Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Voor allen een gezond 2021! Voor AF-KLM; ik hoop van harte dat KLM blijft bestaan en ik denk dat de Nederlandse overheid daar ook voor gaat. De combinatie met AF is noodzakelijk om vanwege de geringe thuismarkt van KLM voldoende omvang te hebben. De berichten over een eventuele samenwerking met de Italianen zie ik persoonlijk als een gevaar voor AF-KLM, dat gaan we de komende maanden wel zien gebeuren. Wat betreft de financiele situatie van AF-KLM: er is cash genoeg tot maart/mei, afhankelijk van de analist die zijn licht er over laat schijnen. Zolang er niet/weinig gevlogen wordt blijft er subsidie (NOW) binnenkomen bij KLM (helaas van ons belastinggeld). In andere vorm ook bij AF. Toch zal het zwaar negatieve Eigen Vermogen van de combinatie moeten worden aangepakt. Omdat het negatieve EV een veelvoud is van de huidige beurswaarde, mag maar 1 ding verwacht worden: een grote verwatering voor de huidige aandeelhouders. Gezien de koers van het aandeel op de beurs, lijkt het mij dat er partijen bezig zijn hun positie te versterken, mogelijk om een nationalisatie te voorkomen? In ieder geval denk ik dat binnen 8 weken van nu wel duidelijk wordt hoe er gewerkt gaat worden aan het EV. Op dat moment zal ook de koers wel een flinke deuk krijgen. We gaan het meemaken, een spannend jaar voor de hele luchtvaart, maar in het bijzonder voor AF-KLM
Kapitaalinjectie Air France-KLM 'kwestie van weken of maanden' PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - Het is nog een kwestie van "weken of maanden" voordat er een besluit is over de herkapitalisatie van luchtvaartcombinatie Air France-KLM. Dat zei de Franse onderminister voor Transport Jean-Baptiste Djebbari in een interview met nieuwszender BFM TV. In de lopende gesprekken met de Nederlandse regering bewaakt Parijs de Franse belangen binnen het luchtvaartconcern, waarschuwde hij. "Air France-KLM is van strategisch belang en Frankrijk is geïnteresseerd in een balans tussen de verschillende partijen", zei Djebbari. "De alliantie Air France-KLM heeft Nederland de afgelopen jaren meer opgeleverd dan Frankrijk", vervolgde de politicus. "Het is heel belangrijk dat de belangen van beide partijen worden gerespecteerd." Zowel Frankrijk als Nederland heeft een belang van ongeveer 14 procent in het luchtvaartbedrijf, dat van de twee landen al 10,4 miljard aan staatssteun kreeg in de vorm van leningen en kredietgaranties. Doordat reizigers wegens de coronapandemie nog altijd massaal wegblijven, is verdere steun nodig. Naar verwachting zal dat in de vorm van een verhoging van het eigen kapitaal zijn. Volgens Djebbari moeten de gesprekken voor overeenstemming zorgen over de te voeren strategie. Dat moet helderheid geven over de mogelijkheden van Air France-KLM om concurrerend te blijven nadat de coronapandemie achter de rug is. Naar verwachting is er dan voor minder luchtvaartmaatschappijen ruimte, waardoor de concurrentie heviger wordt, aldus de bewindspersoon.
Alleen maar ellende weer bij KLM.... Vandaag weer hoogste stijger? (ik denk van wel)
vreemd dat jaardraadje wat ik had aangemaakt is verwijderd en vervangen door dit draadje !!
Kwestie van tijd voordat airfranceklm flink gaat zakken.
schreef:
Gezien de koers van het aandeel op de beurs, lijkt het mij dat er partijen bezig zijn hun positie te versterken, mogelijk om een nationalisatie te voorkomen?
Een alternatieve uitleg voor de stijging van de afgelopen maand(en): de nationalisatie is al lang bezig en de Nederlandse overheid is !weer! stilzwijgend keihard aandelen aan het opkopen. En/of de Fransen natuurlijk. Welke "partijen" hebben daar anders baat bij? Politici hebben direct persoonlijk baat bij het voortbestaan van KLM. Als zelfs een letterlijk wife beater zonder enige ervaring in het bedrijfsleven of in de luchtvaart er CEO kan worden (Camiel Eurlings), dan kan elke politicus het. Het is de meest heerlijke uit-rangeer "promotie" die er bestaat voor de meest nutteloze nietsnutten uit de politiek. desktop.gulf-times.com/story/623518/A...
Overheden kunnen niet zonder daar transparant over te zijn aandelen opkopen. Wel vreemd dat dit aandeel niet donkerrood is.
Koersdoel van 0,10 euro, aandelenemissie en de prijs 5 euro en de kleur groen. Alleen bij afklm kan dat!
geobeo schreef op 4 januari 2021 09:49 :
[...]
