Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

NIO INC

1.763 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. ramp 2017 4 december 2020 21:14
    quote:

    Vanaf de zijlijn schreef op 4 december 2020 20:27:

    [quote alias=objectief id=12964953 date=202012041125]
    [...]

    Dit kan stukken beter; er zijn wel tientallen analistendoelen onder de beurskoers en om ze te vinden ben je maar enkele minuten kwijt.

    Terug naar NIO; een van de beste Chinese bedrijven in de E.V. sector in een sterk gesubsidieerde markt, die nog wel jaren kan doorlopen.
    Het cruciale punt is de torenhoge beurskoers in relatie tot de huidige productie; de forse koersbewegingen tonen aan dat je op deze koers een zeer hoog risico loopt.
    (weliswaar komen de koersdalingen vnl. door slecht nieuws van andere bedrijven o.a. Nikola, Kandi en Blink etc.)

    Ik zie jou vaak met dergelijke berichten terugkomen. Prima hoor maar die discussie kun je over de gehele aandelenmarkt voeren. Amerikaanse beurzen staan inmiddels op recordhoogte en de AEX op 615 niet ver meer van waarvoor we stonden voor Corona. Inmiddels is de schuldenberg dankzij Corona in de wereld opgelopen tot drie keer zo hoog als dat we op jaar basis in de wereld verdienen. Hoe lang denk je nog dat het vertrouwen blijft in het financiële systeem? Hoeveel bedrijven hebben niet een foute balans maar een torenhoge aandelenkoers vanwege verwachtingen? Apple , Tesla en meer van dit soort bedrijven zijn allemaal zo begonnen. En voor een deel van dat soort bedrijven is het uiteindelijk goed gekomen, te beginnen bij de eerstgenoemde bedrijven.

    On-topic. Er zit een verwachting in de koers. En mag het met een land van 1,3 miljard inwoners en een visie om ook buiten China te gaan ondernemen? Ondertussen de halve wereld (sowieso het noordelijk halfrond) over wil stappen naar schone energie en we aan het begin staan van EV. De koers zal ongetwijfeld met horten en stoten gaan maar ook een beetje vertrouwen in China en al helemaal in Nio op dit moment.
    Vindt het mooi dat je Apple noemt ik maakte , dacht ik in het h2 gerelateerde forum de vergelijking , met begin jaren van ict , waar dat Apple ao is overgebleven , maar zo vele ook geflest zijn , en nu die start upps , werd bijna afgeschoten hoe ik die vergelijking kon maken .... maar met ev zelfde , zal bij elke nieuwe ontwikkeling zijn , en dan is het hopen dat je een overleveraar selecteerd , dus denk dat drie voor vier kleinere deelnames voor lange tijd , de betere keuze is ... heb niet veel te besteedden dus hep paar aandelen nio en kandi gekocht , kandi op de publiciteit toch maar even verkocht , afwachten is gewoon of die die je selecteerd overleefd of niet , nio lijkt zo op eerste gezicht en met gegevens in gedachte gang rond de marketing een goede keuze , maar je weet het pas over een jaar of veel Apple heeft op gegeven moment ook een gigantische duik vlucht gehad , met moeite van overleven , was geloof ik jaren negentig, werkte er toen , was eerst euforie uitbreiding nieuw distributie centrum en alles en vervolgens alle hens aan dek ... en nu weer ok ..
  2. forum rang 9 objectief 5 december 2020 09:15
    quote:

    Kees1 schreef op 4 december 2020 16:36:

    [...]

    Fred, nog veel beter is zelf de jaarstukken lezen en de balans en de winst- en verliesrekening interpreteren en jezelf een mening vormen. Gewoon huiswerk doen.
    Ik hoop dat dit komisch bedoeld is vooral omdat we hier met een Chinees bedrijf te maken hebben zonder verleden van betekenis que omzet etc. en dan is over het management ook nog weinig bekend. Kort: je moet wel een genie zijn als je hieruit iets kun brouwen.
  3. Scoupy- 5 december 2020 11:09
    quote:

    Hibanon schreef op 4 december 2020 23:54:

    Overigens misschien een leuk aandeel om te checken; Star Peak energy, is vanmiddag als een malle gegaan nadat hun nieuwe samenwerking bekend werd. Heb ingekocht voor 16.73 en verwacht dat deze eind dit jaar wel eens rond de 20-25 kan gaan zitten...interessant in ieder geval!
    Zelf nog nooit van gehoord maar gezien de stijging van afgelopen vrijdag kan de koers alleen maar hard naar beneden komen, ik hoop voor je dat je net voor sluiting nog de stukken hebt verkocht.
  4. forum rang 5 Kees1 5 december 2020 11:11
    quote:

    objectief schreef op 5 december 2020 09:15:

    [...]

    Ik hoop dat dit komisch bedoeld is vooral omdat we hier met een Chinees bedrijf te maken hebben zonder verleden van betekenis que omzet etc. en dan is over het management ook nog weinig bekend. Kort: je moet wel een genie zijn als je hieruit iets kun brouwen.
    Ok, dat is dus een rode vlag. Afblijven.
  5. Matsversch 5 december 2020 11:32
    quote:

    Kees1 schreef op 5 december 2020 11:11:

    [...]

    Ok, dat is dus een rode vlag. Afblijven.
    Meer als 1000% gestegen op de beurs desondanks.
    De boot missen is niet leuk natuurlijk. Tesla is 30x overgewaardeerd en word ook volop gesubsidieerd en dat is blijkbaar wel ok.

    Als je nu nog niet hebt gekocht, kan je beter even wachten ja.
    Onder de 40 is kopen wel te doen
  6. Belegger 86 5 december 2020 11:53
    quote:

    Kees1 schreef op 5 december 2020 11:11:

    [...]

    Ok, dat is dus een rode vlag. Afblijven.
    Heb gister nog wat aandelen NIO toegevoegd, mijn inziens gaat/ is NIO de 2e grote ev speler worden achter Tesla.
    De markt voor EV voertuigen wordt gigantisch komende 5-10 jaar en NIO is daarin goed gepositioneerd ook met het Leasen van accu's en met het verwisselen ervan lopen ze goed op de zaken vooruit.

    Verwacht niet echt dat die nog ver onder de 40 gaat komen, weer een goed nieuwsbericht en de weg naar boven ligt weer open.
  7. forum rang 6 'belegger'' 5 december 2020 12:07
    quote:

    Scoupy- schreef op 5 december 2020 11:09:

    [...]

    Zelf nog nooit van gehoord maar gezien de stijging van afgelopen vrijdag kan de koers alleen maar hard naar beneden komen, ik hoop voor je dat je net voor sluiting nog de stukken hebt verkocht.
    www.brodskysmith.com/cases/star-peak-...
  8. forum rang 5 Kees1 5 december 2020 12:13
    quote:

    Belegger 86 schreef op 5 december 2020 11:53:

    [...]

    Heb gister nog wat aandelen NIO toegevoegd, mijn inziens gaat/ is NIO de 2e grote ev speler worden achter Tesla.
    De markt voor EV voertuigen wordt gigantisch komende 5-10 jaar en NIO is daarin goed gepositioneerd ook met het Leasen van accu's en met het verwisselen ervan lopen ze goed op de zaken vooruit.

    Verwacht niet echt dat die nog ver onder de 40 gaat komen, weer een goed nieuwsbericht en de weg naar boven ligt weer open.
    Ik ben met je eens dat de markt voor EV groot is. Punt is dat de concurrentie niet stilzit. Wat betreft personen EV's zie je dat de gevestigde orde grote stappen maakt (ID.3, Zoe, Niro, eCorsa, Audi e-tron etc).Kijk ook naar de verkoopcijfers van personen EV's op Autoweek. Wat betreft personen EV's kun je nmm inmiddels beter inzetten op VAG dan op Tesla.
    Voor vrachtvervoer verwacht ik hetzelfde.
  9. forum rang 5 RW1963 5 december 2020 13:35
    quote:

    Kees1 schreef op 5 december 2020 12:13:

    [...]

    Ik ben met je eens dat de markt voor EV groot is. Punt is dat de concurrentie niet stilzit. Wat betreft personen EV's zie je dat de gevestigde orde grote stappen maakt (ID.3, Zoe, Niro, eCorsa, Audi e-tron etc).Kijk ook naar de verkoopcijfers van personen EV's op Autoweek. Wat betreft personen EV's kun je nmm inmiddels beter inzetten op VAG dan op Tesla.
    Voor vrachtvervoer verwacht ik hetzelfde.

    Waar staat VAG voor?
  10. forum rang 5 RW1963 5 december 2020 13:36
    Van DeGiro site:

    NIO neemt het over
    Terwijl Tesla op onze kaart staat, is het de Chinese concurrent NIO die er met de populariteitsprijs vandoor gaat. Onze klanten kozen namelijk het meest voor de aandelen van deze autoproducent. NIO begon november sterk en rapporteerde een oplevering van 5.000 voertuigen in oktober. Een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dit nieuws werd goed ontvangen door beleggers.

