Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,778   -0,082   (-2,12%) Dagrange 3,726 - 3,856 937.613   Gem. (3M) 854K

BAM januari 2020

1.941 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 98 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boldie 17 januari 2020 14:57
    quote:

    HenkdeV schreef op 17 januari 2020 14:55:

    [...]

    Volgens mij waren de vooruitzichten begin vorig jaar ook goed, daar is later enigszins de klad ingekomen.

    Ook dit jaar beginnen we weer vol goede moed en wie weet wordt het deze keer wel wat. BAM zal toch ook van zijn fouten leren.
    tja na jaren zou toch keer zeggen dat ze wat leren:)
  2. forum rang 4 New dawn 17 januari 2020 14:58
    quote:

    Plein777 schreef op 17 januari 2020 14:31:

    [...]

    Een brug bouwen voor € 18,5 miljoen dat kan toch bijna niet, ik zou voor zelfde brug € 48 miljoen vragen in het belang van de aandeelhouders :-)
    Ik verwacht dat het met een offerte gaat en inschrijving van de aannemers. Verder alles geapecificeerd wat betreft
    materiaalkeuze etc. Dan moet je gedwongen een lage prijs aanbieden.
  3. forum rang 6 OnoMatopee 17 januari 2020 15:43
    New Ross bypass in Co Wexford will be officially opened by Taoiseach Leo Varadkar on January 29th – one day ahead of the route opening to public traffic.

    The unusual timing of the official opening – most take place on the same day that the public are given access to the route – is the latest twist in the development of the bypass which incorporates Ireland’s longest bridge.

    The road incorporates the Rose Fitzgerald Kennedy Bridge. At 887m long it is Ireland’s longest bridge and also the world’s longest “extrados” bridge – a combination of cable stay and pier support, according to builders Bam Ireland and Spanish firm Dragados.

    Development of the €230 million bridge and bypass was beset by controversy, since it emerged that concrete used in a section of the span had crumbled and had to be replaced.

    Co Wexford: chocolate-box pretty with great access to Dublin
    Work on State’s longest bridge delays New Ross bypass opening
    Crumbling concrete delays finish of Ireland’s longest bridge

    Cost of remedial work

    A statement by project “stakeholders” acknowledged “localised concrete non-conformance”on a section where the bridge meets one of the supports. The problem was discovered last summer by engineers monitoring the construction and widely reported in social and mainstream media.

    Wexford County Council said the problem had led to a delay of “weeks, not months”.

    This week the cost of the remedial work was put at “millions but not tens of millions of euro” by a source close to the project.

    Builders Bam did not respond to requests for a comment on the cost.

    Transport Infrastructure Ireland said the project was a public private-partnership and as such the risk of such costs had been transferred to the contractor. “The contractor has total liability and responsibility for cost,” said the spokesman.
  4. forum rang 6 OnoMatopee 17 januari 2020 15:46
    Woondiensten Aarwoude start met verduurzamingsprogramma

    Door Alles in Kaag en Braassem • Alles in Kaag en Braassem • vrijdag 17 januari 2020 om 15:10

    Woondiensten Aarwoude heeft op vrijdag 17 januari bekendgemaakt dat er een contract is gesloten met bouwbedrijf BAM Wonen voor de uitvoering van een verduurzamingsprogramma. Er zullen maar liefst 104 jaren ’60-woningen volledig energieneutraal worden gemaakt, waarvan 51 woningen in Leimuiden.

    Nul-op-de-meter woningen
    De woningen zullen zogeheten nul-op-de-meter woningen worden, wat inhoudt dat de kruipruimte wordt geïsoleerd en er nieuwe geïsoleerde daken en gevels worden geplaatst. Ook worden de gevels voorzien van nieuwe kunststof kozijnen met triple glas, worden de woningen volledig all-electric door het plaatsen van zonnepanelen, een warmtepomp en een warmte-terugwin-installatie. Hiermee kunnen gelijkblijvende woonlasten worden gegarandeerd aan de bewoners, omdat deze installaties ervoor zorgen dat de woning over een heel jaar net zoveel energie opwekt als dat een huishouden gemiddeld verbruikt.

    Woondiensten Aarwoude: een ‘groene corporatie’
    Het verduurzamingsproject wordt in 2020 uitgevoerd en is de grootste investering die Woondiensten Aarwoude tot nu toe heeft gedaan. Naar eigen zeggen profileert Woondiensten Aarwoude zich hiermee als ‘groene corporatie’.

    “Onlangs presenteerden wij ons nieuwe ondernemingsplan. Daarin is verduurzaming een speerpunt. Wij zijn bereid om veel te investeren in het verduurzamen omdat die investering ook heel veel oplevert. Ten eerste krijgen bewoners een veel comfortabelere woning, zonder huurverhoging en er wordt een zo’n laag mogelijke EPV vergoeding gevraagd. Ten tweede gaan de woonlasten van bijna alle bewoners omlaag. Ten derde draagt Woondiensten Aarwoude zo bij aan een beter milieu voor toekomstige generaties. Ik zie dit als onderdeel van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid”, vertelt Danny Visser, bestuurder van Woondiensten Aarwoude.

    De ervaring van BAM Wonen
    In de afgelopen jaren heeft BAM Wonen veel vergelijkbare verduurzamingsprojecten uitgevoerd. Daarmee is de bouwonderneming een voorloper op het gebied van verduurzaming. Visser vertelt: “De kennis en ervaring van BAM Wonen geeft ons veel comfort. Het is voor een relatief kleine corporatie prettig om te kunnen vertrouwen op alle ervaringen die BAM Wonen in de afgelopen jaren met dit soort projecten heeft opgedaan.”

    Afstemming en communicatie met bewoners
    Het is de bedoeling dat bewoners zoveel mogelijk worden ontzien tijdens het verduurzamen van de woningen. BAM Wonen heeft ook op dat terrein veel ervaring. Zij hebben specialisten in dienst die alles afstemmen en communiceren met de bewoners. “BAM Wonen voert de verduurzaming uit in bewoonde staat. Om bewoners zo veel mogelijk te ontzien worden werkzaamheden zo gepland dat ze het minste overlast veroorzaken. Door het gekozen concept worden de gevels, daken en de energiemodule geproduceerd in de fabriek en prefab aangeleverd op de bouwplaats. Wat overblijft is aftimmering en installatiewerk. Hierdoor wordt de overlast voor de bewoners zoveel mogelijk beperkt. Als het toch even te hectisch is, kunnen onze huurders terecht in een zogeheten ‘rustwoning’.”

    Naar verwachting start de verduurzaming in Leimuiden in het voorjaar van 2020.
  5. Kbg 17 januari 2020 15:48
    quote:

    HenkdeV schreef op 17 januari 2020 14:55:

    [...]

    Volgens mij waren de vooruitzichten begin vorig jaar ook goed, daar is later enigszins de klad ingekomen.

    Ook dit jaar beginnen we weer vol goede moed en wie weet wordt het deze keer wel wat. BAM zal toch ook van zijn fouten leren.
    Laten we het hopen...
  6. herve1 17 januari 2020 15:51

    This week the cost of the remedial work was put at “millions but not tens of millions of euro” by a source close to the project.

    Builders Bam did not respond to requests for a comment on the cost.

    Transport Infrastructure Ireland said the project was a public private-partnership and as such the risk of such costs had been transferred to the contractor. “The contractor has total liability and responsibility for cost,” said the spokesman.
    [/quote]

    ....daar gaat de marge.
1.941 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 98 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.