Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

JOE BIDEN

6.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 318 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 december 2020 08:17
    quote:

    luchtschip schreef op 15 december 2020 20:40:

    ...
    Reuters: EXCLUSIVE-BIDEN TO NAME FORMER DEMOCRATIC RIVAL PETE BUTTIGIEG AS U.S. TRANSPORTATION SECRETARY

    twitter.com/kylegriffin1/status/13389...

    Hier Buttigieg's plan om de infrastructure van de US te verbeteren met $ 2 miljard per jaar.

    pbs.twimg.com/media/EpTPGXnU8AAlcXn?f...
    Buttigieg wordt dus de nieuwe minister van Transport in de VS. Het belangrijkste onderdeel van dat ministerie is de FHWA:
    nl.qaz.wiki/wiki/Federal_Highway_Admi...

    Het ministerie van Transport (DoT) is te vergelijken met ons ministerie van IW (voorheen Verkeer & Waterstaat, een veel betere benaming). Met dien verstande dat hoogwaterbescherming (denk aan dingen als stormvloedkeringen) in de VS onder het Army Corps of Engineers valt. Wie dat betaalt (DoD, DoT en/of de afzonderlijke staten) weet ik niet.

    Die verhoging met 2 miljard dollar (op een totale FHWA-begroting van 46 miljard) is overigens niet veel voor een land als de VS. Ter vergelijking: IW in NL geeft 9,4 miljard euro per jaar uit.
    Een verklaring voor dat lage bedrag is dat veel infrastructuurkosten gedragen worden door de afzonderlijke staten en andere lagere overheden (relatief meer dan in NL). Eigenlijk worden alleen de doorgaande snelwegen ('interstates') direct vanuit het federale budget betaald (de zg. Federal Highways ondanks de naam niet!).
    www.wegenwiki.nl/United_States_Highways

    Most spending from the Highway Trust Fund for highway and mass transit programs is through federal grants to state and local governments. The federal government accounts for about one-quarter of all public spending on roads and highways, with the remaining three-quarters financed by state and local governments

    Dat de Amerikanen met hun hekel aan belasting betalen hun infrastructuur al jaren lang verwaarloosd hebben is bekend. Bruggen zijn gammel, soms zelfs gevaarlijk (sommige dammen zijn ook aan groot onderhoud toe), wegen zitten vol potholes. Domoor Trump gaf zijn geld liever uit aan de Muur.

    Regionale politici (gouverneurs e.d.) doen hun best om een grotere hap uit de FHWA subsidiepot te krijgen, i.p.v. zelf de verantwoordelijkheid te nemen om de wegen in staat te verbeteren of op nationaal niveau te pleiten voor een hoger FHWA budget.
    Amerika is op sommige gebieden een derdewereldland aan het worden.

  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 december 2020 08:35
    quote:

    luchtschip schreef op 16 december 2020 21:07:

    Democratisch House representative namens New Jersey, Bill Pascrell :

    In New Jersey transportation is our lifeblood. After four years of fake infrastructure weeks my colleagues and I are looking forward to working with President JoeBiden to finally complete the #GatewayProject and make road + bridge improvement a real thing.
    twitter.com/BillPascrell/status/13392...
    Op eerste gezicht zou je zeggen dat het Gateway-project (bruggen en tunnels over de Hudson) een regionale (statelijke) aangelegenheid is.

    Maar het is van enorm economisch belang voor het hele Oostelijke deel van de VS. Zelfs FED-voorzitter Powell ondersteunde dat.
    twitter.com/hashtag/GatewayProject?sr...

    Het heeft hotelbaasje Trump nooit een fluit geïnteresseerd.

  3. forum rang 10 voda 17 december 2020 08:46
    Trumps ontkenning van verlies zorgt voor tweespalt bij Republikeinen
    Casper Thomas 16 dec

    Nu het kiescollege Joe Biden officieel als winnaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft aangewezen, proberen steeds meer Republikeinen zich van Trump te distantiëren, zonder hem openlijk af te hoeven vallen.

    Mitch McConnell, de machtige partijleider in de Senaat, feliciteerde Joe Biden deze week met zijn overwinning. Tot nu had McConnell zich steeds onthouden van commentaar op de verkiezingsuitslag. Zijn toegeven wordt gezien als een belangrijk signaal dat de top van de Republikeinen afstand neemt van Trump die volhoudt dat hij de verkiezingen heeft gewonnen.

    Verschillende Amerikaanse kranten berichten dat McConnell zijn partijgenoten in de Senaat heeft verzocht geen verder bezwaar te maken tegen de verkiezingsresultaten. Op 6 januari komt het Congres bijeen voor een speciale sessie om de uitslag te bekrachtigen. Enkele Republikeinse leden van het Huis van Afgevaardigden hebben aangekondigd protest te zullen aantekenen. Er is steun van minstens 1 senator nodig om vervolgens een stemming over de resultaten af te dwingen.

    En dat is het scenario dat McConnell vreest: een openlijke stemming waarbij iedere Congreslid moet aangeven of hij of zij de uitslag onderschrijft. Trump en zijn fans zullen het zien als een loyaliteitstest. Wie tegenstemt toont zich publiekelijk bereid om de resultaten van eerlijke verkiezingen van tafel vegen. Zowel een ja als een nee kunnen de kansen van volksvertegenwoordigers bij volgende verkiezingen schaden.

    Dat de Republikeinen bezig zijn met manoeuvres om zich van Trump te distantiëren zonder hard met hem te hoeven breken, illustreert het dilemma dat is ontstaan als gevolg van Trumps onsuccesvolle pogingen zichzelf alsnog tot winnaar van de verkiezingen te laten uitroepen. De rechtszaken die hij voerde, waren gebaseerd op onbewezen claims van stembusfraude. Veel Republikeinen gingen daarin lange tijd mee.

    Een zaak aangespannen door Texas tegen vier staten waar Biden won, werd onderschreven door 126 van de 196 Republikeinse leden van het Huis van Afgevaardigden. Maar nu de juridische mogelijkheden om Biden zijn presidentschap te ontnemen, lijken te zijn afgesloten, zijn de Republikeinen steeds meer gedwongen zich achter een nieuwe werkelijkheid te scharen.

    Tweedeling in Georgia
    De tweedeling binnen de Republikeinse partij manifesteert zich in het bijzonder in de swing states die door Biden werden gewonnen. In Georgia, waar momenteel campagne wordt gevoerd voor de twee laatste zetels in de Senaat die nog open staan, houden beide Republikeinse kandidaten vol dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen. De Republikeinse Gouverneur in Georgia, Brain Kemp, heeft Trumps claims afgedaan als 'belachelijk'.

    In Arizona, waar Trump won in 2016 maar dat dit keer voor Biden ging, speelt zich een vergelijkbaar conflict af. Republikeinen in het lokale Huis van Afgevaardigden liggen daar overhoop met de Republikeinse gouverneur omdat hij de verkiezingen heeft goed gekeurd.

    In Michigan stapte een congreslid uit de partij omdat Trump blijft ontkennen dat hij verloren heeft. Deze Paul Mitchell zei 'niet langer geassocieerd te willen worden met de Republikeinse partij' omdat 'het partijleiderschap niet wil erkennen dat de verkiezingen voorbij zijn'. In een brief aan partijleider Ronna McDaniel zei Mitchell dat de Amerikaanse democratie momenteel 'langdurige schade' oploopt. Ook McDaniel houdt zich op de vlakte wat betreft de verkiezingsresultaten.

    Een vergelijkbare boodschap kwam van Mitt Romney, Senator uit Utah en frequent criticaster van Trump. 'De wereld kijkt naar ons', zei Romney in een televisie-interview. 'Wij zijn de Democratische leider van de wereld. Wat er nu gebeurt is zeer ontmoedigend voor mensen in de hele wereld.'

    In het congres zijn er weinig Republikeinen meer over die expliciet blijven volhouden dat Trump de winnaar is. Uitzondering is Mo Brooks, Senator uit Alabama, die deze week de aankomende instemming van het Congres met Bidens overwinning als 'illegitiem' bestempelde.

    Zo deelt de Republikeinse partij zich op in verschillende kampen. De grenzen daartussen worden getrokken door een scheidende president die vasthoudt aan de fictie van gestolen verkiezingen. Tussen de kleine groep partijgenoten die maant het hoofdstuk 'verkiezingen 2020' af te sluiten en de fractie die blijft volhouden dat Trump recht heeft op het Witte Huis zit de grote zwijgende meerderheid van de partij die lijkt af te wachten totdat de storm is overgewaaid.

    fd.nl/economie-politiek/1367818/trump...
  4. forum rang 10 luchtschip 17 december 2020 14:00
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 december 2020 08:17:

    [...]Buttigieg wordt dus de nieuwe minister van Transport in de VS. Het belangrijkste onderdeel van dat ministerie is de FHWA:
    nl.qaz.wiki/wiki/Federal_Highway_Admi...

    Het ministerie van Transport (DoT) is te vergelijken met ons ministerie van IW (voorheen Verkeer & Waterstaat, een veel betere benaming). Met dien verstande dat hoogwaterbescherming (denk aan dingen als stormvloedkeringen) in de VS onder het Army Corps of Engineers valt. Wie dat betaalt (DoD, DoT en/of de afzonderlijke staten) weet ik niet.

    Die verhoging met 2 miljard dollar (op een totale FHWA-begroting van 46 miljard) is overigens niet veel voor een land als de VS. Ter vergelijking: IW in NL geeft 9,4 miljard euro per jaar uit.
    Een verklaring voor dat lage bedrag is dat veel infrastructuurkosten gedragen worden door de afzonderlijke staten en andere lagere overheden (relatief meer dan in NL). Eigenlijk worden alleen de doorgaande snelwegen ('interstates') direct vanuit het federale budget betaald (de zg. Federal Highways ondanks de naam niet!).
    www.wegenwiki.nl/United_States_Highways

    Most spending from the Highway Trust Fund for highway and mass transit programs is through federal grants to state and local governments. The federal government accounts for about one-quarter of all public spending on roads and highways, with the remaining three-quarters financed by state and local governments

    Dat de Amerikanen met hun hekel aan belasting betalen hun infrastructuur al jaren lang verwaarloosd hebben is bekend. Bruggen zijn gammel, soms zelfs gevaarlijk (sommige dammen zijn ook aan groot onderhoud toe), wegen zitten vol potholes. Domoor Trump gaf zijn geld liever uit aan de Muur.

    Regionale politici (gouverneurs e.d.) doen hun best om een grotere hap uit de FHWA subsidiepot te krijgen, i.p.v. zelf de verantwoordelijkheid te nemen om de wegen in staat te verbeteren of op nationaal niveau te pleiten voor een hoger FHWA budget.
    Amerika is op sommige gebieden een derdewereldland aan het worden.

    bedankt voor jouw link.
    Ik kreeg direct een melding binnen van mijn internet security het volgende bericht :

    we just saved you from an infected website : url:https://nl.qaz. etc

    Ik begrijp je kwaliteit inzake beperkte dijk bewaking aangaande water stromen.

    Houdt toch maar beperkte dijkbewaking bij je computer in acht, om te voorkomen dat digitale stromen schade aan je computer toebrengen, of ongewenst informatie van jouw prive bestand halen.

    Dit is een goed bedoelde tip.
  5. forum rang 10 luchtschip 17 december 2020 14:28
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 december 2020 08:17:

    [...]Buttigieg wordt dus de nieuwe minister van Transport in de VS. Het belangrijkste onderdeel van dat ministerie is de FHWA:
    nl.qaz.wiki/wiki/Federal_Highway_Admi...

    Het ministerie van Transport (DoT) is te vergelijken met ons ministerie van IW (voorheen Verkeer & Waterstaat, een veel betere benaming). Met dien verstande dat hoogwaterbescherming (denk aan dingen als stormvloedkeringen) in de VS onder het Army Corps of Engineers valt. Wie dat betaalt (DoD, DoT en/of de afzonderlijke staten) weet ik niet.

    Die verhoging met 2 miljard dollar (op een totale FHWA-begroting van 46 miljard) is overigens niet veel voor een land als de VS. Ter vergelijking: IW in NL geeft 9,4 miljard euro per jaar uit.
    Een verklaring voor dat lage bedrag is dat veel infrastructuurkosten gedragen worden door de afzonderlijke staten en andere lagere overheden (relatief meer dan in NL). Eigenlijk worden alleen de doorgaande snelwegen ('interstates') direct vanuit het federale budget betaald (de zg. Federal Highways ondanks de naam niet!).
    www.wegenwiki.nl/United_States_Highways

    Most spending from the Highway Trust Fund for highway and mass transit programs is through federal grants to state and local governments. The federal government accounts for about one-quarter of all public spending on roads and highways, with the remaining three-quarters financed by state and local governments

    Dat de Amerikanen met hun hekel aan belasting betalen hun infrastructuur al jaren lang verwaarloosd hebben is bekend. Bruggen zijn gammel, soms zelfs gevaarlijk (sommige dammen zijn ook aan groot onderhoud toe), wegen zitten vol potholes. Domoor Trump gaf zijn geld liever uit aan de Muur.

    Regionale politici (gouverneurs e.d.) doen hun best om een grotere hap uit de FHWA subsidiepot te krijgen, i.p.v. zelf de verantwoordelijkheid te nemen om de wegen in staat te verbeteren of op nationaal niveau te pleiten voor een hoger FHWA budget.
    Amerika is op sommige gebieden een derdewereldland aan het worden.

    citaat
    Die verhoging met 2 miljard dollar (op een totale FHWA-begroting van 46 miljard) is overigens niet veel voor een land als de VS.
    einde citaat.

    Het belangrijkste is niet de hoogte van het bedrag, maar hoe efficient, doeltreffend en functioneel is het plan.

    Je kan bakken geld uitgeven met hier en daar een verbetering van de infra structuur, een soort lapmiddelen dus.

    Je kan ook een plan opstellen waarbij een grote regio of de verbinding tussen regio's structureel wordt verbeterd.

    Wie zegt dat Buttigieg $2 miljard meer wil hebben boven de bestaande $ 46 miljard?
    Hij kan ook gewoon, binnen het budget, de $ 2 miljard efficient en doelgericht besteden.

    De afgelopen 4 jaar is er qua infrastructuur niets gedaan door Trump.

    Eerst kwam Trump met het plan, dat de Federale Overheid de investeringen zu doen.
    Uiteindelijk, na vele studies en onderhandelen over projecten, ging dit plan van de baan, omdat Trump vond dat het te duur was.

    Vervolgens kwam het plan om de Federale Overheid samen met prive investeerders infrastructuur projecten te laten ontwikkelen. De consequentie was dat prive investeerders hun geld konden terug vragen middels tol heffingen.
    Dit plan ging ook weer van de baan, omdat bleek dat de financiele eisen van de investeerders op de langere termijn van decennia in de toekomst, de kosten voor de Federale overheid hoger uit zouden komen dan wanneer zij het project van af het begin zelf zouden financieren.

    Vervolgens kwam het plan dat de Staten zelf projecten zouden aanwijzen, en de Federale Overheid zou dan een gedeelte, na overleg, gaan financieren.

    Na 4 jaar Trump zijn er nog geen concrete noemeswaardige projecten de grond uitgestampt.
  6. forum rang 6 Plein777 18 december 2020 10:51
    Brexit the uncivil War
    ================

    NPO 2 HD Vandaag, 22:20 - 00:00 1 u 40 min 201 Drama

    Tijdens de zomer van 2016 voeren Britse politici campagne voor of tegen een brexit, terwijl achter gesloten deuren politieke adviseurs hun 'oorlogsplannen' bedenken. Een periode van roddels en verraad is het gevolg. Een fascinerende blik op een volksstemming die niet alleen de toekomst van het Verenigd Koninkrijk veranderde, maar ook de manier waarop er naar politici gekeken werd. | Kijkwijzer: Let op met kinderen tot 16 jaar, programma bevat grof taalgebruik.
  7. forum rang 8 closer 18 december 2020 11:54
    quote:

    luchtschip schreef op 17 december 2020 14:00:

    bedankt voor jouw link.
    Ik kreeg direct een melding binnen van mijn internet security het volgende bericht :

    we just saved you from an infected website : url:https://nl.qaz. etc
    Op de Nederlandse Wikipedia ontbreekt een pagina over de FHWA.
    Op de pagina nl.qaz.wiki/wiki/Federal_Highway_Admi... staat in de linkerkolom een link naar de "source", dat is de (Engelstalige) Wikipedia pagina: en.wikipedia.org/wiki/Federal_Highway...

    Kennelijk vind je op nl.qaz.wiki dus Nederlandse vertalingen van Engelse Wikipedia-artikelen.
    Een ander verschil zijn de advertenties die op nl.wikipedia.org/ gelukkig ontbreken.

    Dat qaz.wiki geïnfecteerd zou zijn, daarover kan ik niks vinden.
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 december 2020 13:21
    quote:

    luchtschip schreef op 17 december 2020 14:00:

    [...]
    bedankt voor jouw link.
    Ik kreeg direct een melding binnen van mijn internet security het volgende bericht :

    we just saved you from an infected website : url:https://nl.qaz. etc

    Ik begrijp je kwaliteit inzake beperkte dijk bewaking aangaande water stromen.

    Houdt toch maar beperkte dijkbewaking bij je computer in acht, om te voorkomen dat digitale stromen schade aan je computer toebrengen, of ongewenst informatie van jouw prive bestand halen.
    Bij mij werkt die link op normale wijze, zonder enige foutmelding of waarschuwing.

    Hier overigens de officiële site van de FHWA:
    highways.dot.gov/
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 december 2020 13:24
    quote:

    luchtschip schreef op 17 december 2020 14:28:

    [...]
    citaat
    Die verhoging met 2 miljard dollar (op een totale FHWA-begroting van 46 miljard) is overigens niet veel voor een land als de VS.
    einde citaat.

    Het belangrijkste is niet de hoogte van het bedrag, maar hoe efficient, doeltreffend en functioneel is het plan.
    ...
    Wie zegt dat Buttigieg $2 miljard meer wil hebben boven de bestaande $ 46 miljard?
    Hij kan ook gewoon, binnen het budget, de $ 2 miljard efficient en doelgericht besteden.
    ...
    Dat "binnen het budget" las ik niet in het bericht.
    Volgens mij gaat het om een echte verhoging.

  10. forum rang 10 luchtschip 18 december 2020 13:51


    Joe Biden's vrouw Jill Biden heeft gestudeerd en mag zich Doctor noemen met haar PhD.

    Tucker Carlson (Fox News Host) gaat nu in de aanval op Joe Biden's vrouw

    Tucker Carlson is now breaking down Jill Biden's Ph.D. dissertation, calling her "borderline illiterate," that she "can't think clearly" and is "pure nonsense like Pig Latin or dogs barking."

    video 1:53 minuut

    twitter.com/justinbaragona/status/133...

  11. forum rang 10 luchtschip 18 december 2020 16:11


    To win a war, your supply lines are key. So it is with batteries and electric cars: To beat China, Biden will focus on the US's raw, manufacturing and charging infrastructure. Lobbyists and the war angle will sell it.

    twitter.com/stevelevine/status/133993...

    Biden Moves EVs and Batteries to the Center of Economic Policy

    He is selling his $2 trillion plan as a middle-class jobs program, but it’s also a weapon for economic war

    On a coast-to-coast, New York-to-San Francisco trip in 1919, Dwight Eisenhower discovered that you could barely cross the country by car, the roads were so run down. After he became president 40 years later, he decided to fix this by building a first-rate, nationwide highway system. We still drive on the result: some 40,000 miles of highways built for the equivalent of more than $200 billion in today’s dollars.

    President-elect Joe Biden’s $2 trillion transportation agenda is the most ambitious since Eisenhower, putting the electric car, the train, and renovated roads and bridges at the center of American economic and jobs policy.

    The plan is to expand intercity rail systems, reinvigorate Amtrak, install 500,000 EV charging stations — a must if large numbers of consumers are to take the plunge to electric — and pump more dollars into EV and advanced battery research.
    A big question is whether, at a time Republicans have already expressed exhaustion with big spending bills, Biden can get it through Congress. In particular, for the last couple of decades, Republicans have treated EVs, batteries, and rail as partisan Democratic pork barrel.

    This fly in the ointment could be eliminated if the Democrats win control of the Senate by taking both of Georgia’s seats in next month’s runoff elections. Short of that long-shot bet, Biden will be relying on the selling skills of his nominee for energy secretary, former Michigan Governor Jennifer Granholm, a pro-auto industry politician, and as transportation secretary, Pete Buttigieg.

    David Sandalow, undersecretary of energy under President Obama and now a fellow at the Center on Global Energy Policy at Columbia University, told me that Granholm can be extremely persuasive when packaging her policy aims as jobs. As Michigan governor, he said, “she was attentive to manufacturing jobs — how do we restore them and create good jobs for America.” In the case of EVs and batteries, that’s precisely what the outcome would be — tons of new middle-class jobs, which is how Biden is already explicitly talking about the transportation agenda. With Buttigieg, Sandalow said, Biden has someone who “won the Iowa Caucus out of nowhere. That shows his extraordinary political skills.”

    Look for the industries themselves — especially the automobile lobby — to push hard for the Biden bill. It will still be hard.
    What about using a time-honored call to arms? To Eisenhower, highways were a military imperative, since armies need reliable roads.

    Though Biden isn’t at this point framing his plans that way, they have the same context: The U.S. is in a technological and economic war with China and Europe to dominate the transformation of personal transportation from combustion to electric. Both China and the European Union have put billions of dollars in state funds behind their EV and battery efforts. Now Biden is saying the U.S. will, too.

    The agenda picks up from the Obama administration. The original post-financial crash stimulus bill contained $2.4 billion for battery and EV companies, and $8 billion for high-speed rail. The vision in part materialized — $465 million of the money went to Tesla, which paid back the loan early and has gone on to be by far the biggest EV player in the world. But high-speed rail largely fell away: The country’s sole new rail project is Brightline, a private-built rail line connecting Miami and West Palm Beach, Florida, with an extension currently being added to Orlando at a cost of $2.7 billion. But it is hardly high speed — it goes an average of 79 miles an hour.

    Biden is exciting industry players that high-speed rail may be back. Marc Buncher, president of Siemens’ mobility division in the U.S. and Canada, told me that about a dozen U.S. cities have high-speed rail projects on the drawing board. They include one project connecting Dallas and Houston and another from Los Angeles to Las Vegas.
    “Once the first one happens,” Buncher said, “everyone will see how it works and a bunch will follow.”

    Biden Moves EVs and Batteries to the Center of Economic Policy
    He is selling his $2 trillion plan as a middle-class jobs program, but it’s also a weapon for economic war

    themobilist.medium.com/biden-moves-ev...
  12. forum rang 10 luchtschip 18 december 2020 16:18


    THE BIDEN PLAN TO BUILD A MODERN, SUSTAINABLE INFRASTRUCTURE AND AN EQUITABLE CLEAN ENERGY FUTURE

    joebiden.com/clean-energy/

    uitgelicht :

    Biden will make a $2 trillion accelerated investment, with a plan to deploy those resources over his first term, setting us on an irreversible course to meet the ambitious climate progress that science demands.
    Biden will make far-reaching investments in:

    Infrastructure:

    Create millions of good, union jobs rebuilding America’s crumbling infrastructure – from roads and bridges to green spaces and water systems to electricity grids and universal broadband – to lay a new foundation for sustainable growth, compete in the global economy, withstand the impacts of climate change, and improve public health, including access to clean air and clean water.

    Auto Industry:

    Create 1 million new jobs in the American auto industry, domestic auto supply chains, and auto infrastructure, from parts to materials to electric vehicle charging stations, positioning American auto workers and manufacturers to win the 21st century; and invest in U.S. auto workers to ensure their jobs are good jobs with a choice to join a union.

    Transit:

    Provide every American city with 100,000 or more residents with high-quality, zero-emissions public transportation options through flexible federal investments with strong labor protections that create good, union jobs and meet the needs of these cities – ranging from light rail networks to improving existing transit and bus lines to installing infrastructure for pedestrians and bicyclists.

    Power Sector:

    Move ambitiously to generate clean, American-made electricity to achieve a carbon pollution-free power sector by 2035. This will enable us to meet the existential threat of climate change while creating millions of jobs with a choice to join a union.

    Buildings:

    Upgrade 4 million buildings and weatherize 2 million homes over 4 years, creating at least 1 million good-paying jobs with a choice to join a union; and also spur the building retrofit and efficient-appliance manufacturing supply chain by funding direct cash rebates and low-cost financing to upgrade and electrify home appliances and install more efficient windows, which will cut residential energy bills.

    Housing:

    Spur the construction of 1.5 million sustainable homes and housing units.

    Innovation:

    Drive dramatic cost reductions in critical clean energy technologies, including battery storage, negative emissions technologies, the next generation of building materials, renewable hydrogen, and advanced nuclear – and rapidly commercialize them, ensuring that those new technologies are made in America.

    Agriculture and Conservation:

    Create jobs in climate-smart agriculture, resilience, and conservation, including 250,000 jobs plugging abandoned oil and natural gas wells and reclaiming abandoned coal, hardrock, and uranium mines – providing good work with a choice to join or continue membership in a union in hard hit communities, including rural communities, reducing leakage of toxics, and preventing local environmental damage.

    Environmental Justice:

    Ensure that environmental justice is a key consideration in where, how, and with whom we build – creating good, union, middle-class jobs in communities left behind, righting wrongs in communities that bear the brunt of pollution, and lifting up the best ideas from across our great nation – rural, urban, and tribal.
  13. forum rang 10 luchtschip 19 december 2020 05:03


    Joe Biden visits graves of first wife and baby daughter on 48th anniversary of car crash

    Joe Biden visited the graves of his first wife, Neilia, and his daughter Naomi on Friday, the 48th anniversary of their death. The two were killed in a devastating car crash, that also badly injured Biden's sons, Beau and Hunter.

    The 78-year-old president-elect visited the graves at the Roman Catholic Church St. Joseph on the Brandywine in Wilmington, Delaware. He attended a Friday morning service, accompanied by his wife, Dr. Jill Biden, their daughter, Ashley Biden, and her husband, Howard Krein.

    The December 18, 1972 crash was just weeks after Biden was first elected to the Senate. He was in Washington, D.C., setting up his new office, when he learned the news.

    Neilia was driving home from Christmas tree shopping with the couple's three children — 13-month-old Naomi, 3-year-old Hunter and 4-year-old Beau — when their station wagon collided with a tractor-trailer at an intersection outside Wilmington.

    Mr. Biden was just 30 years old at the time.

    On January 5, 1973, Mr. Biden was sworn in as the U.S. senator from Delaware at Beau's bedside at a Wilmington hospital, where he was still recovering from the crash. Beau and Hunter both made full recoveries from their injuries — "By focusing on my sons, I found my redemption (verlossing)," Mr. Biden said during a 2015 speech.

    Beau died in 2015, after a long battle with brain cancer at the age of 46. His death was a factor in Biden's decision not to run for president in 2016 — Biden told 60 Minutes that it "took that long for us to decide," adding that "everybody grieves at a different pace."

    The president-elect often spoke about his personal tragedies while on the campaign trail ahead of his win in November, relating to countless voters currently grieving the death of loved ones due to the coronavirus pandemic.

    "When I talk to people in mourning, they know I speak from experience," he wrote in his 2017 book, "Promise Me, Dad." "They know I have a sense of the depth of their pain."

    www.cbsnews.com/news/joe-biden-visits...
  14. forum rang 10 luchtschip 21 december 2020 13:51


    Beperkte Dijkbewaking schreef op het Corona draadje op 21 december 02:57 uur :

    Het rare is dat ik het met zijn 'teneur' over 't algemeen wel eens ben, luchtschip verkondigt meestal geen onzin (soms wel). Maar hij is enorm betuttelend en belerend, hij weet het altijd beter.

    citaat
    Een goed voorbeeld is te vinden in 'zijn' (luchtschip) Biden-draad op 17 december jl. Ik gaf, geheel in lijn met zijn eerdere posts en ter ondersteuning daarvan, wat meer informatie over de transport- en infrastructuurplannen van Buttigieg, Biden's beoogde minister van Transport (DoT).
    Dat kon hij niet hebben. Hij stelde een door mij gegeven valide link ten onrechte in een kwaad daglicht, en bekritiseerde mijn weergave van Buttigieg's plannen.
    Toen ik hem beargumenteerd van repliek gaf, reageerde de lafaard niet meer.

    met deze link erbij :

    www.iex.nl/Forum/Topic/1370378/Koffie...
    oftewel :
    Beperkte dijkbewaking schreef :

    Dat "binnen het budget" las ik niet in het bericht.
    Volgens mij gaat het om een echte verhoging.
    einde citaat.

    Of het nu "binnen het budget" of om een echte verhoging gaat is voor mij lood om oud ijzer.
    Geen enkele reden om hier een moeizame discussie van te maken.
    Dat dit als laf wordt bestempeld door Beperkte Dijk Bewaking neem ik op de koop toe.

    Dit is overigens het bericht :

    pbs.twimg.com/media/EpTPGXnU8AAlcXn?f...

    Dit is het plan :

    Buttigieg wil met zijn plan prioriteit geven om meer mesen (en bedrijvigheid) met elkaar in contact te laten komen.
    Hij gaat het " Transportation department BUILD grant program " , dat verscheidene infrastructuur projecten financiert, verdubbelen tot $ 2 miljard per jaar.

    Dit plan zou een enorme aanzet geen in de ontwikkeling van transito verkeer, passagiers treinen en elektrische auto;'s, en het belooft een inhaalslag om de achterstand op wegen reparaties te halveren over een periode van 10 jaar, door de helft van de structureel gebrekkige bruggen in de US te repareren tot 2030---Beiden enorme kostbare ondernemingen.

    Nergens in dit bericht staat of dit binnen het bestaande budget of een externe verhoging is.

    Maar het is niet relevant waar het bedrag vandaan komt.
    Dat ik laf ben door niet te reageren op jouw posting, is een mening die ik ter jouw verantwoording laat.

    Punt is dat 1 onderdeel van het totale pakket van het Ministerie van Transport, het Transportation Department BUILD grant program, een verdubbeling krijgt naar totaal $ 2 miljard.

    Een voortvarend plan, doelgericht op structurele verbetering van het verbinden van industriële centra, met de modernste technieken en in lijn met milieu eisen.

    Dit is met volle kracht, een verdubbeling, vooruit.

  15. forum rang 10 luchtschip 21 december 2020 21:41


    Joe Biden krijgt het Corona vaccin

    Joe Biden gets a coronavirus vaccine shot, then says, "We owe these folks a lot. The scientists and the people who put this together, the frontline workers, the people what were the ones that did the clinical work."

    video 2:19 minuut

    twitter.com/atrupar/status/1341117862...
  16. forum rang 10 luchtschip 22 december 2020 02:52


    Pete Buttigieg, biden's beoogd Minister van Transport ;

    To meet the climate crisis, we must put millions of new electric vehicles on America’s roads. It's time to build public charging infrastructure powered by clean energy and make it available in all parts of this country.

    twitter.com/PeteButtigieg/status/1341...
  17. forum rang 7 hirshi 22 december 2020 22:03
    Sleepy Joe moet nu eens stoppen met alsmaar slecht nieuws te ventileren.

    Wie een beetje de geschiedenis van dat land kent weet dat het bieden van perspectief beter werkt dan negatief gezever.

    Trump schitterde door de triomf van het vaccin naar voren te brengen.

    Sleepy Joe Biden is alleen maar in mineur. Dat gaat hem een keer opbreken.
6.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 318 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 882,63 +1,42%
EUR/USD 1,0695 -0,32%
FTSE 100 8.139,83 +0,75%
Germany40^ 18.193,40 +1,54%
Gold spot 2.336,54 +0,19%
NY-Nasdaq Composite 15.611,76 -0,64%

Stijgers

EBUSCO...
+9,33%
NX FIL...
+8,77%
ASMI
+7,26%
Alfen ...
+5,89%
PostNL
+3,82%

Dalers

SIGNIF...
-11,28%
Wereld...
-7,62%
AMG Cr...
-5,77%
IMCD
-4,90%
ABN AM...
-4,19%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links