Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
OnoMatopee schreef op 11 september 2019 20:49 :
[...]ik zei het al eerder: geef Nederland terug aan de natuur. Zijn we ook meteen van vele azijnzeikerds af. Helaas verzuipt dan slechts 3/4 van het land. Maar dat willen die milieu ridders niet.
Daar komt nog bij dat van d66 en Groen L. alle varkens, koeien , kippen, vissen, enz het land uit moeten. Als deze dan verzuipen, hebben we een probleem minder.
olieboer schreef op 11 september 2019 21:03 :
Nabeurs de mededeling over de zeesluis in Duitsland.
Bam de zoveelste “miscalculate”
Geen enkele reactie directie.
Dit bewijst het onvermijdelijk einde voor Bam.
Na beurs? En heb je het FD goed gelezen? En de reden van geen reactie? Miscalculatie? Heb je ook begrepen hoe het meerwerk is ontstaan? Probeer eens begrijpend te lezen ipv populistisch uit de heup te schieten. Het lijkt hier facebook/twitter wel met het elkaar ongenuanceerd nalullen.
olieboer schreef op 11 september 2019 21:03 :
Nabeurs de mededeling over de zeesluis in Duitsland.
Bam de zoveelste “miscalculate”
Geen enkele reactie directie.
Dit bewijst het onvermijdelijk einde voor Bam.
Dit bericht was ruimschoots voor het einde van de beurs al bekend (lees het forum), dus jij praat onzin olieboer. En dat is oliedom.
Bouw van BAM's Duitse zeesluis blijkt bodemloze put In het kort * Een complex bouwproces van een Duitse zeesluis jaagt bouwbedrijf BAM en opdrachtgevers op kosten. * Kostenoverschrijdingen lijken medeoorzaak van winstwaarschuwing in juli. Net nu de problemen bij die andere zeesluis, in IJmuiden, voorbij lijken, is daar een nieuwe kras op de reputatie van BAM: begin juli kwam het bouwbedrijf met een winstwaarschuwing. Er werd €90 mln apart gezet omdat het onzeker is of en wanneer BAM bij enkele projecten alle kosten vergoed krijgt. De koers van het aandeel BAM is sindsdien met ruim 30% gedaald. Dat blijft niet zonder gevolgen. Vorige week moest directievoorzitter Markus Koch van BAM Deutschland plaatsmaken. Hij werd per direct opgevolgd door Jan Wierenga. Ook is er een nieuwe financieel directeur voor Duitsland aangesteld, al gaat het bij die benoeming volgens BAM om een reguliere wisseling van de wacht.Vrees voor sluis van €1 mrd Bij de winstwaarschuwing meldde de bouwer dat de probleemgevallen een project van BAM International - vrijwel zeker het Museum van de Toekomst in Dubai, zocht vakblad Cobouw uit - en enkele projecten in Duitsland zijn. Maar welke? BAM doet er het zwijgen toe. Het rekent er nog steeds op een belangrijk deel terug te krijgen van de extra kosten bij de projecten. Die ontstonden nadat de opdrachtgever tijdens de bouw verschillende aanpassingen doorvoerde. De bouwer zegt geen extra druk op de relatie en op de gesprekken te willen zetten. Brunsbüttel past echter naadloos in het profiel. In 2014 won BAM de opdracht om voor €346 mln een vijfde sluis in het Noord-Oostzeekanaal aan te leggen. Bij de bouw van de nieuwe zeesluis is sprake van honderden miljoenen aan kostenoverschrijdingen en van jarenlange vertraging. De problemen zijn inmiddels zo groot dat er wordt gevreesd dat de sluis mogelijk meer dan €1 mrd gaat kosten. Het grootste deel van die kostenoverschrijdingen is overigens voor rekening van de opdrachtgever. Dit is op te maken uit rapporten en artikelen die de Duitse federale rekenkamer, het Bundesrechnungshof, en Duitse media afgelopen jaar hebben gepubliceerd. Ook zakenbank Van Lanschot Kempen wijst woensdag in een analistenrapport - alleen beschikbaar voor klanten - de sluis aan als een van de mogelijke veroorzakers van de winstwaarschuwing, zegt een bron in de sector.Belangrijke vaarroute Voor Duitsland is het project van eminent belang. Het sluizencomplex van Brunsbüttel biedt toegang tot een van de belangrijkste vaarroutes van het land: het Noord-Oostzeekanaal dat de deelstaat Sleeswijk-Holstein doorklieft en de vaarweg naar oostelijke havensteden als Kiel, Lübeck en Rostock verkort. Maar de ruim honderd jaar oude grote sluis moet gerenoveerd worden en dat zou een jarenlange stremming van het kanaal betekenen. Daarom is besloten eerst een nieuwe vijfde sluis te bouwen op het smalle eiland tussen de bestaande grote en kleine sluizen. Dat is maatwerk in de kleine ruimte, waarbij de oude sluizen vol in bedrijf blijven en niet beschadigd mogen raken. Dit stelt hoge eisen aan de bouw. Zo mag BAM geen zwaar heiwerk toepassen of andere potentieel schadelijke bouwmethoden.Kosten lopen direct al op Nog voordat er maar een spade de grond in is gegaan, lopen de kosten op. Wordt in 2008 nog voorzien dat de totale kosten op €273 mln uit zullen komen, bij de gunning van de opdracht aan BAM in april 2014 is dit al €540 mln. Ook de verwachte bouwtijd is dan toegenomen van vijf naar zeven jaar. Toch kan het project door, dankzij een extra bijdrage van de federale overheid. Als veiligheidsklep schuift het Bundesrechnungshof in 2013 aan om de financiële kant van het project in de gaten te houden. Al vanaf 2015 uit die instantie intern zijn zorgen.Twijfel over technieken Die zorgen richten zich niet zozeer op de aannemer, bestaande uit drie dochterondernemingen van BAM: Wayss & Freytag Ingenieurbau, BAM Civiel en Wayss & Freytag Spezialtiefbau. De pijlen richten zich vooral op de opdrachtgever: het ministerie van verkeer en digitale infrastructuur en het uitvoerende agentschap Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung (WSV), dat gaat over het beheer, onderhoud en aanleg van de Duitse vaarwegen. --------------------------------------------------------------Weer een problematisch infraproject De kwestie rond de sluis in Brunsbüttel kan uitgroeien tot een heet politiek hangijzer. De afgelopen jaren zijn diverse grote infrastructurele projecten in Duitsland uitgelopen op een financieel debacle voor de overheid. De nieuwe luchthaven bij de hoofdstad Berlijn is nog steeds niet open en kostte miljarden meer. Hetzelfde geldt voor het nieuwe stationsgebied in Stuttgart, waarbij de sporen ondergronds gaan. Bij het Noord-Oostzeekanaal kan de teller ook nog oplopen, want behalve de sluis in Brunsbüttel wordt later ook het kanaal zelf en de sluis in Kiel aangepakt. In antwoord op vragen vanuit de Bondsdag meldde de regering begin dit jaar dat de vertragingen in Brunsbüttel vooral optreden bij het gereedmaken van de bouwplaats, het baggeren in de voorhaven en bij het voorbereiden, funderen en bouwen van de sluishoofden. Wel meldt zij dat de bouw inmiddels op alle terreinen van het project in volle gang is. ------------------------------------------------------- Er is vrees over de funderings- en verankeringstechniek waar de opdrachtgever voor heeft gekozen. Zo zijn er twijfels of de bodemgesteldheid die wel toelaat. 'De stand van zaken van het bouwproject is bedenkelijk', aldus de rekenkamer. 'De vertraging is vooral te herleiden tot de beslissing van het ministerie om zich vroegtijdig vast te leggen op een verankeringstechniek.' Dat zit zo. Bij de sluis worden de wanden en de vloer met stalen trekstangen van ruim 50 meter ondergronds vastgeklonken aan een uithardend betonmengsel, nadat onder hoge druk cement in de grond is gespoten. In jargon: jetgrouten. Volgens de rekenkamer is het niet zeker dat deze methode de beoogde levensduur van honderd jaar voldoet. In 2015 wordt de funderingstechniek voor de sluishoofden aangepast en wordt er gekozen voor boorpalen als fundament, maar bij de sluiskolk blijven de trekstangen de geprefereerde methode.Controle vergroten Volgens het Bundesrechnungshof blijven er ondanks de aanpassingen wezenlijke risico's bestaan. Daarnaast laakt de rekenkamer dat er geen realistisch beeld wordt geschetst in de rapportages van het ministerie, zou er informatie ontbreken en beveelt de instantie aan om de parlementaire controle op de besteding van federale middelen bij de sluis te vergroten. Volgende maand komt er bij de behandeling van de Duitse begroting meer duidelijkheid over de kostenontwikkeling van het project. Vorig jaar stond de prognose in de begroting op €800 mln en werd de opening van de sluis op z'n vroegst voorzien voor 2024. Wat niet in de begroting zal staan, is hoe het ministerie en BAM de hogere kosten gaan verdelen.
olieboer schreef op 11 september 2019 21:03 :
Nabeurs de mededeling over de zeesluis in Duitsland.
Bam de zoveelste “miscalculate”
Geen enkele reactie directie.
Dit bewijst het onvermijdelijk einde voor Bam.
Blijven bij die olie - misschien meer verstand over ?
Hoe het allemaal afloopt met dit project weet niemand, ik denk zelfs BAM niet. Maar negatief is het wel, daar kan niemand om heen. Wat mij ook zeer bevreemd is dat "de schademelding" op dit project pas recent door BAM naar buiten is gebracht. Maar goed, wie ben ik?
OnoMatopee schreef op 11 september 2019 21:09 :
[...]Na beurs? En heb je het FD goed gelezen? En de reden van geen reactie?
Miscalculatie? Heb je ook begrepen hoe het meerwerk is ontstaan? Probeer eens begrijpend te lezen ipv populistisch uit de heup te schieten. Het lijkt hier facebook/twitter wel met het elkaar ongenuanceerd nalullen.
Kan zo zijn, maar de lemmingen doen morgen hun werk en de krokodillen genieten.
Stikstofcrisis: 127 grote overheidsprojecten in gevaar Voor het eerst worden de concrete gevolgen van de stikstofuitspraak voor de Nederlandse overheid duidelijk. 127 zeer belangrijke rijksprojecten die mogelijk te veel stikstof uitstoten, kunnen voorlopig niet doorgaan. Het gaat niet alleen om infrastructuur- en woningbouwprojecten, maar ook om windmolenparken, om het leger en om het veiliger maken van spoorwegovergangen. Dat blijkt uit een lijst met rijksprojecten in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws. Vrijdag spreekt het kabinet in de ministerraad over de lijst en volgt een kabinetsbrief over de kwestie.Opstijgen vliegtuigen Uit de lijst blijkt dat de Nederlandse overheid een groot probleem heeft. Het gaat bijvoorbeeld om grote projecten die niet gebouwd of verbouwd kunnen worden. Ook de aanleg van wegen, openbaar vervoer en spoortrajecten komt in de knel. Het opstijgen van vliegtuigen of het uitvaren van vissersboten levert ook problemen op. In heel Nederland gaat het naar schatting om ruim 18.000 grote en kleine projecten, bleek vorige week. Deze projecten liggen in de buurt van beschermde natuurgebieden en de uitstoot van stikstof is te hoog. Tot nu toe konden deze projecten doorgaan vanwege een compensatieregeling.Verbod door rechter De overheid wilde de uitstoot van stikstof later compenseren, maar dat is verboden door de Raad van State. Het Programma Aanpak Stikstof (PAS) is eind mei door de hoogste bestuursrechter in zijn geheel ongeldig verklaard. Te hoge stikstofconcentraties zijn schadelijk voor de natuur, en het systeem waarmee de overheid de nadelen wilde tegengaan is in strijd met de wet.Wegen en stations Bij Infrastructuur en Waterstaat komen de meeste projecten in gevaar: 53. Het gaat om wegen die niet worden kunnen aangelegd of verbreed, maar ook om de uitbreiding van stations, de aanpak van gevaarlijke spoorwegovergangen en zelfs het versterken van dijken. Het gaat om onder meer de aanpassing van de Afsluitdijk, invoering van het Europese spoorbeveiligingssysteem ERMTS, verbreding van een groot aantal snelwegtrajecten, uitbreiding van de snelwegknooppunten Hoevelaken en Zaarderheiken, de dijkversterking bij IJmuiden, Marken en op Vlieland en de luchthavenbesluiten voor Schiphol en Lelystad Airport.Geen windparken Bij Economische Zaken en Klimaat komt een flink aantal energieprojecten in de knel. Verschillende nieuwe windparken op land en op zee kunnen niet worden geplaatst, wat de doelstellingen uit het klimaatakkoord mogelijk in gevaar brengt. Ook komen er voorlopig geen nieuwe gaswinningsprojecten in de Noordzee en de Waddenzee en kan er niet worden geboord naar aardwarmte op zeven plekken in het land. Bij het ministerie van Defensie komen veel projecten in de knel. De hele bedrijfsvoering van Defensie wordt geraakt door de stikstofproblematiek: van landmacht en marine tot de luchtmacht. Alle vliegbases in Nederland en alle militaire vlieggebieden staan op de lijst. Ook de aanpak van verschillende kazernes door heel Nederland kan voorlopig niet doorgaan. Zo staat de omstreden bouw van de marinekazerne in Vlissingen ook op de lijst. Veel defensieterreinen liggen in de buurt van natuurgebieden: van het commandocentrum van de luchtmacht in Nieuw Milligen tot de defensieterreinen bij Ossendrecht of op de Oirschotse Heide.Gevangenissen Ook de visserijsector wordt hard geraakt. Plannen voor de visserij op onder meer garnalen en mosselzaad kunnen door de stikstof-problematiek niet doorgaan. Ook grote verbouwingen die de overheid heeft gepland, kunnen niet beginnen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de renovatie van het Binnenhof, maar ook voor verbouwingen van andere rijksgebouwen in Arnhem, Assen, Den Haag, Haarlem, Utrecht en Zwolle. Ook de verbouwing van ten minste drie rechtbanken en verschillende penitentiaire inrichtingen gaan op slot door de stikstofproblematiek.Oplossingen in kaart brengen Naar verwachting komt het kabinet vrijdag met het overzicht van projecten die geraakt worden. Bronnen in de coalitie hopen op een list, maar tot nu toe is nog geen oplossing gevonden. Een commissie onder leiding van oud-minister Johan Remkes heeft de opdracht gekregen mogelijke oplossingen in kaart te brengen. Insiders hopen dat de commissie de komende maand duidelijkheid kan geven.
Van niet alle projecten is de exacte locatie bekend. Bekijk hieronder alle projecten van de overheid die worden getroffen. www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
Werkbij schreef op 11 september 2019 21:24 :
[...]
Kan zo zijn, maar de lemmingen doen morgen hun werk en de krokodillen genieten.
En de bijen blijven zoemen:-).
Fijn, het grote voordeel is dat Nederland geen oorlog mag voeren en de vijand, als die er al is, met alle egards zonder bommen en granaten kan binnenhalen. Wij houden niet van stikstof maar je mag er wel in stikken.
Morgen laatste kunstje van Draghi. Daarna worden alle pensioenen gekort; rente gaat dik de min in. En maffios Draghi krijgt 20.000 euro per maand een klein pensioentje als goedmakertje. Zielig voor deze hardwerkende bankier.
manuss schreef op 11 september 2019 21:54 :
Morgen laatste kunstje van Draghi.
Daarna worden alle pensioenen gekort; rente gaat dik de min in. En maffios Draghi krijgt 20.000 euro per maand een klein pensioentje als goedmakertje. Zielig voor deze hardwerkende bankier.
https://nos.nl/artikel/2301312-kamer-zet-ecb-voorzitter-draghi-onder-druk-met-brief-over-pensioenen.html
Dow 27,137.04 227.61 0.85% S&P 500 3,000.91 21.52 0.72% Nasdaq 8,169.68 85.52 1.06%
OnoMatopee schreef op 11 september 2019 22:06 :
Dow 27,137.04 227.61 0.85%
S&P 500 3,000.91 21.52 0.72%
Nasdaq 8,169.68 85.52 1.06%
..alles up, behalve ...wat baal ik van dit aandeel, als dit maar goed aflooopt. Deze negative guidance is fnuikend voor een aandeel.
Heeft iemand wel eens zo een rijtje afbouw gezien ? Is er voorkennis en komen er zeer goede maatregelen voor de aandelen . Welke gaan morgen exploderen ?
De renovatie van de Afsluitdijk ligt voorlopig stil, net als veel andere projecten.? HOLLANDSE HOOGTE Het ministerie van Infrastructuur heeft last van de strenge Europese natuurregels bij de aanleg en verbreding van snelwegen, plannen voor Schiphol, de opening van Lelystad Airport, maar ook bij waterveiligheidsprojecten zoals de renovatie van de Afsluitdijk.
b.west.invest schreef op 11 september 2019 22:45 :
Heeft iemand wel eens zo een rijtje afbouw gezien ? Is er voorkennis en komen er zeer goede maatregelen voor de aandelen . Welke gaan morgen exploderen ?
BAM.............
Sam en Moos lopen door de Kalverstraat; komen ze daar een IR-topper met de Chef van lancaster tegen. Vraagt Moos: Hebben jullie nog een goeie tip; dan kan ik Saar een mooie steen cadeau doen'. Zeggen 'de Heeren': 'helaas Moos; Sam heeft vorige week al met MW gebeld.
löngterm schreef op 11 september 2019 20:35 :
Heb op het moment een kleine positie in Bam en zal deze naar alle waarschijnlijkheid morgen iets verder uit breiden.(vorige aankoop was rond de €2,66) Niemand weet waar de bodem ligt maar een K/W van rond de 5 is simpelweg bijster laag en door het gebrek aan vertrouwen in het bestuur zit er naar mijn idee een beste korting op Bam. Ik heb het gevoel dat er weer eens te veel emotie in het fonds zit terwijl er fundamenteel vrijwel niets veranderd is.
voor een kw van 5 moet de koers nog minimaal halveren
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)