Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom februari 2019

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
steelfighter72
0
quote:

DD12 schreef op 1 feb 2019 om 17:48:


Hoe weet jij dat nou?



Omdat ik al jaren in dit fonds zit.... Voordat goed nieuws is... Omlaag. Voordat goede cijfers komen .... Omlaag.

Enige wat kan helpen is iets heel onverwachts waarbij de boefjes opeens SNEL hun posities (Calls of Puts) moeten indekken. En dat zal niet zo snel gebeuren gezien de posities die de 4 grote partijen in dit fonds hebben, die steunen elkaar, zo simpel is het en blijkt alleen al door verkoop TTT.Het getreuzel is in hun voordeel, ook het feit dat de agio pas maanden later wordt uitbetaald en niet VOORAF is bepaald op verkoopdatum TTT.

De procedure had moeten zijn : eerst toestemming verkoop TTT, EX DIV DATUM VOORAF bepalen. Dan akkoord of aandeelhouders akkoord gaan met bod. Niet achteraf... Nu is er teveel gesjoemel mogelijk
Eva1960
0
Dank Nait. Dat is dan net te laat voor een felle stijging en Moneymakers dag voorspelling te laten uitkomen van 8,25.
Op de website tmt is nog niets te zien.

Kun je het hele twitter bericht hier neerzetten?

Goed weekend allen op weg naar een enerverende week.


quote:

Nait Soesen schreef op 1 feb 2019 om 17:27:


TMT on twitter Microsoft in talks with TomTom !!
steelfighter72
0
Kan iemand snel een overzicht TT DIVISIES toveren in percentages met totaal uitstaande aandelen betreffende jaar van 2017 vs 2018 nog voor de verkoop van de TTT divisie in 2019
DeHardeWerker
2
quote:

moneymaker_BX schreef op 1 feb 2019 om 12:07:


Slot rond de 8.25 vandaag mark my words
Ja je hebt het of je hebt het niet



Kom je aandacht te kort, hierbij dan wat aandacht jongen.

Je woorden blijken keer op keer niets waard, en inderdaad: jij hebt het nog steeds niet.

Maar: je hebt wel weer aandacht gehad, dat heb je echt nodig hè, anders zou je niet dagelijks van die onzin roeptoeteren.
DeHardeWerker
3
quote:

Nait Soesen schreef op 1 feb 2019 om 17:27:


TMT on twitter Microsoft in talks with TomTom !!


Dit soort berichten publiceren zonder duidelijke bronverwijzing (met link) kan rekenen op een vette NOK!
VeniVidiMerui
0
quote:

steelfighter72 schreef op 1 feb 2019 om 18:23:


Kan iemand snel een overzicht TT DIVISIES toveren in percentages met totaal uitstaande aandelen betreffende jaar van 2017 vs 2018 nog voor de verkoop van de TTT divisie in 2019

www.youtube.com/watch?v=QObZCmp46eY
win some...
0
Toyota's Tri-Ad Division Wants Open Source Maps to Guide the Self-Driving Cars of Tomorrow
The carmaker's partnership with Denso and Aisin sees open source maps as the way forward for better navigation.

BY BERTEL SCHMITT JANUARY 31, 2019


If Toyota has its way, the maps guiding your future autonomous vehicle won’t be delivered through Google, Apple, Baidu, or TomTom, but via a map platform as free and accessible as Linux, MySQL, Apache, and the zillions of other open source programs powering our lives. That open source map project is called AMP, or in “Autonomous Mapping Platform.”

The concept was presented Thursday by Mandali Khalesi, the man in charge of mapping systems, automated driving strategy, product and alliances of Tri-Ad, the autonomous drive company started by Toyota with Denso and Aisin. Tri-Ad’s mission is to turn the research developed by TRI, or Toyota Research Institute, into products, with the help of nearly 2,000 employees and a $2.8 billion budget.

At Tri-Ad, Khalesi joins an A-team of tech celebrities. CEO James Kuffner was a member of the software engineering team that developed Google’s self-driving car. he company's CTO is Ken Koibuchi, who was in charge of Toyota’s automated driving technologies. The software chief is Nikos Michalakis, who built Netflix’s cloud platform. And UX is in the hands of Thor Lewis, a former Google alumnus.

Like everyone at the top of Tri-Ad, Khalesi is a colorful man. He graduated with a degree in astrophysics; when the light hits him in a certain way, you could mistake him for an alien. He came to Japan in 1999; six years later, he became famous for establishing Japan's first location-based mobile advertising business for luxury brands in a traditional Japanese house in downtown Tokyo. He worked for map companies such as TomTom and Nokia, and headed the Asia-Pacific business of Nokia Here, which later was bought by a consortium of Daimler, Audi and BMW. Toyota then snatched him up as its global head of automated driving mobility and innovation.

Four-dimensional maps are central to automated driving, Khalesi said. “Without a mapping framework, the vehicle is driving blind.” Companies the world over are feverishly amassing mapping data, but then, the data sits mostly tucked away in “sensor silos at OEMs, telematics companies, and mapping companies,” as Khalesi explained.

Depending on where the bulk of drivers drive, the data can get quite tribal. “If I have 100 million miles of test data from California, I won’t have a system that can drive in Mumbai,” Khalesi’s boss James Kuffner said. “Data quantity isn’t the end of story. We need data quality and data diversity.”

Sitting in their silos and accessed through proprietary channels, data cannot enhance and complement other such sets. “What we really need is a one stop open API, something where anybody can access the data from wherever they are by any software or hardware,” Khalesi said.

Unbeknownst to many, Toyota has quietly become a big open source champion. Toyota was the main driver behind Automotive Grade Linux, an open source O/S supported by many OEMs and suppliers around the world. Toyota also is a premium member of the Autoware Foundation, a non-profit supporting open-source projects for self-driving mobility.

Tri-Ad has shown proofs of concept, and in a year or two, you should be able to clone your copy of AMP from Github, Khalesi told me. Once AMP is up and running, Toyota will fill it not only with data generated by the 10 million cars the company sells each year, but eventually with data coming from hundreds of millions of other cars. Anyone is free to use AMP, said Khalesi, “but in return we expect OEMs, fleets, taxi companies, developers to share anonymized data on AMP with other users.” I asked Khalesi where that would leave his former employer Here, which had plans to become the world’s supplier of real-time mapping systems. “They will be welcome to use the system like everybody else,” he said.

Toyota’s initiative to leapfrog the nascent mapping business with a bold open-source project could hit the presumptive mapping giant Here during a delicate phase. There is incessant chatter in Here's new hometown of Berlin that the company's top management could be concentrating on low-hanging—and decidedly non-automotive—fruit, such as credit cards and retail, in an attempt to beautify the company for an IPO. A source close to the matter told me Here's early focus on automotive seems to be getting lost, to the chagrin of the company's backers in the auto industry.

After all, telling cars where to go—autonomous or otherwise—is big business. Khalesi said that map suppliers charge OEMs “a few hundred dollars per car.” There are roughly 100 million automobiles sold worldwide each year. If successful, Tri-As’s AMP could disrupt a $20 billion business before it gets going in earnest.

www.thedrive.com/tech/26268/toyotas-t...

win some...
0
Enige opmerkingen bij het bovenstaande artikel om de fantasie wat levendig te houden :)

Een real-time mapping platform + mapping fabriek bouwen binnen twee jaar met 2000 man en 2,8 miljard budget, zoals het artikel stelt, gaat je niet lukken. Behalve als je mapping assets zoals bijvoorbeeld die van TomTom als basis hebt. TomTom had op 4 januari het persbericht over samenwerking met Denso: "This collaboration will allow DENSO to offer a market-leading system targeting Level 2 automation for highways and major urban roads, by leveraging the end-to-end mapping system developed together with TomTom. Combining DENSO's sensors with TomTom HD Maps will result in a system that is more advanced, more reliable and safer. TomTom and DENSO have teams working together in Japan."

Hoop....
0
quote:

tatje schreef op 1 feb 2019 om 17:51:


[...]

Laat ons het bericht eens zien.


Moneymaker himself...
Hoop....
0
Brouwer285
0
jovi
3
Ik heb op dit IEX forum veel geleerd en ik heb vaak nieuwe bruikbare informatie kunnen lezen. Jammer dat dit forum nu is verworden tot een verzamelplek voor scorebordjournalisten. Je kunt nog zo bloemrijk je teleurstellingen beschrijven, zonder enige inhoud zullen die bijdragen moeilijk door te worstelen teksten blijven. Te veel, te vaak. Het is niet aangenaam. Voor iemand die vijf keer per dag hier schrijft: Het is niks, het was niks en het wordt niks, zouden we eigenlijk moeten gaan collecteren.

Wat betreft AMP, het Open Source Map project van Toyota: Het dochterbedrijf van Toyota “DENSO” (het Europese hoofdkantoor zetelt in Weesp) is alweer jaren geleden gestopt met het zelf maken van “maps”. DE leverancier voor deze kaarten via DENSO aan dit project van Toyota is natuurlijk TomTom. DENSO is een specialist op het gebied van sensoren, al dan niet met behulp van camera’s en radar. Het geleidelijk meer en meer autonoom worden van het autorijden is niet meer te stoppen en TomTom lijkt daar vooralsnog een belangrijke rol in te spelen! TomTom levert de HD-kaarten, DENSO registreert en verwerkt sensorgegevens, die het weer terugkoppelt aan TomTom die daarmee de HD-kaarten kan bijwerken en optimaliseren.

