Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Gaussin PSE:ALGAU.FR, FR0013495298

  • 0,242 26 apr 2024 13:34
  • -0,002 (-0,82%) Dagrange 0,236 - 0,244
  • 36.225 Gem. (3M) 141,9K

Gaussin 2019

1.238 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 62 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Osho 28 juni 2019 09:24
    quote:

    djthem schreef op 28 juni 2019 08:20:

    Heb mij ook ingekocht. Lijkt me hier goed te zitten :)
    Niet om negatief te zijn. Het aandeel heeft potentie, echter is er in financieel opzicht nog een lange weg te gaan. Ik zou bij een redelijk winst gewoon weer verkopen en weer wachten op een dip. Potentie is er zeker. Zoals met veel aandelen, maar dan moet alles op z'n plek vallen.
  2. Vaak wel 28 juni 2019 09:40
    Goed punt Osho. Maar al deze orders zijn niet alleen goed voor de omzet en winst. Het is ook een groot voordeel tov geldverstrekkers. Dus voor nieuw kapitaal en bij het oversluiten of verlengen van huidige leningen. Vaak is een bedrijf een 11 of 12% rente kwijt als het er slecht voorstaat. Zoals Pharming járen geleden en Gaussin tot voor kort. Een dezer maanden zal Pharming zijn huidige lening van 11% gaan verlengen voor hooguit de helft van 11%. Ik weet niet wanneer Gaussin kan oversluiten.
  3. kneut 28 juni 2019 10:13
    Er is in financieel opzicht juist nog maar een korte weg te gaan bedrijf is zo goed als schuldenvrij i.v.m. sneller aflossen en ze hebben nu vaste inkomsten uit licenties en die portefeuille groeit alleen maar en dan komen nog alle toekomstige orders een dip zie ik voorlopig voor dit jaar niet meer
  4. Hangyodon 28 juni 2019 20:23
    Samenvatting van de meeting van vandaag.

    AG Gaussin of June 28, 2019: 9% of K no quorum but factory visit, presentation of news and questions / answers.
    What more can you say than the numerous press releases on the Gaussin website.
    No increase of K expected
    Overall impression, nothing to do with last year, the team is serene and optimistic, with the cancellation of debts (5 million + free patents) cash has good pace and licenses allow to solve the problem of the rotation fund. We have the impression that each passing week brings new applications and opportunities.
    Commercial:

    By involving customers in the development, every detail seems well thought out on a practical level and for the purpose the end customer's productivity.
    Worldwide distribution with distribution contracts in USA, Asia, Africa and Siemens in Europe
    2,500
    UPS active customers : 1,800 logistics centers focused on clean energies.
    Countries are becoming more and more protectionist, hence the interest of producing locally with licenses.
    Big success of the ROC show in Rotterdam.
    The hardware is more expensive, but the return on investment is now only 2.5 years given the price of batteries falling.
    In 2020 the effort will be focused on the US markets
    Singapore has planned to tender for 2 to 3,000 vehicles per year.

    How licenses work: At the price of the license is added royalties on each truck. Technological developments are billed in addition to the license.

    Equipment:
    Complete range 38 and 75 tons autonomous or with driver. the cabins are designed to be eventually dismantled to go into autonomous and this is either tractor or single trailer autonomous (AVG) + rail / road application.
    Battery, 6 hours of autonomy, change in 12 minutes, lifetime 15 years.
    Customers do not want the numbers to be disclosed.
    Bus Bolloré, good news too, but we were asked not to communicate on the bus.

    Metalliance: Made up to 6 vehicles / day for Caterpillar. Very good quality of manufacture and well positioned in the construction of tunnels, sector of the future, the metropolises asking for more and more underground works (big Paris) and the tunnels a clean energy. Metalliance will initially be used by subcontractors in Gaussin, which does not intend to create a production line in Hericourt but, on the other hand, wants to keep an eye on the prototypes.

    Dubai: The tests will be done during the big heat of the summer, result in October.

    General policy: Word of order: Become global and spread the products quickly.

    The R / D sector has decreased in 2018 as partners are increasingly participating in R / D in exchange for opening up to certain markets. there will no longer be a CEA type agreement.

    Gaussin is authorized to manufacture vehicles on closed areas but not on open roads. Who can read it the least, I asked him if he did not fear the competition like Google who study autonomous vehicles on open road, I was told that the design office should go from 50 to 300 employees but that, according to the evolution of the regulation of this type of vehicle, the solution with a partner could be conceivable.
  5. kneut 29 juni 2019 08:48
    De belangrijkste opmerking die ik eruit haal is : Klanten willen niet dat de nummers worden bekendgemaakt.

    Dus dat wij vaak geen info krijgen van Gaussin heeft grotendeels met dit te maken, en waarschijnlijk komt dat omdat de markt gewoon erg concurrentie gevoelig is klanten willen concurrentie voor blijven...
    dus dan is dit punt nu ook eens helder!!
  6. forum rang 7 Succes 29 juni 2019 13:25
    Ben benieuwd wat het aandeel de komende dagen/weken gaat doen ... weer met z'n allen winst nemen of kunnen we nog wat stijgen en rond deze koers blijven liggen.
    Basis is in ieder geval goed, met name het licentie gedeelte lijkt de komend tijd zijn vruchten af te werpen !

    ============

    De internationale licentiestrategie groeit sterk. Zo had Gaussin na een eerste semester van 2018 zonder licentie-inkomsten zijn eerste successen geboekt in de tweede helft van 2018 met een opbrengst van 400 KE, die versnelde in de eerste helft van 2019. De totale inkomsten van licentieverkoop van zes De eerste maanden van 2019 bedroegen 11.276 ME, en hebben voornamelijk betrekking op de ST Engineering klant bij PSA Port Singapore Authority en de licentie die is verleend aan Qatar Railways Company. Tot nu toe bedraagt ??de totale licentieomzet 11.676 ME, een bedrag dat bijna 100% bijdraagt ??aan het bedrijfsresultaat "omdat er vrijwel geen directe kosten zijn voor deze licenties".

    Aan deze licenties worden royalties toegevoegd die overeenkomen met een percentage van de omzet gerealiseerd door de licentienemer op de leveringen van voertuigen toen deze tussenbeide kwamen. Hierdoor kan de groep terugkerende resultaten behalen zonder de problemen van grootschalige industrialisatie (variatie van grondstoffen, valuta's ...) te moeten beheersen, wat de zichtbaarheid en winstgevendheid van Gaussin zal verbeteren.
    © 2019, Boursier.com

1.238 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 62 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links