onderkent en meewerkt aan een oplossing
Samen met zijn collega Miranda de Vries uit Etten-Leur geeft Ederveen leiding aan het taskforce-project met de koeriersbedrijven. ,,Ook hier geldt dat je het probleem pas gaat zien als je het doorhebt. In deze branche wordt veel gewerkt met zzp’ers, éénpitters. Wij proberen met de grote bedrijven af te spreken dat ze weten wie er voor hen rijden. Mijn indruk is dat de branche het probleem onderkent en met ons mee wil werken aan een oplossing.”

Een woordvoerder van PostNL bevestigde donderdag in het FD dat ‘criminelen met enige regelmaat proberen misbruik te maken van ons post- en pakkettennetwerk’. De verdachten van het Boxtelse 'postorderbedrijf’ maakten onder meer gebruik van PostNL en DHL.
Erik9400
1
Is het komkommertijd bij telegraaf? Elke dag "nieuws" over postnl.... Als een postbode teen stoot staat op voorpagina: postnl verminkt postbode
Toekomstbeeld
1
quote:

Go Go Go ! schreef op 30 nov 2018 om 08:21:


www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/450...



20% vh artikel word gewijd aan een ondernemer die positief is, 80% word besteed aan iemand die geen zaken meer doet met PostNL omdat hij ontevreden was.

Dit zijn toch van die stemming makende artikelen waar niemand iets mee kan. Als een ondernemer vind dat het niet uit kan dan doet hij/zij het toch niet. Waarom dan je contractpartner nog eventjes afzeiken. Dat vind ik gewoon zo triest.

Net alsof je aan een ontslagen medewerker vraagt of hij tevreden was over zijn ex-werkgever. En als een klant die een pakje ophaalt je vraagt om het verpakken dan zeg je toch gewoon dat dat geen onderdeel vd service is. Zo triest dit soort (Televaag) verhalen.



Toekomstbeeld
0
Het lijkt wel op een gecoördineerd media offensief tegen PostNL.....ze kunnen beter eens wat kritischer worden op de veroorzakers van veel van de issues.

De keten begint bij de grote webshops en hun beloftes en hun te sterke onderhandelingspositie (noem het maar wurgcontracten).


www.telegraaf.nl/financieel/2859496/l...

Lege schoen door bezorgchaos
Door HARRY VAN GELDER EN YTEKE DE JONG

Updated 36 min geleden
3 uur geleden in FINANCIEEL

De pakketbezorging voor Sinterklaas loopt ernstige vertraging op als gevolg van de opkomst van Black Friday, het van oorsprong Amerikaanse winkelfestijn. Daarmee dreigt een logistieke nachtmerrie. Op de klachtenwebsite van de consumentenbond vormen de pakketbezorgers de top drie.

De stroom pakketjes groeit al een tijd tussen de 20% en 30% per jaar. Op de klachtenwebsite van de Consumentenbond waren de pakketbedrijven gisteren goed voor de top drie. Bovenaan stond PostNL, gevolgd door DHL en bol.com, samen goed voor meer dan 200 klachten.

„In de afgelopen dagen is gebleken dat de hoeveelheid pakketten nog groter was dan verwacht en deze hele week krijgt PostNL nog Black Friday-bestellingen binnen”, zegt een woordvoerder van PostNL. „Dat veroorzaakt helaas wat vertraging, waardoor een deel van de pakketten er langer dan de gebruikelijke dag over doet.” Het postbedrijf kan niet zeggen hoe groot de pakketjesberg is die nog bezorgd moet worden.

PostNL is de grootste pakketbezorger in Nederland, daarna volgen DHL en DPD. De laatste twee zeggen weinig problemen te ondervinden, maar dat het ’alle hens aan de dek is’. PostNL heeft de consument onder meer via spotjes gewezen op de noodzaak om tijdig te bestellen. Zowel PostNL als bol.com waarschuwt klanten op de website voor de langere levertijden.

