Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom september 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Japio_
0
AB, afwaarderen om geld vrij te houden voor de onderneming i.p.v. af te dragen aan de belastingdienst en daarmee een kast met lijken op te bouwen, dat is een keuze waar ik me comfortabel bij voel (zie ook Boskalis)
ohoh
0
www.nfz-messe.com/de/fachmagazin/fach...

Der ADAC Truckservice ergänzt sein Angebot: Nach Trailern, Kühlaggregaten und Reifen sollen künftig auch Zugmaschinen herstellerübergreifend und in Echtzeit auf einer Plattform fernüberwacht werden. Ausfälle durch Motorschäden, Elektrik- oder Elektronikdefekte und schwere Unfälle infolge defekter Bremsen und brennender Reifen ließen sich damit reduzieren und könnten bald sogar ganz der Vergangenheit angehören, erklärt der ADAC Truckservice. Neu ist zudem der Prototyp einer neuen TomTom-Pannenhilfe-App. Sie soll ab Oktober von den TomTom- Bridge-Partnern in Flottenmanagementlösungen eingebunden und von Fahrern genutzt werden können, um Pannen direkt vom TomTom-Navigationsterminal aus zu melden. Daneben zeigen die Spezialisten für die Pannenhilfe ihr gesamtes Leistungsportfolio, allen voran die Mobilitätsdienstleistungen für Nutzfahrzeugindustrie und Flottenbetreiber sowie den erst unlängst als modulares Festpreisangebot konzipierten Fahrzeugschutz für Lkw, Transporter, Auflieger, Anhänger und Busse. Das Paket beinhaltet jetzt ein Jahr lang die Organisationskosten für die Pannenhilfe in Europa und die Einsatzkosten am Pannenort. Darüber hinaus sind alle Abschleppungen in unterschiedlichen Gesamthöhen und bis zu vier Neureifen pro Jahr inklusive. Auch der Verlust von Fahrereigentum aus dem Cockpit ist abgedeckt. Ebenfalls in Hannover dabei ist das Secure- Truck-Parking-Konzept. Unternehmen können damit ihre Flächen auf Firmenarealen wirtschaftlich zweitnutzen und gleichzeitig etwas gegen den Lkw-Parkplatzmangel tun.
~Justin~
1
quote:

Achterdocht schreef op 25 sep 2018 om 09:33:


De VEB noemde hem al in het openbaar een ZAKKEN VULLER.
Hebben ze tot nog toe heel goed gezien.
Wel je klauw op houden bij de beursgang en nog nooit iets teruggeven aan de aandeelhouders.
Maar daarentegen wel goede sier maken met liefdadigheidsprojecten (met geld van...)
Zo wil je toch niet herinnerd worden....toch?
Als een Nina Brink 2020.




TomTom is inderdaad wat stoicijns, je kunt ook autistisch zeggen, door zich niets aan te trekken van allerlei rumoer om hen heen, maar bezig te zijn met hetgeen ze moeten leveren en zich vooral niet laten afleiden. TomTom werkt zeer gefocussed via diverse partnerships (baidu/apollo, nVidia, Bosch, Microsoft) aan de toekomst van het rijden en zorgt er nu al voor om in kant- en klare oplossingen te zitten.

Wat tegen tomtom werkt is dat hun ‘stilte’ uitgelegd kan worden als dat ze het niet weten, dat ze verrast zijn. Ik denk van niet. TomTom geeft in conference calls ook aan dat ze dankzij de vele partnerships (in dat opzicht is tomtom niet te vergelijken met 10 jaar geleden) weten wat er in de industrie leeft, wat de wensen zijn, de technische uitdagingen, de partnerships. Ze weten bijvoorbeeld ook dat BMW heeft bedankt voor Google.

TomTom doet inmiddels al meer dan tien jaar zaken tussen Apple, Google, UBER, Microsoft, Samsung, Baidu en andere reuzen. Ik vind het dus een beetje “old school” om nou ineens te gaan schrikken van Google. TomTom waarschuwt de autofabrikanten wel om niet met z’n allen op hun rug te gaan liggen als Google langskomt. Ik denk dat de industrie daar ook van doordrongen is.
ohoh
1
www.parlamentario.com/noticia-113096....

Nieuwe Toyota Yaris

Las versiones S, XLS Pack CVT, y XLS cuentan con equipo de audio con pantalla táctil de 7 pulgadas, Bluetooth, conectividad con smartphones (Waze para iOS y Navegación TomTom para iOS y Android), y 6 parlantes. A su vez, en la pantalla del audio se proyectan las imágenes de la cámara de retroceso, la cual facilita las maniobras de estacionamiento.
TomTom 25
0
PGV
0
quote:

Je weet wat dit betekent..... schreef op 25 sep 2018 om 11:39:


Vandaag in het groen sluiten zou al positiever zijn. Gaat nog wel alle kanten op....


Zou inderdaad positief zijn, maar ik vind het herstel aan de magere kant. Een maand geleden stonden we nog op bijna 9.
RVV
0
quote:

ohoh schreef op 25 sep 2018 om 11:21:


www.parlamentario.com/noticia-113096....

Nieuwe Toyota Yaris

Las versiones S, XLS Pack CVT, y XLS cuentan con equipo de audio con pantalla táctil de 7 pulgadas, Bluetooth, conectividad con smartphones (Waze para iOS y Navegación TomTom para iOS y Android), y 6 parlantes. A su vez, en la pantalla del audio se proyectan las imágenes de la cámara de retroceso, la cual facilita las maniobras de estacionamiento.


Ik plaats deze nog maar een keer.....

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
Accuboor
1
Zenrin staat gewaardeerd op 15x ebitda quotes.wsj.com/JP/9474/financials

TomTom komt niet verder dan 6x met 200mln op de bank en telematics parel

Snapt u hem nog???
ketchup of catch-up
0

het aandeel heeft een enorme dreun gehad en is zwaar beschadigd , daarbij heeft het imago van TT ook enorme schade opgelopen, normaal zou binnen elk beursgenoteerd bedrijf dit de positie van de CEO onhoudbaar maken, maar niet bij TT, want de band of brothers vd Founders is zo sterk dat hun positie wat dat betreft onaantastbaar is

het bedrijf is geen beursnotering waardig, want de essentie van aandeelhouders waarde return is compleet ondergeschikt, het draait bij TT allemaal om de visie van de grootaandeelhouders en we hebben hier te maken met een stelletje fat cats reeds volgevreten voor kapitaal en geen hongerige CEO die zijn fortuin nog moet halen uit een remuneratie-pakket verbonden aan de performance van het bedrijf en het scheppen van aandeelhouderswaarde.

de commissarissen bij TT hebben tot op heden verzaakt de aandeelhouders belangen te behartigen en zijn gewoon te behoudend in hun oordeel over het management

dat bewijst eens te meer dat een potentieel mooi bedrijf nog geen goed aandeel maakt, daarvoor moet je een andere CEO hebben die echt vecht voor de aandeelhouder , niet enkel voor het personeel en visie van het bedrijf

dit aandeel ademt gewoon privatisering uit en nu TT cash genereert is een beursnotering eigenlijk niet meer nodig, want kapitaal ophalen hebben ze al gedaan voor de grote acquisities en het bedrijf is nu afgeschreven en geschoond en dat heeft de beurs betaald

de notering in de 6 is dan ook een zegen indien boze opzet zou spelen en een 65% premie gaat als zeer fair gezien worden gezien de huidige onzekere omstandigheden ook al zijn die opgeblazen via de media.
mjmj
0
quote:

*Justin* schreef op 25 sep 2018 om 11:11:


[...]
TomTom is inderdaad wat stoicijns, je kunt ook autistisch zeggen, ......




Bedrijven met autistische trekken zijn bijzonder kwetsbaar voor veranderende omstandigheden...
eduardo3105
3
quote:

*Justin* schreef op 25 sep 2018 om 11:11:


[...]


TomTom is inderdaad wat stoicijns, je kunt ook autistisch zeggen, door zich niets aan te trekken van allerlei rumoer om hen heen, maar bezig te zijn met hetgeen ze moeten leveren en zich vooral niet laten afleiden. TomTom werkt zeer gefocussed via diverse partnerships (baidu/apollo, nVidia, Bosch, Microsoft) aan de toekomst van het rijden en zorgt er nu al voor om in kant- en klare oplossingen te zitten.

