Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Breaking News: Nieuwe order Defensie...!!!

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 november 2006 01:28
    Nieuw identiteitsbewijs voor Defensiemedewerkers.

    DTO (Defensie Telematica Organisatie) heeft het consortium van Siemens Business Services (SBS) en Getronics PinkRoccade de opdracht gegeven voor de levering van een nieuw identiteitsbewijs voor alle medewerkers van het ministerie van Defensie: de Defensiepas. De totale opdrachtwaarde bedraagt circa 18 miljoen euro en heeft een looptijd van vijf jaar.
    Het ministerie van Defensie zet met deze opdracht een belangrijke stap naar een betere beveiliging van gebouwen en data. De Defensiepas wordt gebruikt om de identiteit van de houder van de pas vast te stellen. Zo verleent het medewerkers fysieke toegang tot gebouwen en ruimten. Tevens kan de medewerker dezelfde pas ook gebruiken voor de logische toegang tot ICT-systemen. De PKI-functionaliteit1 van de pas wordt, naast authenticatie, gebruikt om documenten rechtsgeldig te ondertekenen en deze veilig per e-mail te verzenden.

    Volgens planning is het systeem over een jaar operationeel. Getronics PinkRoccade is marktleider in PKI-dienstverlening in Nederland en levert de complete managed PKI-dienstverlening. Siemens Business Services zorgt voor de systeemintegratie waaronder de koppeling met de infrastructuur van Defensie.

    Max Remerie, directeur SBS: “Wij zijn heel blij met het vertrouwen dat het ministerie van Defensie in ons stelt. Dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, Siemens heeft bijvoorbeeld voor het ministerie van Defensie in Italië een soortgelijke opdracht uitgevoerd, net als voor het eigen Siemens-concern. Deze ervaring komt bij het Nederlandse project uiteraard zeer goed van pas”.

    Gerrit Oosterhof, COO Getronics PinkRoccade: “Wij hebben ruime ervaring opgedaan in het leveren van ICT-diensten in het kader van de Unieke Zorgverlener Identificatie(UZI)-pas. Hierbij zorgen wij voor de architectuur, de levering van de 400.000 passen en de volledige infrastructuur. Dit bewijst dat Getronics PinkRoccade goed in staat is grote en complexe ICT-projecten tot een goed einde te brengen. Deze ervaring stellen wij graag ter beschikking aan DTO.”

    Elektronische communicatie over het Internet vraagt om specifieke maatregelen om het berichtenverkeer te beveiligen. Public Key Infrastructure (PKI) is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van informatie te waarborgen.

    Bron: Rondom het automatiseringsbedrijf!

    Opnieuw laat Getronics blijken dat het een innoverende speler van formaat is.

    Gewoon feiten (nieuwe orders) naar buiten brengen en niet reageren op laster campagnes van de Teleklets.

    Groeten,

    Jesse Livermore
  2. [verwijderd] 16 november 2006 13:27
    En daar is de volgende, oeps daar was de vorige order:(10 Nov)

    GETRONICS INSTALLS NEW INFORMATION AND DOCUMENT MANAGEMENT SYSTEM AT BOREALIS

    Brussels, 10 November 2006

    IT-service provider Getronics has installed an information and document management system based on Microsoft Office SharePoint 2007 at Borealis. Borealis, producer of innovative plastics solutions, was looking for a high-speed and integrated application that encourages its employees to collaborate by sharing information and documents. At Getronics' advice Borealis started working with the beta version of Microsoft Office SharePoint 2007. It allows easier management, centralisation and accessibility of all company data and documents for all entities and across all national boundaries.
    In March 2006 Getronics integrated the SharePoint 2003 software for a pilot group of 170 employees spread over three Borealis entities. The integration took two weeks, and was very much to Borealis' satisfaction. Getronics also succeeded in integrating the information and document management system with Borealis' ERP system. Because a number of functionalities were missing Borealis decided to immediately switch to Microsoft Office SharePoint 2007 at Getronics' advice. That is how Borealis came to take part in Microsoft's Technology Adoption Program in which the beta version of the application is tested.
    The pilot phase enabled Borealis to define a uniform way of working and to provide the rest of the company with a useful working tool. Before the end of this year Getronics will install the application at seven other entities. In 2007 the company will make the software available to 3,000 users, which Getronics will also manage.
    Thanks to Getronics' smooth integration and the user-friendly interface, Borealis expects the employees to become Sharepoint users very quickly. To optimise the return on investment of the IT project, Getronics' implementation will run parallel to an information and document management training programme. According to Borealis, new software only gives the desired result when adequate support is provided.
    Getronics is a Microsoft Gold Partner and implements broad-scale installations and migrations of all applications of the software supplier, including the new Windows Vista operating system.

