Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Koffiepraatjes

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.255 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeZwarteRidder
0
quote:

voda schreef op 6 aug 2019 om 16:36:


The Panama Canal Implements Speed Limits to Protect Whales

Starting August 1 and until November 30, 2019, the Panama Canal will promote the implementation of the International Maritime Organization’s annual recommendations on speed and maritime transit aimed at protecting cetaceans, which include whales, dolphins and other large aquatic mammals, during their nearby seasonal migration. With these measures, ships should proceed at a speed of not more than 10 knots in specified areas. Panama has monitored this requirement since December 1, 2014 when maritime traffic separation devices were installed by both the Caribbean Sea and Pacific Ocean entry points to the Canal.

Administrator Jorge L Quijano, said that “The Panama Canal is committed to sustainable development and the conservation of biodiversity, including the conservation of cetaceans by encouraging the maritime community to follow the recommendations and guidelines established by existing maritime traffic devices. These measures seek not only to protect cetaceans from collisions with vessels, but also to promote an orderly management of the ocean and its resources.” These recommendations are included in the Maritime Traffic Organization publication issued by the IMO that aims to increase navigation safety in converging zones and areas of high-traffic density, or where the freedom of movement of vessels is limited due to space restrictions, obstacles to navigation, depth limitations, unfavorable weather conditions, exploitation of fishery resources or sensitive coastal and marine areas flagged as important for the protection of species and their habitats.

The introduction of these devices has significantly reduced the likelihood of serious incidents and accidents involving humpback whales and other cetaceans, assuring maritime safety and control of vessels transiting our waters.

The Panama Canal Environmental Specialist Alexis Rodríguez, said that “The joint work and the holistic approach of the Canal’s Green Route not only promote the preservation of biodiversity, but also contribute to national conservation efforts through commitments made to the IMO and international maritime transport community.”

Source : Strategic Research Institute

Ik wist niet dat walvissen ook gebruikmaken van het Panama-kanaal........!!

Het zou wel erg slim zijn, want het bespaart algauw 5000 km zwemmen......!
DeZwarteRidder
0
Deze nieuwe en gevaarlijke cyberaanval wordt gewoon met de post bezorgd

Een nieuw soort cyberaanval kan door kwaadwillenden gewoon met de post bezorgd worden. In het pakket zit een apparaat dat kan inbreken op de plaatselijke wifi. Deze nieuwe vorm, genaamd warshipping, is bijzonder gevaarlijk voor bedrijven, meldt computermaker IBM.
Techredactie 08-08-19, 15:02 Laatste update: 15:19

IBM kan het weten, want zij presenteerden deze nieuwe methode in het kader van voorlichting. Het apparaatje kost zo’n honderd dollar en is niet te ontdekken, mits iemand het pakket open maakt. Hoe het werkt?

Als een soort Paard van Troje wordt het pakket inclusief computer naar het bedrijf gestuurd. Als het pakketje eenmaal bezorgd is, gaat het apparaat - gebaseerd op een Raspberry Pi - op zoek naar het wachtwoord van de lokale wifi. Eenmaal gekraakt kunnen cybercriminelen hun gang gaan. Wachtwoorden en gevoelige informatie kunnen zo gemakkelijk gekraakt worden.

IBM meldt aan techsite TechCrunch dat de aanval effectief en vooral goedkoop is. De hacker hoeft niet in de buurt te zijn om de aanval uit te voeren en is niet te ontdekken, tenzij het pakket geopend wordt. Het is overigens nog niet bekend of deze manier van aanvallen al gebruikt is, maar volgens IBM is die kans reëel.
DeZwarteRidder
0
Rechter: pannenkoek is geen koek

Door Pieter van Erven Dorens
Updated Gisteren, 14:58
Gisteren, 14:55 in FINANCIEEL

Rotterdam - Zijn pannenkoeken en poffertjes een soort koek? Dat was de centrale vraag die de Rotterdamse rechtbank moest beantwoorden in een slepend pensioengeschil.

De zaak speelde tussen het bedrijfstakpensioenfonds Zoetwaren en een producent van poffertjes en pannenkoeken. De pannenkoekenbakker heeft voor zijn werknemers een pensioenregeling bij Aegon. Volgens het pensioenfonds Zoetwaren, dat de collectieve pensioenregeling uitvoert voor de zoetwarenindustrie, moeten de personeelsleden echter verplicht deelnemen aan deze regeling.

De pannenkoekenbakker stelde dat zijn werknemers niet onder de werkingssfeer van deze regeling vallen. Dat zou alleen zo zijn als je pannenkoeken en poffertjes als ’koek’ kunt beschouwen, zoals in het Verplichtstellingsbesluit staat vermeld.

Lunch

De rechter in Rotterdam gaf de producent gelijk: „Zowel wat betreft de toepassing, de uiterlijke verschijningsvorm, de structuur en de smaak als naar samenstelling en bereidingswijze zijn er essentiële verschillen tussen enerzijds pannenkoeken en poffertjes en anderzijds koek. Pannenkoeken en poffertjes zijn gerechten die plegen te worden gegeten als lunch of avondmaaltijd. Het zijn keuken- en restaurantproducten, die ook veel worden gegeten in pannenkoeken- en poffertjesrestaurants.”

De rechter somde nog een reeks andere verschillen op, zoals het feit dat koek te koop is in een bakkerij en pannenkoeken en poffertjes niet. En: „Koek is geen maaltijd maar een lekkernij die wordt gegeten als tussendoortje of bij het ontbijt. Koek is een stevig, droog product. Koek wordt gemaakt van deeg, bestaande uit bloem en stroop of honing en wordt gebakken in een oven. Pannenkoeken en poffertjes zijn juist zachte producten. Deze worden gemaakt van vloeibaar beslag bestaande uit hoofdzakelijk melk, bloem en ei. Pannenkoeken en poffertjes worden niet in een oven gebakken maar in een pan of op een hete bakplaat.”

Marktonderzoek

De pannenkoekenbakker overlegde zelfs een speciaal uitgevoerd marktonderzoek van bureau Spiros. Daaruit blijkt dat 84 tot 86% van de ondervraagden poffertjes en pannenkoeken niet zien als koek.

Het bedrijfstakpensioenfonds werd veroordeeld in de kosten van het geding. De werknemers van de pannenkoekenbakker houden hun bestaande pensioenregeling.
josti5
0
Massagesalons dicht om happy ending


Alle massagesalons in de gemeente
Haarlemmermeer zijn gesloten omdat de
masseurs ook seksuele handelingen
deden.Dat ontdekte een 'mystery guest'
van de gemeente die in alle 6 salons om
een ontspanningsmassage vroeg.

Tijdens de massages probeerde hij
zoveel mogelijk te weten te komen over
de werkomstandigheden van de masseuses,
maar hij stuurde niet aan op seks.

De vrouwen in alle zes de salons boden
hem seks aan,soms begonnen ze zelfs
ongevraagd aan een 'happy ending'.De
gemeente zegt dat hij daar niet op in
is gegaan en benadrukt dat prostitutie
zonder vergunning verboden is.
----------------

Nou gemeente, je wordt bedankt!
Moet ik met bus 397 helemaal naar Amsterdam...

:-)
strtbn
0
DeZwarteRidder
1
quote:

strtbn schreef op 10 aug 2019 om 14:36:


Waar kan ik mij aanmelden als 'mystery guest'? Ik ben per direct beschikbaar.

Je moet eerst ambtenaar worden.
DeZwarteRidder
0
Vrijwilligers halen duizenden sigarettenpeuken van strand Zuid-Holland af
11 augustus 2019 10:34 Laatste update: 33 minuten geleden
4

De grote strandopruimactie van Stichting de Noordzee heeft zaterdag 2.542 sigarettenpeuken opgeleverd. Deze etappe van een estafette-actie die een paar weken duurt, leidde van Hoek van Holland naar Monster. De 85 vrijwilligers ruimden in totaal 191 kilo afval op. Ze bewaarden alle peuken apart.

Sigarettenfilters zijn volgens de stichting het meest gevonden afvalitem op toeristische stranden. Ook wereldwijd staan peuken in de top drie van afval op het strand.

De peuken dragen bij aan de plasticsoep, waarschuw. Filters bestaan voor 95 procent uit cellulose acetaat (plastic) en bevatten schadelijke stoffen. Een sigarettenfilter vervuilt tot wel 8 liter water.

Daarnaast kunnen filters en resten daarvan aangezien worden voor voedsel en zodoende schadelijk zijn voor zeezoogdieren, vogels en vissen. Stichting De Noordzee roept strandbezoekers op om sigarettenfilters netjes in de asbak te gooien voor een schoon strand en een gezonde zee.

De harde wind bemoeilijkte het werk

Ondanks de harde wind, waardoor veel evenementen langs de kust werden afgeblazen, gingen de opruimers zaterdag gewoon door met hun werk, zij het met de wind mee en soms voorzien van skibrillen tegen het opstuivende zand.

Vanaf 1 tot en met 15 augustus doen ongeveer 3000 vrijwilligers mee aan de opruimactie langs de hele kust. Die dag worden de eindresultaten van #beachcleanuptour in Zandvoort bekendgemaakt.

De Waddeneilanden zijn al opgeruimd: in totaal is daar door 496 vrijwilligers 3.262 kilo weggehaald, tegen vorig jaar 2.977 kilo. Er lag nog steeds afval van containers die begin dit jaar overboord sloegen van het containerschip MSC Zoe.
DeZwarteRidder
0
Noodknop moet auto's beschermen tegen cyberaanval door terroristen

De Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Watchdog pleit voor het monteren van een zogeheten ‘kill switch’ in voertuigen die met internet verbonden zijn. Dit om te voorkomen dat terroristen door het hacken van auto’s een ramp veroorzaken die groter is dan die van de aanslagen op 11 september 2001.
Erik Kouwenhoven 13-08-19, 05:00

De aandacht van de auto-industrie is volgens de Amerikaanse consumentenbond Consumer Watchdog op dit moment compleet gefocust op zelfrijdende auto's, maar voordat deze op grote schaal rondrijden, zijn we jaren verder. Wereldwijd rijden inmiddels al wel tientallen miljoenen auto's rond die zijn verbonden met internet. En ook die auto's zijn volgens de bond gevoelig voor hackers. ,,Dat komt doordat ook bij deze auto's zaken als accelereren, sturen en remmen kunnen worden ‘overruled’ door computers en software”, aldus de organisatie.

Aan het einde van dit jaar is de meerderheid van de nieuwe auto's voorzien van een permanente internetverbinding. Daarmee beschikken terroristen volgens de Amerikaanse consumentenbond over een potentieel wapen. ,,Waar de militaire en luchtvaartindustrie het zorgvuldig vermijden om gevaarlijke machines te verbinden met internet, moet de auto-industrie deze les nog leren”, zo schrijft de organisatie in een rapport. ,,Want waar miljoenen auto’s met dezelfde software rondrijden, kan één individu in potentie al deze voertuigen zijn wil opleggen.”

Volgens Consumer Watchdog kan dat zorgen voor duizenden slachtoffers en bovendien het dagelijkse leven in de Verenigde Staten lamleggen. ,,Recente Russische cyberaanvallen tonen aan dat we leven in een tijdperk van digitale oorlogsvoering”, meldt de website van de consumentenorganisatie. ,,Het meest zorgwekkende is dat de bazen van de auto-industrie op de hoogte zijn van dit gevaar, maar dat ze gewoon doorgaan met het invoeren van deze technologie. Kennelijk omdat winst belangrijker wordt geacht dan de nationale veiligheid en de levens van burgers.”

Wereldwijde hack

Volgens onderzoek van Consumer Watchdog verkopen alle automerken in de top tien van meestverkochte auto's modellen met internetverbinding. De drie grootste merken General Motors, Toyota en Ford verkopen tegen het einde van dit jaar alleen nog maar auto's met internetverbinding. Het probleem is volgens de organisatie dat de auto's niet losgekoppeld kunnen worden van internet in geval van een wereldwijde 'hack’ door terroristen.

Om te voorkomen dat zo'n wereldwijde ramp werkelijkheid wordt, pleiten de Amerikanen voor een 50 dollarcent kostende 'kill switch‘ - zeg maar een grote rode knop op het dashboard waarmee auto's kunnen worden losgekoppeld van het internet en andere wereldwijde netwerken. Consumer Watchdog eist dat de ceo's van de auto-industrie ondertekenen dat ze persoonlijk verantwoordelijk zijn bij een eventuele cyberaanval en dat alle auto’s met internetverbinding op zo kort mogelijke termijn zijn voorzien van een 'kill switch'. Wanneer dit niet voor 31 december van dit jaar is gebeurd, eist de bond wettelijke maatregelen.

Volgens Consumer Watchdog heeft een groep van 20 personen uit de auto-industrie meegewerkt aan het rapport. Zij deden dat echter anoniem uit angst om als klokkenluider ontslagen te worden. Hieronder een fragment van interviews met de betrokkenen.
hirshi
0
In juli al is de zoon van Femke Halsema aangehouden wegens een gewapende inbraak.

Kan gebeuren. Drukke baan van Femke zal toezicht en opvoeding in de weg staan.
Ze heeft een excuus.

Kwalijk is dat politiemensen van hogerhand opdracht hebben gekregen om te zwijgen over het incident zodat het niet bekend zou worden.

Er is daar flink wat mis in de hoofdstad.
objectief
0
quote:

hirshi schreef op 14 aug 2019 om 09:36:


In juli al is de zoon van Femke Halsema aangehouden wegens een gewapende inbraak.

Kan gebeuren. Drukke baan van Femke zal toezicht en opvoeding in de weg staan.
Ze heeft een excuus.
Kwalijk is dat politiemensen van hogerhand opdracht hebben gekregen om te zwijgen over het incident zodat het niet bekend zou worden.
Er is daar flink wat mis in de hoofdstad.


Ten eerste: ze waren niet gewapend en het was geen inbraak (de media blaast dit on-event op); want de jongens zijn op een leeg woonbootje gestapt.
Gewoon een kwajongensstreek uit nieuwsgierigheid.

De baan van Halsema heeft er niks mee te maken; jongens van die leeftijd gaan niet op moeders schoot zitten. Bovendien is er ook nog een partner, die de huishoudelijke taken doet.

Ook is er geen opdracht gegeven om te zwijgen, dat is een verzinsel. (bewijs het tegendeel maar)
Ja, in een grote stad gebeurt er altijd wel wat; maar het verband is tendentieus.
josti5
1
Tuurlijk heeft de functie van Halsema er mee te maken!
Dat zij het gedrag van haar zoon officieel goedpraat betekent automatisch ongeschiktheid voor een openbare functie.
Als zelfs voetballers al een voorbeeldfunctie hebben, dan toch zéker (de zoon van) een burgemeester!
Als je je eigen koter al niet eens kunt opvoeden, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een stadsbevolking in het gareel houden???
ffff
0
Het gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het grotendeels met Fred eens!

" Gewapend" blijkt " niet-gewapend " te zijn.
Het is eigenlijk normaal dat pubers zich afzetten. Of hun ouders nu schooiers zijn of burgemeesters zijn maakt weinig verschil. Die jongelui gaan op een gegeven moment gewoon hun eigen weg. En tja, die media: Die smullen weer als ze eens een lekker aangedikt verhaal in hun kolommen kwijt kunnen.


Femke, geef hem een uitbrander en laat het daarbij. Kinderen moeten hun eigen weg leren.... En de media? Gewoon wat negeren dit soort verhalen: Alsof de kinderen van de journalisten allemaal koorknaapjes zijn en hun fratsen uitgebreid in de media komen.


Peter
2008drama
0
Ik zie het helemaal voor me Mw. Klemkaak spugend en kwijlend nadenkend en formulerend.. Nep wapen, nee, gut nee Wapen waarmee selfies worden gemaakt als je te snel leest onzorgvuldig leest een Made in Hong Kong roze James Bond wapen als je op het knopje drukt komt er een vlaggetje uit met pang! Neemt ie een foto, ja dat is beter... Messen, die verzwijgen we want niet te bewijzen of die niet van het vriendje waren of er al lagen...

Woonboot, In Amsterdam al gauw acht ton voor 60 meter.. Nee dat werkt niet.. shit! Oude boot,, Oude verlaten boot, mos uit de ramen, zinkend.. beter hum hum, gut gut, baldadigheid. Ja beter. beeldvorming is alles, gelukkig dat ze ook nog een brandblusser hebben leeggespoten... Als ze maar weer niet te intellectueel de volle brandblusser met een verlaten boot associëren.. humm humm nee dat komt wel goed..

Wat een kxt krant De Telegraaf! die gaan we pakken, niet meer op de eerste rij van Stopera!! Wat een teringlijer die lekkende hoestende man in regenjas... daar gaan we nog meer mensen op zetten. Ik moet die man hebben die die glucose dader heeft gedwonplayed en zeven mensen invalide heeft gereden... Die man, wat is zijn telnr,, even sterretje bij zetten.

OK morgen weer snel een pakkende "wag the dog" verzinnen en afleiding.

Met dit soort wapens, met jongens van die leeftijd worden er juweliers overvallen. Die levenslang trauma's oplopen en voor tonnen worden getild.

Muuummm hoe doen we dat.. Maak er een jochie van, baldadigheid... Kxt ik kom er niet uit. Kan ik twee mensen van Stopera van communications krijgen die onder embargo mij helpen....

En waar is Gvd die Commissaris als je hem nodig hebt, bel hem uit zijn nest!

Wat een dom kind! Ook dat hij nooit goed naar mamma heeft geluisterd toen ze nog bij RARA zat.. Mamma heeft overal ingebroken bij Borssele, AIVD en thee gedronken met Folkert, Nerts farmhouders de tyfus geslagen..

Ze vader was ook al zo een zacht ei! Het is zijn schuld!!


Wat een dramatische dag, mijn dag kon niet meer stuk!
asti
0
quote:

josti5 schreef op 14 aug 2019 om 11:56:


(...)
Als je je eigen koter al niet eens kunt opvoeden, hoe kun je dan in 's hemelsnaam een stadsbevolking in het gareel houden???


Ze heeft als burgemeester verantwoordelijkheden op ondermeer het gebied van de openbare orde en veiligheid, maar ''stadsbevolking in het gareel houden''?

We wonen toch niet in Noord-Korea?
voda
1
De rijwielbelasting: veel gedonder per gulden

Het Nederlandse belastingstelsel staat ter discussie. Niets nieuws onder de zon, belastingen zijn door de eeuwen heen onderwerp geweest van hoogoplopende controverses. Het FD leidt u deze zomer langs vier historische voorbeelden. In deze aflevering de meest gehate belasting die Nederland heeft gekend.

Het Nederlandse belastingstelsel is een labyrint waarin niet-ingewijden onherroepelijk verdwaald raken. Achtereenvolgende kabinetten hebben beloofd de fiscale rommelzolder met uitzonderingen en aanvullingen te zullen opruimen. In de praktijk komt daar weinig van terecht.

Maar de huidige situatie is heilig vergeleken met die van de fietsers tussen 1924 en 1941. Die moesten er dagelijks op letten dat zij de rijwielbelasting nakwamen en konden op ieder moment van de dag een boete krijgen als ze dat niet deden. Het maakte de heffing op fietsen waarschijnlijk de meest gehate belasting die Nederland heeft gehad.

Luxeartikel

Nederland heeft twee rijwielbelastingen gekend. De eerste werd in 1896 ingevoerd en in 1919 weer afgeschaft. Deze heffing was in feite een vermogensbelasting. Het bezit van een fiets gold als teken van welstand en werd daarom belast. In de twee decennia dat de belasting bestond, evolueerde de fiets echter van luxeartikel naar gebruiksgoed.

Vijf jaar na afschaffing beleefde de fietsbelasting haar comeback. Deze keer waren de penibele staatsfinanciën reden om het gebruik van de fiets op de openbare weg te belasten. Minister van Financiën Hendrik Colijn stelde de belasting voor, wellicht geïnspireerd door Frankrijk en België, landen die al langer een rijwielheffing kenden.

Economische groei

Colijn verdedigde zijn taks te vuur en te zwaard tegenover een kritische Tweede Kamer. De voorman van de Anti-Revolutionaire Partij (ARP) wilde onder geen beding de belasting op inkomen, winst of vermogen verhogen om de staatskas te spekken. Volgens de oud-militair zou zo'n verhoging de kapitaalvorming belemmeren en schadelijk zijn voor de economische groei.



Verzameling fietsplaatjes uit de periode 1932-1938. Fietsers moesten die op hun rijwiel bevestigen.
Verzameling fietsplaatjes uit de periode 1932-1938. Fietsers moesten die op hun rijwiel bevestigen.Foto: Hollandse Hoogte

De minister van Financiën koos voor een goedkoop systeem om de fietsbelasting te innen. De Rijksmunt in Utrecht sloeg ieder jaar nieuwe rijwielplaatjes, 1,8 miljoen in 1924 en 5,3 miljoen in 1941. Fietsers kochten de messingplaatsjes bij postkantoren voor een vast bedrag: eerst voor drie en later voor tweeënhalve gulden. Zij moesten het 'fietsblikkie' zichtbaar aan hun rijwiel bevestigen om te laten zien dat zij de belasting hadden betaald.

Gestolen fietsplaatsjes

Voor de fiscus was het rijwielplaatje een uitkomst. Voor de belastingplichtige was het echter een bijna dagelijkse kopzorg. Diefstal was een groot probleem. Er ontstond al snel een levendige handel in gestolen plaatjes. Op een gegeven moment schatte men dat de helft van de plaatjes binnen een jaar van eigenaar wisselde.

Ferdinand H.M. Grapperhaus, fiscalist, politicus en vader van de huidige minister van Justitie en Veiligheid, publiceerde in 2005 een boek over de rijwielbelasting. In Over de loden last van het koperen fietsplaatje citeert hij een verdachte in een rechtszaak: 'Ik kan geen nieuwe plaatjes blijven kopen. Het aantal dieven is vele malen groter dan mijn aantal guldens.'

'Hatelijke controle'

Om diefstal tegen te gaan en verlies te voorkomen, kwam er een houder voor de plaatjes. Vanaf 1935 mochten fietsers het rijwielplaatje ook op de bovenkleding dragen. Maar net als bij de bevestiging aan de fiets was nauwkeurig omschreven hoe de 'Colijnorde' dan moest worden gedragen.

De controle op de rijwielbelasting door belastingambtenaren en politie wekte veel ergernis. De sociaaldemocratische krant Het Volk schreef op maandag 16 november 1931 over 'Onnoodige plagerij' en 'Hatelijke controle der rijwielbelasting'. Aanleiding vormden controles in Amsterdam waarbij fietsen in beslag waren genomen. De berijders hadden weliswaar de belasting betaald maar hun plaatjes niet of onjuist aan de fiets vastgemaakt. Zij moesten eerst naar het Oost-Indisch Huis in het centrum om één gulden boete betalen en konden daarna elders in de stad hun fiets terugkrijgen.

Blijvend stigma

Het rijwielplaatje werd ook wel steunplaatje genoemd, wegens de wijze waarop vrijstelling voor armen en werklozen was geregeld. In de plaatjes die zij gratis kregen, zat een gat. Toen de administratie van de vrijstellingen dreigde te bezwijken onder de oplopende werkloosheid in de jaren 30, kwam naast het gat een stempel in het trouwboekje te staan als blijvend stigma van de vaak als schande ervaren werkloosheid.

Vanuit de gedachte dat belasting zo moet worden geheven dat die psychisch zo weinig mogelijk pijn doet, geeft Grapperhaus de rijwielheffing een dikke onvoldoende. Ze stond haaks op de praktische regel dat hoe minder ongemak een belasting voor de betaler veroorzaakt, des te minder weerstand die oproept. De fietstaks besloeg maximaal 1,5% van de belastingopbrengsten. Veel gedonder per gulden, concludeert Grapperhaus.

fd.nl/economie-politiek/1312417/de-ri...
Bijlage:
DeZwarteRidder
0
quote:

asti schreef op 14 aug 2019 om 20:26:


[...]
Ze heeft als burgemeester verantwoordelijkheden op ondermeer het gebied van de openbare orde en veiligheid, maar ''stadsbevolking in het gareel houden''?
We wonen toch niet in Noord-Korea?

We weten dat Amsterdam een gekkenhuis is.
1.255 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Markt vandaag

Handelsoptimisme helpt AEX vooruit

09:24 De Amsterdamse aandelenbeurs ging dinsdag licht vooruit. Ook de andere Europese beurzen lieten kleine winst...

    Indices

    AEX 575,74 +0,19%
    EUR/USD 1,0994 -0,01%
    Germany30^ 12.348,80 +0,05%
    Gold spot 1.521,59 -0,03%
    LDN100-24h 7.324,05 -0,27%
    NY-Nasdaq Composite 8.112,46 -0,06%
    US30# 27.043,55 +0,34%

    Stijgers

    ALTICE...
    +2,43%
    Pharming
    +2,43%
    Fagron
    +1,92%
    ASMI
    +1,50%
    Philip...
    +1,44%

    Dalers

    Aperam
    -2,08%
    UNIBAI...
    -1,65%
    Arcelo...
    -1,25%
    Kiadis...
    -1,22%
    SIGNIF...
    -1,12%

    Nieuws Forum Meer»

    (2)

    A 's op 24-sep-19 10:57
    (1)

    TA=verlies op 24-sep-19 10:54
    (6)

    Adek 2001 op 24-sep-19 10:37
    (2)

    objectief op 24-sep-19 10:21
    (26)

    Manofaction op 24-sep-19 10:01

    Column Forum Meer»

    (12)

    Optiefan op 24-sep-19 10:51
    (6)

    Enzo123 op 24-sep-19 10:32
    (1)

    Optiefan op 24-sep-19 10:31
    (1)

    holenbeer op 24-sep-19 09:19
    (91)

    ttroo op 24-sep-19 08:51