Morgen in huis
„Wij doen een melding in onze winkel dat door enorme drukte een pakketje een dag langer onderweg kan zijn dan men van ons gewend is. Dit is relevant voor klanten die voor de bezorgoptie ’vandaag besteld, morgen in huis’ kiezen. We vinden het belangrijk om onze klanten zo goed mogelijk te informeren, zodat zij weten waar ze aan toe zijn”, zegt een woordvoerder van bol.com, dat dit jaar 20 miljoen cadeautjes de deur uit doet.

Op Twitter blijkt dat veel klanten twee tot drie dagen op hun pakketje zitten te wachten, met uitschieters tot een week. „Hallo PostNL, ik wacht nog steeds op de Sinterklaaslevering van dinsdag”, meldde Martin Kanon gisteren.

Kleinere ondernemers staan echter in de kou door de grote drukte bij PostNL. „Bol.com krijgt voorrang, want PostNL heeft geen zin in schadeclaims”, zegt ondernemer Richard de Leeuw van diervoederbedrijf de Welpenhoeve. „Ze hebben een achterstand met verwerking van pakketten, onder meer door personeelsgebrek en gebrekkige communicatie tussen de werkvloer en de top.”

25.000 pakketjes
Hij is al zeven jaar klant bij PostNL, maar werd dinsdag gebeld dat zijn zendingen niet opgehaald zouden worden. Tot zijn verbazing stond de vrachtwagen ’s avonds wel voor de deur, maar voor zijn pakketjes had hij al ander transport geregeld omdat hij zijn klanten niet wil verliezen. „Er zijn woensdag 25.000 pakketjes blijven liggen in het depot van Hengelo, ik heb geen idee waarom.” De wachttijd voor het lossen liep deze week bij sommige depots uren op, aldus insiders.

„Het is een chaos, er staan nog 1000 pakketjes van ons in het depot die al lang bezorgd hadden moeten zijn”, aldus een ander bedrijf dat niet met de naam in de krant wil. PostNL bevestigt dat op een aantal depots een aantal pakketten ’een extra nachtje’ heeft doorgebracht. „We hebben deze bijzondere situatie overlegd met de klanten.”

Postbezorgers
„De postbezorgers komen er momenteel ook in om”, zegt FNV-bestuurder Ger Delij. Hij legt een verband met een nieuwe manier van werken van PostNL, waarbij het personeel breed wordt ingezet, tot het kantoorpersoneel aan toe. „Door de nieuwe werkwijze moeten ze niet alleen brieven maar bijvoorbeeld ook pakketjes ter grootte van schoenendozen meenemen, terwijl ze daarvoor niet worden betaald.” Vandaag heeft de vakbond nog een overleg met PostNL over meer loon. Mochten ze er niet uitkomen, dan volgen vanaf morgen prikacties.

Pakketbezorgers PostNL en DHL proberen klanten naar de afhaalpunten te krijgen, maar ook daar worden soms zendingen geweigerd omdat er simpelweg geen plaats meer is in de winkel. Dat leidt tot zoekgeraakte pakketjes, zo blijkt op Twitter. DPD blijft bezorgen aan huis.

„We bieden consumenten de keuze. Het ligt aan de afspraken met de webshop welke tarieven hiervoor worden gerekend. Als de klant niet thuis is, bieden we het nog een keer aan”, zegt transportmanager Aggie Stevens van DPD.

Sinterklaas
Dit weekend is er weer sprake van een bezorgpiek in verband met Sinterklaas. Zowel PostNL als bol.com zegt dat hun wekenlange voorbereiding veel problemen kan wegnemen, maar dat er soms sprake is van overmacht.

