Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL maart 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 189 190 191 192 193 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Patrick D
0
prinszicht, ben je al positiever over het functioneren van herna geworden nu de koers waarschijnlijk een sterke rebound gaat maken?
JvH
0
quote:

Hansbeleg schreef op 3 mrt 2018 om 12:40:


[...]

Ja de handel gaat altijd door tot 17:36 met nog inliggende orders.


Je kan zelfs tot 17.39 uur kopen of verkopen, maar dan moet je wel de precieze slotkoers ingeven en dan moeten er uiteraard stukken in de laat dan wel bied staan.
Dagelijkse Kost
0
De onderstaande aandeelhouders hebben op dit moment een belang in PostNL.
# Aandeelhouder Soort Percentage Positie sinds
1 Edinburgh Partners A 6,82% 20 juli 2015
2 Manning & Napier Advisors LLC 5,48% 15 maart 2012
3 Capfi Delen Asset Management (CADELAM) A 5,07% 1 februari 2017
4 John H.H. de Mol A 5,04% 12 november 2015
5 Her Majesty the Queen in right of Alberta 4,88% 24 februari 2012
6 BlackRock S 4,84% 27 februari 2018
7 JANA Capital (Barry Rosenstein) 4,81% 24 februari 2012
8 Lansdowne UK Equity Fund Limited 4,77% 9 september 2009
9 The Vanguard Group A 4,30% 1 juli 2013
10 Morgan Stanley & Co International 4,11% 9 augustus 2007
11 Allianz A 3,09% 27 oktober 2017
12 HSBC Holdings A 3,04% 23 januari 2017
13 Wellington Management Group A 3,03% 27 juni 2016
14 Norges Bank A 3,00% 28 februari 2018
Add-dollar
1

Consolidatie is noodzakelijk. Ook de overheid zou zich wat losser op moeten stellen. De overheid had PostNL/KPN niet naar de beurs moeten brengen. Zo is het ook niets en van marktwerking is geen sprake als de overheid veel bepaald. Het is iets van ik wil wel, maar ik kan niet. In dit soort bedrijven kun je eigenlijk niet meer beleggen. PostNL hoort niet meer op de beurs en de koers springt alle kanten op.

Consolidatie onvermijdelijk

De krimpende postmarkt dwingt tot consolidatie, aldus PostNL. "Om een ordelijke en rationele aanpassing aan de dalende volumes te faciliteren, moet de regelgeving zo snel mogelijk worden aangepast", aldus Verhagen. Analisten van Jefferies delen die mening en wezen onder meer op de toenemende financiële druk bij concurrent Sandd. Dat postconcern wordt vanaf dit jaar gedwongen zeker 80 procent van zijn brievenbezorgers in vaste dienst te nemen. Voor PostNL is het zaak om te kijken naar fusies en overnames in de Benelux. De kans is volgens Jefferies veel kleiner dat de Nederlandse overheid nu bezwaar maakt, zoals het dat wel deed bij het overnamebod van bpost in 2016.
keffertje
0
quote:

Martijn van M schreef op 3 mrt 2018 om 10:33:


[...]

LaPoste is volledig in handen van de Franse staat.

Dit betekent dat t.a.v. LaPoste de invloed van de Franse regering nog veel groter is als de invloed van de Belgische regering bij Bpost.

Daarmee lijkt LaPoste geen geschikte kandidaat om PostNL over te nemen.


(Op dit forum werd om deze reden LaPoste heel lang geleden al afgeserveerd als een kandidaat om PostNL over te nemen, om nog maar te zwijgen over de toestanden die zijn ontstaan na het samengaan tussen KLM en Air France... de Franse mentaliteit is totaal anders als de Nederlandse mentaliteit - het verschil is dat er veel overlap zat tussen de activiteiten van beide vliegmaatschappijen, terwijl er nauwelijks overlap bestaat tussen PostNL en Laposte)


Martijn,

je leest zoals gewoonlijk weer niet goed wat ik schrijf (missschien ook te moeilijk voor je om te begrijpen).

