Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Waarom AND kopen ????

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
572 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

Onderbouwer schreef op 16 mrt 2015 om 13:16:


4.08 gefeliciteerd. Morgen 5.08


hoe laat gaat dat gebeuren dan?
ch@rter
0
quote:

roanna smits schreef op 16 mrt 2015 om 19:05:


[...]


Diegy ,bedankt voor je tip .Sta al een paar honderd winst .


Hij is ervan af en jij zit ermee,
Onderbouwer had gelijk .....


And op 3.52 na mooie cijfers ....tja.
Onderbouwer
0
quote:

roanna smits schreef op 16 mrt 2015 om 19:05:


[...]


Diegy ,bedankt voor je tip .Sta al een paar honderd winst .


Haha diegy. Echt een goede tip hoeveel verlies nu met macintosh?
jeff_cassius
0
quote:

Onderbouwer schreef op 19 mrt 2015 om 09:07:


[...]

Haha diegy. Echt een goede tip hoeveel verlies nu met macintosh?

Niet zo hard van de toren blazen Beginner/onderbouwer......mensen die hebben geluisterd naar jouw voorspellingen voor AND: € 4,80 - € 5,08 lopen ook geen polonaise hoor.
Onderbouwer
0
quote:

jeff_cassius schreef op 19 mrt 2015 om 10:48:


[...]
Niet zo hard van de toren blazen Beginner/onderbouwer......mensen die hebben geluisterd naar jouw voorspellingen voor AND: € 4,80 - € 5,08 lopen ook geen polonaise hoor.


ik gaf geen tip.
Onderbouwer
0
emilio!.!
0
idd graag even plaatsen, ik zit aan mijn max. aantal artikelen die ik deze maand kan lezen op FD
RW1984
0


Vandaag, 06:00
Laat Cees maar krabbelen

Alle kleintjes helpen. Dat gaat zeker op voor Cees de Bruin, de Rotterdamse zakenman die met een geschat vermogen van €1,2 mrd op de elfde plaats staat in de Quote 500. Met zijn beleggingsvehikel Indofin bestiert hij scheepsbouwer IHC Merwede en nog een trits andere bedrijven. Ook is hij commissaris van Stadion Feijenoord, de thuisbasis van de voetbalclub die met een kleine begroting torenhoge ambities heeft.

Eind 2011 stapte De Bruin voor bijna 35% in AND International Publishers. Dat klinkt als de uitgever van het Wereldtijdschrift, maar is in werkelijkheid een bedrijf dat digitale routekaarten maakt. Het 'International Publishers' achter de afkorting Automotive Navigation Data stamt nog uit de tijd dat AND met enorme groeiambities naar de effectenbeurs ging, zo tegen het eind van de jaren negentig.

De Bruin betaalde voor dat 35%-pakket pakweg €1 mln. Waar navigatiebedrijven als Navtech (thans Microsoft) en TomTom sterk expandeerden, hield AND het op zijn zachtst gezegd bescheiden. In het jaar dat De Bruin zijn entree maakte als grootaandeelhouder boekte AND een verlies van bijna €14 mln op een omzet van €2,4 mln.


Vanaf dat moment is de digitale kaartenmaker en leverancier van locatie gebaseerde diensten weer voorzichtig gaan bouwen. Het bedrijf telt thans zestien personeelsleden in Capelle aan den IJssel en 64 werknemers in India (à raison van €5200 per persoon per jaar). Gezamenlijk behaalden zij volgens het vorige week uitgebrachte jaarverslag een omzet van €4,85 mln in 2014, vijf ton meer dan in het jaar ervoor.

De nettowinst ging het vorig jaar een stuk harder omhoog. Die verdubbelde tot €2,6 mln, waarmee AND zich als een uiterst goed renderende club mag beschouwen. Maar pas op, nadere beschouwing van het jaarverslag laat echter zien dat het bedrijf €1,33 mln aan ontwikkelkosten voor de eigen database activeerde. Precies dit bedrag werd als bonus in de winst en verliesrekening geschoven. Zonder dit effect zou de nettowinst hetzelfde zijn gebleven. De operationele kasstroom – zeg maar het huishoudboekje van de financieel directeur – zakte zelfs in van €1,3 mln naar €551.000.

Maar die investeringen moeten leiden tot een forse expansie van de navigatiekaarten, met name in Noord-Amerika. De daarbij horende alliantie met een Amerikaanse partner, genaamd ALK Technologies, zal verdere groei aanjagen.

Beleggers hebben er wel vertrouwen in, want de koers van AND is sinds de entree van Cees de Bruin als grootaandeelhouder opgelopen van zo'n tachtig cent tot €3,41. Op papier is de zakenman met deze belegging ruim €3,3 mln rijker geworden. Voor de miljardair mag het kruimelwerk lijken en zijn geliefde Feyenoord koopt hier nog geen halve Bas Dost van. Maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
DeZwarteRidder
0
quote:

RW1984 schreef op 23 mrt 2015 om 12:20:




Vandaag, 06:00
Laat Cees maar krabbelen

Alle kleintjes helpen. Dat gaat zeker op voor Cees de Bruin, de Rotterdamse zakenman die met een geschat vermogen van €1,2 mrd op de elfde plaats staat in de Quote 500. Met zijn beleggingsvehikel Indofin bestiert hij scheepsbouwer IHC Merwede en nog een trits andere bedrijven. Ook is hij commissaris van Stadion Feijenoord, de thuisbasis van de voetbalclub die met een kleine begroting torenhoge ambities heeft.

Eind 2011 stapte De Bruin voor bijna 35% in AND International Publishers. Dat klinkt als de uitgever van het Wereldtijdschrift, maar is in werkelijkheid een bedrijf dat digitale routekaarten maakt. Het 'International Publishers' achter de afkorting Automotive Navigation Data stamt nog uit de tijd dat AND met enorme groeiambities naar de effectenbeurs ging, zo tegen het eind van de jaren negentig.

De Bruin betaalde voor dat 35%-pakket pakweg €1 mln. Waar navigatiebedrijven als Navtech (thans Microsoft) en TomTom sterk expandeerden, hield AND het op zijn zachtst gezegd bescheiden. In het jaar dat De Bruin zijn entree maakte als grootaandeelhouder boekte AND een verlies van bijna €14 mln op een omzet van €2,4 mln.


Vanaf dat moment is de digitale kaartenmaker en leverancier van locatie gebaseerde diensten weer voorzichtig gaan bouwen. Het bedrijf telt thans zestien personeelsleden in Capelle aan den IJssel en 64 werknemers in India (à raison van €5200 per persoon per jaar). Gezamenlijk behaalden zij volgens het vorige week uitgebrachte jaarverslag een omzet van €4,85 mln in 2014, vijf ton meer dan in het jaar ervoor.

De nettowinst ging het vorig jaar een stuk harder omhoog. Die verdubbelde tot €2,6 mln, waarmee AND zich als een uiterst goed renderende club mag beschouwen. Maar pas op, nadere beschouwing van het jaarverslag laat echter zien dat het bedrijf €1,33 mln aan ontwikkelkosten voor de eigen database activeerde. Precies dit bedrag werd als bonus in de winst en verliesrekening geschoven. Zonder dit effect zou de nettowinst hetzelfde zijn gebleven. De operationele kasstroom – zeg maar het huishoudboekje van de financieel directeur – zakte zelfs in van €1,3 mln naar €551.000.

Maar die investeringen moeten leiden tot een forse expansie van de navigatiekaarten, met name in Noord-Amerika. De daarbij horende alliantie met een Amerikaanse partner, genaamd ALK Technologies, zal verdere groei aanjagen.

Beleggers hebben er wel vertrouwen in, want de koers van AND is sinds de entree van Cees de Bruin als grootaandeelhouder opgelopen van zo'n tachtig cent tot €3,41. Op papier is de zakenman met deze belegging ruim €3,3 mln rijker geworden. Voor de miljardair mag het kruimelwerk lijken en zijn geliefde Feyenoord koopt hier nog geen halve Bas Dost van. Maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.



Goed lezen en onthouden, want dit artikel zal waarschijnlijk snel verdwijnen.
emilio!.!
0
quote:

RW1984 schreef op 23 mrt 2015 om 12:20:




Vandaag, 06:00
Laat Cees maar krabbelen

Alle kleintjes helpen. Dat gaat zeker op voor Cees de Bruin, de Rotterdamse zakenman die met een geschat vermogen van €1,2 mrd op de elfde plaats staat in de Quote 500. Met zijn beleggingsvehikel Indofin bestiert hij scheepsbouwer IHC Merwede en nog een trits andere bedrijven. Ook is hij commissaris van Stadion Feijenoord, de thuisbasis van de voetbalclub die met een kleine begroting torenhoge ambities heeft.

Eind 2011 stapte De Bruin voor bijna 35% in AND International Publishers. Dat klinkt als de uitgever van het Wereldtijdschrift, maar is in werkelijkheid een bedrijf dat digitale routekaarten maakt. Het 'International Publishers' achter de afkorting Automotive Navigation Data stamt nog uit de tijd dat AND met enorme groeiambities naar de effectenbeurs ging, zo tegen het eind van de jaren negentig.

De Bruin betaalde voor dat 35%-pakket pakweg €1 mln. Waar navigatiebedrijven als Navtech (thans Microsoft) en TomTom sterk expandeerden, hield AND het op zijn zachtst gezegd bescheiden. In het jaar dat De Bruin zijn entree maakte als grootaandeelhouder boekte AND een verlies van bijna €14 mln op een omzet van €2,4 mln.


Vanaf dat moment is de digitale kaartenmaker en leverancier van locatie gebaseerde diensten weer voorzichtig gaan bouwen. Het bedrijf telt thans zestien personeelsleden in Capelle aan den IJssel en 64 werknemers in India (à raison van €5200 per persoon per jaar). Gezamenlijk behaalden zij volgens het vorige week uitgebrachte jaarverslag een omzet van €4,85 mln in 2014, vijf ton meer dan in het jaar ervoor.

De nettowinst ging het vorig jaar een stuk harder omhoog. Die verdubbelde tot €2,6 mln, waarmee AND zich als een uiterst goed renderende club mag beschouwen. Maar pas op, nadere beschouwing van het jaarverslag laat echter zien dat het bedrijf €1,33 mln aan ontwikkelkosten voor de eigen database activeerde. Precies dit bedrag werd als bonus in de winst en verliesrekening geschoven. Zonder dit effect zou de nettowinst hetzelfde zijn gebleven. De operationele kasstroom – zeg maar het huishoudboekje van de financieel directeur – zakte zelfs in van €1,3 mln naar €551.000.

Maar die investeringen moeten leiden tot een forse expansie van de navigatiekaarten, met name in Noord-Amerika. De daarbij horende alliantie met een Amerikaanse partner, genaamd ALK Technologies, zal verdere groei aanjagen.

Beleggers hebben er wel vertrouwen in, want de koers van AND is sinds de entree van Cees de Bruin als grootaandeelhouder opgelopen van zo'n tachtig cent tot €3,41. Op papier is de zakenman met deze belegging ruim €3,3 mln rijker geworden. Voor de miljardair mag het kruimelwerk lijken en zijn geliefde Feyenoord koopt hier nog geen halve Bas Dost van. Maar wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.




bedankt voor het plaatsen: vraag me alleen af hoe ze aan de 1 euro per aandeel komen die Indolfin ervoor betaald zou hebben, ze zitten er onder verschillende namen al in vanaf 2006 het is alleen in 2011 terug gebracht naar de nu 35% en overgeheveld naar parkland vanuit Roosland.:

In AND meldde Roosland per 1 november 2006 een belang van 41,96 procent. Dat belang was op 21 december teruggebracht tot 34,47 procent.
maci
0
quote:

emilio!.! schreef op 23 mrt 2015 om 12:57:


[...]



bedankt voor het plaatsen: vraag me alleen af hoe ze aan de 1 euro per aandeel komen die Indolfin ervoor betaald zou hebben, ze zitten er onder verschillende namen al in vanaf 2006 het is alleen in 2011 terug gebracht naar de nu 35% en overgeheveld naar parkland vanuit Roosland.:

In AND meldde Roosland per 1 november 2006 een belang van 41,96 procent. Dat belang was op 21 december teruggebracht tot 34,47 procent.


Wat niet werd geplaatst in de posting is de reactie onder het betreffende artikel:

"1 REACTIE

"Laat Bartjens maar krabbelen" zou ik boven het stuk zetten.

Cees is nl. niet pas eind 2011 in AND gestapt, maar al zo'n 10 jaar eerder en wel toen hij AND wilde "redden" van een ondergang.

Ik adviseer Bartjens wat zich beter te informeren, zoals bijv. eens in de eigen annalen van het FD te zoeken en in de databases van de AFM deelnemingen registers.
Dan zou hij er wellicht achter komen dat De Bruin tot nu waarschijnlijk alleen nog maar geld op AND heeft verloren. (Al zullen er wellicht wel een aantal fiscale voordeeltjes te halen zijn geweest?)
09:40 Dhr. Sar".

De reactie klopt als een bus!
Bartjes mag wel een rectificatie plaatsen, want er klopt geen **** van zijn stuk!

Al vaak heb ik binnen dit forum gemeld dat de Bruins' Roosland € 5.- p/a heeft betaald excl. alle juridische- en andere kosten die bij de doorstart zijn gemaakt.

Daarom heb ik er geen geloof in dat AND binnenkort wordt overgenomen. De Bruins' Indofin zal heel wat meer willen hebben dan € 5.- p/a.
emilio!.!
0
[verwijderd]
0
quote:

maci schreef op 23 mrt 2015 om 13:08:


[...]

Wat niet werd geplaatst in de posting is de reactie onder het betreffende artikel:

"1 REACTIE

"Laat Bartjens maar krabbelen" zou ik boven het stuk zetten.

Cees is nl. niet pas eind 2011 in AND gestapt, maar al zo'n 10 jaar eerder en wel toen hij AND wilde "redden" van een ondergang.

Ik adviseer Bartjens wat zich beter te informeren, zoals bijv. eens in de eigen annalen van het FD te zoeken en in de databases van de AFM deelnemingen registers.
Dan zou hij er wellicht achter komen dat De Bruin tot nu waarschijnlijk alleen nog maar geld op AND heeft verloren. (Al zullen er wellicht wel een aantal fiscale voordeeltjes te halen zijn geweest?)
09:40 Dhr. Sar".

De reactie klopt als een bus!
Bartjes mag wel een rectificatie plaatsen, want er klopt geen **** van zijn stuk!

Al vaak heb ik binnen dit forum gemeld dat de Bruins' Roosland € 5.- p/a heeft betaald excl. alle juridische- en andere kosten die bij de doorstart zijn gemaakt.

Daarom heb ik er geen geloof in dat AND binnenkort wordt overgenomen. De Bruins' Indofin zal heel wat meer willen hebben dan € 5.- p/a.
Wat een sukkel die Bartjens van de FD, heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Niet te geloven dat zo iemand voor de FD schrijft.
lapins
0
Een dag " aandacht in de media " en de koers gaat omhoog, ik ben benieuwd voor de rest v d week,!
maci
0
quote:

lapins schreef op 23 mrt 2015 om 17:40:


Een dag " aandacht in de media " en de koers gaat omhoog, ik ben benieuwd voor de rest v d week,!


Ach ja... als er één schaap overt de dam is...
... betekent dat niet dat heel de kudde droge poten houdt ;-)
572 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

AND International Publishers Meer »

Koers 3,050   Verschil -0,29 (-8,68%)
Laag 2,790   Volume 233.450
Hoog 3,700   Gem. Volume 165.812
17-mei-19 17:35
label premium

AND: Nieuwe fantasie

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium