Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Zeldzame aardmetalen inzet handelsoorlog

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
yieldcurve
1
Bedankt voor je beschouwing Koen. Het is een interessante bijdrage. Alleen wel jammer dat Europese regelgeving verhindert dat je in deze sector middels een ETF je risico kunt spreiden. Ik wil hier toch wel de sticker "idiote" regelgeving aan vastplakken.
Snugger
0
Volgens mij wordt/is alles inzet bij jullie, kunt dan dus wachten op éen die op de proppen komt met Amerikaanse Staatsobligaties… Als het maar even in de richting van het gevoel beweegt hoort het erbij, rationaliteit ten top!..
erjee-ff
0
De Chinezen hebben al eens eerder geprobeerd REE te gebruiken als pressiemiddel in een handelsoorlog, met de Japanners. Er is een rapport gemaakt over de impact van die acties op de wereldwijde REE markt, en de teneur van dat rapport was dat de impact minimaal was.
Ik zal wel eens kijken of ik nog een linkje naar dat rapport kan vinden.
Jeroentje-2018
0
Interessant artikel over schaarste mineralen en speciale metalen. Nieuw te ontginnen gebieden moeten ooit eerst worden opgespoord, in kaart gebracht en vervolgens kan er gestart worden met het ontginnen.

Profiel Fugro:

Fugro verzamelt, verwerkt en interpreteert geologische data. Deze data wordt gebruikt door klanten van Fugro bij de bouw van olieplatforms, tunnels, wegen, pijpleidingen, fabrieken en communicatie kabels. Daarnaast wordt deze data gebruikt voor het zoeken via olie, gas en mineralen. De activiteiten van Fugro zijn ondergebracht in vijf verschillende divisies: Het in kaart brengen van de grond onder de zeebodem en land, het inspecteren en onderhouden van structuren op zee en land en consultancy opdrachten. Fugro werkt wereldwijd met 10.000 werknemers in 65 landen.
dasokwat
0
Interessant !
Doen ze dat ook voor Shell, of hebben die een eigen opsporingsdienst
dasokwat
0
Ik vind wel dat de super president Obama, er wel eens wat meer aandacht aan had mogen besteden, straks kunnen we geen F35's en accu's meer bouwen.
Het is al niet prettig om afhankelijk te zijn van andere landen, en zeker niet van je vijand
Vanoranje
0
FD; Het Nederlandse offshorebedrijf Allseas liet dinsdag weten in de markt te stappen voor diepzeemijnbouw en sluit zich daarbij aan bij het Nederlands Royal IHC en het Belgische Global Sea Resources. Technisch gesproken lijkt het mogelijk. Oogsten gaat bijvoorbeeld met een zeewagen, een oogstarm en een lange stalen pijp voor transport. Royal IHC bouwde hiervoor een onderwatervoertuig dat over de zachte zeebodem rijdt en met zeer brede armen de knollen oogst. Daar rijden is vergelijkbaar met rijden over kwark, zei Wiebe Boomsma, R&D-manager al eerder tegen het FD.
dasokwat
0
quote:

Vanoranje schreef op 13 jun 2019 om 13:35:


FD; Het Nederlandse offshorebedrijf Allseas liet dinsdag weten in de markt te stappen voor diepzeemijnbouw en sluit zich daarbij aan bij het Nederlands Royal IHC en het Belgische Global Sea Resources. Technisch gesproken lijkt het mogelijk. Oogsten gaat bijvoorbeeld met een zeewagen, een oogstarm en een lange stalen pijp voor transport. Royal IHC bouwde hiervoor een onderwatervoertuig dat over de zachte zeebodem rijdt en met zeer brede armen de knollen oogst. Daar rijden is vergelijkbaar met rijden over kwark, zei Wiebe Boomsma, R&D-manager al eerder tegen het FD.


Klinkt erg interessant, groeien die knollen dan ?
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Koen Lauwers

Koen Lauwers is onafhankelijk analist. Hij doet beleggingsresearch voor verschillende marktpartijen en schrijft voor diverse financiële titels. Als econoom kwam Lauwers na een carrièrestart in de...

Meer over Koen Lauwers

Recente columns van Koen Lauwers

  1. 11 jun Zeldzame aardmetalen inzet hande... 8
  2. 20 mei Handelsoorlog stuurt granenprijz... 5
  3. 19 apr Van hype naar realisme 2

Gesponsorde links