Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,204   -0,028   (-2,27%) Dagrange 1,197 - 1,225 2.099.751   Gem. (3M) 1,5M

Postnl Augustus

341 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 19 augustus 2014 18:28
    quote:

    Damokless schreef op 19 augustus 2014 17:51:

    [...]

    Om 17.35.00 uur KAN dat wel eens voorkomen, maar zijn zelfs dan erg hoge transacties ineens (199.892!!!).
    Om 17.29.40 is het een absurd hoge totaal transactie (>244.000). Volg vaak einde van de handel bij PostNL en nog nooit op of rond die tijd gezien, alleen bij eindveiling met hoog volume op die dag wel eens dergelijke grote transacties...

    Ach, je zal net 1 miljoen hebben gewonnen in de staatsloterij en niet weten wat je er mee moet...
    Laten we het daar maar op houden.Er wordt aan het eind v/d handel wel eens met grote pakketten geschoven, zonder dat dit de koers in beweging zet. Wellicht is dat het geweest. Wie weet, morgen zullen we het zien!!
  2. [verwijderd] 20 augustus 2014 11:06
    quote:

    beginner 1968 schreef op 20 augustus 2014 10:46:

    Zo moeilijk om door 3,90 te stijgen,maar door 3,80 zakken...
    Niet elke dag kijken, daar wordt je onrustig van. Gewoon lekker achterover leunen en laat de markt maar gek doen, aan het einde van de race staat het aandeel hoger.
  3. [verwijderd] 20 augustus 2014 11:56
    Opmerkelijk... de pensioenthermometer blijft op peil, zit nog slechts 1% beneden de top van eerder dit jaar:
    www.pensioenthermometer.nl/index.php?...

    Terwijl de 30-jaar rente nog steeds verder lijkt te (kunnen) dalen:
    www.investing.com/rates-bonds/netherl...

    Het blijft dus opvallend rustig in pensioen-land, ondanks die extreem lage rente; lijkt voor PostNL een gunstig teken aan de wand.
  4. [verwijderd] 20 augustus 2014 12:05
    quote:

    Martijn van M schreef op 19 augustus 2014 13:13:

    Technisch bezien ziet het er voorlopig ook goed uit:

    nl.investing.com/equities/postnl-tech... (vrijwel alles staat hier op groen voor zowel de zeer korte- t/m de lange termijn)
    www.dutchbulls.com/SignalPage.aspx?la...
    En huppakee, nog een steuntje in de rug voor PostNL... ook van het IEX-front is er nu een positief TA-signaal:
    www.iex.nl/Column/134210/Technische-A...

    (Hier vinden we overigens de volledige analyse: nl.quoteweb.com/nl-nl/fonds-detail/ad... )
  5. [verwijderd] 20 augustus 2014 12:51
    Aardig herstelletje inmiddels na de dip vanochtend, gebeurd in een rechte lijn omhoog: bijna groen inmiddels op 3.88 euro.

    Afgaande op de koersvorming afgelopen weken, lijkt de weerstand pas op 4.20 euro te liggen... maar goed, daar zijn we voorlopig nog lang niet. Wellicht dat er voor komende dagen wel herstel richting 4.00 euro in het vooruitzicht ligt???
  6. Patience 21 augustus 2014 11:04
    E-fulfilment: op naar elke maand een pakket in 2018
    Functie: Kees Verweij werkzaam bij Buck Consultants International.
    Expert logistieke dienstverlening
    Natuurlijk, ik vertel u niets nieuws als e-commerce en e-fulfilment zich over de hele wereld in een razend tempo ontwikkelen. Hier in Nederland behandelde alleen de grootste speler PostNL vorig jaar al meer dan 120 miljoen pakketten, met een topdrukte van 750.000 pakketten per dag. En zij zijn niet de enigen.
    Uit: Logistiek Magazine
    Partijen als DHL, UPS en Selectvracht hebben net als PostNL te maken met dubbele groeicijfers in het aantal behandelde pakketten per jaar. Ook middelgrote en kleinere logistieke dienstverleners slaan de handen ineen om zo op maat gesneden e-fulfilmentdiensten aan te bieden, inclusief retourafhandelingen en fiscale vertegenwoordiging. Partijen als Albert Heijn doen zelf de e-fulfilment, waarin spelers als bol.com en Coolblue kunnen gaan volgen. Met welke maatschappelijke ontwikkelingen moet je als e-fulfilment dienstverlener de komende jaren rekening houden?


    Global e-tailing
    DHL heeft dit voor de komende 10 jaar mondiaal in kaart gebracht in de studie “Global e-tailing 2025”. Opmerkelijk is dat ze dat via vier verschillende toekomstscenario’s hebben gedaan. Het eerste scenario is in grote lijnen ‘business as usual’, waarbij we in 2025 meer via smartphones met uitrolbare schermen bestellen, maar prijs nog steeds veruit het belangrijkst is. In het tweede scenario is er een groeiende middenklasse die meer en meer individueel en wereldwijd online aankopen doet, en daarbij bereid is meer te betalen voor een uniek en onderscheidend product. Bij het derde scenario heeft de technologie zich zover ontwikkeld dat er automatisch online besteld wordt (jawel, de fameuze zelfbestellende koelkast!), en in het vierde scenario heeft de wereldwijde economische crisis gezorgd voor regionale e-fulfilmentmarkten, met veel leasing en hergebruik. In elk van de scenario’s moeten e-tailers en e-fulfillers een andere strategie volgen om succesvol te zijn. De e-fulfilmentmarkt zal in elk van de scenario’s fors blijven groeien, alleen zullen er andere winnaars zijn.
    Pakket per maand
    Is PostNL nog steeds de grootste pakkettenbezorger in 2025 in Nederland, of hebben bol.com, Ahold of Amazon deze rol overgenomen? Of moeten we rekening houden met de komst van de Chinese internetgigant AliBaba (nu al 20 miljard pakketten in China per jaar) naar West-Europa? Wie er ook wint, de groei naar de aflevering van 1 pakket per maand per inwoner op de consumentenmarkt in Nederland in 2018 is volgens DHL onstuitbaar. Uiteraard anticiperen verladers en dienstverleners op deze groei. In onze adviespraktijk merken we dat bij de klanteisen de inrichting van een flexibel distributienetwerk, met warehouses die snel kunnen worden aangepast en medewerkers die hierin kunnen meeschakelen, bovenaan staan. Mijn advies: zorg dat u kunt meeschakelen!
    door Kees Verweij 21 aug 2014
  7. forum rang 10 voda 21 augustus 2014 16:27
    Mackenzie verkleint belang in PostNL

    DONDERDAG 21 AUGUSTUS 2014, 10:42 uur | 60 keer gelezen

    AMSTERDAM (AFN) - Mackenzie Financial Corporation heeft zijn kapitaalbelang in PostNL verkleind tot 2,12 procent, met een stemrecht van 2,87 procent. Dat bleek donderdag uit een melding van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
    Mackenzie meldde in februari een belang van 4,06 procent in het postbedrijf, met een stemrecht van 4,76 procent.

  8. forum rang 6 Tordan 21 augustus 2014 16:46
    Even een stukje van de PNL Corporate site:

    Boekenbal bij PostNL

    18 augustus 2014

    Den Haag - PostNL bezorgt deze maand een kleine 800.000 pakketten met studieboeken bij scholen en scholieren in heel Nederland en België. Dit betekent topdrukte in deze vakantiemaand. Op de depots nemen de boekenpakketten een groot deel van de beschikbare capaciteit in. Dit jaar moet deze krachttoer in 4 weken gerealiseerd worden, één week minder dan voorgaande jaren.



    Het is ‘boekenbal’ bij PostNL. Dit is de codenaam voor de jaarlijks terugkerende logistieke operatie die een maand lang, dag en nacht, doorgaat. Na de decemberpiek is dit één van de drukste tijden van het jaar. Het sorteer- en distributienetwerk van PostNL Pakketten draait op volle toeren om alles op tijd bezorgd te krijgen. De scholieren in het middelbaar en hoger onderwijs beginnen het komend school- of collegejaar met nieuwe studieboeken. Een kleine 800.000 pakketten met studieboeken moeten vanuit een drietal locaties verspreid worden over heel Nederland en België. Uiteraard moeten we hierbij rekening houden met de regionale vakantiespreiding. In Noord Nederland zijn a.s. maandag de vakanties alweer voorbij, de week erna gaat Zuid Nederland weer naar school gevolgd door de scholieren in Midden Nederland.

    Achtergrond

    Na sluiting van het schooljaar worden de ‘oude’ boeken geretourneerd. Tijdens de vakantieperiodes worden de bestellingen door de leerlingen voor het komend schooljaar geplaatst. Bij de leveranciers is het dan een race tegen de klok om alle boeken tijdig te verpakken en verzenden. Dit jaar in het bijzonder, omdat de vakantieperiode met een week is teruggebracht. Dit heeft ook zijn weerslag op de prestatie die PostNL moet leveren om alle pakketten eerst snel te retourneren en nu op tijd bij de leerlingen te krijgen. Een operatie die van alle medewerkers van transport, sortering en distributie een maximale inzet vraagt.
  9. [verwijderd] 21 augustus 2014 17:44
    quote:

    lucky14 schreef op 21 augustus 2014 16:46:

    Even een stukje van de PNL Corporate site:

    Boekenbal bij PostNL

    18 augustus 2014

    Den Haag - PostNL bezorgt deze maand een kleine 800.000 pakketten met studieboeken bij scholen en scholieren in heel Nederland en België. Dit betekent topdrukte in deze vakantiemaand. Op de depots nemen de boekenpakketten een groot deel van de beschikbare capaciteit in. Dit jaar moet deze krachttoer in 4 weken gerealiseerd worden, één week minder dan voorgaande jaren.



    Het is ‘boekenbal’ bij PostNL. Dit is de codenaam voor de jaarlijks terugkerende logistieke operatie die een maand lang, dag en nacht, doorgaat. Na de decemberpiek is dit één van de drukste tijden van het jaar. Het sorteer- en distributienetwerk van PostNL Pakketten draait op volle toeren om alles op tijd bezorgd te krijgen. De scholieren in het middelbaar en hoger onderwijs beginnen het komend school- of collegejaar met nieuwe studieboeken. Een kleine 800.000 pakketten met studieboeken moeten vanuit een drietal locaties verspreid worden over heel Nederland en België. Uiteraard moeten we hierbij rekening houden met de regionale vakantiespreiding. In Noord Nederland zijn a.s. maandag de vakanties alweer voorbij, de week erna gaat Zuid Nederland weer naar school gevolgd door de scholieren in Midden Nederland.

    Achtergrond

    Na sluiting van het schooljaar worden de ‘oude’ boeken geretourneerd. Tijdens de vakantieperiodes worden de bestellingen door de leerlingen voor het komend schooljaar geplaatst. Bij de leveranciers is het dan een race tegen de klok om alle boeken tijdig te verpakken en verzenden. Dit jaar in het bijzonder, omdat de vakantieperiode met een week is teruggebracht. Dit heeft ook zijn weerslag op de prestatie die PostNL moet leveren om alle pakketten eerst snel te retourneren en nu op tijd bij de leerlingen te krijgen. Een operatie die van alle medewerkers van transport, sortering en distributie een maximale inzet vraagt.

    Was dit vorig jaar eigenlijk ook al zo dat PostNL de distributie van de schoolboeken verzorgde?

    Klinkt als een hele leuke bijverdienste in het derde kwartaal... dat traditioneel het zwakste kwartaal van het jaar zou moeten zijn, maar het begint er op te lijken dat het deze weken dus flink aanpoten is voor PostNL!
  10. forum rang 6 Tordan 22 augustus 2014 09:09
    Hier het artikel.Heeft natuurlijk ook al eens gespeeld, maar is blijkbaar nog steeds actueel.Laat het bedrijf hier zelf eens duidelijkheid over geven:

    Onrust bij bezorgers PostNL
    Wouter van Bergen en Patricia Boon


    'S-HERTOGENBOSCH -
    De Belastingdienst heeft koeriers op de korrel die rijden voor PostNL. Freelancers die voor onderaannemers van PostNL pakjes bezorgen, wordt de voordelige fiscale status van zelfstandige geweigerd, omdat ze maar één opdrachtgever hebben. Dit terwijl zzp-koeriers die direct in opdracht van PostNL rijden, die status wel krijgen.

    Naar PostNL Koninklijke detailpagina >


    Als de fiscus doorpakt heeft dat serieuze gevolgen voor het koeriersnetwerk waar het bedrijf op leunt. Dat stellen belastingadviseur Kees Burmanje uit ’s-Hertogenbosch en Celil Oren, voorzitter van de belangenclub SubcoPartners.

    Als de fiscus oordeelt dat de zzp'ers geen ondernemers zijn, kunnen zij bijvoorbeeld fluiten naar faciliteiten zoals de belastingaftrek voor ondernemers. „Een gemiddelde koerier die daardoor een naheffing krijgt om loonbelasting te betalen, houdt dan nog maar €1300 per maand over – en dan moeten de verzekeringen nog worden betaald. Dan komen ze onder het bestaansminimum te zitten”, zegt Burmanje.

    PostNL weet dat er onrust is, maar zegt momenteel weinig klachten binnen te krijgen. „We hebben nu een ombudsman waar koeriers zich kunnen melden als er zaken spelen.”
341 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.