Zaak is om ook het weerbericht in de gaten te houden. Zo zegt Bol.com: „Zo hadden we vorige week een grote file op de A2 en toen hebben we de klanten meteen duidelijk gemaakt dat er enige vertraging was.”
manuss
1
quote:

Dagelijkse Kost schreef op 30 nov 2018 om 07:38:


Het is blijkbaar een chaos bij PostNL.
Yteke de Jong heeft een artikel hierover geschreven in de Telegraaf.
Zie Telegraaf van vandaag.
Die Yteke de jong probeert altijd kleine of vermeende problemen bij beursfondsen flink uit te vergroten. Zij is sensatie belust!!! Niet serieus nemen deze dame.
Eurowin
0
quote:

manuss schreef op 30 nov 2018 om 08:59:


[...] Die Yteke de jong probeert altijd kleine of vermeende problemen bij beursfondsen flink uit te vergroten. Zij is sensatie belust!!! Niet serieus nemen deze dame.


Die heeft de PEST aan POST, al jaren, waarom? Geen idee, Gr
Go Go Go !
0
quote:

Eurowin schreef op 30 nov 2018 om 09:02:


[...]

Die heeft de PEST aan POST, al jaren, waarom? Geen idee, Gr


Waarschijnlijk ooit eens gesolliciteerd en afgewezen ... totaal geschikt / ongeschikt.
xof
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 29 nov 2018 om 16:58:


[...]

Is hier laatst al besproken.

1/3 is eigen medewerker.....vd chauffeurs. En met ref. naar Bpost (veel eigen mensen met vast salaris en allerlei toeslagen) is dat prima zo

Stond ergens in een zeldzaam uitstekend artikel waar divers analisten aan het woord kamen, en waarbij RM, DHL, BPost en PostNL (in het kort) belicht werden.




Bedankt. Jammer van alle negativiteit vandaag.
Eurowin
0
quote:

pietje-2005 schreef op 30 nov 2018 om 09:17:


Ja, van 8 komen en dan 20 cent pakken.


Onzin natuurlijk... KPN van 71 naar nu 2,577, ING van 25,40 naar nu 10,74.. zo kan je wel aan de gang blijven.. Gaat om nu natuurlijk..
Geefgas
0
Het is een spel van de shorters die positie willen verkleinen.

Dat gaat niet in 1 lijn. Het is belangrijk om niet teveel emotie in aandeel te krijgen.
Angst heeft lang geregeerd.

Die angst wordt aangewakkerd bij elke daling. Dus af en toe moeten de handelaren even de teugels los laten en koers wat omlaag om angst weer beetje te voeden. Als het te snel omhoog gaat trekken ze koopjes jagers aan en dat willen ze niet.

Is een spel van hogere bodems en hogere toppen.
Na gisteren kon je de dip nu wel verwachten.
Maar volgende week vrijdag staan we duidelijk hoger dan nu verwacht ik.

Met 1 maar, en dat is als er algehele dip komt door ruzie op de G20.
Geefgas
0
PS nog even terug komen op de TA discussie van gisteren. Zeiden de TA kenners niet dat 2,63 de grote weerstand was, en tevens als we 2 cent boven de weerstand van 2,63 zouden sluiten dat grotere stijging zou komen?
Zoals bekend ben ik geen voorstander van TA en vooral niet hier op forum waar gedurende een periode bijkans elke cent wel een weerstand was.

Nou, anyway, we zijn boven 2,65 gesloten en toch vandaag terug.

Lijkt me wederom bewijs dat TA nogal arbitrair is. Zoals ik gisteren al aangaf, geen enkel wetenschappelijk bewijs voor TA. Gaat net zo vaak niet op als wel op. Maar goed ieder zijn recht op zijn eigen mening.
Go Go Go !
0
Na 20 minuten handel

Österreichische Post + 0,67 %
CTT + 0,39 %
Deutsche Post -/- 0,13 %
Royal Fail -/- 0,32 %
Poste Italiane -/- 0,75 %
Bpost -/- 1,21 %

LostNL -/- 1,54 %
10.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 ... 529 530 531 532 533 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,689   Verschil -0,06 (-3,18%)
Laag 1,682   Volume 3.378.253
Hoog 1,736   Gem. Volume 9.849.887
20-mei-19 12:51
label premium

PostNL: Een kwestie van geduld

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium