Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

MF1 Racing hoopt op samenwerking met Spyker

45 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 augustus 2006 12:42
    quote:

    comeyertje schreef:

    Dit is ook een belangrijk punt inderdaad, de reactie van comeyertje hierop getuigd ook niet van veel inzicht naar mijn mening..want het geduld hebben is in feite een soort nee-verkoop

    meen je dat echt dat geduld hebben een nee verkoop is...........je hebt er echt verstand van
    Waarom zoveel vraag naar je producten genereren als je toch niet op korte termijn aan deze vraag kunt voldoen..zou het niet veel slimmer zijn om met minder publiciteit (en kosten) de vraag te laten stijgen tot aan je maximale productiecapaciteit?

    ps. er staat een soort nee-verkoop
  2. [verwijderd] 29 augustus 2006 12:51
    quote:

    Bart85 schreef:

    [quote=comeyertje]
    Dit is ook een belangrijk punt inderdaad, de reactie van comeyertje hierop getuigd ook niet van veel inzicht naar mijn mening..want het geduld hebben is in feite een soort nee-verkoop

    meen je dat echt dat geduld hebben een nee verkoop is...........je hebt er echt verstand van
    [/quote]

    Waarom zoveel vraag naar je producten genereren als je toch niet op korte termijn aan deze vraag kunt voldoen..zou het niet veel slimmer zijn om met minder publiciteit (en kosten) de vraag te laten stijgen tot aan je maximale productiecapaciteit?

    ps. er staat een soort nee-verkoop
    het komt wel goed.....alleen ik koop ze pas als er nog minimaal 10% ervanaf is
  3. sebpb 29 augustus 2006 14:54
    En wat nou als de presentaties van Spyker F1 zwaar teleurstellend is. Als je Jos Verstappen zegt zeggen er altijd meteen 4 dozijn azijnzeikers (misschien wel diezelfde als waar Victor Müller het over had gisteren) die zeggen hahahah onze grindbakspecialist.

    Als Nederlands F1 liefhebber vind ik het fantastisch!! Spyker, Nedl F1 coureur, nog wat Nederlandse sponsoren/vriendjes van Varosieu erbij, Oranje wagen met een Philips Blauwe vleugel en Heineken groene helemaal side skirts, powerd by Shell (diesel van mijn part).

    Maar als belegger in Spyker heb ik mijn twijfels, ik vind het te vroeg en te link.
    Waarom, simpel kijk naar Jaguar(Ford), Jaguar blijft heus wel staan, en de exclusieviteit van Spyker ook wel, maar de dreun die je krijgt als het fout gaat . . . . .
  4. [verwijderd] 29 augustus 2006 17:02
    quote:

    seb78 schreef:

    En wat nou als de presentaties van Spyker F1 zwaar teleurstellend is. Als je Jos Verstappen zegt zeggen er altijd meteen 4 dozijn azijnzeikers (misschien wel diezelfde als waar Victor Müller het over had gisteren) die zeggen hahahah onze grindbakspecialist.

    Als Nederlands F1 liefhebber vind ik het fantastisch!! Spyker, Nedl F1 coureur, nog wat Nederlandse sponsoren/vriendjes van Varosieu erbij, Oranje wagen met een Philips Blauwe vleugel en Heineken groene helemaal side skirts, powerd by Shell (diesel van mijn part).

    Maar als belegger in Spyker heb ik mijn twijfels, ik vind het te vroeg en te link.
    Waarom, simpel kijk naar Jaguar(Ford), Jaguar blijft heus wel staan, en de exclusieviteit van Spyker ook wel, maar de dreun die je krijgt als het fout gaat . . . . .
    Voor de autosport in Nederland zou het geweldig zijn als er een Nederlands formule 1 team komt, maar de vraag is of Spyker het uithoudingsvermogen/geld heeft om er een goed lopend team van te maken dat tot de middenmoot weet op te klimmen.
    Wat betreft Jaguar (Ford), ik neem aan dat deze tot meer financiele middelen beschikken dan Spyker..maar zelfs dit merk heeft het niet lang volgehouden in de f1 (het team werd verkocht aan redbull vanwege tegenvallende resultaten bij ford).

    Ik hoop dat Spyker het gaat redden in de f1, maar ik heb ook zo mn twijfels..
  5. [verwijderd] 29 augustus 2006 18:39
    Nog even een 'leuke' column van planet.nl

    De associatieve waarde van Spyker
    door Thomas Bangma

    Spyker-baas Victor Muller heeft het weer voor elkaar. Nog voordat iedereen zich heeft kunnen afvragen hoe het in weerwil van eerder gedane beloften en voorspellingen nu toch mogelijk is dat er nog steeds verlies (en een teleurstellend aantal auto’s) wordt gemaakt, gaat de aandacht nu naar de Formule 1-plannen van Spyker Cars. Spyker en F1? Jazeker. De wonderen zijn de wereld niet uit. Zeker niet daar waar Victor M. in de buurt is.
    Aanvankelijk werd Spyker voor komend jaar als mogelijke ‘motorenleverancier’ van Midland F1 (dat nu nog met Toyota motoren racet) genoemd. Wat uiteraard volstrekt onzinnig is omdat Spyker helemaal geen motoren maakt; het merk maakt zelf gebruik van Audi-krachtbronnen en heeft er al moeite mee de meegeleverde elektronica naar behoren te laten functioneren. Overigens is het nogal betrekkelijk wat er op de kleppendeksels van F1-motoren staat (Renault zou bijvoorbeeld zomaar Nissan kunnen worden), maar dat terzijde.

    Waar het nu om gaat, is een op handen zijnde overname van Midland F1 (met Christijan Albers als eerste rijder) die indirect door IT-ondernemer en autosportliefhebber Michiel Mol (Lost Boys) gefinancierd moet worden. De overnamesom voor Midland F1 – in 2005 ontstaan uit de failliete boedel van Eddie Jordan – zal Spyker ophoesten door uitgifte van nieuwe aandelen die voor het grootste gedeelte door Michiel Mol gekocht zullen worden. Afgezien van de vraag wat de andere grote aandeelhouders daar van vinden (Muller bezit zelf nog iets meer dan een kwart) zou je toch zeggen dat Spyker Cars z’n prioriteit beter bij het (door)ontwikkelen en bouwen van auto’s kan leggen. Narcisme en de voor 2008 in het verschiet liggende ‘eerlijke’ verdeling van de aanzienlijk F1-revenuen liggen uiteraard ten grondslag aan dit nogal ambitieus lijkende plan.

    Het heet hier natuurlijk allemaal om de associatieve waarde te gaan. Spyker wil graag met de F1 worden geassocieerd. Dat is even begrijpelijk als lachwekkend. Spyker valt als sportwagenfabrikant al nauwelijks serieus te nemen, laat staan als F1-‘merk’. Voor een serieuze jongen als Christijan Albers is daarom wellicht de tijd aangebroken zichzelf de vraag te stellen of het eigenlijk wel goed voor z’n F1-carrière is met het merk Spyker geassocieerd te worden. Albers zelf ontwikkelt zich immers langzaam maar zeker tot een sterk merk.

    Net zo min als Jaguar destijds, heeft Spyker nu iets in de F1 te zoeken. Waarbij aangetekend moet worden dat deze vergelijking in die zin mank gaat dat een als Jaguar vermomde Ford die niet verder kwam dan het middenveld al funest bleek voor het prachtige sportwagenimago (denk aan Le Mans!) van Jaguar, terwijl zelfs een Spyker die voor spek en bonen meerijdt nauwelijks schadelijk kan zijn voor het imago van Spyker. Zolang er maar genoeg (roze) champagne voor de VIP-gasten is…
  6. [verwijderd] 29 augustus 2006 20:12
    quote:

    nicknicknick schreef:

    Op zich is het natuurlijk geweldig, een Nederlands F1 team. En het artikel hierboven is natuurlijk grote onzin want Spyker heeft zich inmiddels al wel bewezen als sportwagenbouwer. Denk alleen dat dit even iets te vroeg komt.
    De schrijver van de column brengt het wel leuk, maar op een aantal punten zit hij er inderdaad flink naast...Spyker presteert met haar Spyker Squadron toch echt wel goed hoor, maar het zou mischien wel handig zijn om zich eerst hier even op te blijven richten en niet teveel te willen in een te korte tijd.
    Verder wacht ik nog even af, want er is nog helemaal niets zeker over een mogelijke overname...
  7. Nickvisschedijk 29 augustus 2006 21:19
    bron: www.grandprix.com

    Midland, Spyker and folks from the Middle East
    Any Formula 1 reporter will tell you that one has to be a bit careful about rumours that come from Holland. There is huge enthusiasm for the sport in the country and sometimes that relates to wild reports. But our sources around the world say that reports that the Dutch car company Spyker is involved in the buyout of the Midland F1 team should be taken seriously. For nearly a year now a consortium from Holland has been trying to get hold of an F1 franchise. This time last year we heard the first rumours of a bid for Minardi by Michiel Mol, the owner of the Lost Boys company and financiers Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman and Joep van den Nieuwenhuizen. Kooijman is the father of Christijan Albers's girlfriend Liselore and the deal was seen as a way to maintain Albers's F1 career. In the end Minardi was sold to Red Bull but the Dutch remained active and moved on to a plan to buy Midland.