Het gaat erom dat PostNL de divise Parcels verkoopt aan een geinteresseerde partij en de opbrengst doorschuift naar de aandeelhouders.

Dan kan de door jou (ten onrechte naar nu blijkt) geadoreerde Herna in samenspraak met de politiek Mail afhandelen (en zelf international afhandelen) in het kader van 'delivering our promises'.

Omdat de waarde van de pakketdivisie waarschijnlijk goed is voor een opbrengst van (meer dan) 3 per aandeel, kan ze voor de aandeelhoudersgeen (verdere) schade meer aanrichten.
keffertje
0
quote:

Dagelijkse Kost schreef op 3 mrt 2018 om 13:18:


De onderstaande aandeelhouders hebben op dit moment een belang in PostNL.
# Aandeelhouder Soort Percentage Positie sinds
1 Edinburgh Partners A 6,82% 20 juli 2015
2 Manning & Napier Advisors LLC 5,48% 15 maart 2012
3 Capfi Delen Asset Management (CADELAM) A 5,07% 1 februari 2017
4 John H.H. de Mol A 5,04% 12 november 2015
5 Her Majesty the Queen in right of Alberta 4,88% 24 februari 2012
6 BlackRock S 4,84% 27 februari 2018
7 JANA Capital (Barry Rosenstein) 4,81% 24 februari 2012
8 Lansdowne UK Equity Fund Limited 4,77% 9 september 2009
9 The Vanguard Group A 4,30% 1 juli 2013
10 Morgan Stanley & Co International 4,11% 9 augustus 2007
11 Allianz A 3,09% 27 oktober 2017
12 HSBC Holdings A 3,04% 23 januari 2017
13 Wellington Management Group A 3,03% 27 juni 2016
14 Norges Bank A 3,00% 28 februari 2018


Grappig, ik had dit overzicht ook vanochtend uitgedraaid in een poging eens te kijken waar mogelijkheden liggen voor een meer activistischere koers, gericht op daadwerkelijke waardecreatie (dat is wat anders dan het slappe geklets van herna over promises and ambitions).

Als je de meldingsgrensen pakt en er van uitgaat dat iedereen keurig meldt als ze ergens overheen gaan (of onderdoor zakken) dan zit tussen 50 en 90% in vaste handen en dat biedt wellicht mogelijkheden.
Add-dollar
0
quote:

De Ronselaer schreef op 3 mrt 2018 om 13:52:


7,37 % Dividend !!!

Mooi om in te slaan maandag :-)

Hoger dan de spaarrekening, maar je loopt wel een risico dat je nog ooit de € 3,12 terug ontvangt. Dividend € 0,23 is gezien de koers erg mooi.
Ritageld
0
quote:

keffertje schreef op 3 mrt 2018 om 14:00:


[...]

Martijn,

je leest zoals gewoonlijk weer niet goed wat ik schrijf (missschien ook te moeilijk voor je om te begrijpen).

Het gaat erom dat PostNL de divise Parcels verkoopt aan een geinteresseerde partij en de opbrengst doorschuift naar de aandeelhouders.

Dan kan de door jou (ten onrechte naar nu blijkt) geadoreerde Herna in samenspraak met de politiek Mail afhandelen (en zelf international afhandelen) in het kader van 'delivering our promises'.

Omdat de waarde van de pakketdivisie waarschijnlijk goed is voor een opbrengst van (meer dan) 3 per aandeel, kan ze voor de aandeelhoudersgeen (verdere) schade meer aanrichten.


