Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Van Binck naar Saxo?

7.892 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. GrafZerk 3 oktober 2021 13:32
    quote:

    Daily swing schreef op 3 oktober 2021 12:51:

    [...]

    Welke realtime stock app bedoel jij.....ook van Saxo?
    Er zijn wat free apps op android.
    Investing, stock quote, stockspy. Geen idee of het wat is, maar voor misschien voor usa werkt het. Ze vragen 7 dollar per maand geloof ik bij saxo. De euronext is volgens mij gratis bij saxo. Een goeie realtime met widget voor favorieten zou mooi zijn.
  2. GrafZerk 3 oktober 2021 13:36
    quote:

    rationeel schreef op 3 oktober 2021 12:58:

    [...]

    Die inlogprocedure is zeer ergerlijk.
    Maar iedere transactie schijnt ook zo te moeten. Dan is toch iedere snelheid van handelen verkeken?
    Oh serieus, bam daar gaat mn vertrouwen weer.
    Dat is wel zo k## als je geluk hebt staat die sms ff bovenin je scherm, maar is net weg voor je de 6 cijfers hebt kunnen onthouden.
  3. Daily swing 3 oktober 2021 13:37
    quote:

    GrafZerk schreef op 3 oktober 2021 13:32:

    [...]

    Er zijn wat free apps op android.
    Investing, stock quote, stockspy. Geen idee of het wat is, maar voor misschien voor usa werkt het. Ze vragen 7 dollar per maand geloof ik bij saxo. De euronext is volgens mij gratis bij saxo. Een goeie realtime met widget voor favorieten zou mooi zijn.
    Aahh dat bedoel je.

    Daar gebruik ik de app van investing.com voor.
  4. forum rang 7 A3aan 3 oktober 2021 13:55
    quote:

    Thom@s schreef op 3 oktober 2021 13:11:

    Daarnaast lees ik op het forum dat prijsafspraken met betrekking tot transactie kosten niet door Saxo worden overgenomen. Ik heb per mail in april reeds een bevestiging gekregen dat het kosten plaatje nauwelijks wijzigt, alsmede dat mijn persoonlijke prijsafspreken (o.a. € 0,85 opties en € 1,25 assignments zonder minimum van € 11) gewoon overgaan naar Saxo. Dus ik ben benieuwd !
    Dat gaat u maandag merken. Speciale tarieven van Binck zijn allemaal vervallen.
  5. [verwijderd] 3 oktober 2021 14:04
    quote:

    Turfbaas schreef op 3 oktober 2021 13:26:

    Wat je zegt is niet helemaal volledig Thom@s. Vrijdag kregen we een mail met daarin een voorbeeldberekening voor wat betreft de nieuwe margin voor onze eigen portefeuille maar al eerder hebben we een mail gehad met daarin aangekondigd wat er allemaal verandert en dat ook de marginverplichting bij Saxo veel strenger zal zijn dan bij Binck. Als je hier op het forum gaat terugbladeren dan zie je ook al enige tijd geleden berichten van forumgebruikers hierover.
    In de voorbeeldberekening die ik inderdaad heb gehad stond mijn VBR op een bepaalde datum in september bij Binck op ca. € 60000. Deze zou bij Saxo ruim € 100000 zijn op die datum naar hun normen.
    Ik heb me derhalve niet meer verder in verdiept.
    Ik ben inderdaad veel te laat naar alle bijzondere bepalingen gaan kijken waarbij die margin op expiratie dag tot veel onnodige kosten gaat leiden omdat dan de margin oploopt naar de volledige aanschafprijs van de onderliggende waarde zonb ider rekening te houden met de andere posities in een portefeuille.
    Maar we gaan het zien, ik ben inmiddels al bezig om elders wat rekeningen te openen. Bedankt voor je feedback
  6. Turfbaas 3 oktober 2021 14:06
    quote:

    Thom@s schreef op 3 oktober 2021 13:11:

    Als voorbeeld: Bij Binck 10 geschreven puts RD 17 okt hebben een margin verplichting van ca. € 3500. Bij Saxo loopt dit op expiratie datum dus op tot € 17000. Volgens de voorwaarden worden dan posities gesloten indien hierdoor de margin overschreden wordt.
    Niet juist, zie onder andere bericht WM77 van 2 oktober rond 17.00 uur iets eerder in dit forumdraadje. Je marginverplichting voor die geschreven puts 17 RD okt. is bij Saxo zelfs lager dan bij Binck.
  7. [verwijderd] 3 oktober 2021 14:25
    quote:

    A3aan schreef op 3 oktober 2021 13:55:

    [...]

    Dat gaat u maandag merken. Speciale tarieven van Binck zijn allemaal vervallen.
    Geachte heer xxxxxx,

    Naar aanleiding van het telefonisch contact stuur ik u deze e-mail. Zoals telefonisch besproken bevestig ik u dat de huidige prijs afspraak op uw Binck rekeningen zal worden meegenomen wanneer uw rekeningen worden gemigreerd naar Saxo Bank.

    Heeft u nog vragen?
    Voor het gemak vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over het nieuwe Saxo platform hier.

    Voor de overige veelgestelde vragen kunt u terecht in ons Helpcenter (log in op de website en klik op "Helpcenter").

    Staat uw vraag er niet tussen? Uiteraard kunt u ook altijd contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk.

    Met vriendelijke groet,
    Bart Aarts
    Klantenservice & Orderdesk

    T +31 (0)20 606 2666 W binck.nl
    A Barbara Strozzilaan 310, 1083 HN Amsterdam

  8. forum rang 7 A3aan 3 oktober 2021 14:40
    @Tho@s
    zo'n e-mail heb ik maanden geleden ook ontvangen. Maar 3 weken geleden kon ik opmaken uit de mededeling dat bij overplaatsing alle speciale tarieven vervallen. Uit coulance krijg ik het SaxoTrader tarief, wat wel voor aandelen meer dan 100% hoger is en voor opties van 0,95 naar 1,25. Geen maandelijkse service fee. Ik heb volop geprotesteerd tot bij de directie toe en steeds afwijzing en zelfs aanwijzing dat het mij vrij staat om bij Saxo weg te gaan. Ik ben zelfs van mening dat het wettelijk niet mogelijk is om langlopende afspraken zo maar van de éne dag op de andere dag zonder redelijke opzegtermijn op te zeggen bij een overname van een bedrijf.. Maar antwoord was, wij bepalen wat wettelijk kan. Op mijn laatste pogingen toch tot een vergelijk te komen kwam helemaal geen antwoord meer of zeer onvriendelijk antwoord. nog net geen "rot maar op". Maar daar kwam het wel op neer. Alleen vrijdagmiddag ineens een telefoontje omdat men klaarblijkelijk zag dat ik dagelijks afbouwde en geld liet over maken naar mijn tegenrekening. Maar men ging niet door de knieën.
  9. Turfbaas 3 oktober 2021 14:46
    quote:

    A3aan schreef op 3 oktober 2021 14:40:

    Ik ben zelfs van mening dat het wettelijk niet mogelijk is om langlopende afspraken zo maar van de éne dag op de andere dag zonder redelijke opzegtermijn op te zeggen bij een overname van een bedrijf.. Maar antwoord was, wij bepalen wat wettelijk kan.
    Dat van 'de ene op de andere dag' is denk ik het probleem. Dat is hier mijns inziens namelijk niet van toepassing want Saxo heeft Binck al in 2019 overgenomen en gedurende 2 jaren niets aan de voorwaarden veranderd.
  10. [verwijderd] 3 oktober 2021 14:55
    quote:

    Turfbaas schreef op 3 oktober 2021 14:46:

    [...]
    Dat van 'de ene op de andere dag' is denk ik het probleem. Dat is hier mijns inziens namelijk niet van toepassing want Saxo heeft Binck al in 2019 overgenomen en gedurende 2 jaren niets aan de voorwaarden veranderd.
    Deze mail ging eraan vooraf en toen heb ik duidelijkheid gevraagd omdat ik niet wilde afwachten.
    Ik ben toen gebeld met de mededeling dat prijsafspraken over zouden gaan.
    Ik heb toen uitdrukkelijk gevraag dit per mail te bevestigen daar ik anders de porto in mei zou gaan afbouwen en elders onderbrengen. Aldus is bevestigd op 5 april (zie post)

    Van Onderwerp Ontvangen Grootte
    Klantenservice Binck RE: [Binck Zelf Beleggen] - Overig 30-3-2021 42 kB

    Geachte heer xxxxx,

    Hartelijk dank voor uw e-mail. Het is nog niet bekend wat er met persoonlijke prijsafspraken gaat gebeuren. Als dit invloed heeft bij de overgang naar de Saxo platformen dan gaan wij u hierover informeren.

    Heeft u nog vragen?
    Voor het gemak vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over het nieuwe Saxo platform hier.

    Voor de overige veelgestelde vragen kunt u terecht in ons Helpcenter (log in op de website en klik op "Helpcenter").

    Staat uw vraag er niet tussen? Uiteraard kunt u ook altijd contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk.

    Met vriendelijke groet,

    Jonny Reinders
    Klantenservice & Orderdesk

    T +31 (0)20 606 2666 W binck.nl
    A Barbara Strozzilaan 310, 1083 HN Amsterdam


  11. [verwijderd] 3 oktober 2021 14:58
    quote:

    A3aan schreef op 3 oktober 2021 14:40:

    @Tho@s
    zo'n e-mail heb ik maanden geleden ook ontvangen. Maar 3 weken geleden kon ik opmaken uit de mededeling dat bij overplaatsing alle speciale tarieven vervallen. Uit coulance krijg ik het SaxoTrader tarief, wat wel voor aandelen meer dan 100% hoger is en voor opties van 0,95 naar 1,25. Geen maandelijkse service fee. Ik heb volop geprotesteerd tot bij de directie toe en steeds afwijzing en zelfs aanwijzing dat het mij vrij staat om bij Saxo weg te gaan. Ik ben zelfs van mening dat het wettelijk niet mogelijk is om langlopende afspraken zo maar van de éne dag op de andere dag zonder redelijke opzegtermijn op te zeggen bij een overname van een bedrijf.. Maar antwoord was, wij bepalen wat wettelijk kan. Op mijn laatste pogingen toch tot een vergelijk te komen kwam helemaal geen antwoord meer of zeer onvriendelijk antwoord. nog net geen "rot maar op". Maar daar kwam het wel op neer. Alleen vrijdagmiddag ineens een telefoontje omdat men klaarblijkelijk zag dat ik dagelijks afbouwde en geld liet over maken naar mijn tegenrekening. Maar men ging niet door de knieën.
    Duidelijke afspraken kan men niet zomaar negeren lijkt mij.
    Indien ik nadeel ga ondervinden omdat toezeggingen niet worden nagekomen zal ik de kosten bij Binck gaan verhalen en ik schroom juridische stappen niet !
  12. forum rang 7 A3aan 3 oktober 2021 15:31
    quote:

    Thom@s schreef op 3 oktober 2021 14:58:

    [...]

    Duidelijke afspraken kan men niet zomaar negeren lijkt mij.
    Indien ik nadeel ga ondervinden omdat toezeggingen niet worden nagekomen zal ik de kosten bij Binck gaan verhalen en ik schroom juridische stappen niet !
    Eerlijk gezegd denk ik daar ook over. Dat heb ik ook bij Saxo aangegeven. Maar maakte geen indruk. Ik weet ook niet of je kan klagen bij de AFM. Ik heb totaal geen ervaring in dergelijke acties. Je hebt een advocaat nodig en die zijn ook niet goedkoop. Hoe lang gaat dat duren? En dat dan om een jaarlijkse verhoging van de kosten ten opzichte van mijn huidige kosten van zo'n 6.000 tot 8.000 euro per jaar.
    Dan maar naar DeGiro die mij met open armen hebben ontvangen toen ik mede deelde hoe mijn portefeuille eruit zag. Ze waren zelfs bereid om alle kosten van overzetten te betalen, maar dat ging wel door de opbouw van mijn portefeuille 4 tot 6 weken duren omdat veel handmatig overgezet moest worden o.a. door de vele optie posities en men afhankelijk was van de medewerking van SaxoBank. Die kunnen dus door vertraging nog flink de zaak ophouden. Daarom vorige week begonnen met dagelijks posities op te ruimen en geld dagelijks over laten boeken naar mijn tegenrekening. Ik weet het, ook bij DeGiro is niet alles ideaal, maar ik handel alleen maar in eenvoudige zaken en heb geen behoefte aan allerlei kul van TA en allerlei extra mogelijkheden. Ik houd het graag eenvoudig. Zo heb ik het altijd gedaan. Laat me.......zong Ramses shaffy.
  13. [verwijderd] 3 oktober 2021 15:42
    quote:

    A3aan schreef op 3 oktober 2021 15:31:

    [...]

    Eerlijk gezegd denk ik daar ook over. Dat heb ik ook bij Saxo aangegeven. Maar maakte geen indruk. Ik weet ook niet of je kan klagen bij de AFM. Ik heb totaal geen ervaring in dergelijke acties. Je hebt een advocaat nodig en die zijn ook niet goedkoop. Hoe lang gaat dat duren? En dat dan om een jaarlijkse verhoging van de kosten ten opzichte van mijn huidige kosten van zo'n 6.000 tot 8.000 euro per jaar.
    Dan maar naar DeGiro die mij met open armen hebben ontvangen toen ik mede deelde hoe mijn portefeuille eruit zag. Ze waren zelfs bereid om alle kosten van overzetten te betalen, maar dat ging wel door de opbouw van mijn portefeuille 4 tot 6 weken duren omdat veel handmatig overgezet moest worden o.a. door de vele optie posities en men afhankelijk was van de medewerking van SaxoBank. Die kunnen dus door vertraging nog flink de zaak ophouden. Daarom vorige week begonnen met dagelijks posities op te ruimen en geld dagelijks over laten boeken naar mijn tegenrekening. Ik weet het, ook bij DeGiro is niet alles ideaal, maar ik handel alleen maar in eenvoudige zaken en heb geen behoefte aan allerlei kul van TA en allerlei extra mogelijkheden. Ik houd het graag eenvoudig. Zo heb ik het altijd gedaan. Laat me.......zong Ramses shaffy.
    Ik denk dat ik hiervoor rechtsbijstand krijg, maar los daarvan reken ik toch op een vreedzame oplossing waarbij desnoods de porto's ergens anders heengaan. Ook bij mij praten we over een substantieel hoger bedrag aan transactiekosten. Overigens valt Saxo gewoon onder AFM toezicht (zie hieronder).

    Blijft de Nederlandse bankvergunning van BinckBank bestaan?
    Bijgewerkt 28 juli 2021 07:46
    We behouden de Nederlandse bankvergunning en blijven onder de statutaire naam BinckBank N.V. ingeschreven en onder toezicht staan van De Nederlandsche Bank (DNB) en Autoriteit Financiële Markten (AFM).

    De Saxo Bank groep is volledig eigenaar van BinckBank N.V.

    Saxo Bank is een handelsnaam van BinckBank N.V.
  14. forum rang 7 Ron Kerstens 3 oktober 2021 16:15
    quote:

    Thom@s schreef op 3 oktober 2021 15:42:

    [...]

    Ik denk dat ik hiervoor rechtsbijstand krijg.
    Hebben jullie die aangepaste tarief afspraken op papier staan met een handtekening eronder ? De effectekrediet afspraak (rentepercentage) die ik ooit met Binck heb gemaakt ging telefonisch en heeft geen enkele rechtsgeldigheid.
  15. forum rang 7 Ron Kerstens 3 oktober 2021 16:22
    Tarieven worden sowieso eenzijdig vastgesteld (zie nutsbedrijven, banken, telecomproviders, kabelaanbieders), als er dan een aanpassing komt kan je die als klant accepteren of weigeren en bij die laatste keus vertrek je gewoon. Jullie doen net of jullie verlaagde tarieven een recht zijn oid.
  16. forum rang 7 A3aan 3 oktober 2021 17:56
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 3 oktober 2021 16:15:

    [...]

    Hebben jullie die aangepaste tarief afspraken op papier staan met een handtekening eronder ? De effectenkrediet afspraak (rentepercentage) die ik ooit met Binck heb gemaakt ging telefonisch en heeft geen enkele rechtsgeldigheid.
    Jazeker, zwart op wit met de namen van de relatiemanagers . En die zijn niet opgezegd. Overigens net zitten kijken naar eerste seminar en wat wordt daar door dhr. Sik een paar maal gezegd. Uw tarieven veranderen bijna niet. soms zelfs iets goedkoper. Wat mij wel op viel is dat de Heer Sik zo treurig kijkt bij de uitleg geven. Niet de vrolijke man die ik diverse malen heb ontmoet op bijeenkomsten van Binck. Het lijkt wel of hij ook niet enthousiast is over de veranderingen. In een van de eerste zinnen geeft hij al aan dat hij begrip heeft voor de vele klachten maar dat Saxo er alles aan zal doen om klanten te gaan bedienen zoals men bij Binck gewend is en men blijft werken aan verbeteren van het platform.

    En de voorbeelden die u aanhaalt delen een tariefverandering wel altijd 2 tot 3 maanden voor ingang in en dan heb je de tijd om naar andere aanbieder over te stappen.. En dat heeft Saxo niet gedaan.
7.892 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0698 -0,29%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.180,00 +1,47%
Gold spot 2.339,21 +0,31%
NY-Nasdaq Composite 15.611,76 -0,64%

Stijgers

EBUSCO...
+9,33%
NX FIL...
+8,77%
ASMI
+7,26%
Alfen ...
+5,89%
PostNL
+3,82%

Dalers

SIGNIF...
-11,28%
Wereld...
-7,62%
AMG Cr...
-5,77%
IMCD
-4,90%
ABN AM...
-4,19%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links