Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,758   -0,102   (-2,64%) Dagrange 3,726 - 3,856 1.173.684   Gem. (3M) 854K

BAM juni 2017

1.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 bartbas 19 juni 2017 08:40
    ABM FN-Dow Jones) De Amsterdamse beurs gaat maandag naar verwachting een hogere opening tegemoet. Wall Street sloot vrijdag vrijwel onveranderd, terwijl het sentiment in Azië vanochtend positief is.

    Futures op de AEX index wezen ruim een half uur voor de beursgong op een winst van 0,4 procent.

    De openingskoers van bam is een half uur voor de opening van de beurs gelijk aan de slotkoers van vrijdag, 4,88. De afgelopen 7 dagen was de hoogste koers 498,4 en de laagste 467,4. Ondanks alle positieve verwachtingen, beweegt de koers nauwelijks naar boven.

    Ik wens iedereen een mooie beursweek,

    bartbas
  2. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 09:29

    Top Vastgoed en AM RED starten bouw winkelcomplex in Brouwerspoort te Veenendaal
    19 juni 2017 - AM
    Top Vastgoed en AM RED starten bouw winkelcomplex in Brouwerspoort te Veenendaal

    Utrecht, 19 juni 2017 - Top Vastgoed en AM Real Estate Development geven op 29 juni het startsein voor de bouw van ruim 5.800 m2 winkelruimte en een parkeerdek met ruim 200 parkeerplaatsen in het plan Brouwerspoort, in het kernwinkelgebied van Veenendaal.

    Hoogvliet Beheer heeft de gehele ontwikkeling van Top/AM RED gekocht en vestigt er een Hoogvliet supermarkt van 2.900 m2. Partijen voeren momenteel gesprekken met kandidaten voor de invulling van de overige commerciële ruimten.

    De oplevering van het project vindt medio 2018 plaats. Bouwbedrijf De Vries en Verburg is als aannemer geselecteerd. Het ontwerp is van Moke Architecten uit Amsterdam. Het volledige projectmanagement is in handen van FiMek Estate uit Zaltbommel.

    Top en AM RED ontwikkelen in Brouwerspoort gezamenlijk de bouwprojecten 10 en 12-13 in een 50/50 joint-venture, voor eigen rekening en risico. Top neemt daarbij de commerciële ontwikkeling van de plannen op zich, terwijl AM RED voor de technische uitwerking zorgt. Een groot gedeelte van het masterplan Brouwerspoort is inmiddels uitgevoerd. Met de bouwstart van project 12-13 komt de afronding van het complete plan Brouwerspoort in zicht.
    Nadere informatie:

    AM, Michel Westbeek, (030) 609 72 22;
    Top Vastgoed, Frank van Kessel.
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 10:27

    Atlantis negotiating key lease for 160-MW tidal barrage project
    Author: Andy Hay.

    June 19 (Renewables Now) - Atlantis Resources Ltd (LON:ARL) has started negotiations with the Duchy of Lancaster for an option for a long-term lease for a portion of the proposed site of a 160-MW tidal barrage and flood protection project.

    The Wyre Valley tidal range project is to be built between Fleetwood and Knott's End on the Lancashire coast, chiefly situated on the Duchy estate.

    Singapore-based Atlantis in February joined the project, initiated by Natural Energy Wire (NEW). It said today it is expected that the process of obtaining the needed consents to begin development would take about three years. An option agreement with the Duchy would give the necessary rights and access for the majority of the required land.

    Mott Macdonald, BAM Nuttall, Arcadis and Andritz Hydro have been involved in the design of the facility, which is to be capable of producing nearly 300 GWh annually, while also providing flood protection.

    Atlantis, known as the developer of the 398-MW MeyGen tidal power project in Scotland, recently set up a division focused on non-tidal stream “wet renewables”. That unit, Atlantis Energy, is partnering with NEW in Wyre.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 10:32

    Orders woningbouw op recordniveau volgens branchevereniging.
    (ABM FN-Dow Jones) De orderportefeuille in de Nederlandse bouwsector is in april gestegen, waarbij vooral orders voor woningen sterk opliepen. Dit maakte branchevereniging Economisch Instituut voor de Bouw maandag bekend.
    De werkvoorraad in de totale bouw steeg met 0,3 maand ten opzichte van maart 2017 tot 8,5 maanden. De orders voor nieuwe woningen stegen met 0,4 maand tot 10 maanden. De werkvoorraad voor deze sector is hiermee op de hoogste niveau terecht gekomen sinds het begin van deze meting.
    In de utiliteitsbouw bleef het aantal orders daarentegen stabiel volgens branchevereniging EIB. De totale orderportefeuille in de burgerlijke en utiliteitsbouw nam met 0,3 maand toe tot 9,4 maanden.
    De werkvoorraad in de wegenbouw steeg tot 5,1 maanden, terwijl de orderportefeuille van de grond- en waterbouw 6,9 maanden bedroeg.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 13:01
    quote:

    ChrisMat schreef op 19 juni 2017 12:42:

    [...]

    Idd, merkwaardig. Maar het is overigens niet alleen Bam. Ook VolkerW en Heijmans staan zwak (in het rood).
    met dat verschil dat ze nog niet groen hebben gestaan vandaag.
    De MM bepaalt de markt en zo ben je weer 5 cent kwijt.
  6. forum rang 6 bartbas 19 juni 2017 14:52
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 19 juni 2017 10:32:

    Orders woningbouw op recordniveau volgens branchevereniging.
    (ABM FN-Dow Jones) De orderportefeuille in de Nederlandse bouwsector is in april gestegen, waarbij vooral orders voor woningen sterk opliepen. Dit maakte branchevereniging Economisch Instituut voor de Bouw maandag bekend.
    De werkvoorraad in de totale bouw steeg met 0,3 maand ten opzichte van maart 2017 tot 8,5 maanden. De orders voor nieuwe woningen stegen met 0,4 maand tot 10 maanden. De werkvoorraad voor deze sector is hiermee op de hoogste niveau terecht gekomen sinds het begin van deze meting.
    In de utiliteitsbouw bleef het aantal orders daarentegen stabiel volgens branchevereniging EIB. De totale orderportefeuille in de burgerlijke en utiliteitsbouw nam met 0,3 maand toe tot 9,4 maanden.
    De werkvoorraad in de wegenbouw steeg tot 5,1 maanden, terwijl de orderportefeuille van de grond- en waterbouw 6,9 maanden bedroeg.
    Valt flink tegen. had een veel grotere stijging verwacht. WE zijn de afgelopen jaren veel meet gedaald. Dit is nog maar een piepklein stapje naar herstel. bericht verdiend geen plaats op de lijst van beurs2000. Deze stijging is al lang in de koersen verwerkt en zal zeker geen grote koopvraag naar aandelen bam uitlokken.
    bartbas
  7. forum rang 6 bartbas 19 juni 2017 14:57
    En toch weer in het rood. Waarschijnlijk is de tergende onzekerheid rond de Brexit in Engeland de boosdoener. IK hoor op de radio dat de economie bij onze buren aan de andere kant van de Noordzee sinds 1 januari achteruitholt en dat de positie van May steeds onhoudbaarder wordt. . Labour is in de peilingen de Tories al voorbijgestreefd. Nederland kan ook flink geraakt worden wanneer het met de Brexit de verkeerde kant op gaat. Ziet er even niet best uit.

    bartbas
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 18:00
    Totale netto shortpositie op 19 juni 2017: 2,79% -0,02%

    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,78 2017-06-16
    BlackRock Investment Management (UK) Limited Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,7 2017-06-07
    BlackRock Investment Management (UK) Limited Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,69 2017-06-06
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,8 2017-06-02
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,73 2017-05-29
    BlackRock Investment Management (UK) Limited Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,71 2017-05-17
    BlackRock Investment Management (UK) Limited Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,66 2017-05-15
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,65 2017-05-12
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,57 2017-05-11
    BlackRock Investment Management (UK) Limited Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,51 2017-05-08
    Canada Pension Plan Investment Board Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,61 2017-03-02
    Canada Pension Plan Investment Board Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,57 2017-02-10
    Davidson Kempner European Partners, LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,7 2017-02-10
    Davidson Kempner European Partners, LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,6 2016-06-09
    Davidson Kempner European Partners, LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0,51 2016-06-07
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 juni 2017 19:28
    BRUSSEL - De EU en het Verenigd Koninkrijk hebben afgesproken „zo snel mogelijk” de Britse scheiding van de EU te regelen en daarna over de toekomstige relatie te praten. De eindafrekening en de rechten van de burgers komen eerst. Gelijk al wordt een oplossing gezocht voor de grens tussen Ierland en het Britse Noord-Ierland.

    Dat is de uitkomst van de eerste ronde van de onderhandelingen die maandag in Brussel werd afgerond. Die gingen vooral over de organisatie, onderwerpen en tijdschema. EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier noemde de gesprekken met zijn Britse tegenhanger David Davis, de minister van Vertrek uit de Europese Unie, na afloop tijdens een persconferentie „nuttig”, Davis noemde ze „productief.” De Brit zei dat het overeengekomen tijdschema „haalbaar” is. Hij is „optimistisch” over een goede deal voor beide kanten.

    Davis zei ook dat premier Theresa May binnenkort met gedetailleerde voorstellen over de Britse eisen komt.
  10. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 20 juni 2017 08:18
    Langste zeetunnel ter wereld heeft een Nederlands randje

    Tussen Denemarken en Duitsland wordt een zeetunnel aangelegd van achttien kilometer lang, een miljardenproject waarbij Nederlandse bedrijven €1,5 mrd aan opdrachten hebben binnengehaald. Maar eerst moeten er 16.800 bezwaarschriften worden afgehandeld. Deze week zijn de eerste hoorzittingen.
    Henrik Christensen, technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S op Lolland.
    Henrik Christensen, technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S op Lolland.Foto: Maurits Kuypers

    Het stormt op het zuidelijkste puntje van Lolland. ‘Lekker Deens weertje’, lacht Henrik Christensen, terwijl hij uitkijkt over zee naar Duitsland. Over tien jaar moet hier de langste zeetunnel ter wereld liggen, van achttien kilometer lang. Hij is dolenthousiast over het project, en dat niet alleen omdat hij als technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S verantwoordelijk is. ‘Het is een miljardenproject met grote betekenis voor deze kansarme Deense regio waar als het goed is nog vele generaties plezier van zullen hebben.’

    Het is ook een project, zo legt Christensen uit, met enorme betekenis voor Nederland. Want met bijna €1,5 mrd aan binnengehaalde opdrachten, pikt het Nederlandse bedrijfsleven een aardige cent mee van het project dat in totaal op ruim €9 mrd is geraamd. ‘Maar dan moet het project wel eerst starten’, zegt Christensen een beetje zuur.
    Bekostiging

    De 18 kilometer lange tunnel tussen Denemarken en Duitsland wordt de langste afzinktunnel ter wereld. De Nederlandse bedrijven Van Oord en Boskalis zijn vooral bij het begin van de bouw betrokken voor de baggerwerkzaamheden waarvoor zij €600 mln ontvangen.

    Bouwbedrijf BAM, dat samenwerkt met het Franse Vinci en het Duitse Max Bögl, komt daarna in actie bij de bouw, het afzinken en het verbinden van de tunnelelementen. Een opdracht die €850 mln oplevert.

    De tunnel bestaat uit 79 grote en tien kleine elementen. De grote elementen zijn met 270 meter ruim twee keer zo lang als een voetbalveld. Ze zijn 9 meter hoog, 42 meter breed en wegen 70.000 ton.

    De bouw neemt 8,5 jaar in beslag. Er kunnen dan zowel treinen als auto’s doorheen. De reistijd met de trein tussen Kopenhagen en Hamburg gaat van 4 uur naar 2,5 uur.

    Vanwege de Europese dimensie draagt de EU ook zijn steentje bij. Het totale project, inclusief verbetering van de verkeersinfrastructuur en een nieuwe spoorbrug, zal aan de Deense zijde €7,7 mrd gaan kosten en €1,5 mrd aan de Duitse. De Denen nemen daarbij de tunnel voor hun rekening, en de exploitatie.

    De terugverdientijd bedraagt naar verwachting 36 jaar. Dat betekent wel dat automobilisten flink in de buidel moeten tasten. Een automobilist moet bijna €100 tol gaan betalen. Dat is bijna even duur als de veerboot die nu op de route vaart.

    Hij wijst met zijn vinger naar een bos op een paar honderd meter. ‘Kijk daar komt de fabriek waar de tunnelonderdelen worden gebouwd. Die worden vandaar direct de zee ingeschoven en vervolgens afgezonken en met elkaar verbonden, een techniek waar jullie Nederlanders veel ervaring mee hebben.’

    Voor de kust komt er een hele nieuwe strook land bij, die wordt opgespoten met zand dat de Nederlandse baggeraars Boskalis en Van Oord van de zeebodem schrapen. Bouwbedrijf BAM zal een belangrijke rol spelen bij de bouw van de tunnel.

    ‘Als het aan ons ligt, beginnen we vandaag nog', vertelt Christensen. 'Maar we moeten eerst nog een paar Duitse obstakels uit de weg te ruimen.'
    150 advocaten in dienst

    Aan de Duitse kant, op het eiland Fehmarn, staan ze namelijk niet direct te springen om het project. Er wordt gevreesd voor lawaaioverlast als er straks dagelijks 73 treinen en duizenden auto’s door de tunnel razen. De eilanders betwijfelen of het toerisme daar beter van wordt. En er zijn meer mensen die het project liever kwijt dan rijk zijn. Natuurorganisaties bijvoorbeeld die bang zijn voor schade aan de zeebodem; veerbootbedrijf Scandlines dat elk half uur boten naar de overkant stuurt; en mensen die het project gewoon te duur vinden — al nemen de Denen veruit het leeuwendeel van de kosten voor hun rekening.

    Christensen: ‘Van Duitse zijde zijn er 16.800 bezwaarschriften ingediend, die allemaal moeten worden afgehandeld. Wij hebben daarvoor 150 mensen in dienst genomen, hoofdzakelijk advocaten.’ De eerste hoorzittingen zijn deze week. Wanhopig wordt hij daarvan niet. ‘Het kan even duren voor alle rechtszaken zijn afgewikkeld, maar de regering in Berlijn staat achter het project. Daarom ga ik er voor 100% vanuit dat de tunnel er komt.’
    'Lollanders hebben tunnel gewoon nodig'

    Van Deense zijde valt in ieder geval niks te vrezen. ‘Hier is bijna iedereen voor’, zegt Christina Hedemark die namens rederij Krinak de belangen van het Deense bedrijfsleven vertegenwoordigt. ‘Lolland is een achtergesteld gebied. De lonen liggen ver onder het Deense gemiddelde en een huis is slechts een tiende waarde van die in de regio rondom Kopenhagen. De Lollanders hebben die tunnel gewoon nodig.’

    Hedemark verwacht dat alleen de bouw al veel banen schept. ‘Er komt hier straks bij de tunnel een heel dorp voor 3000 werknemers. Die moeten allemaal eten en de bedrijven moeten worden voorzien met onderdelen. Dat betekent extra werk voor Deense bedrijven.’

    En als de tunnel eenmaal klaar is verwacht Hedemark dat nieuwe bedrijven zich in het gebied zullen vestigen vanwege de snelle verbinding met Duitsland. ‘De grond is hier stukken goedkoper dan bij Kopenhagen en de lonen lager. Dat lijkt mij een gouden kans voor bedrijven die actief zijn op de as Duistland-Scandinavië.’
    Veel groter project

    Als de tunnel niet doorgaat, zou dat volgens Hedemark een zware tegenvaller zijn. Maar gelukkig komt een deel van de baten er sowieso. De Fehmarnbelttunnel is namelijk geen op zichzelf staand project. ‘Het maakt onderdeel uit van een veel groter project dat Kopenhagen beter moet verbinden met de steden in het zuidoosten’, legt Christensen uit.

    Zo wordt bijvoorbeeld €560 mln geïnvesteerd in een nieuwe spoorbrug over de vier kilometer lange Storstrom zee-engte die Lolland en Falster verbindt met Seeland, het grootste Deense eiland. De brug die er nu ligt, met een enkel spoor en een smalle tweebaansweg, valt bijna uit elkaar van ellende, zegt Ulrik Millandt die de bouwleiding over dit deelproject.

    En ook langs de route van Storstrom tot aan de Fehmarnbelttunnel moet er nog veel gebeuren. ‘Los van de tunnel en de spoorbrug, investeren we ongeveer €1 mrd in de infrastructuur’, zegt Christensen. De Duitsers zijn €1,5 mrd kwijt aan de investering in hun infrastructuur als het project doorgaat, want ook die is te slecht om al het verkeer aan te kunnen dat in de toekomst door de tunnel komt.

    En wanneer gaat de bouw van start? Christensen haalt nogmaals de schouders op. ‘Ik hoop in 2020.’ BAM en Boskalis laten weten geduldig af te wachten.
1.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.