Maar we hadden eerder toch al vastgesteld dat er synergie is tussen parcels en mail, en dat het niet verstandig is om die twee te scheiden? Daarom lijken mij de enige overname partijen bpost en dp (lees dhl). Tenzij parcels wordt verkocht aan bijv. ups. Hoe wordt de opbrengst aan de aandeelhouders betaald? Toch niet als dividend, hoop ik!
Hansbeleg
0
Ja bpost natuurlijk. Wat ligt er nu meer voor de hand om samen te gaan als je beide de ambitie hebt de grootste in de BeNeLux te worden. Dat men dat maar niet wil zien is voor mij echt onbegrijpelijk.
Nou hopelijk brengt de overheid weer wat bpost aandelen naar de markt, dan kan het speculeren beginnen.
keffertje
0
quote:

Ritageld schreef op 3 mrt 2018 om 14:28:


[...]
Maar we hadden eerder toch al vastgesteld dat er synergie is tussen parcels en mail, en dat het niet verstandig is om die twee te scheiden? Daarom lijken mij de enige overname partijen bpost en dp (lees dhl). Tenzij parcels wordt verkocht aan bijv. ups. Hoe wordt de opbrengst aan de aandeelhouders betaald? Toch niet als dividend, hoop ik!


Hoi Rita,

Bedankt voor de reactie.

Ik weet niet wie vastgesteld heeft dat er tussen mail en parcels synergie bestaat (Herna jokt zelfs dat de twee niet te scheiden zijn), maar mijn mening is dat je de angel uit dat politieke debat haalt over Mail door de oplossing op te knippen (dus eerst parcels wegdoen en geld terug naar aandeelhouders om vervolgens het stroperige debat met Den Haag aan te gaan).

Geld terugsluizen kan - behalve via dividend, ongustig voor bepaalde buitenlandse partijen - ook via een kapitaalvermindering en dat is fiscaal gunstiger.
Martijn van M
0
quote:

keffertje schreef op 3 mrt 2018 om 14:00:


[...]

Martijn,

je leest zoals gewoonlijk weer niet goed wat ik schrijf (missschien ook te moeilijk voor je om te begrijpen).

Het gaat erom dat PostNL de divise Parcels verkoopt aan een geinteresseerde partij en de opbrengst doorschuift naar de aandeelhouders.

Dan kan de door jou (ten onrechte naar nu blijkt) geadoreerde Herna in samenspraak met de politiek Mail afhandelen (en zelf international afhandelen) in het kader van 'delivering our promises'.

Omdat de waarde van de pakketdivisie waarschijnlijk goed is voor een opbrengst van (meer dan) 3 per aandeel, kan ze voor de aandeelhoudersgeen (verdere) schade meer aanrichten.



Wat??? Denk jij nu echt dat het in deze situatie loont om de post & pakketten divisie van elkaar te scheiden?

Het scheiden van post- en pakket zou klauwenvol geld gaan kosten voordat het zover is en een dergelijk proces gaat jaren in beslag nemen voordat het zou kunnen worden gerealiseerd. En tegen de tijd dat je zover bent dan zou de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post, waardoor je je doel eigenlijk direct voorbij schiet.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het in de praktijk nog een hele toer zou worden om de post en pakketten los van elkaar te laten draaien.

Conclusie: jouw 'activistische' voorstel is totaal niet realistisch.

(Je zou je 'activisme' denk ik veel beter kunnen richten op de mogelijkheid om bij de AVA je eerdere punt van het inkopen van eigen aandelen op de agenda te plaatsen)


PS. Vanaf 2020 zal de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post; er is geen enkele aanwijzing dat PostNL interesse zou hebben om 'de kroonjuwelen' te verkopen... want PostNL omschrijft zichzelf als een bedrijf dat in een 'transitie van post naar pakket' zit. Kortom, de identiteit zal in de toekomst steeds verder verschuiven van post naar pakket en tegen de tijd dat de nieuwe situatie van de postmarkt daadwerkelijk zal worden gerealiseerd (vermoedelijk pas in 2025) dan zal de post-tak van PostNL inmiddels kleiner zijn dan zowel de pakketten als internationaal - vermoedelijk zal hiervan al in 2022 sprake kunnen zijn qua omzet.

LET OP: Dit jaar zal de UCOI van de pakketten waarschijnlijk al groter worden dan de UCOI van de post... dus jouw voorstel komt eigenlijk neer op de boodschap: 'laat PostNL haar groei-perspectief maar in de etalage zetten'.