    De producent van elektrische auto’s publiceerde later in de maand ook haar resultaten voor het derde kwartaal. De totale inkomsten overtroffen de voorspellingen van analisten en stegen met 164,40% op jaarbasis en met 21,70% ten opzichte van het voorgaande kwartaal.

    Grootste koersverandering
    NIO was niet alleen het overheersende aandeel op de kaart, de prijsstijging van 65,24% maakte het bedrijf ook nog eens de winnaar van deze maand. NIO heeft dit jaar een sterke run gehad, met prijzen die in de eerste elf maanden van het jaar met 98,16% zijn gestegen.
  11. XTrail 5 december 2020 14:28
    quote:

    RW1963 schreef op 5 december 2020 13:35:

    [...]

    Waar staat VAG voor?
    Volkswagen AG afgekort VAG, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche etc.

    Nio zit in het hoger segment van bv. de Audi e-tron. De basisprijs van een Audi e-tron zal wellicht wel min of meer in de buurt komen van een Nio, maar een Nio zal waarschijnlijk standaard veel luxueuzer uitgevoerd zijn, als men een Audi op hetzelfde niveau afwerking wil, gaat men wellicht veel meer betalen. De kwaliteit dat zal men moeten afwachten, maar het is niet omdat het van China komt, dat het daarom slecht is, Tesla's worden tegenwoordig ook in China gebouwd.

    Het is afwachten wat de Nio sedans gaan geven die worden voorgesteld op 9 januari.

    Nio's worden overigens gebouwd bij JAC, waar Volkswagen een behoorlijk belang in heeft
    autonews.gasgoo.com/china_news/700172...

    Een aantal Duitse bedrijven zijn ook betrokken partij voor wat betreft Nio

    Bosch : Providing electric brakes, sensors, and autonomous driving components to NIO
    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    Continental Development of parts with CHJ Automotive and NIO to optimize the interior vibration and noise levels of EVs
  12. [verwijderd] 6 december 2020 01:41
    quote:

    Hibanon schreef op 4 december 2020 23:54:

    Overigens misschien een leuk aandeel om te checken; Star Peak energy, is vanmiddag als een malle gegaan nadat hun nieuwe samenwerking bekend werd. Heb ingekocht voor 16.73 en verwacht dat deze eind dit jaar wel eens rond de 20-25 kan gaan zitten...interessant in ieder geval!
    www.businesswire.com/news/home/202012...
  13. Hibanon 7 december 2020 10:59
    quote:

    Scoupy- schreef op 5 december 2020 11:09:

    [...]

    Zelf nog nooit van gehoord maar gezien de stijging van afgelopen vrijdag kan de koers alleen maar hard naar beneden komen, ik hoop voor je dat je net voor sluiting nog de stukken hebt verkocht.
    Ben ik het niet mee eens. Als je kijkt naar de trend bij andere vergelijkbare zoals ik ze even noem; groene energie bedrijven, zie je na een paar dagen van harde stijging inderdaad een correctie. Alleen over een langere periode alleen maar stijging. Vind 16 dollar voor dit aandeel nog relatief weinig. Kijk bijvoorbeeld naar switchback energy of HL acquisition corp...die gaan nog steeds rete hard na een vergelijkbare explosie van de koers als hier. Over een paar maanden geloof ik dat ook dit aandeel in de 20 kan zitten.
  14. Djazz 7 december 2020 17:09
    Kandi reageert op Hindenburg (ook goed voor koers NIO)

    Kandi says Hindenburg Research report contains 'misleading accusations' Kandi Technologies Group issued a letter to its shareholders from the Chairman. The letter said, " On November 30, 2020, a firm with an acknowledged short position in Kandi stock issued a "research report" that leveled a series of inaccurate allegations regarding Kandi and its management team. The firm that issued the report is shorting our stock and will profit if the stock price declines. In contrast, the Company's motive is to create value for all shareholders by building a durable and profitable leader in a dynamic growth industry. It is clear from this review that the report contains a variety of misleading accusations that are either thinly veiled assertions of opinion, or based on previously reported historical events. As one example, they question the odds of success of our ride-sharing initiative. Anyone, you included, is free to assess the likelihood of success of our business strategy. Merely asserting an opinion on our strategy proves nothing about our trustworthiness. Assertions like this, we will ignore. While the entire report lacks merit, the Company and its management believe that it would be helpful to our shareholders to address the inaccuracies that have received significant press attention. By mischaracterizing certain documents from 2014, the report insinuates that I participated in a scheme to inflate the price of our stock during the reverse merger process. This is inaccurate because, as the report acknowledges, neither I nor the Company were ever charged with any such violations. This is not new information and was previously disclosed in our regulatory filings. The Company's participation in Chinese government subsidy programs through a joint venture is well documented in public filings. Contrary to the report's allegations, the JV Company properly received subsidy payments for all electric vehicles sold prior to 2016 and the JV Company's dual production licenses were approved in August 2019. According to government policy, any company that improperly participated in the subsidy program would not receive any subsidy payments nor dual production licenses. As with other aspects of the report, the Company's decision to change auditors was previously disclosed and resulted from Kandi's growth rather than any sort of alleged "fraud". For example, in 2019 we changed to an auditor that is subject to inspection by the Public Company Accounting Oversight Board. Our current auditor is a leader in providing accounting services to Chinese companies listed in the United States. The report's assertions of "related party" transactions and "fabricated sales" suffer from a number of defects: Chaoneng's legal representative (Hu Yiheng) is not currently an executive of Kandi as the report contends. In fact, Mr. Hu Yiheng resigned from Kandi in April 2011 to start Chaoneng. The report uses misleading quotes from an October 2010 article as support for its contention that Mr. Hu Yiheng is still with Kandi. When it was first established in 2011, Chaoneng rented office space from Kandi and listed its landlord's phone number for business registration purposes. This is not Chaoneng's current telephone number. Chaoneng is located in the same industrial park complex as Kandi, but not at the same address. Chaoneng is the fourth building on the lot while Zhejiang Kandi Smart Battery Swap Technology Co., is located at the north side of the first factory building. Chaoneng provides maintenance services to vehicles manufactured by Kandi at that location. The reference to "Kandi" in the signage refers to their services for Kandi vehicles, not Kandi as a company. Kandi and Chaoneng are not related parties. The report mistakenly contends that Massimo Motor Sports and its owner David Shan are undisclosed related parties of Kandi. Mr. Shan left SC Autosports when Kandi acquired it in 2018 and no longer has any affiliation with Kandi. Kuke was a subsidiary of Kandi until January 2008. In February 2008, Kuke was spun-off from Kandi and has been an independent entity since that time. While Kuke has been the exclusive agent of Kandi's products in the United States since August 2015, Kandi plans to end this exclusivity in 2021 based on the expected growth in the United States of Kandi's subsidiary SC Autosports. The report mistakenly contends that KANDI USA and JASS MOTORSPORTS have the same address. KANDI USA closed in November 2015. There is no affiliation between Kandi USA and JASS MOTORSPORTS. Finally, Kandi's financial reports are audited, and care is taken to properly record sales. Accordingly, and contrary to the report's allegations, we are enthusiastic about the progress we made in 2020. Our ATV sales achieved substantial growth, while unit sales of the Scrou-produced balancing scooters should exceed 500,000 in 2020 and we expect sales to exceed 3 million units in 2021. Prospects for EV parts sales are strong. Our K23 and K27 EV models received the required clearance from the United States Environmental Protection Agency via Certificates of Conformity. Our K27 model recently met the safety regulations of the U.S. Department of Transportation FMVSS 500 and is scheduled to be launched on the market soon. Safety certification for the K23 is being finalized and we anticipate customer deliveries in the first quarter of 2021. The "300,000 government-accredited pure EV within 5 years rideshare" program has officially started in the city of Shaoxing in Zhejiang province, and in the city of Haikou in Hainan province. We strongly believe that the program will drive sales growth of our EV and battery swap equipment in 2021. In addition, our new 1 million plus square feet facility will be completed in January 2021 and is expected to start production in the first quarter of 2021. To conclude, we strongly believe that this report is laced with innuendo and supposition, which are countered by our proven prospects for future growth. Rest assured that we will continue to operate with the highest standards in order to maximize shareholder value."

1.763 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 887,44 +0,99%
EUR/USD 1,0762 +0,34%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.017,10 +0,09%
Gold spot 2.301,75 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.156,33 +1,99%

Stijgers

VIVORY...
+7,18%
Flow T...
+4,87%
BESI
+4,11%
Brunel
+3,91%
UMG
+3,62%

Dalers

HEIJMA...
-5,17%
Aperam
-4,56%
AMG Cr...
-3,16%
Kendrion
-2,75%
CM.COM
-2,24%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links