Wat tegen tomtom werkt is dat hun ‘stilte’ uitgelegd kan worden als dat ze het niet weten, dat ze verrast zijn. Ik denk van niet. TomTom geeft in conference calls ook aan dat ze dankzij de vele partnerships (in dat opzicht is tomtom niet te vergelijken met 10 jaar geleden) weten wat er in de industrie leeft, wat de wensen zijn, de technische uitdagingen, de partnerships. Ze weten bijvoorbeeld ook dat BMW heeft bedankt voor Google.

TomTom doet inmiddels al meer dan tien jaar zaken tussen Apple, Google, UBER, Microsoft, Samsung, Baidu en andere reuzen. Ik vind het dus een beetje “old school” om nou ineens te gaan schrikken van Google. TomTom waarschuwt de autofabrikanten wel om niet met z’n allen op hun rug te gaan liggen als Google langskomt. Ik denk dat de industrie daar ook van doordrongen is.

Justin het is niet de industrie die bepaald maar de klanten van de diverse automerken en als de meerheid daarvan Google wil gaat geen enkel merk daar tegenin. Ik heb in al die jaren dat ik beleg nog nooit meegemaakt dat een bedrijf dat zo afgemaakt wordt in de media, veelal met onjuiste info dat de top daar niet op reageert. Je zal maar werken bij TT dan wordt je toch gek van al die berichten en ga je misschien toch denken moet ik niet wat anders doen. Je wilt trots zijn op het bedrijf waar je werkt en niet elke avond aan je vrouw, vrienden moeten uitleggen, het komt goed.
tatje
1
quote:

Brouwer285 schreef op 25 sep 2018 om 10:33:


Nogmaals het plaatje Zenrin versus TomTom.

Ik ben geen expert, maar ik neem aan wanneer een bedrijf op de markt komt, dat een eventuele koper eerst gaat kijken naar de waarde van de peers.

Destijds heeft de markt goed werk voor NOKIA verricht door de marktwaarde van Zenrin en TomTom hoger te zetten.

Nu noteert Zenrin op zijn high over de laatste 5 jaar, en TomTom op zijn low over de laatste 5 jaar.

Ik denk dat er iets speelt. Maar destijds had NOKIA, HERE, volgens mij voor een hoger bedrag in de boeken staan dan de uiteindelijke verkoop prijs (weet het niet helemaal zeker).

TomTom echter, (misschien om wat belastingcentjes uit te sparen voor haar cijfers?), heeft dermate afgeboekt dat zij de (intrinsieke) waarde van haar eigen bedrijf momenteel, inclusief cash, op ongeveer 750-800 Miljoen schat, wat vermoedelijk minimaal overeen zal komen met de waarde van Telematics alleen. Deffered inkomsten lijkt mij daarnaast een korte termijn liability. In hoeverre kunnen ze nog met droge ogen verder waarde afboeken bij komende kwartalen?

De inschatting van hun eigen waarde lijkt mij geen goede uitgangs positie als ze het bedrijf willen verkopen.

Wel bijzonder is dat Zenrin op haar High staat sinds de HERE overname, wat voor mij een verdere indicatie is dat er iets moet spelen.


Goed brouwer 285, dat je nog eens deze vergelijking maakt.
Ik denk ook dat er iets speelt.

3 augustus 2015 duitse autobouwers nemen Here over.

Koers 3 augustus 2015 Tom Tom 10,45 vandaag 6,06 een daling van 42%
Koers 3 augustus 2015 Zenrin 1200 yen vandaag 3495 yen een stijging 191%

Een stijging op TT a la Zenrin zou rond de 30 betekenen :-)

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

Lijkt me toch dat Zenrin produkten afneemt van Tom Tom.

Want !!

This cooperation will have no material financial impact on this year's financial results. We at TomTom are nonetheless excited to share the news about our cooperation with ZENRIN, which is in line with TomTom strategy and is beneficial to our long-term development.

Geen impact op resultaten 2017.
long term development.

Ga wat leuks doen, want ik weet niet wat de financiele maffia vandaag in petto heeft :-)
TomTom 25
1
Toch nog steeds het shortersgilde, die nu helemaal denken bloed te ruiken. Nog steeds elke stijging de kop indrukken. Omdat het kan Ketnet en de foiders. Bizar, we noteren 6, geen 9 meer.
DevlinJ
0
quote:

Je weet wat dit betekent..... schreef op 25 sep 2018 om 12:10:


Toch nog steeds het shortersgilde, die nu helemaal denken bloed te ruiken. Nog steeds elke stijging de kop indrukken. Omdat het kan Ketnet en de foiders. Bizar, we noteren 6, geen 9 meer.


shorters gilde???? Er staat 0,8% short op alle uitstaande aandelen. Geen stemming maken die er niet is. Meldingen zijn er ook niet geweest dat dit percentage de laatste dagen omhoog is gegaan. Feiten!
Grey01
0
quote:

Brouwer285 schreef op 25 sep 2018 om 10:33:


Nogmaals het plaatje Zenrin versus TomTom.

Ik ben geen expert, maar ik neem aan wanneer een bedrijf op de markt komt, dat een eventuele koper eerst gaat kijken naar de waarde van de peers.

Destijds heeft de markt goed werk voor NOKIA verricht door de marktwaarde van Zenrin en TomTom hoger te zetten.

Nu noteert Zenrin op zijn high over de laatste 5 jaar, en TomTom op zijn low over de laatste 5 jaar.

Ik denk dat er iets speelt. Maar destijds had NOKIA, HERE, volgens mij voor een hoger bedrag in de boeken staan dan de uiteindelijke verkoop prijs (weet het niet helemaal zeker).

TomTom echter, (misschien om wat belastingcentjes uit te sparen voor haar cijfers?), heeft dermate afgeboekt dat zij de (intrinsieke) waarde van haar eigen bedrijf momenteel, inclusief cash, op ongeveer 750-800 Miljoen schat, wat vermoedelijk minimaal overeen zal komen met de waarde van Telematics alleen. Deffered inkomsten lijkt mij daarnaast een korte termijn liability. In hoeverre kunnen ze nog met droge ogen verder waarde afboeken bij komende kwartalen?

De inschatting van hun eigen waarde lijkt mij geen goede uitgangs positie als ze het bedrijf willen verkopen.

Wel bijzonder is dat Zenrin op haar High staat sinds de HERE overname, wat voor mij een verdere indicatie is dat er iets moet spelen.


Wellicht is het management zich rotgeschrokken van de verkoop van Here. Wat zou de Bdienst ervan vinden dat die kaarten zo laag gewaardeerd staan? Hou in godsnaam die beurskoers maar laag dan?
andrejes
0
Wanneer kunnen we een exit verwachten dan omdat iedereen er uit gaat van dat dit het spel is???? Binnen 1 week?? 1 maand ?? 2 jaren???
De Schimmelkoning
0
Ik denk dat elke dag steeds meer medewerkers van TT op dit forum zullen meelezen, ook zij krijgen weinig te horen. Je zou er bijna een satire van willen maken (concept buurman en buurman) laten HG zijn kop op 3D printen en Corinne als Eucalypta.
Brouwer285
0
@Grey01 TT schrijft elk jaar zo'n beetje 120 Miljoen+++ af op zijn assets, niks mis mee, maar om die reden lopen hier en daar ook figuren te roeptoeteren dat het bedrijf geen winst maakt. Mijn strekking is dat ze nu langzaam aan wel zo'n beetje op een punt aangekomen zijn om te stoppen met die afschrijvingen. Het lijkt mij vooralsnog niet het verhaal dat de waarde van de kaarten + autostream + HD maps, API's etc etc. nul is. Als alles goed gaat (of het goed gaat weet ik niet) moeten ze ooit die waarde een keer bij gaan schrijven.
Chiddix
0
De discussie over koers 12 euro kan voorlopig in de ijskast. Al roept iemand uit het kantoor van ING, koersdoel zoveel. Toen Imtech op 9 a 10 euro stond, riep iemand van een Bank, koersdoel 14 euro. Later verstomde het roepen. Maar TomTom is geen Imtech.
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,756   Verschil -0,01 (-0,13%)
Laag 10,664   Volume 183.199
Hoog 10,890   Gem. Volume 574.362
22-aug-19 13:20
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium