Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Van Binck naar Saxo?

7.893 Posts
Pagina: «« 1 ... 181 182 183 184 185 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Baksteen 14 november 2021 17:37
    quote:

    ffff schreef op 14 november 2021 15:39:

    Ik heb dit keer de postings van de laatste dagen niet meer doorgelezen maar toch drie opmerkingen:

    1Saxo plaatst dit weekend een uitgesproken GIGA= paginagrote advertentie in De Tijd om daar te bankeren, want uiteraard is het daar geweldig.
    2 Een vrij groot interview met voormalig Binckbank directeur en het aankaarten van de vele klachten, blijkbaar op de fora....
    3 Een mini-onderzoekje van de redactie van De Tijd zelf. Houd je vast: Opbellen....Binnen 22 seconden een deskundige aan de telefoonlijn. Dat is dus wel even anders dan al die verhalen in deze draad.
    En dan ook nog een vraag gesteld via het internet en ook daar binnen snelle tijd een.... deskundig en terzake doend antwoord terug. Dus ook alweer totaal andere ervaring dan in deze draad honderd ( en) keren over is geklaagd......

    Ik meld het alleen maar en vond het toch opvallend........

    Peter

    Ik wil de Tijd wel even mijn vraag doorgeven, kunnen ze bellen, zit al een week op antwoord te wachten
  2. forum rang 6 marique 14 november 2021 21:56
    quote:

    ffff schreef op 14 november 2021 15:39:

    (...)
    Ik meld het alleen maar en vond het toch opvallend........
    (...)

    Zéér opvallend, Peter.

    Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat de traagheid van Saxo in het oplossen van problemen ronduit bizar genoemd kan worden.
    Voor mij maar één conclusie: Saxo was totaal niet, of op zijn best onvoldoende, voorbereid op de problemen die konden ontstaan bij het overzetten van het klantenbestand van Binck naar Saxo. Het is een complete chaos daar.

  3. forum rang 4 tmaster 14 november 2021 22:12
    Ik heb afgelopen weken al posities gesloten en vertrek bij saxo. Ik had al een andere rekening bij de Giro dus ga daar nu alles naar toe verplaatsen. Zijn er nog kosten verbonden voor het afsluiten van het contract? Ik las iets over 50 euro maar dat was toch alleen als je een complete rekening wil over zetten?
  4. forum rang 6 keffertje 14 november 2021 23:04
    quote:

    Thom@s schreef op 14 november 2021 16:27:

    [...]

    Dit klopt van geen kant. Bij een assignment zijn de kosten € 2,75 per optie met een minimum van € 11.
    Daarnaast zijn geen andere kosten verschuldigd voor aankoop, de aandelen worden immers geleverd door een tegenpartij. Dit heb ik reeds meer gelezen als klacht op Trustpilot en wordt na veel gezeur door Saxo gecorrigeerd. Helaas moet je overal om vragen.
    Welk tarief pakket heb jij?
  5. forum rang 7 rene l 15 november 2021 08:47
    Het is maandagmorgen en nog half donker.
    Ik log in op Saxo en kom uit bij mijn portefeuille.
    En zoals elke morgen, mijn dagresultaat is al direct min 20Euro.

    Ik kijk eens naar mijn posities, het is een zooitje, het is niet helder, de benamingen zijn niet logisch, ik moet bovenin met een balkje gaan schuiven om alles in beeld te krijgen, maar dan vallen er weer andere zaken weg.
    Man, man, man denk ik, wat een laveloze bende, welke malloot heeft dit in vredesnaam bedacht.

    Daarna klik ik maar op markten.
    En wat zie ik dan, eigenlijk niet veel soeps, waarom zie ik niet direct alle belangrijke futures, ik zie geen olieprijs, geen valuta's, geen goudprijs, het markgevoel is direct weg.

    Ik scroll maar wat naar beneden en kom terecht bij het laatste nieuws.
    En maar klikken en doorklikken, moedeloos word ik er van, en na een poosje verschijnt de beursagenda met macro economisch nieuws.
    Ik klik dit maar aan.

    Saxo, begrijpen jullie dit niet, dit is belangrijk nieuws, dit hoort standaard op het inlogscherm te staan, net als veel andere punten die schitteren door afwezigheid.

    Ik scroll nog verder naar beneden.
    En dan verschijnt er een gekleurde afbeelding met een man die lachend achter zijn laptop zit.
    Naast hem zit een mevrouw met een kop koffie in haar hand die de krant leest.
    Lekker belangrijk allemaal, of toch niet dan

    Dan zie ik helemaal onderaan een blauwe balk met start chatgesprek.
    Ik denk dan, zal ik het er maar weer eens een keer op wagen en aan de chatrobot vragen of Vincent al In the house is.
    Beter is het om dit niet te doen, als antwoord zal ik krijgen, who the fuck is Vincent.

    Ik heb ik nog 2 Support Tickets lopen, beiden zijn meer dan een maand oud, ooit heeft Saxo mij beloofd dat ik binnen 2 weken een antwoord zou krijgen.
    Ik heb nooit meer wat gehoord, en ik heb ook geen behoefte meer om nog een antwoord te krijgen.
    Het zal mijn frustraties alleen maar groter maken.

    Saxo, wat heeft jullie in vredesnaam bezield om het Binck platform om zeep te helpen.
    Vandaag ga ik jullie nomineren voor de Koude Douche van Jos op IEX.
    Ik wens jullie de hoofdprijs toe.

    Liever zou ik jullie echter nomineren voor de Loden Knots, jullie zijn een stelletje knuppels van de hoogste orde.
    Werkelijk, dit meen ik, wat heeft jullie in vredesnaam bezield.
    Hoe ver kun je gaan om trouwe klanten tot wanhoop te drijven.

    Ik heb een serieuze tip voor jullie, draai het Saxo platform de nek om en herstel Binck in ere.
    Neem jullie verantwoordelijkheid, geeft toe dat jullie een blunder van jewelste gemaakt hebben, de waarheid is hard, keihard, het is niet anders.
  6. Querme 15 november 2021 08:57
    Inderdaad ongelooflijk. Saxo bank reageert totaal niet op mijn ingezonden formulieren. Geen enkel bericht, ook niet op andere directe mails.....Wat is hier aan de hand?? Ga op zoek naar een andere mogelijkheid, want helaas de Giro wijst zijn zakelijke klanten de deur, en die gunnen hun oude klanten ook maar weinig tijd....Wellicht moet ik naar de gevestigde orde, ABN, Rabo of ING. Wie heeft er een goede tip? Alvast veel dank...
  7. forum rang 7 rene l 15 november 2021 09:01
    quote:

    poicephalus schreef op 15 november 2021 08:54:

    En je zit nog bij saxo omdat?

    Ja, ik zit nog bij Saxo omdat ik niet van plan ben om over te stappen.
    Ik ken namelijk het begrip opgeven niet.
    En ik zal net zolang door blijven gaan totdat Saxo snapt wat ze moeten doen.
    Ik doe het niet alleen voor mijzelf, maar ook voor vele andere klanten die er net zo over denken.
  8. forum rang 5 graham20 15 november 2021 09:20
    quote:

    rene l schreef op 15 november 2021 08:47:

    Het is maandagmorgen en nog half donker.
    Ik log in op Saxo en kom uit bij mijn portefeuille.
    En zoals elke morgen, mijn dagresultaat is al direct min 20Euro.

    Ik kijk eens naar mijn posities, het is een zooitje, het is niet helder, de benamingen zijn niet logisch, ik moet bovenin met een balkje gaan schuiven om alles in beeld te krijgen, maar dan vallen er weer andere zaken weg.
    Man, man, man denk ik, wat een laveloze bende, welke malloot heeft dit in vredesnaam bedacht.

    Daarna klik ik maar op markten.
    En wat zie ik dan, eigenlijk niet veel soeps, waarom zie ik niet direct alle belangrijke futures, ik zie geen olieprijs, geen valuta's, geen goudprijs, het markgevoel is direct weg.

    Ik scroll maar wat naar beneden en kom terecht bij het laatste nieuws.
    En maar klikken en doorklikken, moedeloos word ik er van, en na een poosje verschijnt de beursagenda met macro economisch nieuws.
    Ik klik dit maar aan.

    Saxo, begrijpen jullie dit niet, dit is belangrijk nieuws, dit hoort standaard op het inlogscherm te staan, net als veel andere punten die schitteren door afwezigheid.

    Ik scroll nog verder naar beneden.
    En dan verschijnt er een gekleurde afbeelding met een man die lachend achter zijn laptop zit.
    Naast hem zit een mevrouw met een kop koffie in haar hand die de krant leest.
    Lekker belangrijk allemaal, of toch niet dan

    Dan zie ik helemaal onderaan een blauwe balk met start chatgesprek.
    Ik denk dan, zal ik het er maar weer eens een keer op wagen en aan de chatrobot vragen of Vincent al In the house is.
    Beter is het om dit niet te doen, als antwoord zal ik krijgen, who the fuck is Vincent.

    Ik heb ik nog 2 Support Tickets lopen, beiden zijn meer dan een maand oud, ooit heeft Saxo mij beloofd dat ik binnen 2 weken een antwoord zou krijgen.
    Ik heb nooit meer wat gehoord, en ik heb ook geen behoefte meer om nog een antwoord te krijgen.
    Het zal mijn frustraties alleen maar groter maken.

    Saxo, wat heeft jullie in vredesnaam bezield om het Binck platform om zeep te helpen.
    Vandaag ga ik jullie nomineren voor de Koude Douche van Jos op IEX.
    Ik wens jullie de hoofdprijs toe.

    Liever zou ik jullie echter nomineren voor de Loden Knots, jullie zijn een stelletje knuppels van de hoogste orde.
    Werkelijk, dit meen ik, wat heeft jullie in vredesnaam bezield.
    Hoe ver kun je gaan om trouwe klanten tot wanhoop te drijven.

    Ik heb een serieuze tip voor jullie, draai het Saxo platform de nek om en herstel Binck in ere.
    Neem jullie verantwoordelijkheid, geeft toe dat jullie een blunder van jewelste gemaakt hebben, de waarheid is hard, keihard, het is niet anders.
    Het bericht in De Tijd vermeldt "SaxoInvestor werd speciaal gebouwd voor de Binck-klant voor onder meer beleggingen in fondsen en vermogensbeheer". Wellicht had Saxo beter de firma met de irritante BNR-spots ("Slim Software Nabouwen") kunnen inschakelen in plaats van het opnieuw gaan uitvinden van het wiel. Was de keuze om het bestaande platform niet aan te passen aan wat Saxo kennelijk wereldwijd vereist een besluit van mevrouw Pindakaas?
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 november 2021 09:46
    quote:

    graham20 schreef op 15 november 2021 09:20:

    [...]Het bericht in De Tijd vermeldt "SaxoInvestor werd speciaal gebouwd voor de Binck-klant voor onder meer beleggingen in fondsen en vermogensbeheer". Wellicht had Saxo beter de firma met de irritante BNR-spots ("Slim Software Nabouwen") kunnen inschakelen in plaats van het opnieuw gaan uitvinden van het wiel. Was de keuze om het bestaande platform niet aan te passen aan wat Saxo kennelijk wereldwijd vereist een besluit van mevrouw Pindakaas?
    Het lijkt er meer op dat mw Pindakaas bevelen van hogerhand heeft gekregen, want zo dom kan ze toch niet zijn.....!!!???
  10. forum rang 4 tmaster 15 november 2021 09:49
    quote:

    tmaster schreef op 14 november 2021 22:12:

    Ik heb afgelopen weken al posities gesloten en vertrek bij saxo. Ik had al een andere rekening bij de Giro dus ga daar nu alles naar toe verplaatsen. Zijn er nog kosten verbonden voor het afsluiten van het contract? Ik las iets over 50 euro maar dat was toch alleen als je een complete rekening wil over zetten?
    Ik had dus vrijdag alles eraf gehaald, al het geld overgeboekt en had dus 0 euro op mijn rekening staan. .en nu vandaag staat negatief 1.40... heel snel sluiten dus.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 november 2021 09:55
    quote:

    tmaster schreef op 15 november 2021 09:49:

    [...]
    Ik had dus vrijdag alles eraf gehaald, al het geld overgeboekt en had dus 0 euro op mijn rekening staan. .en nu vandaag staat negatief 1.40... heel snel sluiten dus.
    Ongetwijfeld krijg je nu te maken met een deurwaarder.
  12. forum rang 9 objectief 15 november 2021 10:04
    quote:

    rene l schreef op 15 november 2021 09:01:

    [...]

    Ja, ik zit nog bij Saxo omdat ik niet van plan ben om over te stappen.
    Ik ken namelijk het begrip opgeven niet.
    En ik zal net zolang door blijven gaan totdat Saxo snapt wat ze moeten doen.
    Ik doe het niet alleen voor mijzelf, maar ook voor vele andere klanten die er net zo over denken.
    Dat is waarschijnlijk een leugentje om bestwil, want je voelt je als een goudvis in het water als er iets te klagen valt.
    Vrijheid blijheid, maar dit is terrein voor beroepsmopperaars geworden.
  13. forum rang 10 voda 15 november 2021 10:06
    quote:

    closer schreef op 15 november 2021 10:04:

    Mijn eerste ervaring met DeGiro valt nogal tegen. De mobiele app en de website blijven vaak hangen met een draaiend wieltje.
    Ik heb zelden problemen met de website (op pc). En ik heb deze, naast nog diverse sites, continue open staan.
  14. forum rang 8 closer 15 november 2021 10:11
    quote:

    voda schreef op 15 november 2021 10:06:

    Ik heb zelden problemen met de website (op pc). En ik heb deze, naast nog diverse sites, continue open staan.
    Ik gebruik een Mac en een iPhone, misschien dat het daaraan ligt. Ter info hier een link naar vergelijkbare ervaringen www.appwereld.nl/app/degiro-mobiel-be... (niet bedoeld om hier een DeGiro discussie te starten, maar om te laten zien dat er niet alleen over Saxo geklaagd wordt).
  15. forum rang 5 maci 15 november 2021 10:40
    quote:

    objectief schreef op 15 november 2021 10:04:

    [...]

    Dat is waarschijnlijk een leugentje om bestwil, want je voelt je als een goudvis in het water als er iets te klagen valt.
    Vrijheid blijheid, maar dit is terrein voor beroepsmopperaars geworden.
    Voor iemand die als "Nick" objectief gebruikt is je reactie onbegrijpelijk, want het betreft een aanname.

    Een stukje huiswerk bracht het volgende naar boven.
    Er is een groep voormalige Alex/BinckBottomlineklanten die in het verleden naar vermogensratio trapsgewijs bedragen hebben betaald als afkoopsom voor bewaarloon.
    Deze groep ie er veel aan gelegen om niet naar een andere instelling over te stappen.

    Deelcitaat:

    "5 Afkoopsom
    Bij Alex Bottom-Line betaalt u bewaarloon (ook voor opties en futures) en dividendprovisie vooruit in de vorm van een bedrag ineens, de ‘afkoopsom’. Coupon- en lossingsprovisie worden niet in rekening gebracht. De hoogte van de afkoopsom wordt bepaald door uw startpositie in geld en/of effecten bij Alex Bottom-Line.
    Totaalbedrag stortingen Afkoopsom
    e 0 tot € 11.250
    e 11.251 tot € 45.000
    e 45.001 tot € 112.500 e 112.501 tot € 225.000 e 225.001 tot € 450.000 e 450.001 en daarboven
    n Korting 65+ op de ‘afkoopsom’: 25%
    e 450,– e 900,– e 1.350,– e 1.800,– e 2.250,– e 2.700,–
    U kunt een hogere klasse bereiken door bijstorting van geld, door het overboeken van effecten naar uw effecten- rekening bij Alex Bottom-Line of door het opnemen van effectenkrediet op uw geldrekening. U bent dan slechts het verschil tussen de ‘oude’ en ‘nieuwe’ afkoopsom verschuldigd.
    Indien u effecten overboekt naar uw effectenrekening bij Alex Bottom-Line worden de effecten (inclusief long en short-opties) gewaardeerd tegen de ons laatst bekende koersen.
    Op basis van deze waardering wordt berekend welke afkoopsom u bent verschuldigd.
    De berekening van de afkoopsom vindt geautomatiseerd plaats. Er wordt geen signaal afgegeven wanneer u de grenswaarde van een bepaalde klasse benadert. U dient zelf bij te houden of u een bepaalde grenswaarde al dan niet overschrijdt.
    De ingehouden afkoopsom kan niet worden gerestitueerd. Voor het afhandelen van afgeleide rechten (coupons, dividenden, etc.) worden door Alex Bottom-Line geen kosten in rekening gebracht.
    Indien er in het kader van het afhandelen van afgeleide rechten extern transacties plaatsvinden, worden de externe kosten die hiermee gepaard gaan doorberekend.
    Wijzigingen voorbehouden. Tarieven per 1 februari 2012.
    Alex Vermogensbank is een handelsnaam van Binck Bank N.V. - Vergunninghouder DNB - Geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten - K.v.K. Amsterdam 33162223"
7.893 Posts
Pagina: «« 1 ... 181 182 183 184 185 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0693 -0,34%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.177,90 +1,45%
Gold spot 2.337,42 +0,23%
NY-Nasdaq Composite 15.611,76 -0,64%

Stijgers

EBUSCO...
+9,33%
NX FIL...
+8,77%
ASMI
+7,26%
Alfen ...
+5,89%
PostNL
+3,82%

Dalers

SIGNIF...
-11,28%
Wereld...
-7,62%
AMG Cr...
-5,77%
IMCD
-4,90%
ABN AM...
-4,19%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links