(Tenslotte, uit je suggestie dat ik Verhagen zou 'adoreren' blijkt dat je zelf dingen in mijn woorden hebt gelezen die ik nooit het geuit; in eerdere discussie heb ik vooral gewezen op de waardering die Verhagen in de loop der jaren zowel binnen als buiten PostNL heeft geoogst. Dat figuren als jij dit vervolgens naar eigen behoeven interpreteren als een vorm van adoreren dat is verder geheel jullie eigen probleem... lijkt me een typische reactie van teleurgestelde beleggers die zo naïef zijn om te denken dat de problemen voorkomen hadden kunnen worden wanneer andere mensen aan het roer zouden hebben gestaan - een groot deel van de problemen mag worden toegeschreven aan de overheid die de impact van de krimp van de post afgelopen jaren eigenlijk voortdurend heeft onderschat, PostNL is voortdurend de partij geweest die als eerste moest verklaren dat de vooruitzichten somberder zijn geworden dan eerder door heel Nederland werd verondersteld. Ik heb maandag al aangegeven dat ik vermoed dat de lol er bij Verhagen wel vanaf is, ik denk dat ze in de eerste helft van volgend jaar haar vertrek zal aankondigen nadat Mona aan het eind van dit jaar een besluit zal gaan nemen over de toekomst van de postmarkt)
prinszicht
0
We kunnen een hoop dingen denken tav overnames. Maar 1 ding is zeker. De Belgen durven geen 3de poging te wagen. De ceo van Bpost gaat niet actief of zoek naar een ladder om via het achterraam naar binnen te klimmen. Waarom zou hij. Hij ziet dat zijn zogenaamde tegenstander eigenhandig de doel om zeep helpt. Dan ga je de boel niet hoger zetten maar geef je geld uit om de charlatan die je met valse voorwendselen heeft afgedroogd op haar snuit te laten gaan. Bpost heeft er nu belang bij om zelf te schitteren (ath) en de ander te vernederen (atl). Nog een paar dubbies naar beneden voor PostNL en hoger voor Bpost en onze zogenaamde onkundige zuiderburen hebben de RvB en de Nederlandse politiek volledig voor schut gezet. Mijn complimenten.
tenore
1
quote:

Martijn van M schreef op 3 mrt 2018 om 15:16:


[...]

Wat??? Denk jij nu echt dat het in deze situatie loont om de post & pakketten divisie van elkaar te scheiden?

Het scheiden van post- en pakket zou klauwenvol geld gaan kosten voordat het zover is en een dergelijk proces gaat jaren in beslag nemen voordat het zou kunnen worden gerealiseerd. En tegen de tijd dat je zover bent dan zou de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post, waardoor je je doel eigenlijk direct voorbij schiet.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het in de praktijk nog een hele toer zou worden om de post en pakketten los van elkaar te laten draaien.

Conclusie: jouw 'activistische' voorstel is totaal niet realistisch.

(Je zou je 'activisme' denk ik veel beter kunnen richten op de mogelijkheid om bij de AVA je eerdere punt van het inkopen van eigen aandelen op de agenda te plaatsen)


PS. Vanaf 2020 zal de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post; er is geen enkele aanwijzing dat PostNL interesse zou hebben om 'de kroonjuwelen' te verkopen... want PostNL omschrijft zichzelf als een bedrijf dat in een 'transitie van post naar pakket' zit. Kortom, de identiteit zal in de toekomst steeds verder verschuiven van post naar pakket en tegen de tijd dat de nieuwe situatie van de postmarkt daadwerkelijk zal worden gerealiseerd (vermoedelijk pas in 2025) dan zal de post-tak van PostNL inmiddels kleiner zijn dan zowel de pakketten als internationaal - vermoedelijk zal hiervan al in 2022 sprake kunnen zijn qua omzet.

LET OP: Dit jaar zal de UCOI van de pakketten waarschijnlijk al groter worden dan de UCOI van de post... dus jouw voorstel komt eigenlijk neer op de boodschap: 'laat PostNL haar groei-perspectief maar in de etalage zetten'.


(Tenslotte, uit je suggestie dat ik Verhagen zou 'adoreren' blijkt dat je zelf dingen in mijn woorden hebt gelezen die ik nooit het geuit; in eerdere discussie heb ik vooral gewezen op de waardering die Verhagen in de loop der jaren zowel binnen als buiten PostNL heeft geoogst. Dat figuren als jij dit vervolgens naar eigen behoeven interpreteren als een vorm van adoreren dat is verder geheel jullie eigen probleem... lijkt me een typische reactie van teleurgestelde beleggers die zo naïef zijn om te denken dat de problemen voorkomen hadden kunnen worden wanneer andere mensen aan het roer zouden hebben gestaan - een groot deel van de problemen mag worden toegeschreven aan de overheid die de impact van de krimp van de post afgelopen jaren eigenlijk voortdurend heeft onderschat, PostNL is voortdurend de partij geweest die als eerste moest verklaren dat de vooruitzichten somberder zijn geworden dan eerder door heel Nederland werd verondersteld. Ik heb maandag al aangegeven dat ik vermoed dat de lol er bij Verhagen wel vanaf is, ik denk dat ze in de eerste helft van volgend jaar haar vertrek zal aankondigen nadat Mona aan het eind van dit jaar een besluit zal gaan nemen over de toekomst van de postmarkt)



www.youtube.com/watch?v=Xebzf3mGjcw

prinszicht
0
quote:

prinszicht schreef op 3 mrt 2018 om 16:33:


We kunnen een hoop dingen denken tav overnames. Maar 1 ding is zeker. De Belgen durven geen 3de poging te wagen. De ceo van Bpost gaat niet actief of zoek naar een ladder om via het achterraam naar binnen te klimmen. Waarom zou hij. Hij ziet dat zijn zogenaamde tegenstander eigenhandig de doel om zeep helpt. Dan ga je de boel niet hoger zetten maar geef je geld uit om de charlatan die je met valse voorwendselen heeft afgedroogd op haar snuit te laten gaan. Bpost heeft er nu belang bij om zelf te schitteren (ath) en de ander te vernederen (atl). Nog een paar dubbies naar beneden voor PostNL en hoger voor Bpost en onze zogenaamde onkundige zuiderburen hebben de RvB en de Nederlandse politiek volledig voor schut gezet. Mijn complimenten.


Ik zit persoonlijk ook te wachten op een afrekening in de media. Niet voor mijn eigen porto. Maar om de boevenclub HV en VVD van repliek te dienen. Postzegels voor de particulier alleen maar duurder. Weinig waardering voor de mislukte liberalisering. De leugen over meer aandeelhouderswaarde ontmaskerd. Ontevreden stakeholders. En de eeuwig afwachtende en voortdurende klaagzang van HV. Dit in vergelijking met de geoliede machine uit België. Of het herstel in de Uk van bijna 50 procent ondanks de Brexit. De voortdurende performance van onze oosterburen. De machtigste vrouw uit de Lage Landen is de gekke henkie van de industrie die overleeft bij gratie van de overheid en wat bevriende IBers die ze pakketten aandelen toestopt tegen een veels te lage koers. Ik zie het al heel lang. Maar er zijn er veel meer die het zat zijn om nooit eens aan de winnende kant te zitten.
prinszicht
0
Maandag herstel? Wat een infantiele vraag. De koers had net als RM moeten herstellen naar 4,75 na de domper van vorig jaar. Of zelfs over de 5 getild moeten worden als HV haar belofte na 6 jaar had ingelost. Je mag best een feestje vieren als er 3 procent bij komt. Zeker als je vrijdag bent ingestapt. Heerlijk. Maar de vraag die je jezelf moet stellen is; stapt HV op!?

Dat is op dit moment de enige oplossing voor de misère daar waar koersadviezen op dit moment direct gekoppeld worden aan de onbetrouwbaarheid van het management. Behalve door ING maar die wordt vooraf gewaarschuwd. HV weg is plus 20 procent. HV blijft aan, dan heb je de IBers die er handig gebruik van maken en de koers richting dividend laag houden en nog verder slopen.
aandeelofoptie
0
quote:

Martijn van M schreef op 3 mrt 2018 om 15:16:


[...]

Wat??? Denk jij nu echt dat het in deze situatie loont om de post & pakketten divisie van elkaar te scheiden?

Het scheiden van post- en pakket zou klauwenvol geld gaan kosten voordat het zover is en een dergelijk proces gaat jaren in beslag nemen voordat het zou kunnen worden gerealiseerd. En tegen de tijd dat je zover bent dan zou de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post, waardoor je je doel eigenlijk direct voorbij schiet.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het in de praktijk nog een hele toer zou worden om de post en pakketten los van elkaar te laten draaien.

Conclusie: jouw 'activistische' voorstel is totaal niet realistisch.

(Je zou je 'activisme' denk ik veel beter kunnen richten op de mogelijkheid om bij de AVA je eerdere punt van het inkopen van eigen aandelen op de agenda te plaatsen)


PS. Vanaf 2020 zal de omzet bij de pakketten waarschijnlijk al groter zijn als bij de post; er is geen enkele aanwijzing dat PostNL interesse zou hebben om 'de kroonjuwelen' te verkopen... want PostNL omschrijft zichzelf als een bedrijf dat in een 'transitie van post naar pakket' zit. Kortom, de identiteit zal in de toekomst steeds verder verschuiven van post naar pakket en tegen de tijd dat de nieuwe situatie van de postmarkt daadwerkelijk zal worden gerealiseerd (vermoedelijk pas in 2025) dan zal de post-tak van PostNL inmiddels kleiner zijn dan zowel de pakketten als internationaal - vermoedelijk zal hiervan al in 2022 sprake kunnen zijn qua omzet.

LET OP: Dit jaar zal de UCOI van de pakketten waarschijnlijk al groter worden dan de UCOI van de post... dus jouw voorstel komt eigenlijk neer op de boodschap: 'laat PostNL haar groei-perspectief maar in de etalage zetten'.


(Tenslotte, uit je suggestie dat ik Verhagen zou 'adoreren' blijkt dat je zelf dingen in mijn woorden hebt gelezen die ik nooit het geuit; in eerdere discussie heb ik vooral gewezen op de waardering die Verhagen in de loop der jaren zowel binnen als buiten PostNL heeft geoogst. Dat figuren als jij dit vervolgens naar eigen behoeven interpreteren als een vorm van adoreren dat is verder geheel jullie eigen probleem... lijkt me een typische reactie van teleurgestelde beleggers die zo naïef zijn om te denken dat de problemen voorkomen hadden kunnen worden wanneer andere mensen aan het roer zouden hebben gestaan - een groot deel van de problemen mag worden toegeschreven aan de overheid die de impact van de krimp van de post afgelopen jaren eigenlijk voortdurend heeft onderschat, PostNL is voortdurend de partij geweest die als eerste moest verklaren dat de vooruitzichten somberder zijn geworden dan eerder door heel Nederland werd verondersteld. Ik heb maandag al aangegeven dat ik vermoed dat de lol er bij Verhagen wel vanaf is, ik denk dat ze in de eerste helft van volgend jaar haar vertrek zal aankondigen nadat Mona aan het eind van dit jaar een besluit zal gaan nemen over de toekomst van de postmarkt)



Herna begin volgend jaar weg - dan hoeft ze haar ( valse ) beloften helemaal niet waar te maken dus
Het maakt het afwijzen van het bod alleen maar wranger
Hans_K
0
Er afgelopen week met beide benen ingestapt. Is een aandeel met op de P/B na best goede ratio's. Zelfs met de niet al te progressieve outlook. Daarnaast is het toch een overname- of nationaliseringskandidaat.
3.841 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 189 190 191 192 193 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,859   Verschil -0,05 (-2,82%)
Laag 1,842   Volume 1.715.819
Hoog 1,916   Gem. Volume 3.566.737
23-sep-19 11:20
label premium

PostNL nog steeds dirty cheap

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium