Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Doorstart Saab met hulp van Turkije/ Brightwell

486 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 januari 2012 22:02
    Ow ja jullie denken dag scorer, geef hier dan antwoord op, Dat phoenix platform is gemaakt om GM onderstel dus wat jullie net aangeven te vervangen met de oude saab technieken, is weleens waar nog in ontwikkeling maar heeft potentie. En van die 9-5 model hoe kom je daar eigenlijk bij AX heb jij bij saab gewerkt of so
  2. Martinezz 8 januari 2012 22:03
    quote:

    scorer schreef op 8 januari 2012 15:12:

    Jongens GM heeft nu helemaal niks meer te zeggen wanneer dringt dat nou eens tot jullie door, GM is gewoon een schuldeiser geworden.
    Snap ik ten dele. Bedoel je dat het faillissement van SAAB wel wordt gehandhaafd en hierdoor de licenties vervallen?

    Want, wanneer het faillissement toch wordt terug gedraaid dan blijft GM toch een vinger in de pap houden??
    Of zie ik dat verkeerd? Zo ja, waarom?

  3. [verwijderd] 8 januari 2012 22:05
    twister ja dat was zo jaa, maar als saab wordt verkocht voor een leuk bedrag is swan uit de schulden en kunnen we door met spyker en mischien dat antonov wat centjes erin steekt en trouwens dan is swan zeker het dubbele waard haha nu jullie weer, ahahah moet wel leuk blijven jongens he!!!!
  4. [verwijderd] 8 januari 2012 22:09
    quote:

    scorer schreef op 8 januari 2012 22:05:

    twister ja dat was zo jaa, maar als saab wordt verkocht voor een leuk bedrag is swan uit de schulden en kunnen we door met spyker en mischien dat antonov wat centjes erin steekt en trouwens dan is swan zeker het dubbele waard haha nu jullie weer, ahahah moet wel leuk blijven jongens he!!!!
    Als Saab voor een leuk bedrag word verkocht?
    Tegen zoveel domheid kan ik niet op..
    Swan heeft niets meer met Saab dus als Saab word verkocht dan heeft Swan daar niets aan hoe vaak moet jou dat nog worden verteld?
  5. bart1805 8 januari 2012 22:12
    Toen er nog geen sprake was van faillissement zou de verkoop van Saab 100 miljoen opleveren. Youngman zou alle schulden aan de leveranciers etc overnemen. Die 100 miljoen was niet voldoende om de schulden van SWAN af te dekken.
    Denk je nou werkelijk dat een faillissement gunstiger uitpakt voor SWAN? En dat SWAN geld ontvangt van wie er wat dan ook uit de failliete boedel koopt?
  6. Martinezz 8 januari 2012 22:25
    quote:

    bart1805 schreef op 8 januari 2012 22:12:

    Toen er nog geen sprake was van faillissement zou de verkoop van Saab 100 miljoen opleveren. Youngman zou alle schulden aan de leveranciers etc overnemen. Die 100 miljoen was niet voldoende om de schulden van SWAN af te dekken.
    Denk je nou werkelijk dat een faillissement gunstiger uitpakt voor SWAN? En dat SWAN geld ontvangt van wie er wat dan ook uit de failliete boedel koopt?
    Als er alsnog een partij komt die SAAB over wil nemen van SWAN dan moet het faillissement worden terug gedraaid. Dan is SAAB weer onderdeel van SWAN en neemt de nieuwe eigenaar de zaak over voor een bepaald bedrag + alle schulden.
    In die situatie is GM dus wederom een partij omdat de situatie weer is zoals voor het faillissement.

    En GM laat de boel liever failliet gaan dan dat ze het risico lopen dat er een partij op de markt komt ivm met de techniek die in de SAABS zit zoals hierboven omschreven is.
    Dus kom niet met het bericht dat GM geen partij meer is want dat blijven ze wanneer het faillissement wordt terug gedraaid.

    Wanneer SAAB een doorstart maakt na een faillissement zal de techniek alsnog niet gebruikt mogen worden. Daar heeft GM echt wel voor gezorgd.

    Wat overblijft voor SWAN is Spyker Cars. En Spyker heeft nog nooit winst gemaakt...
    Uiteindelijk zal het aandeel SWAN op zijn hoogst verdubbelen maar meer ook niet. Wanneer je tenminste rekening houdt met het meest positieve scenario.

  7. AX lover 8 januari 2012 22:32
    quote:

    johannes de doper schreef op 8 januari 2012 22:03:

    Earlier it has been reported that Youngman might want to continue producing the Saab 9-3 which mostly use Saab's own technology, and possible buy engines from Fiat.

    www.lifewithsaab.com/
    Dat is dus een bull$hit verhaal. De huidige Saab 9-3 is gebaseerd op het Epsilon platform van General Motors. De basis van de 9-3 is dus eigendom van GM.
    en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3#Second...
    en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_plat...

    Daarnaast is het nieuwe Phoenix platform verre van gereed. Victor Muller heeft zelf al aangegeven dat het nog 2 jaar & honderden miljoenen vergt om dat platform & bijbehorende modellen te ontwikkelen.

    Het is wellicht wel een optie om de rechten op de huidige 9-3 af te kopen bij GM. Het is immers al achterhaalde techniek (de 9-3 is er al sinds 2002). De nieuwe eigenaar zal dan een X bedrag aan GM moeten betalen om een bejaard model nog 2/3 jaar te mogen verkopen en daarnaast moeten ze nog honderden miljoenen investeren in het Phoenix platform. In de tussentijd kunnen ze alleen de sterk verouderde 9-3 verkopen. Een auto die nu al ver over zijn uiterste houdbaarheidsdatum is.

    PS Het feit dat Saab 9-5 in feite een Opel Insignia/Buick is weet iedereen. Daarvoor hoef je niet bij Saab te werken. Wellicht is het een goed idee als 'scorer' eens wat meer nadenkt & onderzoek doet voordat hij tientallen nutteloze (en domme) comments post op dit forum.
    en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5#Second...
    en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_II_p...

    Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
  8. [verwijderd] 8 januari 2012 22:33
    voor phoenix platform is geen GM nodig bij verdere ontwikkeling maar dan moet een potietiele partij andere onderdelen waar dat bedrijf een patent op heeft en Brightwell heeft belangen in Fiat en Renault in die saab worden gebouwd en daar heeft GM niks over te zeggen en die 9-5 dat ga ik ook effe uitvogelen
  9. AX lover 8 januari 2012 22:34
    quote:

    schreef:

    "I am 99 percent certain it won't carry on as Saab," Lars Holmqvist, head of the European Association of Automotive Suppliers, told Reuters.

    "Saab won't be like the PhoeniX platform name suggests. It won't fly again," he said.

    The PhoeniX platform, which has very little GM technology, was supposed to be the base for the next generation of Saab cars. But it is at an early stage of development and could take one or two years to finish. Any buyer may have to sink hundreds of millions of dollars into such a project.
    www.autonews.com/apps/pbcs.dll/articl...
    www.iex.nl/Forum/Topic/1276666/Swedis...
486 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 887,44 +0,99%
EUR/USD 1,0762 0,00%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.017,10 +0,67%
Gold spot 2.301,75 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.156,33 +1,99%

Stijgers

VIVORY...
+7,18%
Flow T...
+4,87%
BESI
+4,11%
Brunel
+3,91%
UMG
+3,62%

Dalers

HEIJMA...
-5,17%
Aperam
-4,56%
AMG Cr...
-3,16%
Kendrion
-2,75%
CM.COM
-2,24%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links