Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Nio June deliveries rise 20.4% M/M, up 116% from last year Jul. 01, 2021 4:40 AM ETNIO Inc. (NIO)By: Mamta Mayani, SA News Editor Nio (NYSE:NIO) has delivered 8,083 vehicles in June 2021, an increase of 20.4% M/M and +116.1% Y/Y. The deliveries consisted of 1,498 ES8s, 3,755 ES6s, and 2,830 EC6s. For Q2 ended June 2021, the company delivered 21,896 vehicles, +111.9% Y/Y, 9.2% higher over Q1 2021 deliveries of 20,060 vehicles, and at a higher end of previous guidance between 21,000 and 22,000 units provided during Q1 earnings. As of June 30, 2021, cumulative deliveries of the ES8, ES6 and EC6 reached 117,597 vehicles. NIO shares up 1.4% premarket trading at $53.96.
Mooi herstel zie ik. Ik heb voor de grote dip gelukkig verkocht. Helaas nooit meer bijgekocht. Ik ga ook terug volgen en bij een dip ga ik beginnen handelen Inderdaad een leuk aandeel voor kortere trades. Longterm ziet het er ook goed uit , maar het blijft nog steeds China.
Belegd vermogen VS (incl. ADR ’s) top 10 Tesla Apple Amazon Microsoft Berkshire Hathaway B Alphabet A AlibabaNIO NVIDIA Alphabet B
Goedemiddag allen, Iemand een idee wat de reden is voor deze daling? Gr. Rick
RickMol schreef op 8 juli 2021 13:27 :
Goedemiddag allen,
Iemand een idee wat de reden is voor deze daling?
Gr.
Rick
Ik denk zelf een kleine correctie na de stijging vorige week plus het feit dat de Chinezen regering hun visie meer op tech bedrijven heeft gebracht. Aangezien die veel macht hebben. Grootste gedeelte van de inkomen van de staat komt daarvandaan, meen zelfs iets van 30%. Dus denk dat beleggers even huiverig werden hiervan en wat winsten genomen hebben! Ieder geval niks om zorgen te maken.
RickMol schreef op 8 juli 2021 13:27 :
Goedemiddag allen,
Iemand een idee wat de reden is voor deze daling?
Gr.Rick
Dit is nog maar het begin.
DeZwarteRidder schreef op 9 juli 2021 08:19 :
[...]
Dit is nog maar het begin.
Valt nog mee tot nog toe. Dit jaar heb ik mijn GAK al met ca. $ 10,- kunnen verlagen door meermaals te verkopen/kopen.
RW1963 schreef op 26 juli 2021 16:32 :
[...]
Valt nog mee tot nog toe. Dit jaar heb ik mijn GAK al met ca. $ 10,- kunnen verlagen door meermaals te verkopen/kopen.
Lekker hoor! Ik heb nog niks bijgekocht. GAK is 17 dollar. Byd co gaat ook erg lekker hoor, mijn god! Laat die Ridder maar lekker lullen!
Prijsman schreef op 4 augustus 2021 09:40 :
[...]Lekker hoor! Ik heb nog niks bijgekocht.
GAK is 17 dollar.
Byd co gaat ook erg lekker hoor, mijn god!
Laat die Ridder maar lekker lullen!
Dit gaat slecht aflopen.
DeZwarteRidder schreef op 4 augustus 2021 09:51 :
[...]
Dit gaat slecht aflopen.
Heel slecht! Ik gun jou al het geluk met Renewi DZR! Schiet op na die reverse split!
Zit mij af te vragen of er belangstelling is, dat er een draadje DiDi Chuxing in de koffiekamer wordt geopend. Het draadje NIO kent weinig belangstelling zie ik. Kan ook met DiDi gebeuren. IEX zal denk ik geen draadje DiDi openen uit zichzelf vanwege de risico s van het aandeel bv ze gaan prive , misschien grote boete enz
Wat een stilte hier, zelfs na de Q2 cijfers...
StartendeBelegger schreef op 12 augustus 2021 15:47 :
Wat een stilte hier, zelfs na de Q2 cijfers...
De opening maakte mij wel even stil
Dit is meer een aandeel geworden om mee te daytraden. Grote schommelingen.
www.beursduivel.be/Column/726589/Elek... Een andere winnaar is NIO, met William Li als de Elon Musk van China. De batterijtechnologie staat op een goede tweede plaats na die van Tesla. De balans is stevig en met de branding zit het wel goed. De chique lounge-achtige showrooms geven NIO-rijders het gevoel cool te zijn. Geen wonder dat het aandeel het afgelopen jaar omhooggeschoten is.