    The Spyker rumours may sound a little far-fetched but closer investigation reveals that they should be taken seriously.

    Spyker dates back to 1880 when Jacobus and Hendrik-Jan Spijker set up a coach-building business. They built their first cars in 1898 and were involved in competition from an early stage. The original company went bankrupt after Hendrik-Jan Spijker drowned in a shipwreck in 1907 but the name lived on until 1929 when a series of attempts to revive the business failed.

    Spyker was not revived again until 1999 when businessman Victor Muller, who had made money in shipping and fashion, set up a new Spyker with engineer Maarten de Bruijn. The company has been building up gradually since then and was listed on the Amsterdam Euronext Exchange in 2004. In November 2005 Abu Dhabi's Mubadala Development Company acquired 17% of the firm and since then Spyker has expanded its range of models and its involvement in sport with the factory team, known as the Spyker Squadron entering two Spyker C8 Spyders in a programme of 10 endurance races.

    Mubadala is a company that is interested in F1. Last year with bought a 5% shareholding in the Ferrari company and is in the process of building a Ferrari-themed leisure park in Abu Dhabi.

    The word is that the team will start out next year with Cosworth V8 engines but obviously in the longer term there is potential for the team to become a secondary Ferrari operation as the rules in 2008 will allow teams to buy and sell chassis. The stories we are hearing suggest that as part of the deal the current team principal Colin Kolles will stay on, at least in the short term. It is safe to assume with this scenario that one of the drivers next year would be Christijan Albers.
  8. [verwijderd] 30 augustus 2006 15:56
    Onderstaand bericht is van d.d. maandag 21 augustus 2006
    www.racefreaks.nl/news_management.rf?...

    Formule 1 maakt zich klaar voor Nederlands team
    De kans op een Nederlands Formule 1-team lijkt steeds groter te worden. Althans, de laatste geruchten wijzen richting een overname van het Nederlandse bedrijfsleven in het nu nog Russische MF1 Racing. De Nederlandse Internetondernemer Michiel Mol [Lost Boys, red.] zou bijna rond zijn met de renstal van Alex Shnaider, aan wie hij naar verluidt een bedrag van ongeveer 100 miljoen dollar zal betalen.

    De speculaties over een overname ontstonden enkele maanden geleden toen Mol meerdere malen werd gespot in bijzijn van Shnaider. Beide partijen bevestigden destijds dat er interesse vanuit Nederland bestond in een volledige overname, maar tot een besluit is het nog niet gekomen. Alex Shnaider meldde destijds dat met name zijn emotionele toewijding richting de Formule 1 het voor hem zo moeilijk maakte om zijn renstal van de hand te doen.

    Inmiddels lijkt de Rus wel bereid tot verkoop, maar zou juist de overnamesom nog een punt van discussie zijn. FORMULE 1 RaceReport meldt echter dat er een gerede kans is om aan te nemen dat beide partijen de overname tijdens de Grote Prijs van Turkije op 27 augustus beklinken. Momenteel zouden Mol en MF1 Racing nog voornamelijk onderhandelen over de definitieve prijs en de afspraken betreft betalingstermijnen.

    Enkele weken terug leek het plan van Mol te stranden toen zijn exclusiviteitspositie aangaande de overname was vervallen. Tijdens de Grand Prix van Duitsland had er in feite overeenstemming moeten zijn tussen de beide ondernemers, maar de Nederlander vond destijds de vraagprijs nog te hoog. Nieuwe onderhandelingen hebben Shnaider en Mol echter weer dichter bij elkaar gebracht en nadert nu zijn climax.

    Het bedrag waarom het zou gaan is volgens de laatste berichten naar beneden bijgesteld tot 100 miljoen dollar. Michiel Mol, die kan rekenen op financiële hulp en steun van ABN Amro, vond een maand terug een bedrag van 120 miljoen nog te hoog. Het feit dat Shnaider bereid zou zijn om zijn team nu voor minder van de hand te doen maakt het aannemelijk dat de deal snel zal worden beklonken.
  9. sebpb 30 augustus 2006 17:36
    ABN AMRO???
    Hebben veel miljoenen in de Volvo Ocean Race ziteen (en de trainingen en opleidingen naar de volgende), echter voor de Braziliaanse markt sponsoren ze het circuit.
    Welke bank zit al tot aan de elleboog in spyker eigenlijk?

    Mooiste zou zijn als KPN Orange overneemt en dat de sponsor wordt net als tdt bij Arrows.

    Goed ik fantaseer weer te ver
  10. [verwijderd] 30 augustus 2006 19:08
    Wat bedoel je precies met tot de elleboog in Spyker zitten? AEK en Fortis volgen Spyker op dit moment, ik denk echter dat we daar geen link moeten zoeken voor eventuele sponsorinkomsten.
    In het verleden heeft AEK een lening van 4 miljoen euro geplaats bij professionele beleggers. Ik dacht dat dit in 2005 is geweest.
    Zelf denk ik dat ABN een heel mooie sponsor zou zijn vanwege de omvang van de onderneming, ABN zit in heel veel landen en de formule 1 word dacht ik in zo’n 70 landen uitgezonden dus ik kan me voorstellen dat het voor ABN ook wel interessant kan zijn. Tja en geld….daar hebben ze daar wel wat van.
    Al blijft het natuurlijk de vraag hoeveel ze eventueel zullen willen uitgeven.
  11. [verwijderd] 30 augustus 2006 22:10
    quote:

    comeyertje schreef:

    [quote=Bart85]
    [quote=comeyertje]
    echt super boeiend nieuws is het niet.......gezien het super hoge volume
    [/quote]

    als dit al geen boeiend nieuws is, wat is dat dan wel?

    [/quote]

    voor de belegger niet boeiend genoeg.........de koers spreekt de waarheid

    volume is ook aan de lage kant....ondanks 3,7 miljoen aandelen
    tuurlijk wel boeiend, maar als het ze 100 miljoen per jaar gaat kosten om mee te kunnen doen en daarnaast alleen sponsergelden terugkrijgen (ze zullen niet direct een topper worden als ze al worden) dan wordt het wel knijpen als er nu al geen winst gemaakt kan worden met een dusdanig groeiende omzet.

    Dan nog het feit van een flater; als het na 2 jaar nog niet werkt kan spyker inbinden en zal dat bad publicity zijn voor het merk.

    Als je niet gelooft, moet je gewoon uitstappen idd.

    Daarnaast zeg ik: ze zijn toch niet helemaal mesjokke...
    Zullen ze bij Spyker last van grootheidswaanzin hebben? Of zou er toch een gedachte achter zitten. Ze zouden Lammers aan moeten trekken (F2/LeMans/F1-ervaring) als ze zich in de F1 kopen en de ervaring van de 24h van LeMans inzetten bij die stap.
    Dan komt er wel een ander plaatje te staan dan met het management van voorheen (Vanaf Arrows).

    Ik denk daarom dat ze een goed plan hebben; anders gooien ze een werkelijkheid wordende droomkans - spyker als topmerk - echt niet zo te grabbel.

    Ik ben reuze benieuwd naar de toekomst; niet eens zozeer om de koers maar meer om het verhaal.....Hollands glorie of wederom falen.
    En als het verhaal mooi wordt komen die knaken vanzelf....een betere fantasie dan Antonov iig!

    Cheers
    Gijs
  12. forum rang 8 aextracker 31 augustus 2006 06:57
    Tja, weinig verstand van auto's , maar geboeid door dit draadje en;
    a.) de fantasie van Mol en Muller(hoe lost kunnen deze boys zijn?).
    b.) respect voor ondernemen met een grote O van beide boys.
    c.) het beeld, dat Toys for boys today hot zijn.
    d.) de vraag hoeveel Miljonairs op de wereld naast hun Ferrari's etc. iets echt exclusiefs willen.
    e.) de vraag hoe Spyker de produktiegroei kan opschroeven.
    f.) het perspectief voor het aandeel , dat veel volatieler gaat worden (verwatering , KT daling en daarna rit mohoog bij succes?)
    g.)waarom niemand aan Tom Tom als co-sponsor denkt, danwel Tele-Atlas en of Trust. Global players met miljardenomzet, die nog best een "pole position" t.o.v. Navteq en Garmin willen opbouwen. Is F1 circus niet steeds meer op de "nieuwe" groeimarkten gericht, waar ook geld en middelen bij de massa gaan komen?
    h.) Wij ondernemende Nederlanders een dergelijk zware klus ook tot een goed einde brengen.