    Precies een “Microsoft Gold Partner” dat zegt voldoende, daar hoef je niets meer aan toe te voegen.

    Groeten,

    Jesse Livermore

  3. [verwijderd] 16 november 2006 13:28
    En nog één:

    Corillian and Getronics to Demonstrate Integrated Channel Experience at BAI Retail Delivery Conference

    Integration of Online, Branch, and Contact Center drives greater overall customer experience

    PORTLAND, Ore. & Billerica, Mass., November 14, 2006, Getronics

    Corillian Corp. (NASDAQ: CORI), the top provider of online banking, payment and security solutions for the financial services industry, and Getronics, a global leader in workspace management IT services, today announced the two companies are unveiling a new integrated channel banking experience leveraging best-of-breed solutions from each company in the online, branch and contact center channels at BAI's Retail Delivery Conference in Las Vegas, Nov. 13-16, 2006.

    The combination of Corillian and Getronics' best-of-breed solutions and common integration framework provides financial institutions with the ability to deliver a seamless user experience –– no matter what delivery channel customers choose to perform their financial transactions. By sharing data and relevant customer information across all channels, this solution will allow staff to more efficiently serve and sell to customers –– increasing loyalty and product utilization. This integrated channel experience is also in support of the Microsoft®® Banking Integration Factory, which seeks to integrate Microsoft and partner technologies at the services level and introduce interoperability via composite line-of-business applications.

    This is a great example of how software providers create synergy on top of the Microsoft platform," states Greg Haislip, managing director for Microsoft's U.S. Banking Industry team. "When our partners optimize their solutions based on the principles in our Banking Integration Factory, the winner is the customer bank."
    According to TowerGroup, a leading financial services research firm, an increasing percentage of consumers are using self-service channels to interact with their financial institutions. These 'remote transactors' contribute to over 100 million self-service transactions being performed each day. TowerGroup predicts that the surge in use of the Internet, primarily, will drive this metric so that by 2010, nearly half of all households will conduct 75 percent or more of their routine banking transactions over self-service channels.
    "The popularity of self-service can't be denied," said Jerry Silva, senior analyst in the Delivery Channels service at TowerGroup. "Growth in the number of remote transactors is also associated with an increase in the number of bank customers who choose to use multiple delivery channels for self-service. The key to this wide use of self-service is choice: Customers are most satisfied if they themselves are allowed to dictate where, when, and how they do their banking."
    Equivalently, research from TowerGroup also shows that transactors who visit the online channel also like and need to visit their Bank branch. To meet these multi-delivery channel needs Globalfs Teller and Transaction Processing software enables the branch to recognize and interact with its customers regardless of where they started their inquiry or transaction, thereby optimizing the customer experience.
    The integrated channel experience shows a typical customer interacting with the financial institution for various financial needs: balance inquiries, product comparisons, and account and loan applications, all through different times and through different delivery channels. The two companies are demonstrating the benefits of the following best-of-breed solutions:
    Corillian Voyager: Corillian Voyager provides leading financial institutions with a flexible, scalable platform to deliver innovative online banking applications, including electronic bill payment, consumer banking, small business banking, corporate cash management, wealth management and credit card management, all from a single platform. This unified platform approach enables financial institutions to rapidly incorporate new Internet finance technology as it emerges and quickly integrate with third party and in-house developed solutions.

    Getronics Globalfs: Globalfs Teller and Transaction Processing software speeds operations and provides the cash control and management required in the mission-critical branch environment. With Getronics Globalfs, each contact point can be an avenue for delivering swift, accurate, and consistent transactions across the branch network. That is because Globalfs accommodates the reusing of functionality to a high degree and standardizes transaction processing and procedures. It enables the Bank to do a great deal more –– quickly, accurately, and securely.

    About Getronics
    With some 25,000 employees in over 25 countries and approximate revenues of USD $3.1 billion, Getronics is one of the world's leading providers of workspace management services.
    Getronics designs, deploys, and manages flexible and innovative end-to-end solutions, working together with our partners and clients, in order to optimize and increase the productivity of our clients' mobile knowledge workers.
    Getronics headquarters are in Amsterdam, with regional offices in Boston, Madrid, and Singapore. Getronics' shares are traded on Euronext Amsterdam ("GTN"). For further information about Getronics, visit www.getronics.com/us.

    About Getronics
    With some 25,000 employees in over 25 countries and approximate revenues of USD $3.1 billion, Getronics is one of the world's leading providers of workspace management services.
    Getronics designs, deploys, and manages flexible and innovative end-to-end solutions, working together with our partners and clients, in order to optimize and increase the productivity of our clients' mobile knowledge workers.
    Getronics headquarters are in Amsterdam, with regional offices in Boston, Madrid, and Singapore. Getronics' shares are traded on Euronext Amsterdam ("GTN"). For further information about Getronics, visit www.getronics.com/us.

    De strategie van Klaas, “ If you can’t beat them, join them”, begint echt wel z’n vruchten af te werpen.

    Groeten,

    Jesse Livermore
  4. matico 16 november 2006 14:17
    Van mij mag Klaas gewoon blijven. (geen LOL)
    Dat de man vijanden heeft, ook op dit forum, moge duidelijk zijn......
    ...maar zoals je zegt, het begint wel z'n vruchten af te werpen !
    Tot er echt slecht nieuws uit GTN zelf komt beschouw ik het artikel van 15 nov dan ook als niet geschreven.
    En aan de koers te zien is er ook geen 'echt' slecht nieuws. Paniek om niks want......

    .....anders zou er weer een grote accountantsclub op de afgrond afstevenen......
    Iedereen, ook accountants, zijn voorzichtig met GTN, dus die jaarrekening zal echt geen onzin bevatten.

    GruBen,
    Matico
  5. [verwijderd] 29 november 2006 16:30
    En daar is de volgende interessante order voor Getronics, Leaseplan:

    LeasePlan kiest voor Contractmanagement oplossing van Getronics PinkRoccade

    LeasePlan Corporation gaat haar contractmanagement proces verder optimaliseren dankzij de uitgebreide dienstverlening van Getronics PinkRoccade en haar specifieke oplossing Proquro® Contract Management. Het internationaal opgezette contractmanagement systeem wordt zowel binnen LeasePlan Corporation als in al haar vestigingen geïmplementeerd. Hiervoor hebben beide bedrijven recentelijk een overeenkomst gesloten.
    LeasePlan is wereldwijd actief in wagenpark- en voertuigbeheer, hoofdzakelijk via operationele leasing en heeft vestigingen in 27 landen. LeasePlan heeft het voornemen om Proquro contractmanagement systeem Engelstalig in alle landen door te voeren met als doel meer transparantie in contractinformatie te geven en de vestigingen op het gebied van inkoop meer mogelijkheden tot samenwerking te bieden.

    LeasePlan heeft zich ten doel gesteld uiteindelijk alle ICT en facilitaire contracten te registreren in Proquro. Op deze wijze verkrijgen de vestigingen inzicht in afgesloten contracten en beschikken zij over een betrouwbare basis voor het onderhouden en vernieuwen van hun contractportefeuilles.

    In de eerste fase worden de ICT-contracten geregistreerd die door LeasePlan Corporation zijn afgesloten. Daarna volgen de facilitaire contracten. De contractinformatie wordt via Proquro beschikbaar gesteld aan alle landen. Nederland en Ierland werken momenteel al met Proquro. Binnenkort wordt begonnen met de uitrol naar de andere landen. LeasePlan gaat het systeem hosten vanuit haar data centrum in Dublin.

    De oplossing van Getronics PinkRoccade, Proquro Contract Management wordt voor alle bedrijfsonderdelen geïmplementeerd voor zowel de facilitaire als ICT producten en diensten. Proquro inkoopsoftware maakt deel uit van de Application Services, één van de vijf services binnen het portfolio van Getronics PinkRoccade. Centraal in het portfolio staat een toekomstvaste ICT-werkomgeving, voor zowel ondernemingen als overheden. Met behoud van zoveel mogelijk van de bestaande ICT-investeringen leveren Application Services meer transparantie, een hogere kwaliteit en een stijgende productiviteit tegen lagere kosten.

    Hieruit blijkt duidelijk dat de internationale aanwezigheid van strategisch belang is voor het verkrijgen dergelijke orders.

    Groeten,

    Jesse Livermore

8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 909,63 +0,60%
EUR/USD 1,0781 0,00%
FTSE 100 8.451,17 +0,83%
Germany40^ 18.808,60 +0,65%
Gold spot 2.375,56 +1,25%
NY-Nasdaq Composite 16.346,27 +0,27%

Stijgers

Accsys
+5,13%
AMG Cr...
+3,69%
Air Fr...
+3,00%
Euroco...
+2,99%
PostNL
+2,82%

Dalers

UMG
-2,11%
INPOST
-1,09%
Wolter...
-1,01%
Arcadis
-0,66%
TKH
-0,60%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links