Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Honda Adds New "Element" To Lineup Model X Concept becomes reality in December NEW YORK, March 27, 2002 – Honda adds a new "element" to its lineup late this year with an all-new light truck named "Element" and based on the popular Model X concept vehicle, American Honda Motor Co., Inc., announced at the New York International Auto Show. Element, with its straightforward exterior design and functional interior, combines the best features of a pickup truck and a SUV and is targeted squarely at young, active buyers. The Element delivers on themes featured in the Model X concept vehicle unveiled at the 2001 North American International Auto Show in Detroit. It received a strong response on the auto show circuit, earning a fast track to production. "There is a whole new generation of buyers, 71 million strong, entering the automotive market," said Tom Elliott, American Honda executive vice president. "The Element is designed for those who surf, snowboard, mountain bike and just about anything else. Right now they’re trying to adapt to cars, trucks and SUVs, but there is no one vehicle that meets their needs." Element is designed to serve as a combination dorm room/base camp for active young buyers. The flexible interior hauls four adults and their gear comfortably on road trips; or the rear seats fold away to create a large and open interior capable of hauling just about anything that can be used during the course of a weekend. The rugged interior is also designed to be easy-to-clean. Additional features include a high-power AM/FM radio with 6-disc CD player and MP3 player or video game outlets. A key design feature of the Element is the center opening "swing-wide" doors that have no B-pillar for maximum cargo loading flexibility. Honda also has targeted a Five Star side impact safety rating for Element. The Element is based on Honda’s Global Compact Platform and will be powered by a 2.4-liter, 160-horsepower, i-VTEC, 4-cylinder engine. It will be available with either front-wheel-drive or Honda’s Real Time 4WD™. Both5-speed manual and 4-speed automatic transmissions will be available. The Element will be built at Honda of America Mfg.’s East Liberty (Ohio) Plant. Element will go sale in December 2002, with first year sales (2003) of about 50,000 expected. Pricing will range from $16,000 to $21,000.
Acura DN-X Concept Sports Sedan Highlights 400 horsepower, mid-engine, all-wheel-drive hybrid powertrain including: 3.5-liter, DOHC, i-VTEC V-6 engine Integrated Motor Assist (IMA) system 6-speed clutchless manual transmission with automatic-shift mode Independent double wishbone suspension Wheels and Tires: 18-inch alloy wheels with 225/45ZR18 tires/front 19-inch alloy wheels with 255/45ZR19 tires/rear Electro-Mechanical Brake (EMB) System with 4-wheel disc brakes Steer-by-wire with variable power assist Active Torque Transfer System (ATTS) Variable Stability Assist (VSA) Intelligent Driver Support System Front and rear cameras Adaptive Cruise Control Lane Keeping System Intelligent Technology instrument panel 3-D display meter, center display and pop-up information monitor with voice recognition Night vision, GPS navigation, e-mail, Internet, cellular telephone Individual bucket seats Active Headlights for enhanced vision around corners Night Vision system with infrared camera Ultra-aerodynamic body with integrated front upper spoiler Touch sensor door switches Variable dimming window glass blocks infrared and ultra-violet light
Mated to this high output powerplant is a unique 6-speed transmission allowing the driver to chose either manual or automatic mode at his or her discretion. When placed in manual mode, the DN-X operates as a clutchless, 6-speed manual transmission similar to those found in Formula One race cars. Shifting gears is accomplished using controls located on the steering wheel. Or, if desired, the DN-X can be driven as an automatic by selecting "D" on the center console.
Waar staat nou dat het een Antonov versnellingbak is? Of gaan we alle nieuwe auto's melden?
CC, genpo.cu.uk Best Regards.
