Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
DBT SA - de grootste Europese laadpalenproducent
Volgen
Hansvdz schreef op 2 april 2021 07:50 :
dzr, is het ook mogelijk om even te melden welke aandelen jij wel goed vindt of die jij eventueel aankoopt, dan koop ik deze zeker niet aan. Kwestie van de juiste dingen te doen.
DZW zit all in bij RENEWI klaarblijkelijk, is namelijk het enige aandeel waar hij fatsoenlijk over kan reageren.
Gaan ze op overname pad? 200 m!
Pline petrol schreef op 2 april 2021 15:19 :
Gaan ze op overname pad? 200 m!
Dat geld is nodig om de salarissen en de bonussen van de directie te kunnen betalen.
Dat krijgt alexander niet opgedaan DZR. Er volgt binnenkort nieuws! maar wat? Total als partner?
Pline petrol schreef op 2 april 2021 15:30 :
Dat krijgt alexander niet opgedaan DZR. Er volgt binnenkort nieuws! maar wat? Total als partner?
Total Recall.....!!!!???
DeZwarteRidder schreef op 2 april 2021 15:22 :
[...]
Dat geld is nodig om de salarissen en de bonussen van de directie te kunnen betalen.
Mogen ze mij ook wat van die bonus geven! !!
Bedrijven die als "vervuiler" te boek staan kunnen "vergroenen" door te investeren in bedrijven als DBT. Koers is nu zo omlaag getrokken dat het spotgoedkoop is. Volgens ZR is het bedrijf al bekand failliet, overleden en begraven. Amusant al bij al.
€URO-Trader schreef op 2 april 2021 21:49 :
Bedrijven die als "vervuiler" te boek staan kunnen "vergroenen" door te investeren in bedrijven als DBT. Koers is nu zo omlaag getrokken dat het spotgoedkoop is. Volgens ZR is het bedrijf al bekand failliet, overleden en begraven. Amusant al bij al.
Je zit weer eens flink te jokken: ik heb de woorden failliet, overleden en begraven niet gebruikt. Een bedrijf gaat nooit failliet zolang ze nieuwe aandelen kunnen uitgeven. Het probleem zit hem in het dumpen van vele miljarden aandelen op de beurs waardoor de koers makkelijk met ca 99% kan dalen.
Hoeveel stuks hebben jullie in totaal, ik 10K
chase schreef op 3 april 2021 11:16 :
Hoeveel stuks hebben jullie in totaal, ik 10K
Wel een beetje weinig, kun je niet wat bijkopen....???
valt wel mee, ik koop wat meer bij als er weer nieuws uitkomt
Ik denk dat het tijd is om mijn verlies te nemen en eruit te stappen. Ik heb een GAK van 0,136 maar ik zie dit niet meer gehaald worden. Die nieuwe "lening" van 200 miljoen is volgens mij opgedeeld in 50 keer 4 miljoen en wordt gefinancierd door uitgifte van nieuwe aandelen. Met deze 4 miljoen per keer valt op overname gebied(hun nieuwe strategie) weinig eer te behalen. Gelukkig zijn ze in 2 dingen wel consistent, namelijk de stilte rond nieuwe contracten/opdrachten en het verwateren van hun aandelen. Daarom denk ik dat er weinig toekomst in dit aandeel zit en het tijd is om mijn verlies te nemen
MisterF schreef op 5 april 2021 11:45 :
Ik denk dat het tijd is om mijn verlies te nemen en eruit te stappen. Ik heb een GAK van 0,136 maar ik zie dit niet meer gehaald worden. Die nieuwe "lening" van 200 miljoen is volgens mij opgedeeld in 50 keer 4 miljoen en wordt gefinancierd door uitgifte van nieuwe aandelen. Met deze 4 miljoen per keer valt op overname gebied(hun nieuwe strategie) weinig eer te behalen.
Gelukkig zijn ze in 2 dingen wel consistent, namelijk de stilte rond nieuwe contracten/opdrachten en het verwateren van hun aandelen. Daarom denk ik dat er weinig toekomst in dit aandeel zit en het tijd is om mijn verlies te nemen
Applaus......!!! Je heb het door.......!!!
Hier een vertaald bericht uit het Franse blad Automobile, wat aantoont hoe groot de afzetmarkt wordt, alleen al in Frankrijk... (Met reaktie van DBT baas) 100.000 oplaadpunten voor elektrische voertuigen: is Frankrijk eind 2021 klaar? ONDERZOEK Door Pascal Martin en Service Infographie GABRIELLE FERRANDI Zal Frankrijk tegen eind 2021 100.000 laadstations in het publieke domein kunnen hebben? Om precies te zijn, zal het in amper een jaar tijd zijn huidige vloot, die momenteel uit amper 29.000 eenheden bestaat, kunnen verdrievoudigen? De taak blijkt moeilijk, vooral omdat het aantal elektrische voertuigen sneller toeneemt dan dat van tankstations. Met de versterking van de staatssteun ter ondersteuning van het herstelplan voor de automobielsector hebben veel Fransen de sprong gewaagd voor een auto met oplaadbare batterij. Inperking of niet, ondanks de gezondheidscrisis, de registraties zijn gestegen : 70.538 verkochte eenheden sinds begin 2020, of + 132% in vergelijking met 2019. Maar als de ambities er zijn, is het nog niet zo eenvoudig om in een 100% elektrische auto te rijden. Tussen slecht onderhouden of zelfs buiten dienst zijnde laadstations, laag stroomverbruik (de helft van het netwerk dateert van vóór 2017) en grote “leegtes” in het netwerk van bepaalde regio's, kunnen lange reizen angstaanjagend worden. Clément Le Roy, expert bij grote bedrijven en gemeenschappen van het adviesbureau Wavestone, zegt:“Het onvermogen om elektriciteit te tanken tijdens roaming is het grootste obstakel voor de ontwikkeling van de elektrische auto als eerste voertuig in het huishouden. Dit beperkt het vaak tot gebruik in de buurt van het huis, terwijl de nieuwste 100% elektrische een veel betere autonomie hebben. Een relevant netwerk is daarom essentieel. " Infographic Le Figaro Voorlopig zijn er tien keer meer privé laadpunten (ruim 300.000) dan voor het publiek toegankelijk, op de weg (46%), parkings (34%) of winkels (20%). “Het is problematischer bij een flatgebouw. Als 25% van de automobilisten op straat parkeert, zijn er in verhouding nog meer die hun auto moeten opladen, vertelt François Gatineau, mobiliteitsexpert bij Mobileese, een adviesbureau dat flatgebouwen ondersteunt. In feite wordt 90% van de oplaadbeurten thuis of op de werkplek uitgevoerd, terwijl slechts 10% wordt gedaan in het openbare domein of tijdens roaming (5% op snelwegen en nationale wegen). Koolstofarme mobiliteit kan zich niet ontwikkelen zonder een solide netwerk van tankstations die goed verspreid zijn over het hele land. En voor deze versnelling van de inzet zijn een aantal maatregelen nodig. Een sterke toename van de hulp Opgericht in 2016 en beheerd door de vereniging Avere-France, werd het Advenir-programma, dat elektrische mobiliteit in Frankrijk wil promoten, verlengd tot december 2023 en op 12 oktober versterkt met een nieuwe envelop van 100 miljoen euro om steden uit te rusten ( wegen, openbare parkeergarages, privéparkings voor winkels en bedrijven, flatgebouwen) en het hele grondgebied. Daarnaast financiert het herstelplan ook oplaadparken (hubs) met 4, 6 of 8 oplaadpunten van 150 kW, waardoor snel 500 stations op hoofdwegen, autowegen en rijkswegen kunnen worden ingezet. Deze financiële bijstand ziet haar bedragen en plafonds verhoogd: 50% of 60% van de installatiekosten afhankelijk van het vermogen van de laadpaal, d.w.z. bijstand variërend van 2.100 euro tot 9.000 euro exclusief belasting, tegenover 1.000 tot 1.860 euro voorheen. "Met een ongekende bonus van maximaal 9.000 euro die nu wordt toegekend aan onze hightech 50 kW Troniq-terminal die in Bordeaux wordt geproduceerd, is dit een goede opsteker voor het snel opladen van openbare gelijkstroom" , zegt Corinne Frasson, directeur Frankrijk van EVBox Nieuwe specificaties Om in aanmerking te komen voor de nieuwe Advenir 2-subsidies, zullen de terminals waarvoor sinds 2 november aanvragen ingediend worden, toch moeten voldoen aan de nieuwe specificaties: een MID (Measurement Instrument Directive) gecertificeerde meter waarmee het elektriciteitsverbruik nauwkeurig kan worden gemeten. "Het opleggen van de MID-meter speelt in op een echte uitdaging van elektrische mobiliteit: de kWh zo nauwkeurig mogelijk factureren", vervolgt Corinne Frasson. Dit is belangrijk voor de particulier, maar ook voor het bedrijf dat dankzij de betrouwbare verbruiksmeting de werknemer b.v. een oplaadbeurt thuis van zijn firmawagen kan vergoeden.