Chinese bedrijven waren al een risico als het gaat om de betrouwbaarheid van de boekhoudkundige cijfers. Daarnaast is de Chinese overheid nu duidelijk een nieuw risico als het gaat om beursgenoteerde bedrijven: beperkende en herverdelende maatregelen komen er ook daadwerkelijk - in tegenstelling tot die van westerse regeringen - snel met de kracht van een botte bijl. Ik zou NIO even terzijde laten liggen alvorens bij te kopen. Why Nio Stock Is Down Today? China's crackdown on income inequality could be a problem for the EV company. John Rosevear (TMFMarlowe) Aug 19, 2021 at 11:54AM finance.yahoo.com/m/46097e6a-5ee6-3fc...
NIO reaches 400 battery swap stations in China, opens new NIO House Phate Zhang2021-08-28 20:03:58 (GMT+8) NIO today put nine new battery swap stations into operation, bringing the total number of its facilities in China to 400. The battery swap stations are located in Huizhou, Hangzhou, Shenzhen, Xuancheng, Dongying, Cangzhou, Tianjin and Qingdao. As of December 31, 2020, the number of NIO battery swap stations in China was 172. The latest addition means that the company has already put 228 of these facilities into operation this year. Until mid-April this year, the battery swap stations built by NIO were first-generation products. It occupies three parking spaces, can store up to five batteries, and has a maximum daily service capacity of 120. On April 15, NIO signed a strategic cooperation agreement with fossil fuel energy giant Sinopec, and its first second-generation battery swap station, the company's 201st battery swap station, went online at a Sinopec gas station in Beijing. Compared to the first generation battery swap station, the second generation can store up to 13 batteries, and have a daily service capacity of 312. NIO's 400th battery swap station in China is located in Qingdao, Shandong Province, the ninth such facility in the city. In addition to the battery swap station, NIO's first NIO House in the city is also opened today, the company's first such facility to be built on the waterfront. The NIO House is the company's flagship experience center that goes far beyond displaying and selling vehicles, and is a space where NIO offers a quality lifestyle to its owners. NIO users can meet with friends for a cup of coffee and a chat, or brainstorm with workmates. Holding sharing sessions with friends, birthday parties, and opening users' own yoga classes are all possible. With NIO House, NIO hopes that users can enjoy this lifestyle in every city, so that outsiders will think that buying an NIO vehicle is not just getting a car, but joining a high-end lifestyle group. In addition to 400 battery swap stations, as of August 28, NIO also has 262 supercharging stations, providing 1,873 supercharging piles. It also has 448 destination charging stations, offering 2,569 charging posts, and access to over 390,000 third-party public charging posts. Since the second half of this year, NIO has significantly accelerated the pace of building battery swap stations, increasing the number from 200 to 300 in 77 days, and from 300 to 400 in 59 days. NIO originally planned to have 500 battery swap stations by the end of the year, but at the first NIO Power Day event on July 9 this year, the company's co-founder and president, Qin Lihong, said the goal was raised to more than 700. In addition to raising this year's target significantly, NIO also announced aggressive goals for the next few years at the time. By the end of 2025, NIO will have more than 4,000 battery swap stations worldwide, with 1,000 of them in overseas markets. From 2022 to 2025, NIO will add 600 battery swap stations per year in the Chinese market, Qin said.
Opmerkelijk genoeg niks over NIOfd.nl/ondernemen/1409800/gaat-de-opma... Gaat de opmars van Chinese auto's nu echt beginnen? Bij een bezoek aan de vestiging van het Chinese BYD in Schiedam, had directeur Isbrand Ho eind 2019 zijn geheime wapen beneden in de garage verborgen. Daar stond een fonkelnieuwe SUV, een Tang EV600, die je zelfs als buiten stond een stukje kon laten rijden. 'Dat is handig als je wat gedronken hebt', grapte Ho destijds, met een afstandsbediening in de hand. In de statistieken van geregistreerde nieuwe personenauto's komt BYD nu nog niet voor. Het bedrijf, dat in 1995 begon als producent van batterijen en de Amerikaanse superinvesteerder Warren Buffett als aandeelhouder heeft, is in Nederland vooral actief met elektrische bussen. Andere Chinese autofabrikanten roeren zich wel op de Nederlandse markt. Polestar en MG verkochten in de eerste helft van dit jaar respectievelijk 477 en 669 auto's, maar als je deze aantallen afzet tegen het totale aantal registraties van nieuwe personenwagens (ruim 163.000) kom je uit op een verwaarloosbaar marktaandeel van 0,7%. Aiways wist hier welgeteld maar één auto te slijten (tegen nul in de eerste helft van vorig jaar). Noorse voorbeeld Je kan echter ook met een andere blik naar de Chinese prestaties kijken. De Duitse autoanalist Matthias Schmidt, die maandelijks een rapport publiceert over de ontwikkeling van de markt voor elektrische auto's, wijst erop dat Chinese merken met volledig geëlektrificeerde auto's in West-Europa inmiddels eenzelfde aandeel hebben als hun Japanse tegenvoeters (4%). In Noorwegen, dat al jaren met stekkerauto's vooroploopt, komt dit jaar bijna een op de tien nieuwe elektrische auto's uit China. Inmiddels zijn meer dan tien Chinese merken actief in Europa. Polestar is met goede kritieken ontvangen. MG, het Britse merk dat in handen is gevallen van het Chinese autoconcern SAIC, bouwt zijn Europese activiteiten na de herintroductie in 2019 steeds verder uit. Dit najaar wil het hoge ogen gooien met een nieuw vlaggenschip, de MG Marvel R Electric. BYD denkt dit jaar nog 1500 Tang-SUV's af te leveren bij verkoopkanalen in Noorwegen. Nio komt er ook aan en volgend jaar gaan naar verwachting de merken Wey en Ora hun debuut maken. Volgens Schmidt kunnen Chinese fabrikanten vanaf volgend jaar dichter in de buurt van een gezamenlijk marktaandeel van 10% komen op de West-Europese markt voor elektrische auto's. Zij zullen daarbij profiteren van de spagaat waarin traditionele Europese autofabrikanten zitten. Die moeten nog brandstofauto's verkopen om te kunnen investeren in hun omslag naar elektrisch rijden. Gat in de markt Schmidt spreekt van een 'gouden kans' in de komende jaren voor de Chinese producenten. Vanaf 2025 gaan Europese fabrikanten, zo is zijn inschatting, veel meer elektrische auto's op de markt brengen om aan aangescherpte Europese uitstootnormen te voldoen. Nieuwe toetreders zijn daarna waarschijnlijk te laat om nog een stevige positie te veroveren. 'Chinese fabrikanten waren tot de komst van elektrische auto's nooit echt een bedreiging voor Europese autofabrikanten', aldus Schmidt. 'Er waren hoge toetredingsdrempels, onder meer door emissie- en veiligheidseisen en de noodzaak om te investeren in een eigen dealernetwerk.' Maar dat is nu anders. Een deel van die eisen speelt geen rol bij elektrische auto's (die immers geen broeikasgassen uitstoten) en door veranderend consumentengedrag vindt de aankoop van een auto meer online plaats. Schmidt wijst ook op het gat dat traditionele autofabrikanten achterlaten nu die zich meer richten op winst in plaats van volume. Daar kan China Inc. op inspringen. Souschefs Een groot voordeel voor Chinese fabrikanten is dat ze de afgelopen decennia in de keuken van westerse fabrikanten konden kijken. Die zijn op grote schaal in China gaan produceren, maar wel onder de verplichting dat ze hierbij een Chinese partner in de arm zouden nemen. Zo werkt Volkswagen nauw samen met het Chinese SAIC en heeft Daimler (Mercedes) een gezamenlijke onderneming met BAIC, een ander groot Chinees autoconcern. Dergelijke bedrijven kunnen zich volgens Schmidt nu in Europa als souschefs gaan opstellen die een eigen restaurant openen 'met een product dat soms zelfs beter is dan het origineel'. Van belang daarbij is dat de Chinese overheid er echt op gebrand is dat de eigen autofabrikanten wereldwijd succes gaan boeken. 'Om echt winstgevend te worden, hebben ze ook de Europese en Noord-Amerikaanse markt nodig.'
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
880,51
+0,19%
EUR/USD
1,0688
-0,22%
FTSE 100
8.165,09
+0,54%
Germany40^
17.953,90
+0,12%
Gold spot
2.295,13
+0,41%
NY-Nasdaq Composite
15.605,48
-0,33%
Stijgers
Dalers