Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klimaatdiscussie: opwarming aarde door mens of natuur

38.994 Posts
Pagina: «« 1 ... 558 559 560 561 562 ... 1950 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 rationeel 29 november 2019 18:37
    Diversocraten bestrijden andersdenkenden door ze te demoniseren

    De diversocratie draait om... afkomst ...en... uiterlijke kenmerken.... De... democratie ...draait om de ...gemeenschappelijke toekomst...

    De... diversocraten... bestrijden... andersdenkenden door ze te... demoniseren...: de... tegenstanders van diversocratie... zijn... nazi’s!... Het... propagandawerkstukje ...van omroep... Human, Medialogica,... is een ...schoolvoorbeeld... van... mediamanipulatie,... propaganda... en... demonisering ...van... andersdenkenden.... Zondag... 24... november was de uitzending... ‘Handboek voor haatzaaiers’... te zien, waaruit zou moeten blijken hoe... alt-right... door... online haat te zaaien... de... media... en... politici manipuleert... Volgens de ...‘experts’ ...die in het programma aan het woord komen, worden zo... complottheorieën over immigratie... tot gemeengoed... gemaakt.
  2. forum rang 10 rationeel 29 november 2019 18:42
    Medialogica gebruikt glijdende schaal voor nazificatie tegenstanders

    Daarvoor gebruiken ze de glijdende schaal om hun... tegenstanders... te...nazificeren:... van ...neonazi-extreem-rechts... naar ...alt-right,... en van... alt-right naar radicaal rechts..., en van ...radicaal rechts... naar rechts.... Uiteindelijk is het de bedoeling dat u volgens de... logica van Human... bij Thierry Baudet,... Frits Bolkestein... en... ondergetekende aankomt...

    We leven in een bijzonder land waarin wij... meebetalen ...(via subsidie voor de NPO en dus Human) om te worden gedemoniseerd...

    De diversocratie is een antidemocratische beweging die de taal en cultuur barbariseert.

    Afshin Ellian
  3. forum rang 6 Chiddix 29 november 2019 19:03
    quote:

    rationeel schreef op 29 november 2019 13:22:

    [...]

    Vreemd idee van de DEMOCTATIE is dat.

    Er is de burgers helemaal niets gevraagd. Geen van de partijen heeft de kiezer klimaatplannen voorgelegd. De kiezer heeft er helemaal niet voor gekozen. Hij wist van NIETS.

    We worden op een dictatotiale wijze uitgeleverd aan een volgende dictatuur de EU.

    Politieke partijen in een democratie worden gekozen door de BURGERS. Zij zijn de dienaren van de burgers, die geven ze mandaat.

    Van onze democratie is niets meer over.

    Dit jaar werd veel duidelijk over de klimaatplannen en er is een klimaatwet aangenomen. Bij de Provinciale Verkiezingen kwam er een proteststem en ging men FVD stemmen. Het FVD kreeg geen voet aan de grond in de provincie(coalities). Dat was te verwachten gezien hun klimaatstandpunt.
    Maar inderdaad was in 2017 het klimaat geen item en kwamen de plannen later. In 2021 kan het volk zich pas uitspreken over de klimaatgekte van het kabinet.
    Verwacht niet , dat het op de helling gaat in 2021(klimaatwet). Stel, dat FVD en PVV totaal 30 zetels halen, verandert er niets. Ook niet bij 40 zetels, denk ik. Bij de volgende verkiezingen zit de PvdA weer in de regering. Rutte vindt het prima. Als hij zijn doelen maar haalt. Desnoods met GroenLinks erbij.
  4. forum rang 10 voda 29 november 2019 19:27
    Nissan Leads Calls for Battery Technology Roll Out to Achieve European Climate Change Targets

    An action plan to unlock the potential of electric vehicles and battery technology and enable Europe to meet its goal of becoming carbon neutral by 2050 has been unveiled. The proposals are designed to increase renewable energy generation, electric vehicle ownership and the integration of vehicles with power grids across European countries. The project has been detailed in a new White Paper, led by Nissan, as part of the European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities, a program supported by the European Commission bringing together industry, cities and researchers. The White Paper covers the pivotal role battery technology will play the need to ensure batteries have a full second life as mobile or static storage units, and the ways to tackle the current blockers to delivering energy systems such as vehicle-to-grid.

    The practical recommendations for authorities to rethink how mobility and energy policies are designed and implemented include
    Introducing vehicle incentives which target mid-range EV models to drive uptake in mass-market segments
    Using low-emissions zones within urban areas to drive behavioural change
    Public authorities leading by example by increasing the amount of electrified vehicles in public fleets, including buses and taxis
    Simplifying procedures for smart charging installation
    Introducing tax incentives based on environmental impact and the amount of energy sent back to the grid from EVs.
    Having mandatory or incentivised installation of renewable and energy efficiency technologies, as well as smart charging points, in new commercial buildings
    Promoting the financial benefits available through integrating electric vehicle ownership with solar panels and energy storage in the home
    Integrating policy making between mobility and energy, rather than dealing with both in isolation.

    Source : Strategic Research Institute
  5. forum rang 10 rationeel 29 november 2019 19:32
    quote:

    Chiddix schreef op 29 november 2019 19:03:

    [...]

    Dit jaar werd veel duidelijk over de klimaatplannen en er is een klimaatwet aangenomen. Bij de Provinciale Verkiezingen kwam er een proteststem en ging men FVD stemmen. Het FVD kreeg geen voet aan de grond in de provincie(coalities). Dat was te verwachten gezien hun klimaatstandpunt.
    Maar inderdaad was in 2017 het klimaat geen item en kwamen de plannen later. In 2021 kan het volk zich pas uitspreken over de klimaatgekte van het kabinet.
    Verwacht niet , dat het op de helling gaat in 2021(klimaatwet). Stel, dat FVD en PVV totaal 30 zetels halen, verandert er niets. Ook niet bij 40 zetels, denk ik. Bij de volgende verkiezingen zit de PvdA weer in de regering. Rutte vindt het prima. Als hij zijn doelen maar haalt. Desnoods met GroenLinks erbij.
    Dat komt niet omdat men het in de provincie NIET eens is met FVD:),wat betreft de klimaatgekte, maar door het vigerende partijkartel, dat niet wil dat FVD:) de macht over neemt.

    Men beslist het niet zelf. De landelijke partijen beslissen.

    De bevolking was toen trouwens nog niet zo wakker als nu. Nu gaan de burgers zich actief bemoeien met de uitvoering van maatregelen die zij volstrekt onaanvaardbaar vinden.

    Het is maar de vraag of een aantal partijen voor de volgende verkiezingen geen eieren voor zijn geld gaat kiezen.

    Veel zal ook afhangen van de Brexit. En wat de politiek nu doet met de onlust.

    De maatregel waar Rutte nu voor heeft gekozen, is natuurlijk belachelijk. Dat ziet de bevolking ook wel. Tevens is het de soort maatregel die in zekere zin nog erger is dan de kwaal, want veel mensen hechten blijkbaar heel erg aan die 130 km. Dus hij treft veel mensen, politiek gezien ook geen erg slimme maatregel.

    Het spel is nog lang niet gespeeld, maar als het zo doorgaat dan haalt deze groep de volgende verkiezingen niet. En valt het op een voor FVD:) stemmen opleverend item.

    Volgens de HOND:) en hij niet alleen, is de VVD kwa kiezers aantal in de problemen.

    Immigratie plus klimaatgekte samen zijn te veel voor de meerderheid der Nedelanders, houd het daar maar op.

  6. forum rang 10 voda 29 november 2019 20:36
    Til duurzaamheidsrapportages naar het niveau van financiële rapportage

    Opinie | Marcus Looijenga, duurzaamheidsaccountant bij PwC Nederland, en Jan-Willem Scheijgrond, ceo van UN Global Compact Nederland

    De afgelopen maanden hebben we gezien dat het debat over duurzaamheid in toenemende mate wordt beïnvloed door twijfelzaaierij over de betrouwbaarheid van informatie, ook als deze van gerenommeerde instituten als het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) afkomstig is. Terwijl het maatschappelijk belang van betrouwbare informatie groter is dan ooit.

    Om de internationale sociale en duurzame ontwikkeldoelstellingen (sustainable development goals, SDG’s) van de Verenigde Naties te behalen, is relevante, betrouwbare en te verifiëren informatie over de effectiviteit van alle inspanningen daartoe essentieel. Ondanks de grote belangen zien we in de dagelijkse praktijk dat het hier bij bedrijven aan schort.

    ‘Wat bedrijven tegenwerkt is in de eerste plaats de wildgroei aan rapportagestandaarden voor duurzaamheid’
    Het Centraal Bureau voor de Statistiek stelt in de ‘Monitor Brede Welvaart & SDG’s 2019’ dat bijvoorbeeld voor voedselverspilling en het gebruik van elektrische personenauto’s geen internationaal vergelijkbare data voorhanden is. Dit moet veranderen.
    Steeds meer bedrijven zien gelukkig in dat ze een rol hebben te spelen bij het behalen van de SDG’s. Veel ondernemingen hebben daarom een aantal van deze doelstellingen tot prioriteit gemaakt. Zo leert onderzoek van UN Global Compact dat 80% van haar ruim tienduizend leden, waaronder Akzo Nobel, KPN, ING en AholdDelhaize, wereldwijd bijdraagt aan de sociale SDG’s, vooral aan waardig werk en economische groei.

    Te veel ranglijsten
    Om de sociale en duurzame ontwikkeldoelstellingen van de VN te behalen, moet duurzaamheidsrapportage net zo betrouwbaar en relevant worden als financiële rapportage. Hoe betrouwbaarder de informatie is, hoe beter de besluitvorming en hoe sneller er actie volgt.

    Maar veel bedrijven hebben moeite met het monitoren van voortgang of beperken zich tot het vastleggen van de negatieve impact zoals CO2-uitstoot, of de resultaten van liefdadigheidswerk. Zo krijgen we een onvolledig of onbegrijpelijk beeld van het geheel van prestaties op het vlak van duurzaamheid en blijft de mogelijk positieve bijdrage van een onderneming aan de SDG’s onderbelicht, bevestigt ook onderzoek van adviesbedrijf PwC.

    Wat bedrijven tegenwerkt is in de eerste plaats de wildgroei aan rapportagestandaarden voor duurzaamheid met multi-interpretabele indicatoren. Ook voor onduidelijkheid zorgt de groei van het aantal duurzaamheidsranglijsten zoals de Dow Jones Sustainability Index, het Britse Carbon Disclosure Project, de Ethibel Sustainability Index en de Transparantiebenchmark van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

    Daarnaast merken we in de praktijk dat bedrijven soms organisatieonderdelen niet meenemen in hun CO2-berekening, omdat bijvoorbeeld informatie nog niet betrouwbaar genoeg is. Soms worden definities voor het meten van veiligheid aangepast aan de context van de organisatie. Dit levert echter een ‘lightversie’ van de accountantscontrole op. Informatie is vaak wel juist, maar vertelt het niet het hele verhaal. Denk aan de vraag: hoe goed doe je het als bedrijf als je zonnepanelen op je fabrieken zet, zonder te rapporteren wat je CO2-uitstoot in de gehele waardeketen is?
    Generatiewissel
    Relevante, betrouwbare en te verifiëren informatie is noodzakelijk voor het grotere plaatje: het behalen van internationale sociale en duurzame doelen. Verbetering begint bij de onderneming zelf. Bedrijven kunnen zelf meer aandacht hebben voor hun processen, controle en monitoring van activiteiten.
    Er is meer gezamenlijke inspanning nodig van duurzaamheidsexperts, controllers en de interne accountantsafdelingen van ondernemingen. Ook vraagt het voldoende kennis bij managers, bestuurders en commissarissen. Bij de huidige generatie zien we vaak dat ze zelf niet zijn ‘opgegroeid’ met het belang van duurzaamheid. Terwijl we niet de tijd hebben om simpelweg te wachten op een generatiewissel in besturen.
    Ook investeerders en beleggers hebben hun rol te spelen in verbetering. Sommigen zijn nog te veel gericht op enkel het behalen van financieel rendement op de korte termijn. Anderen lopen tegen het feit aan dat eenduidige rapportagestandaarden ontbreken of dat de controle op duurzaamheidsprestaties simpelweg niet wordt vereist. Hierdoor ontbreekt het vertrouwen om meer duurzame investeringen te doen.

    Voetafdruk
    Druk van beleggers op ondernemingen om met gecontroleerde, vergelijkbare informatie te komen, is een eerste stap in de goede richting. Investeringskeuzes als consequentie voor achterlopers, zoals het verkopen van aandelen, brengt vervolgens echte verandering.

    De externe accountant moet het voortouw nemen bij de ontwikkeling van eenduidige controlestandaarden. Ook moet de externe accountant binnen de onderneming kritisch zijn op bedrijfsprocessen en verbeterpunten benoemen. De rapportage moet eerlijk en naar waarheid zijn zodat belanghebbenden de informatie juist kunnen interpreteren. Denk aan PostNL, waar de externe accountant een redelijke mate van zekerheid kan geven over onder andere de CO2-voetafdruk van het bedrijf.
    Het behalen van internationale duurzaamheidsdoelen is een van de grootste opdrachten van onze tijd. Bedrijven moeten zorgen dat de informatie over hun inspanningen voor duurzaamheid net zo eenduidig worden als financiële informatie. Daartoe moeten we niet afwachten tot de overheid nieuwe regels stelt, maar de daad bij het woord voegen en de bereidheid tonen om moeilijke keuzes te maken. Aan de slag.

    Marcus Looijenga is duurzaamheidsaccountant bij PwC Nederland en Jan-Willem Scheijgrond is ceo van UN Global Compact Nederland.

    fd.nl/opinie/1326126/til-duurzaamheid...
  7. forum rang 6 Chiddix 30 november 2019 06:48
    quote:

    rationeel schreef op 29 november 2019 19:32:

    [...]

    Dat komt niet omdat men het in de provincie NIET eens is met FVD:),wat betreft de klimaatgekte, maar door het vigerende partijkartel, dat niet wil dat FVD:) de macht over neemt.

    Men beslist het niet zelf. De landelijke partijen beslissen.

    De bevolking was toen trouwens nog niet zo wakker als nu. Nu gaan de burgers zich actief bemoeien met de uitvoering van maatregelen die zij volstrekt onaanvaardbaar vinden.

    Het is maar de vraag of een aantal partijen voor de volgende verkiezingen geen eieren voor zijn geld gaat kiezen.

    Veel zal ook afhangen van de Brexit. En wat de politiek nu doet met de onlust.

    De maatregel waar Rutte nu voor heeft gekozen, is natuurlijk belachelijk. Dat ziet de bevolking ook wel. Tevens is het de soort maatregel die in zekere zin nog erger is dan de kwaal, want veel mensen hechten blijkbaar heel erg aan die 130 km. Dus hij treft veel mensen, politiek gezien ook geen erg slimme maatregel.

    Het spel is nog lang niet gespeeld, maar als het zo doorgaat dan haalt deze groep de volgende verkiezingen niet. En valt het op een voor FVD:) stemmen opleverend item.

    Volgens de HOND:) en hij niet alleen, is de VVD kwa kiezers aantal in de problemen.

    Immigratie plus klimaatgekte samen zijn te veel voor de meerderheid der Nedelanders, houd het daar maar op.

    Kijk regelmatig naar RTL7, stop politie of blik op de weg. Komisch programma als men een automobilist achterna zit die bv 170 km rijdt waar 100 km is toegestaan. Of binnenwegen(80 km) waar iemand 120 km p/a rijdt.
    Rutte heeft besloten, dat we 100 km p/u moeten gaan rijden. Dat wordt een groot probleem voor veel autorijders die ergens op tijd moeten zijn.
    Voor de politie wordt het prijsschieten. Mensen en handen tekort om iedereen in de kraag te pakken want velen hebben haast. Dit gaat FVD stemmen opleveren als er maar genoeg boetes worden uitgedeeld. En daar gaat de schoen wringen bij de VVD. Men wil geen extra controles wanneer het is ingevoerd. Dat is hypocriet.
    Maar men heeft goed in de gaten, dat extra controles zetels gaat kosten. Het zijn slimme ratten bij de VVD.
  8. whammy 30 november 2019 09:26
    quote:

    Chiddix schreef op 29 november 2019 19:03:

    [...]

    Dit jaar werd veel duidelijk over de klimaatplannen en er is een klimaatwet aangenomen. Bij de Provinciale Verkiezingen kwam er een proteststem en ging men FVD stemmen. Het FVD kreeg geen voet aan de grond in de provincie(coalities). Dat was te verwachten gezien hun klimaatstandpunt.
    Maar inderdaad was in 2017 het klimaat geen item en kwamen de plannen later. In 2021 kan het volk zich pas uitspreken over de klimaatgekte van het kabinet.
    Verwacht niet , dat het op de helling gaat in 2021(klimaatwet). Stel, dat FVD en PVV totaal 30 zetels halen, verandert er niets. Ook niet bij 40 zetels, denk ik.
    Bij de volgende verkiezingen zit de PvdA weer in de regering. Rutte vindt het prima. Als hij zijn doelen maar haalt. Desnoods met GroenLinks erbij.
    Waarom komen de protesten in Europa (Frankrijk, Duitsland,Nederland) zo laat op gang? Het klimaatakkoord van Parijs was in 2015!
  9. forum rang 6 Chiddix 30 november 2019 09:37
    quote:

    objectief schreef op 30 november 2019 08:34:

    Zelfs in Zuid-Korea sluiten ze de kolenmijnen en toch zitten we in Nederland nog met die "doofstommen" van de FvD, die zeggen NIKS aan de hand met het klimaat.
    Dit heet beroepshalve dwarsliggen en belastinggeld verbrassen.
    Dwarsliggen zeker maar belastinggeld verbrassen doet dit kabinet wel aan de klimaatgekte.
    Denk niet, dat de wereldgemeenschap de temperatuur op aarde kan regelen. Nog los van de vraag of de CO2 uitstoot wereldbevolking de temperatuur beinvloedt.
  10. [verwijderd] 30 november 2019 09:49
    quote:

    objectief schreef op 30 november 2019 08:34:

    Zelfs in Zuid-Korea sluiten ze de kolenmijnen en toch zitten we in Nederland nog met die "doofstommen" van de FvD, die zeggen NIKS aan de hand met het klimaat.
    Dit heet beroepshalve dwarsliggen en belastinggeld verbrassen.
    FvD en PVV leven als protestbewegingen van dwarsliggen. Daar moet een democratie tegen kunnen, zal vermoedelijk zelfs een positieve invloed hebben op de besluitvorming waar ze zich tegen afzetten.
    Dat het FvD belastinggeld verbrast, lijkt me wat overdreven. Ze verbrassen, wanneer al, hun eigen centjes.
  11. jecebe 30 november 2019 10:00
    quote:

    objectief schreef op 30 november 2019 08:34:

    Zelfs in Zuid-Korea sluiten ze de kolenmijnen en toch zitten we in Nederland nog met die "doofstommen" van de FvD, die zeggen NIKS aan de hand met het klimaat.
    Dit heet beroepshalve dwarsliggen en belastinggeld verbrassen.
    Kan wel eens goedkoper zijn kolen uit Australie te importeren, net als China en India doen.

    Dan hou je ook nog eens je strategische reserve op peil.

  12. forum rang 4 alexnr75 30 november 2019 10:07
    OPINIE
    Europa bedot ons met elektrische wagens

    HANS-WERNER SINN
    Vandaag om 05:05
    De Europese regelgeving voor het brandstofverbruik van het wagenpark zal het klimaat niet beschermen. Ze zal wel jobs vernietigen, de economische groei aantasten en het wantrouwen van de bevolking in de ondoorzichtige Europese bureaucratie vergroten.
    De autosector, de belangrijkste economische steunpilaar van Duitsland, zit in een crisis. En dat niet alleen wegens het gesjoemel met emissienormen door Volkswagen, dat daarmee consumenten naar elders dreef. De sector krijgt ook te maken met levensbedreigende, overdreven strenge Europese uitstootregels. Vereisten die maar schijnbaar wortelen in een milieubeleid

    De Europese Unie ging flink uit de bocht met haar CO2-regulering die van start ging op 17 april 2019. Vanaf 2030 moeten Europese autobouwers voor hun wagens een gemiddelde uitstoot van amper 59 gram CO2 per kilometer kunnen voorleggen. Dat komt overeen met een brandstofverbruik van 2,2 liter diesel per 100 kilometer. Dat is gewoon onmogelijk.
    In 2006 stootten nieuwe auto’s geregistreerd in de EU 161 g/km uit. Dankzij de inspanningen van de autobouwers daalde dat cijfer tot 118 g/km. Het gemiddelde ging echter weer de hoogte in door het stijgende marktaandeel van benzinewagens, die meer CO2 uitstoten dan diesels. Tegen 2018 lag de gemiddelde uitstoot van nieuwe auto’s licht boven 120 g/km. Dat is ongeveer twee keer de uitstoot die op lange termijn zal worden toegelaten.

    “ De EU gaat er in haar formule om emissies te berekenen van uit dat elektrische wagens geen CO2 uitstoten. Dat is een reusachtig boerenbedrog.

    Zelfs de bekwaamste ingenieurs kunnen geen verbrandingsmotoren bouwen die voldoen aan de normen die de EU voorschrijft. Maar blijkbaar is dat net de bedoeling: de EU wil de uitstoot van het wagenpark naar beneden krijgen door een geforceerde verschuiving naar elektrische auto’s. De Unie gaat er in haar juridisch bindende formule om emissies te berekenen immers van uit dat elektrische wagens geen CO2 uitstoten.

    De implicatie is dat als een autobouwer zijn productie gelijk verdeelt tussen elektrische wagens en wagens met verbrandingsmotor die voldoen aan het huidige gemiddelde, het doel van 59 g/km binnen handbereik ligt. Als een bedrijf geen elektrische wagens kan produceren en blijft hangen op de huidige gemiddelde uitstoot, moet het een boete betalen van ongeveer 6.000 euro per wagen, of moet het samensmelten met een concurrent die wel elektrische wagens kan bouwen.

    Boerenbedrog
    Die formule van de EU is een reusachtig boerenbedrog. Ook elektrische wagens stoten flink wat CO2 uit, het enige verschil is dat de uitlaatpijp bij de energiecentrale ligt. Zolang met steenkool of gas gestookte centrales nodig zijn om de energielevering te verzekeren in periodes dat er wind noch zon is, draaien elektrische wagens, net als benzine- of dieselwagens, voor een stuk op koolwaterstoffen. En zelfs als ze opgeladen worden met energie opgewekt door zon of wind, worden enorme hoeveelheden fossiele brandstoffen gebruikt om batterijen te maken in China of elders, die meteen de veronderstelde uitstootbeperking tenietdoen.
    Eerder dit jaar toonden de fysicus Christoph Buchal en ik aan dat - in de context van de Duitse energiemix - een elektrische wagen iets meer CO2 uitstoot dan een moderne dieselwagen, ook al biedt de batterij van de elektrische wagen de bestuurder amper de helft van de actieradius van een volgetankte diesel. Kort na verschijning van onze paper toonden data van Volkswagen dat zijn e-Golf iets meer CO2 uitstoot dan zijn Golf diesel binnen de Duitse energiemix. Wanneer men uitgaat van de globale Europese energiemix, waarin een groot stuk Franse kernenergie zit, doet de e-Golf het iets beter dan zijn dieselbroer.

    “ Er zijn maar twee verklaringen mogelijk voor de huidige Europese wetgevers. Ofwel wisten ze niet wat ze deden, ofwel namen ze de Europeanen willens en wetens bij de neus

    De Oostenrijkse denktank Joanneum Research publiceerde onlangs een grootschalige studie in opdracht van de Oostenrijkse autofederatie ÖAMTC en haar Duitse tegenhanger ADAC. Dat onderzoek bevestigt de eerdere bevindingen. Een middelgrote elektrische wagen in Duitsland moet 219.000 kilometer afleggen vooraleer hij beter begint te doen dan een dieselwagen wat betreft CO2-uitstoot. Het probleem is dat wagens in Europa gemiddeld slechts 180.000 kilometer meegaan. Volgens Joanneum Research is de levensduur van batterijen niet eens lang genoeg om die afstand te halen. Jammer genoeg herladen de bestuurders van elektrische wagens hun batterijen veel te vaak, bij elke gelegenheid, en met hoge oplaadsnelheid, wat slecht is voor de duurzaamheid.

    Er zijn maar twee verklaringen mogelijk voor de huidige Europese wetgevers. Ofwel wisten ze niet wat ze deden, ofwel namen ze de Europeanen willens en wetens bij de neus. Beide scenario’s suggereren dat de EU haar interventionistische industriebeleid moet omgooien en moet vertrouwen op marktinstrumenten zoals een omvattend systeem voor emissiehandel.

    www.tijd.be/opinie/algemeen/europa-be...
  13. [verwijderd] 30 november 2019 11:05
    Voor wie aan een serieuze vergelijking van de verschillende concepten bij personenauto's geïnteresseerd is, lijkt de studie die hier boven aangehaald wordt inderdaad informatief.

    www.adac.de/-/media/pdf/tet/lca-tool-...

    Vergeleken worden alle factoren die een rol spelen, inclusieve productie van de auto en de energiebronnen.
    Zo worden bv ook de verschillen tussen landen bekeken, waarbij in Zwitserland dankzij waterkracht de elektrische auto's het beste wegkomen.

    De teneur van het verhaal staat diametraal tegenover het emotionele Belgische bericht.

    Dit zijn de conclusie's:

    Die Haupterkenntnisse der Bewertung der Umweltauswirkungen mittels LCA sind:
    • Eine Bewertung der Umweltauswirkungen ist nur auf Grundlage der Lebenszyklusanalyse möglich.

    • Der Anteil der Produktions- und der Betriebsphase an den gesamten kumulierten Umweltauswirkungen kann sich abhängig vom betrachteten System stark unterscheiden.

    • Die Treibhausgasemissionen und der Primärenergieaufwand müssen getrennt beurteilt werden, da niedrige Treibhausgasemissionen aus der Nutzung erneuerbarer Energie nicht mit einer hohen Energieeffizienz einhergehen, weil fossile Kraftstoffe zwar oft energieeffizienter sind, aber hohe Treibhausgasemissionen aufweisen.

    • Häufig korreliert der fossile Primärenergieaufwand mit den Treibhausgasemissionen, mit Ausnahme von Biokraftstoffen aufgrund der N2O-Emissionen aus landwirtschaftlicher Biomasse (z. B. HVO aus Raps) und CH4-Emissionen aus gasförmigen Kraftstoffen (z. B. CNG und CRG).

    • Dabei müssen alle drei Arten von Treibhausgasemissionen – CO2, CH4 und N2O – berücksichtigt werden, insbesondere CO2 bei fossilen Kraftstoffen, CH4 bei Erdgas, Kohle und Biomethan, sowie N2O bei Biokraftstoffen aus Nutzpflanzen.

    • Nebenprodukte ergeben sich insbesondere aus allen Biokraftstoffen, z. B. Tierfutter aus HVO, FAME und Bioethanol; Wärme aus FT-Diesel und CRG.

    • Ein relevantes Nebenprodukt des Stroms für BEV und PHEV ist die Wärme aus Kraft- Wärme-Kopplungsanlagen, die als Fernwärme genutzt wird/werden kann.

    • Verkehrssysteme auf Basis von fossilen Kraftstoffen, z. B. Benzin, Diesel, CNG und E-Fuels unter Nutzung des aktuellen Strommixes, weisen die höchsten Treibhausgasemissionen auf.

    • Verkehrssysteme, die (einen hohen Anteil an) erneuerbarer Energie nutzen, produzieren geringe Treibhausgasemissionen, wobei in manchen Fällen die Treibhausgasemissionen aus der Produktionsphase auffällig hoch sein können.

    • Selbst auf lange Sicht kann es kein „treibhausgasneutrales“ Fahrzeug geben, aber Treibhausgasemissionen von weniger als 25 g CO2-Äq./km sind unter Annahme weiterer technologischer Entwicklungen möglich.

    • Der ausschlaggebendste Parameter für alle Systeme ist der Energieaufwand zum Betrieb des Fahrzeugs. Leichte und kleine Fahrzeuge, die zudem langsam fahren, können bei allen betrachteten Systemen ebenfalls zu einem niedrigen Energieverbrauch während des Fahrzeugbetriebs beitragen.
  14. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 12:33
    quote:

    whammy schreef op 30 november 2019 09:26:

    [...]

    Waarom komen de protesten in Europa (Frankrijk, Duitsland,Nederland) zo laat op gang? Het klimaatakkoord van Parijs was in 2015!
    Omdat de bevolking niet was voorgelicht Whammy:)

    Men heeft de sjoemelwerkzaamheden achter de rug van de bevolking uitgevoerd.

    Als Baudet :) hier niet de aandacht voor had gevraagd, en ermee door was gegaan terwijl hij voor het spreken van zotteklap werd uitgemaakt, en zijn berekeningen belachelijk werden gemaakt, dan zouden we nog steeds in het duister hebben gewandeld. Tot alles getekend was en de weg terug afgesloten.

    Argwaan tov de bedoelingen van de klimaatgekte en de immigratie is noodzakelijk.
  15. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 12:44
    Het klimaatakkoord verjaagt de grutto

    Syp Wynia

    www.sypwynia.nl/het-klimaatakkoord-ve...

    Nederland is druk in de weer met... klimaat... en... stikstof..., maar de... natuur komt in het gedrang....

    Wie bekommert zich nog om onze.... nationale vogel?...|

    Klimaatkampioen NL is niet zo aardig voor de natuur

    ...De Verenigde Staten... hebben de... Amerikaanse zeearend..., India... heeft de pauw.... Nederland ...heeft ...vier jaar geleden... de grutto ...uitgeroepen tot ...nationale vogel.... Maar ondertussen neemt het aantal... grutto’s in gevaarlijk tempo af.... Het... ambitieuze klimaatbeleid... van het kabinet ...RutteDrie... maakt het er niet beter op. Dat leidt namelijk tot het... verdwijnen ...van... weilanden....

    Het is een heikele kwestie, waar onder ...groene idealisten... in Nederland... niet... bijster veel over wordt gesproken. Want wie mocht denken dat... liefde... voor... klimaat,... natuur... en... milieu... tot dezelfde uitkomsten leidt heeft het gruwelijk mis. Het... klimaatbeleid van RutteDrie... verandert ...ondertussen... alles... in Nederland:... ook de natuur en het milieu.... Plus het eeuwenoude landschap...
  16. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 12:48
    Als het... klimaatbeleid van RutteDrie... volgens plan wordt ...doorgeduwd,... worden... zowel... het land... als het water... vol gezet met... windmolens... en... zonneweiden... en moeten... land-, tuin- en akkerbouw... juist... inleveren.... Nederland moet van een goeddeels... boerenlandschap... een landschap worden dat... duurzaam gedachte energie produceert...

    ...Groene lobbyisten... mogen graag de indruk wekken, dat al die ...zonneweiden... en ...windmolenparken... samen... met het... schrappen van de land- en veeteeltproductie... een ...geweldige... opsteker... voor natuur... en ...milieu... zijn. Dan wordt verwezen naar het natuurleven dat op de... intensief benutte landbouwgronden... van tegenwoordig... maar een schrale bedoening is.... Daar hebben ze een... punt...
  17. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 12:52
    Maar dat wil natuurlijk... niet ...zeggen, dat het... natuurleven... als... zodanig... een... impuls... krijgt door... windmolens... en ...zonneweiden... De ...windmolens... zijn een...*** bedreiging***... voor alles dat... vliegt... en ...zwemt... en het is heus niet zo dat vanwege de... permanente schaduw ...van de ...zonnepanelen... vissen..., vogels... en... insecten... de vlag uitsteken – integendeel.
  18. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 12:56
    Verschraling van de natuur

    Al die... windmolens en zonneweiden... zorgen als zodanig juist voor een... industrialisering... van de ...aanblik... van Nederland en voor een... verschraling van de natuur... – in ieder geval van de ...bestaande natuurwaarden... Dat wordt nog versterkt door een tamelijk... onbekend... element van het klimaatbeleid van RutteDrie:... het vernatten... van de... veenweiden...

    ...Veengronden... ademen namelijk... gassen... uit – dat hebben ze ...altijd... gedaan en zullen ze ...altijd blijven doen... Die gassen... (CO2, methaan, lachgas)... staan tegenwoordig echter te boek als... broeikasgassen... en hebben als zodanig een... beroerde reputatie.... Wat vroeger... moerasgas ...heette, moet nu als onderdeel van het klimaatakkoord dat Nederland tot klimaatkampioen moet maken ...stevig bestreden.... Enkele procenten ...van de... vermindering van de broeikasuitstoot... van Nederland moet worden opgebracht door de ...veenweidegebieden van Nederland...
  19. forum rang 10 rationeel 30 november 2019 13:03
    Vernatting als oplossing

    Daarbij speelt, dat de uitstoot van broeikasgassen in de veenweidegebieden...(vooral in Holland, Friesland en Overijssel)... nu nog versterkt wordt, omdat de... waterstand... laag... wordt gehouden om boeren in staat te stellen met... hun... trekkers het land op te gaan. Dat heeft niet alleen tot gevolg dat het... veen oxideert ...en er ...extra broeikasgas... ontstaat, maar het zorgt ook voor ...versnelde bodemdaling...

    De... oplossing... voor dat... gecombineerde probleem heet: ‘vernatting’.... Door het... waterpeil... in de... veenweidegebieden... te... verhogen ...komt er minder... broeikasgas ...vrij en... zakt... de bodem... minder.... Het kabinet heeft daar in het klimaatakkoord enkele... honderden miljoenen ...euro’s voor uitgetrokken tot... 2030.... Daar komt het... stikstofbeleid ...deels nog bovenop: het ...uitkopen van boeren... en het ...drastisch reduceren van de veestapel...

    ...Klimaatbeleid en stikstofbeleid... dienen weliswaar... twee verschillende doelen, ...maar grijpen hier wel degelijk in elkaar. De... uitkomst:... minder vee,... minder boeren,... minder en nattere ...landbouwgrond ...en meer natuurland...
38.994 Posts
Pagina: «« 1 ... 558 559 560 561 562 ... 1950 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 910,59 +0,71%
EUR/USD 1,0772 -0,08%
FTSE 100 8.433,76 +0,63%
Germany40^ 18.773,70 +0,47%
Gold spot 2.363,88 +0,75%
NY-Nasdaq Composite 16.346,27 +0,27%

Stijgers

Accsys
+5,43%
CM.COM
+2,92%
NX FIL...
+2,63%
RANDST...
+2,61%
ForFar...
+2,43%

Dalers

Kendrion
-2,99%
UMG
-2,95%
Alfen ...
-2,63%
EBUSCO...
-2,29%
VIVORY...
-1,85%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links