“We moeten bedrijven absoluut stimuleren om te investeren in laadpalen. Ze moeten zelfs hun overtollige elektriciteit kunnen doorverkopen. Voor mij is dit de belangrijkste verandering. Een gigantische sprong voor een businessmodel 2.0 ” , besluit ze. Het nieuwe Advenir-criterium verplicht ook energiebeheer. Hiervoor is een aangesloten en intelligent laadstation nodig (programmeren op afstand, dagenkeuze, dal- of piekuren ...) om het energie- en ... financieel verbruik te optimaliseren. Om de "100.000 terminal-doelstelling" te bereiken, moet de kwaliteit van de dienstverlening van het roamingnetwerk immers voorbeeldig zijn. Dit houdt onverbiddelijk een retrofit of technische upgrade in van een groot deel van de oude geïnstalleerde terminals, in het bijzonder door ze interoperabel te maken. Eind 2021 heeft het hele ecosysteem dan ook zijn werk. Degressief steuntarief Voor een Advenir-dossier dat vóór 31 december 2020 wordt ingediend, zullen privéparkings "wagenpark" kunnen profiteren van 40% steun, beperkt tot 960 euro exclusief belasting per oplaadpunt. Maar als dit plafond constant blijft tot 2023, daalt het tarief tot 30% in 2021 en vervolgens 20% in 2022 en 2023. Wat betreft privéparking die openstaat voor het publiek, dalen de tarieven van 50% of 60% tot 20% vanaf 2022. , en het plafond per laadpunt is slechts 1.860 euro exclusief belasting, in plaats van 2.100 tot 9.000 euro exclusief belasting. Individuen zijn ook niet vergeten. Er is financiële steun voor de eigenaar van een hoofdverblijf in de vorm van een belastingvermindering van 300 euro, gehandhaafd tot 2023. Net als voor flatgebouwen komen gebouwen in aanmerking voor Advenir-steun van 50% voor de installatie van een gebouw. ??'Een individu of een collectief infrastructuur. “Het te bereiken doel is inspirerend. Je wilt echt actie ondernemen ”, zegt Corinne Frasson van EVBox-France enthousiast. Ook gemotiveerd en even optimistisch is Alexandre Borgoltz, de baas van DBT, een Franse fabrikant gespecialiseerd in snellaadstations: “Na het verstrijken van de opsluitingsperiode hebben we deze zomer een inhaalslag kunnen maken. Zelfs als er nog een weg te gaan is om de 70.000 ontbrekende terminals tegen eind 2021 te installeren, zullen er a priori investeringen van de staat, lokale autoriteiten en de particuliere sector zijn om niet alleen een bloeiende elektriciteitsmarkt te ondersteunen, maar ook om voldoen aan de dagelijkse behoeften van rondtrekkende mensen die volledig elektrisch rijden. Wij als DBG hebben begin 2021 een sterke versnelling van de installaties gepland en zullen dankzij de uitbreiding van ons gebouw de productiecapaciteit met twee, zo niet met vijf kunnen verhogen. ” Dit is het moment om te versnellen, want als de trend wordt bevestigd, zou het Franse wagenpark tegen het einde van 2022 bijna 1 miljoen oplaadbare batterijvoertuigen kunnen tellen. ------------------------------------------------------------------------ Er komt veel meer bij kijken dan wat DZR zo kinderlijk en ondoordacht voorspiegelt. DBT is afhankelijk van wat de regering doet en kan dus niet altijd nieuws melden. Het is zo gemakkelijk om dit allemaal negatief uit te leggen, maar dat zijn we van hem gewend.
DBT heeft z'n kansen al gehad; ze hadden allang zo veel geld moeten verdienen dat ze geen krankzinnige emissies meer hoeven te plegen. De concurrentie wordt nu zo groot dat ze waarschijnlijk nooit meer een normale nettowinst kunnen maken.
Maandag omlaag, naar de 0.
Je snapt het niet hé... Wat erg.. Niemand investeert, als er nog subsidies gaan komen... Dat wacht je toch af. Laat maar... Negatieve mensen...hopeloos.
DeZwarteRidder schreef op 5 april 2021 21:30 :
DBT heeft z'n kansen al gehad; ze hadden allang zo veel geld moeten verdienen dat ze geen krankzinnige emissies meer hoeven te plegen.
De concurrentie wordt nu zo groot dat ze waarschijnlijk nooit meer een normale nettowinst kunnen maken.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
904,21
+0,51%
EUR/USD
1,0776
-0,05%
FTSE 100
8.381,35
+0,33%
Germany40^
18.721,40
+0,19%
Gold spot
2.352,85
+0,28%
NY-Nasdaq Composite
16.346,27
+0,27%
Stijgers
Dalers