Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Vastgoed « Terug naar discussie overzicht

Rechtstreeks investeren in vastgoed.

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 november 2004 22:17
    Hallo.

    Ik heb een vraag. Ik wil graag de optie verkennen om rechtstreeks in vastgoed te beleggen. Hiermee bedoel ik een pand aanschaffen voor de verhuur. Ik heb echter geen idee wat hierbij komt kijken en wat globaal de mogelijkheden zijn. Zijn hier misschien mensen die mij een beetje opweg kunnen helpen doormiddel van info of verwijzingen naar instanties of website waar ik eventueel meer informatie kan vinden? Boekentips zijn ook welkom.

    Bij voorbaat dank.

    Mvg.,

    Hans Raaijmakers

    Hans.Raaijmakers@rd-technology.nl
  2. [verwijderd] 18 november 2004 22:40
    Beste Hans,

    Het is puur toeval dat ik het forum op kom en puur toeval dat ik uw posting zie. Groter nog is het toeval dat ik gisteren een lezing van een meneer van KFN bij heb mogen wonen. Deze meneer, hij heeft een naam maar die geef ik liever niet, vertelde over het ABP, KFN en zijn werkzaamheden. KFN is het beleggingsvehicel voor vastgoed van het ABP. U weet wel het beleggingsfonds van de ambtenaren. Hij vertelde over rendementen, over zaken als lokatiebepaling, welk gebouw en waarom, waar je op moet letten bij bijvoorbeeld markthuurprijs en huidige verhuurprijs van het betreffende pand, omgevingsfactoren etc. etc.

    www.kfn.nl/

    Er zijn meerdere partijen die zich zo met het vastgoed bezig houden. KMPG is er nog een.

    Extra info:
    De beleggingsverhoudingen van het ABP zijn ongeveer zo:
    40% obli
    40% aandelen
    15% vastgoed etc.
    5% overig

    Zo heeft het ABP ook een aandeel in de Franse Peage. Dus als u tol betaald is dit goed voor het pensioen van de ambtenaren. Ik weet zeker dat een van de accountmanagers van KFN u verder op weg wilt helpen indien u het vriendelijk vraagt. Wellicht eventueel inclusief hulp middels een rekenmodel. (ik heb het gisteren gezien maar niet in handen)

    vr gr K.

  3. [verwijderd] 1 april 2005 23:14

    Ik ben nieuw op IEX, en schrijf onder meer voor een vakblad op het gebied van vastgoed(beleggingen).

    U wilt beleggen in panden.
    Locatie locatie locatie zou ik zo zeggen.
    Verder: goed onroerend goed is moeilijk te vinden tegenwoordig. Succes met het vinden. Er zijn altijd pareltjes in de markt natuurlijk, als je weet waar je moet zoeken.

    Vraagt u eens bij uw boekhandel naar het boek Onroerend goed als belegging van Van Gool, Jager en Weisz. Staat veel in, theoretisch en ook wel praktische zaken.

    Bij vragen en commentaar op deze post, e mailen naar: janwestgeest2004@hotmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Jan Westgeest
  4. pim f 30 mei 2007 21:38
    wel ik heb een heel duur huisje aangeschaft - toplocatie op een toppark; bakstenen geeft me toch wat meer rust dan aandelen (aandelenporto was uit zijn voegen gegroeid...)

    ik heb het advies van jan westgeest ("locatie, locatie, locatie") ter harte genomen.

    Nu misschien nog een pandje te A'dam voor de studie van mijn opgroeiende kinderen.
11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.