ThePronk als je er geen ineteresse in heb houd je melding gewoon voor je of weet je uberhaupt wel waar antonov mee bezig is. Dit zijn de nieuwe modellen van honda waar een contract mee is afgesloten dus alle info is welkom betreft honda. Ik heb jou ook nog nooit eerder gezien op dit forum dus houd je aub een beetje in want dit is niet echt een goede binnenkomer. Ga zelf ook eens opzoek naar info en zo niet houd dan gewoon je mond en lees die berichten die je wel interessant vind. Dank U Nassie
Beste Nassie, Als ik een normale vraag stel, verwacht ik een normaal antwoord. Nergens in dat mooie verhaal staat een aanwijzing dat hier een Antonov versnellingbak zou gebruik kunnen worden. Op deze side, welke ik regelmatig volg, staan wel meer van dit soort fraaie verhalen, welke verder geen enkele reele info bevatten. Ik ben dus gewoon nieuwsgierig wat dit bericht ons zou moeten leren. Verder is je taalgebruik in je antwoord onnodig denigrerend; als of jij de wijsheid in pacht hebt. Ik bezit overigens al Antonovs sinds de introductie van dit aandeel. Dus dat was al toen jij nog waarschijnlijk in de luiers zat. Groetjes
THE pronk? Iedereen moet datgene uit een posting halen wat hij er uit denkt te kunnen halen. Je moet zelf maar beoordelen of de postings uit het verleden wel of geen zin hebben. Lees echter wel goed! Een heleboel berichten zijn voor veel mensen te lang maar bevatten weldegelijk belangrijke informatie. Dat je afhaakt is vooral jammer voor jezelf. Je denkt dan dat het een slecht of waardeloos bericht was terwijl je juist de essentie hebt gemist. Tevens kan ik me voorstellen dat het inhoudelijk allemaal wat te hoog gegrepen is voor je. Stel dan gerust een vraag. Je krijgt waarschijnlijk nog antwoord ook. Als je op deze manier met het forum omgaat heb je er zelf wel wat aan. Je zal dan ook niet zo snel meer zeggen dat het allemaal bullshit is. Elke bijdrage is zinnig. De mate van zinnigheid ligt vooral aan jezelf. Dus als jij een bericht belachelijk vindt zit dat vooral in jezelf. Denk maar aan je lagere schooltijd. Toen zei de meester toch ook vaak tegen jou dat domme vragen niet bestaan!
Sorry Nassie, maar ik ben het met The Pronk eens dat er in je bericht met geen woord over Antonov wordt gerept. Tuurlijk is er een contract met Honda afgesloten, maar dat betekent niet dat Automatic Transmission synoniem is voor Antonov. Het zou natuurlijk leuk zijn als Honda al zijn nieuwe modellen uitrust met Antonov bakken, maar laten we eerst maar eens de persberichten en 5 april afwachten. Misschien dat we daar wat meer info te horen krijgen. Ben bang van niet. Ik denk dat de halfjaarcijfers meer duidelijkheid zullen verschaffen. We zullen wel zien. Ik vind alleen dat je niet zo gepikeerd moet reageren op iemand die gewoon een opmerking plaatst. Kijk naar je eigen posting: 'Vindt je een posting onzinnig, reageer dan niet', dat zou de postings een stuk korter houden. Met vriendelijke groeten, Arjen (die maar 600 Antonovjes heeft, maar als die elk €10 waard worden, ben ik heel tevreden, ook als dat nog vijf jaar duurt.)