    Kortom, Klasse Mol en Muller voor de guts. Nu de plannen waarmaken en heel azijnzeikend Nederland in hin sop laten gaarkoken.
    Een Spyker zal deze categorie zich nooit kunnen veroorloven. Hoewel soms is geluk met de dommen (staatslotje kopen is ook een avontuurtje met fanatsie).
  13. [verwijderd] 1 september 2006 11:44
    Formule 1 is in vele opzichten een positieve zet voor Spyker.

    Allereerst een groter platform voor naamsbekendheid. Okay er zijn al wachtlijsten. Maar met langere wachtlijsten is het makkelijker en goedkoper geldlenen bij banken voor uitbreiding productie.

    Ten tweede heeft ook een team dat achteraan rijdt in de formule 1 dusdanig veel knowhow aan boord dat spyker hier veel van kan profiteren. Een gedeelte van de aanschafprijs kan daarom dan ook gezien worden als investering in Research en Development. Denk ook aan de windtunnel die Midland bezit.

    Ten derde heeft Spyker over 2005 al voor 244.000 euro verdiend aan de verkoop van Merchandise. En dit enkel met een paar endurance racen en enkele shows. Met een platform als formule 1, waar over een heel seizoen 34 miljard mensen naar kijken, kan ik me enkel voorstellen dat we het hier over miljoenen hebben.

    Achteraan rijden in de formule 1 heeft echt geen negatief effect op het Imago van Spyker. Achteraan rijden voor een Ford of Renault is veel ernstiger. Ford stopte omdat ze de resultaten niet terugzagen in de reguliere auto verkopen. Maar zij hebben dan ook een ander publiek. Koop jij een Ford omdat ze formule 1 rijden, echt niet. Koop je een Spyker omdat ze formule 1 rijden, als je het kan betalen, echt wel. Hoe kun je nou pochen tegen je vriendjes van de country club als ze niet weten wat een Spyker is.
    Belangrijker is dat de auto betrouwbaar is. En in de regel zijn dat de auto's die achteraan rijden wel. Ze rijden op heelhouden, want met het opschroeven van het toerental van de moter rijden ze niet ineens vooraan, maar hebben wel de kans om deze op te blazen. En dus veel kosten.

    In 2008 komen er nieuwe regels in de formule 1. Eerlijker verdelen van TV-rechten. Voor volgend jaar kon er nog 1 team bij komen in de formule 1 en hiervoor waren maar liefst 22 inschrijvingen. Dit spreekt mijns inziens ook voor zich.

    Hoe de markt zal reageren als de koop doorgaat is natuurlijk afwachten. Maar ik ben ervan overtuigd dat Formule 1 een goede zet is van Spyker en dat dit zeker zn vruchten zal afwerpen.

  14. [verwijderd] 1 september 2006 16:28
    Het volgende bericht is toch wel wat vreemd.

    Het Midland MF1 Racing team heeft berichten, dat Spyker met hen in onderhandeling zou zijn, over een eventuele overname tegengesproken. Alex Snaider heeft gezegd dat hij maar met één persoon in gesprek is en dat is Michiel Mol.

    Het team van de rijke Rus zal, als alles doorgaat, worden overgenomen door een Consortium van de eigenaar van Lost Boys Michiel Mol. Het Consortium, genaamd M-Consortium, zou volgens de berichten die her en der in de media verschijnen niet alleen door Michiel Mol worden aangevoerd. Sportwagen fabrikant Spyker zou ook een grote rol kunnen gaan spelen in het hele verhaal.

    Als de verkoop doorgaat zal de naam naar alle waarschijnlijkheid Spyker F1 gaan worden. Een officiële bekendmaking zou zo maar kunnen komen op 8 oktober in Suzuka. Dit zou dan gelijktijd met de aankondiging van Christijan Albers als rijder kunnen gebeuren. Volgens een woordvoerder van MF1 Racing is de koop nog niet afgerond. “het team zal alleen worden verkocht, als de kopende partij kan aantonen over voldoende financiële middelen te beschikken om het team ook verder te kunnen ontwikkelen”.

    Bron: F1Total.com

45 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0693 -0,34%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.337,95 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.927,90 +2,03%

Stijgers

EBUSCO...
+9,33%
NX FIL...
+8,77%
ASMI
+7,26%
Alfen ...
+5,89%
PostNL
+3,82%

Dalers

SIGNIF...
-11,28%
Wereld...
-7,62%
AMG Cr...
-5,77%
IMCD
-4,90%
ABN AM...
-4,19%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links