Een alternatieve uitleg voor de stijging van de afgelopen maand(en): de nationalisatie is al lang bezig en de Nederlandse overheid is !weer! stilzwijgend keihard aandelen aan het opkopen. En/of de Fransen natuurlijk.
Welke "partijen" hebben daar anders baat bij?
China Eastern en Delta Airlines als aandeelhouders hebben een behoorlijk belang en willen misschien niet dat dit belang geheel verdwijnt. Onlogisch is het wel om miljoenen aandelen te kopen tegen 5 Euro, maar dat geldt voor iedere partij gr KC ps @ Testcase 2020: de twee draadjes waren min of meer gelijktijdig aangemaakt
FairValue schreef op 4 januari 2021 09:54 :
Overheden kunnen niet zonder daar transparant over te zijn aandelen opkopen. Wel vreemd dat dit aandeel niet donkerrood is.
Dat kunnen ze wel en dat hebben ze (Nederlandse overheid) ook al gedaan in het verleden: desktop.gulf-times.com/story/623518/A...
Knife Catcher schreef op 4 januari 2021 10:01 :
[...]
China Eastern en Delta Airlines als aandeelhouders hebben een behoorlijk belang en willen misschien niet dat dit belang geheel verdwijnt.
Onlogisch is het wel om miljoenen aandelen te kopen tegen 5 Euro, maar dat geldt voor iedere partij
gr KC
ps @ Testcase 2020: de twee draadjes waren min of meer gelijktijdig aangemaakt
Het is echt niet zo'n heel ingewikkeld raadsel hoor: welke soort partijen hebben toegang tot letterlijk oneindig kapitaal en hebben geen enkele behoefte aan winst maken? Simpel: overheden. Niemand anders. De enige die kopen om te kopen tegen elke prijs zijn overheden. Heel (Zuid) EU wordt in stand gehouden door waardeloze investeringen. Een INGtje, ABN-AMROtje of KLMetje kan daar ook nog wel bij.
geobeo schreef op 4 januari 2021 10:01 :
[...]
Dat kunnen ze wel en dat hebben ze (Nederlandse overheid) ook al gedaan in het verleden:
desktop.gulf-times.com/story/623518/A... Zonder daar transparant over te zijn staat er. En in jouw bericht zijn ze daar transparant over. Ze kunnen dus niet nu opkopen zonder daar transparant over te zijn.
Iemand een inlog van de VEB? Het is erop of eronder voor Air France-KLM komende maanden. De redding van de luchtvaartmaatschappij zal een uiterst complexe zaak zijn, waarbij veel hoofdrolspelers meer dan één rol spelen. Er was minder nodig dan de zwaar ontwrichtende coronapandemie om de kwetsbaarheid van de luchtvaart bloot te leggen. De concurrentie in de sector is zo groot, dat het zelfs in goede tijden een hele prestatie is als maatschappijen genoeg verdienen om de kosten van kapitaal terug te verdienen. Bij tegenslag is het meteen hommeles en slaat winst al snel om in verlies. De risico’s op tegenslag zijn groot en vaak extern. Denk aan de olieprijs, de geopolitieke situatie of weersomstandigheden en natuurrampen. Anticiperen op tegenslag is maar beperkt ...
geobeo schreef op 4 januari 2021 10:05 :
[...]
Het is echt niet zo'n heel ingewikkeld raadsel hoor: welke soort partijen hebben toegang tot letterlijk oneindig kapitaal en hebben geen enkele behoefte aan winst maken?
Simpel: overheden. Niemand anders.
De enige die kopen om te kopen tegen elke prijs zijn overheden. Heel (Zuid) EU wordt in stand gehouden door waardeloze investeringen. Een INGtje, ABN-AMROtje of KLMetje kan daar ook nog wel bij.
Dat zou dan een nieuwe parlementaire enquête worden. Grootaandeelhouders moeten doorgeven hoeveel ze bezitten en overheden mogen dat zelf ook niet zomaar doen. Alle regels zouden worden overtreden als Frankrijk en NL nu aandelen opkopen. Dat andere grootaandeelhouders actief zijn is veel aannemelijker.
Zo eindelijk rood. Zoals het hoort nadat de geluiden rond een emissie steeds luider worden. Nu door maar de 1 euro!
Ik hoop dat de koers juist omhoog gaat dan omlaag, ik hoop dat achter de 1 een 0 komt. Nieuw jaar nieuwe kansen
Mooi weer schreef op 4 januari 2021 16:45 :
Ik hoop dat de koers juist omhoog gaat dan omlaag, ik hoop dat achter de 1 een 0 komt. Nieuw jaar nieuwe kansen
Er zit al € 14,00 per aandeel schuld in dit aandeel en daar komt nog wel een plukje bij. Je mag natuurlijk hopen wat je wil maar of het realistisch is ??
FairValue schreef op 4 januari 2021 10:12 :
[...]
Zonder daar transparant over te zijn staat er. En in jouw bericht zijn ze daar transparant over. Ze kunnen dus niet nu opkopen zonder daar transparant over te zijn.
