Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,215   +0,006   (+0,50%) Dagrange 1,206 - 1,216 258.059   Gem. (3M) 1,5M

Postnl- december 2020

4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 247 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 december 2020 08:25
    DHL gaf een bezorgtermijn van 2 dagen aan en was vervolgens 1 dag te laat bij mij gisteren. Ze zitten allemaal vol. Webshops moeten dus voor die hele goedkope pakketjes (tot 50 euro) echt bezorgkosten van 4-5 euro te betalen door de consumenten invoeren. Dan heb je snel weer capaciteit voor de handel waar de webshop wel aan verdiend.

    Voorbeeldje ik heb dus een saturatiemeter van 12,50 zonder bezorgkosten laten bezorgen via bol.com. Kwam via DHL. Ben toch echt benieuwd wat de ratio achter dit business model is? En wat vangt DHL dan? Kan niet veel zijn.
  2. forum rang 5 Jestbread 3 december 2020 08:27
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 3 december 2020 08:15:

    [...]

    Bpost zette de trend als eerste dat ze het niet aankonden.

    Wel benieuwd naar impact op marktaandelen uiteindelijk. Kan niet anders dan dat dpd , gls, en DHL op een makkelijke manier nu nog meer klanten van Postnl overnemen.

    Want? Zij kunnen het wel aan?
  3. forum rang 4 Tartessos 3 december 2020 08:32
    “ .....:.naar impact op marktaandelen uiteindelijk. Kan niet anders dan dat dpd , gls, en DHL op een makkelijke manier nu nog meer klanten van Postnl overnemen.”.

    Denk je niet dat de concurrenten van PostNL met dezelfde problemen zitten en tegen hun max capaciteit aanlopen?
    Ik denk van wel .... het is een universeel probleem.
  4. Toekomstbeeld 3 december 2020 08:44
    quote:

    Tartessos schreef op 3 december 2020 08:32:

    “ .....:.naar impact op marktaandelen uiteindelijk. Kan niet anders dan dat dpd , gls, en DHL op een makkelijke manier nu nog meer klanten van Postnl overnemen.”.

    Denk je niet dat de concurrenten van PostNL met dezelfde problemen zitten en tegen hun max capaciteit aanlopen?
    Ik denk van wel .... het is een universeel probleem.
    Wie wel en wie niet nu issues hebben is al uitgebreid op dit forum langsgekomen.

    Mensen denken in het nu......klanten/ondernemers denken na over de periode volgend..... denk na over 6 tot 12 maanden.

    Postnl verliest overigens al duidelijk marktaandeel, is ook geen nieuws. Zien het sinds 1 januari. Is hun eigen en ook enige juiste keuze geweest. En ik ben daar ook blij mee, vroeg er 4 jaar lang om. Winst moet omhoog, balans moet sterker.

    Maar nu is de fase 2 vd battle om marktaandeel opgestart. En daarvan zien we pas volgend jaar de gevolgen.

    Vergeet ook de kleinere opsnoepers niet.

  5. JMeister 3 december 2020 08:51
    quote:

    Tartessos schreef op 3 december 2020 08:32:

    “ .....:.naar impact op marktaandelen uiteindelijk. Kan niet anders dan dat dpd , gls, en DHL op een makkelijke manier nu nog meer klanten van Postnl overnemen.”.

    Denk je niet dat de concurrenten van PostNL met dezelfde problemen zitten en tegen hun max capaciteit aanlopen?
    Ik denk van wel .... het is een universeel probleem.
    Ik denk het niet, ik weet het zeker. Nauw contact met enekele vervoerders, sommige hebben zoals elders ook te lezen gewoon een klanten stop! Nieuwe klanten gaan ook tegen "nieuwe tarieven", dus ze nemen alleen nog de krenten in de pap erbij tegen hele gunstige marges geldt voor alle partijen. Voorlopig zal er komende tijd sowieso bij een ieder capaciteits tekort blijven.
  6. Buitengewoonluc 3 december 2020 08:54
    quote:

    R0ME0 schreef op 3 december 2020 08:15:

    [...]

    :)

    Ja het is verschrikkelijk mensen, het pakketje niet meer vandaag maar morgen tussen 2 en 6 :)

    =====

    Ondertussen te lezen dat DHL ook vol zit ondanks flink opschalen en het heil nog gezocht wordt bij nog andere vervoerders en nog andere oplossingen.

    Geeft wel aan hoeveel potentie er is voor een nieuwe normale pakketten dag in 2021 en dat de pieken dan maar wat lager zijn want dit is inderdaad code zwart :)

    ============

    Ow ja, en omdat het dus zo verschrikkelijk druk is bij PostNL gaat de koers dus omlaag......, ja logisch als je geen lucht fonds bent wat op elke scheet (dat is ook warme lucht dus eigenlijk best logisch) omhoog gaat.

    ======

    ondertussen bij Adyen, want die gaan heel hard want het aantal online transacties is flink gestegen... wat echt waar???, wordt weer flink gecashed door de toppertjes.
    Dat de in de winkel betalingen flink lager zijn maakt dan bij zo een tech aandeel allemaal niet uit.

    Hoe krom alles kan zijn op de beurs voor langere tijd dan menig belegger vol kan houden.

    Laat je niet gek maken.
    haha top!
  7. mr.Franz 3 december 2020 09:10
    Op naar een record omzet, 1 miljard in dit kwartaal komt in het vizier. Pakketten lopen op maximale capaciteit, een toename van kerstkaarten t.o.v. andere jaren, synergievoordelen overname sandd beginnen zich terug te betalen, opslag van 0,25 euro per pakket, een nieuwe cao, de langdurige impact van corona ook komend jaar, de sale en lease back deal, het verkopen van bedrijfspanden. wat moet er nog meer gebeuren om dit aandeel omhoog te krijgen.
  8. [verwijderd] 3 december 2020 09:12
    Je zou normaal toch denken dat op een bericht dat een bedrijf op volledige capaciteits benutting zit en de prijs zelfs tijdelijk wat verhoogd dat beleggers dat best interessant zouden vinden, met gevoel voor understatement.

    Maar niks is minder waar als je in de pakket bezorging zit.
  9. forum rang 4 Cerburus 3 december 2020 09:14
    yep en vorig jaar dit DHL 800k, per dag.. hoezo ze groeien een beetje NL. Jammer dat ik van DHL de marges in NL niet uit de cijfers kan destilleren. Mijn gevoel is met een beperkt aantal mega centra dat ze ver onder de kostprijs van een PostNL kunnen draaien. Helaas tja strategie en keuzes niet ons MT beste kant. .. misschien heeft Yteke toch een beetje gelijk :P
  10. forum rang 6 prinszicht 3 december 2020 09:17
    quote:

    Schipper schreef op 3 december 2020 07:51:

    [...]

    kan best, als PostNL met tussentijdse update komt. Al is het logisch dat PostNL daar nog 1-2 weken mee wacht ivm afsluiten CAO en (nog) meer zekerheid over volumes december.
    Ik denk na het weekend. Dat is traditie. Geloof ik. 7 december en dan heb je ook iets van relatieve rust. Al kun je aannemen dat de consument eerder gaat online shoppen voor de kerst en oud& nieuw.

    Max capaciteit is dus 1,4 miljoen en een beetje. Herverdeling marktaandeel is goed. Hebben we ook geen toezicht nodig. De markt functioneert.

    De grap is dat we het hier hebben over spelers als DPD, GLS en dhl. Voor de btoc markt. Ik lees niets over Ups. Als marktaandeel zakt naar 50 procent of lager, dan valt machtspositie van de combinatie met Postnl wel mee. Nog een argument.
  11. forum rang 6 mercurius-adept 3 december 2020 09:20
    quote:

    IEX watcher schreef op 3 december 2020 01:26:

    En nog meer goed nieuws. Die grote put positie van 2 euro die afliep op 18 december is verdwenen. Waarschijnlijk 1 jaar doorgerold naar 17 december 2021.

    beurs.fd.nl/derivaten/opties/?put=AEX...

    goed gespot!

    Maarreh: die positie is toch eigenlijk helemaal niet groot als je ziet hoeveel aandelen PostNL totaal heeft uitstaan in de markt??
  12. forum rang 6 mercurius-adept 3 december 2020 09:22


    Deutsche Post buoyed by '3 years ecommerce growth in 3 months'

    “We will have an exhausting time until December 23.”
    ...
    Pearson said his Express business, which offers a door-to-door service for urgent documents and goods, will likely maintain the 16% volume growth it saw in the third quarter in the fourth.

    “It is quite possible that we will reach a similar level in the fourth quarter during the peak season,” he said.
    ....
    The company is upbeat for 2021, as ecommerce is set to keep booming: “I take a positive view of the business environment for the coming year,” Pearson said, adding he expects the company to improve its margin and operating profit.

    www.reuters.com/article/uk-deutsche-p...
  13. forum rang 4 Cerburus 3 december 2020 09:22
    in de ACM markt monitor staat alle % Prinszicht (wel pre corona).volgend jaar zul je zien dat de grootste winnaar van dit jaar DHL is geweest. Die hebben fors marktaandeel gewonnen. Ach eigenlijk zijn alle last mile dienstverlener dit jaar een 'winnaar'. maar als post corona de volumes weer wat lager liggen t.o.v nu, gaat PostNl dat marktaandeel zeker niet even terugpakken. Nee.. De e commerce dienstverlener van de Benelux? dat is toch ons doel? Ik voorspel je we zijn het nu en wellicht ook nog volgend jaar maar over 3 jaar.. staan de Duitsers gewoon op nr 1 in de Benelux.
  14. [verwijderd] 3 december 2020 09:23
    quote:

    Jestbread schreef op 3 december 2020 09:18:

    Ik denk dat er de komende weken nog wel een echte release van de koers, van zowel Bpost als PostNL gaat komen. Opeens zullen de procenten je om de oren vliegen.
    Misschien dat de update van 8 december van Bpost een trigger kan zijn.
    Misschien dat zei nog iets extra's zeggen over Q4, maar wat kunnen ze eigenlijk zeggen wat ze nog niet gezegd hebben want dat de hoeveelheid boven alle verwachtingen is heeft de CEO al gezegd en dat ze vol zitten en het niet aan kunnen zoveel ook dus.....

    Ze kunnen alleen evt nog een keer de EBIT verwachting nog wat verhogen want die was wel heel conservatief na de Q3 cijfers voor Q4 maar dat is het dan ook.

    Maar wie geeft tegenwoordig nog om earnings, dat is alleen maar lastig.
4.922 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 247 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.