THE Pronk, het enige dat ik wilde aangeven was dat Model X die nu omgedoopt is tot de "Element" beschikbaar gaat worden met zoals blijkt een viertraps automaat, wat althans voor mij en menig forumlid nog niet bekend was, of het een antonvtransmissie betreft valt momenteel nog niet te beoordelen daar er nog geen veredere specs voorhanden zijn, wordt vervolgd zou ik zeggen... Gr... Dijker
Herhaling www.caranddriver.com/xp/Caranddriver/... 2002 New York International Auto Show Honda Element "Basic, simple, and well thought out" is how Honda describes the all-new 2003 Element compact SUV. Based on the Model X concept vehicle that was originally unveiled at the 2001 Detroit auto show, Element is targeted to the 71-million-strong Generation Y crowd—those "youthful" people who enjoy extreme sports such as surfing, kayaking, snowboarding, and mountain biking. Speaking of mountain bikes, Element easily swallows a hardtail or two with the rear seats folded up. The most notable design "elements" are the center-opening swing-wide doors that feature no B-pillar for easy loading of passengers and gear. Element will borrow the ***CR-V's powertrain: a 2.4-liter 160-horsepower four-cylinder engine, a ***four-speed automatic or ***five-speed manual transmission, and front-wheel or four-wheel drive. Production will take place at Honda's East Liberty, Ohio, plant, which will churn out an expected 50,000 vehicles for 2003. Pricing will range from $16,000 to $21,000
Dijker, Mijn inziens, een grote kans dat model X met een 4 bak automaat wordt geleverd die gebruikt maakt van de Antonov patenten/technologie ( maar het blijft een Honda transmissie voor de buiten wereld )....en in de US rijdt deze doelgroep ( voor model X ) gewoon bijna allemaal automaat...en niet alleen deze doelgroep.! Gr....Frank
Ik verwacht dat de Honda's met Antonov patenten voor de automatische en handgeschakelde versies dezelfde transmissie zullen gebruiken. Dit is een van de heel belangrijke voordelen die kleven aan de patenten. Volgens mij valt de Model X dan af. De Acura is volgens mij wel voorzien van deze specialiteit.
HONDA SUV IS ELEMENTAL In New York Honda took the wraps off the production version of its boxy Model X, which will be renamed the Element when it hits dealer showrooms late in the year. The production car “is amazingly similar” to the show truck, says designer Eric Schumaker. “We got 98 percent of what we wanted on the product,” just about everything but Model X’s big electric sunroof. Instead, the Element will get a removable glass panel. The box on wheels is being aimed at emerging Gen-Y consumers, who are expected to become the largest-ever buying group by the end of the decade. What these buyers are looking for, declared Honda EVP Tom Elliott, is a vehicle “that can serve as a mobile dorm room or base camp.” The Element will feature a flexible interior that, with the rear seats folded down, can hold a pair of mountain bikes with wheels still attached. It will be powered by a 160-hp 2.4-liter in-line four (though a larger engine is under consideration). It will be offered with stick or manual and in front- or all-wheel-drive configurations. The Element will be built in Honda’s East Liberty, Ohio, plant and export options are under study. Look for prices to range between $16,000 and $21,000
Beste Dijker, Dat is nu precies wat ik bedoel. Je onderwerp is: Model X met AT!! N.a.v. de !! ga ik kijken, want denk ik dat nu eindelijk iemand iets heeft gevonden. Maar niets uit het stukje blijkt dat er van een Antonov bak sprake is. Gebruik dan geen AT!! maat AT??; ook dat dekt de lading niet, maar is in ieder geval beter. Mvg Tom
THE Pronk, AT staat in de branche voor automatische transmissie, je antwoorden zeggen veel over je standpunt en hoe je je hebt verdiept in de materie, verdere reacties op je postings lijken mij overbodig. Gr...Dijker
MAAR DAN WEL LETTERLIJK EN FIGUURLIJK. Ga eens na man honda krijgt geen complete antonov bak maar een bakkie die uit de technologie van antonov en honda is voortgekomen. Ga nu zelf maar speuren doe je tenminste eens wat nuttigs voor dit forum. Nassie
hoi alle onderzoekers, ik snap niet alles wat jullie boven water krijgen, maar dankzij jullie onderzoek heb ik wel veel vertrouwen in antonov gekregen, zoveel zelfs dat ik er tot mijn nek toe inzit (22900 stukjes en binnenkort misschien 35000). ik spreek dan ook mijn waardering ui t voor al jullie werk en tijd die jullie daarin steken. vooral doorgaan zo en laat de negativos maar lekker lullen. gr piet
[Modbreak IEX]: Gelieve niet over elkaar te discussiëren, een aantal berichten is verwijderd.]
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
899,60
-0,05%
EUR/USD
1,0748
-0,08%
FTSE 100
8.354,05
+0,49%
Germany40^
18.507,80
+0,05%
Gold spot
2.309,01
0,00%
NY-Nasdaq Composite
16.302,76
-0,18%
Stijgers
Dalers