Ze waren er achteraf transparant over. Tijdens het opkopen waren ze er dus niet transparant over en daar ging het om toch?
Dan kun je wel een natte droom hebben met een koersidee van 10 Euro; maar uiterlijk de volgende morgen ben je weer wakker. Das war kein guter Start für die Lufthansa, für Ryanair und für EasyJet. Gleich am ersten Handelstag des Jahres blieben die Papiere dieser und vieler anderer europäischer Airlines sprichwörtlich am Boden. Dicke Verluste lassen Böses erwarten für das neue Jahr. Eine aktuelle Meldung zum Sektor sorgt für Unbehagen. Das hört kein Airliner gerne: Europas Luftverkehrsindustrie wird sich nach Einschätzung der Lotsen-Dachorganisation Eurocontrol im laufenden Jahr nur langsam vom Corona-Schock erholen. Nach dem Verlust von rund 6,1 Millionen Flügen und 1,7 Milliarden Passagieren im vergangenen Jahr rechnen die Experten für 2021 lediglich mit 51 Prozent des Vorkrisen-Niveaus, heißt es in einer in Brüssel veröffentlichten Analyse . Weitere Finanzhilfen seien voraussichtlich vor allem für die Flughäfen notwendig, nachdem im abgelaufenen Jahr in erster Linie die Fluggesellschaften Staatshilfen erhalten hatten. Lufthansa trifft es besonders hart Unter den großen Airlines musste die Lufthansa Group besonders viele Flüge absagen, laut Eurocontrol 67 Prozent. Auf ähnliche Werte kommen Easyjet (-67 Prozent) und die British Airways-Mutter IAG (-65 Prozent). Ryanair hat im vergangenen Jahr 59 Prozent weniger Flüge absolviert als 2019 und Air France/KLM 55 Prozent weniger. Der Frankfurter Flughafen verlor seinen ersten Platz als verkehrsreichster Flughafen 2019 an Amsterdam, wo die Rückgänge der Flugbewegungen etwas weniger drastisch ausfielen. Zum Jahresende waren laut Eurocontrol 51 Prozent der Flotte europäischer Verkehrsflugzeuge geparkt, 4.118 von 8.048 Flugzeugen. Auf dem Höhepunkt der Pandemie im April waren es sogar 87 Prozent gewesen. Hoffnungen auf eine schnelle Erholung im Luftfahrtsektor sind vergebens. Nach wie vor gelten die meisten Länder rund um den Globus infolge der Corona-Pandemie als Risikogebiet. Die National-Regierungen haben Lockdowns verordnet und werden diese – wie vermutlich am morgigen Dienstag in Deutschland – demnächst verlängern. Aktionäre von Fluggesellschaften müssen folglich mit weiterhin volatilen Bewegungen rechnen. www.deraktionaer.de/artikel/mobilitae...
Deze was ook "leuk" vandaag: "Verruimde mogelijkheden voor zakenreizen zijn van groot belang voor het herstel van de Nederlandse economie", meent Benschop. Schiphol rond kerstdagen drukste vliegveld van Europa Hij krijgt tijdens de online nieuwjaarsbijeenkomst van Schiphol bijval van KLM-topman Pieter Elbers. "De zakelijke reiziger is ongelofelijk belangrijk; wij voegen voor hen netwerk toe, verbinden Nederland met de rest van de wereld." De Nederlandse overheid steekt honderden miljoenen in de luchtvaart en garandeert voor miljarden. Als het puntje bij het paaltje komt kunnen de 70-plussers straks in maart met hun zak met stokken weer een balletje slaan in de Algarve of Spanje, terwijl de oh zo belangrijke zakenreiziger tot (na?) de zomer moet wachten op een vaccinatie. Mooie afstemming;-)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Nieuwsberichten
Artikelen
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antares
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Belreca
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
EMD Music
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genk Logistics Cert.
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
Kortrijk Shop. Cert.
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Lux-Airport Cert
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
MediVision
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
Neufcour (Compagnie Financière de)
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Option Trading Company
Orange Belgium
Oranjewoud
Orcobsaar1219
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Outotec
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
PCB
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
RealDolmen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Rosier
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Sabca
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shanks Group
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sint Gudule Plaats Cert.
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Systeem Trading
Team Kalorik
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Ter Beke
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
THEMIS BIOSCIENCE
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Unitronics
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
Wolters Kluwer
Woluwe Uitbreiding
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Zetes Industries
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Air France-KLM
Meer »
Koers
1,726
Verschil
+0,03
(+1,53% )
Laag
1,696
Volume
9.462.748
Hoog
1,738
Gem. Volume
13.781.171
9 jun 2023 17:35
Gerelateerde Video's
7 september 2011 10:55 - FTV
1 april 2011 10:26 - FTV
14 februari 2011 10:03 - FTV
9 februari 2011 10:55 - FTV