Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Sopheon verwachtingen vanaf 2006

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 december 2005 16:16
    Goede middag.

    De reacties gelezen te hebben n.a.v. de IDC-rapportage verbaast mij enkele fora-berichten:

    -Het bagatelliseren van een hoog gerenommeerd onderzoeksbureau door het te vergelijken met een reclamebureau of sales-activiteit lijkt mij niet redelijk. De kracht van IDC is juist om de (toekomstige) markt in onderzoek te exploiteren en vervolgens waar mogelijk expansies aan te geven. Dit geeft dus ook de doelstelling aan en de gegeven bedragen zijn dan bijzaak voor de toekomstige richtingen voor bedrijven. Dat als bijzonder gegeven (maar bijzaak in de context) specifieke bedrijven worden genoemd die de toekomstige expansieverwachting reeds geïntegreerd hebben in hun applicaties is een uitstekende opsteker;

    -IDC als bureau bevestigt bedrijven die samenwerking aan (willen) gaan met ondernemingen die zich thans al bewegen in de verwachte toekomstige behoeften. Ook hierbij spelen de onderzoekskosten geen enkele rol. Over deze stelling verneem ik niets. Met andere woorden Sopheon staat niet centraal in de rapportage, maar kan de verwachte behoeften en daarmee exploitatie bieden. Dat Sopheon een essentiële bijdrage kan leveren is voor de aandeelhouders een plezierig feit, maar een bijzonderheid in de doelstelling van het rapport. Bedenk wel als een bureau als IDC bedrijven bij naam gaat noemen, zij zeker zijn van normen zoals kwaliteit en bruikbaarheid.

    -In mijn optiek is de tijdsplanning van publicatie ook interessant. Ikzelf geloof niet in een op zichzelf staand onderzoek, maar zie het als een reactie op voorafgaande en verwachte ontwikkelingen. Ik heb niet de intentie om een goed-nieuws-scenario neer te zetten, maar de chronologie van (nieuws)feiten spreken voor zich:

    oThird Quarter Trading update : sterke 2005 jaarcijfers die een afscheid betekenen van historiejaren met rode cijfers. Vanaf 2006 toenemende winstverwachting
    oToenemende belangstelling vanuit ondernemingen uit verscheidene bedrijfstakken gevoed door gerenommeerde toonzettende bedrijven die reeds gekozen hebben voor Sopheon.
    oToename van sales en informatieseminars i.c.m. personeelsuitbreiding
    oSamenwerking met de grootste softwarehuizen blijkend uit MS office 12.
    oBevestiging IDC-rapportage

    Dat het rapport in (populaire) jargontaal is geredigeerd, is niet de fout van de opstellers, maar veelmeer de kopiebehoeften van reclamebureaus waarbij slechts gelikte commerciële doelstellingen spelen. Daarbij gebruiken commerciele bureaus –indien het in hun straatje past-voor het merendeel marktgegevens juist afgegeven door bureaus zoals IDC.

    Sopheon is in mijn optiek goed bezig met als fundament een uitstekend product dat waardering oproept vanuit verschillende hoeken (markt(behoeften)onderzoekers, gebruikers en softwareleveranciers). Deze combinatie van eenzelfde waardering leidt tot een succes in de (nabije)toekomst te beginnen in 2006. De financiële hoeksteen is altijd slecht geweest echter de turn-over lijkt neergezet te worden in 2005. Ook zal mogelijk de conversie in datzelfde jaar uitgevoerd worden. Een verwatering voor de aandeelhouders weliswaar, maar wat belangrijker is het ingezette plan met potentie wordt vanuit een nieuwe financiële basis uitgewerkt. Sopheon is een bedrijf met een donkere geschiedenis en daarom speelbal van koersbewegingen. Indien begin 2006 een aanzet wordt gegeven naar groeiende winstcijfers zullen zich eveneens koersbewegingen voor gaan doen, maar dan visueel met groene pijltjes op de borden. M.

  2. [verwijderd] 4 december 2005 17:37
    www.infoworld.com/article/05/09/30/40...

    In a recent report, AMR’s Michael Burkett says the PLM market is growing robustly and is expected to jump from around $10 billion this year to $15 billion in 2009. The biggest factors driving this growth, he says, include globalization (design teams in different countries have to collaborate electronically), compliance (every decision and product input must be tracked) and the need for faster time-to-market (GM, for example, has slashed its vehicle-development time from 48 months to 18 months).

    The Economist’s article makes a pretty weak case that PLM as a category may disappear as its core product-data management functionality gets mainstreamed into platform software from Microsoft (Profile, Products, Articles), Oracle (Profile, Products, Articles), SAP (Profile, Products, Articles), and IBM (Profile, Products, Articles). Although these companies could very well acquire some of the PLM pure-play vendors (Cadence Design Systems, Agile Software, PTC, UGS, etc.), I highly doubt the market really wants 3-D modeling as part of Outlook nor would they want package-design prototyping as part of ERP.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 923,36 +0,51%
EUR/USD 1,0892 +0,20%
FTSE 100 8.285,34 +0,47%
Germany40^ 18.636,40 -0,09%
Gold spot 2.376,44 +0,89%
NY-Nasdaq Composite 17.173,12 -0,09%

Stijgers

BESI
+2,97%
ASR Ne...
+2,88%
ABN AM...
+1,54%
ASML
+1,47%
ING
+1,36%

Dalers

FASTNED
-2,86%
NX FIL...
-2,65%
VIVORY...
-2,45%
PostNL
-1,90%
Basic-Fit
-1,88%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links