Hopelijk zullen we woensdag van TomTom meer nieuws krijgen over een in meerdere opzichten SCHONE toekomst.
JIBA
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 23 jan 2019 om 21:36:


[...]
Haha, verklaart een hoop.

Dat met die personeelsopties zal idd een heel gedoe worden, ben benieuwd hoe ze dat gaan spelen.

Er zijn trouwens ook nog 'restricted share units', die Autonomos boys zijn er mee volgegooid. Gaan die ook dat superdividend krijgen? Ik vermoed van wel: cashen etappe 1. Zelfdrijvend naar de Bahama's.

P.S.
Over personeel gesproken, weten jullie dat er een nieuwe dafje/automaatje is? Dwz. een TT-medewerker die hier (na enige maanden zwijgen) de laatste dagen weer enkele posts heeft geplaatst? Geen schokkende inside-informatie hoor. Jammer genoeg.





Ik heb nu wel een idee ja.


Nait Soesen
1
quote:

Eva1960 schreef op 1 feb 2019 om 18:02:


Dank Nait. Dat is dan net te laat voor een felle stijging en Moneymakers dag voorspelling te laten uitkomen van 8,25.
Op de website tmt is nog niets te zien.

Kun je het hele twitter bericht hier neerzetten?

Goed weekend allen op weg naar een enerverende week.


[...]


Hi Eva,

Net terug uit de sauna, kan het niet meer natrekken, de tweet waarop ik reageerde is pleite, zelfde account zie ik nu, die in november ook iets had geplaatst, maar daarna weer weg heeft gehaald, dus ik ben er min of meer erin gestonken!
Excuus en ook voor de rest van de forumgenoten, zal volgende keer beter opletten!

boem!
0
Ik heb de indruk dat veel forumbezoekers de mening zijn toegedaan dat Tesla een belangrijke nieuwe klant is van TT.

Uiteraard ken ik de berichten vanuit Tesla waarbij de betrokkenheid blijkt van TT bij een van haar kleinere toepassingen.
Ik heb echter nog geen enkel bericht kunnen traceren waaruit zou blijken, dat TT met haar HD-maps een rol van betekenis speelt bij het autonomous driving project van Tesla.
Misschien dat technisch beter ingevoerde forumleden hier meer kleur aan kunnen geven.

bvd Martin

~Justin~
3
DENSO: "We reviewed various digital mapping platforms and determined that the TomTom HD Map and TomTom AutoStream reflect our vision of bringing changes in the road noted by our sensors back to all vehicles as quickly as possible through HD Map updates.
Tommie
0
quote:

win some... schreef op 1 feb 2019 om 19:19:



The concept was presented Thursday by Mandali Khalesi, the man in charge of mapping systems, automated driving strategy, product and alliances of Tri-Ad, the autonomous drive company started by Toyota with Denso and Aisin. Tri-Ad’s mission is to turn the research developed by TRI, or Toyota Research Institute, into products, with the help of nearly 2,000 employees and a $2.8 billion budget.



Juiste conclusie?: maps zelf maken voor $ 2.8 miljard/€ 2.44 miljard is goedkoper dan bij T2 aankloppen? Tel anders maar € 10,38 bij de huiige cash en de opbrengst TTT.
boem!
0
Ik schat in, dat met de beslissing om 750 mio uit te keren als kapitaalteruggave de kans op boeking van allerlei buitengewone lasten ten laste van TTT in 2018 zeer klein is.
Het restant ad 160 mio zal hopelijk meer dan genoeg zijn om de balanspositie van TTT af te wikkelen( oa goodwill ad 65 mio), de kosten verbonden aan de verkoop te absorberen en eventuele reorganisatiekosten te dekken.
Met name DA is met 15 mio nog een flinke post.
De indruk die er bestaat dat deze 160 mio bijgeschreven kan worden als kassaldo is foutief. De voorzichtige HG inschattende denk ik dat we het over een restbedrag hebben minder dan 10 mio. (goodwil 65 mio. vastgelegde middelen 45 a 60 mio, werkkapitaal 10 a 15 mio).

De grote vraag blijft waarom TT een positieve kas wil houden van 200 a 250 mio.
Ik kom niet verder dan 4 opties.
1. men voorziet flinke cashflow-verliezen bij A&E doordat de investeringen gecombineerd met R&D exceptioneel doorstijgen.
2. men ziet de noodzaak in om geld achter de hand te houden om snel en adequaat toe te slaan indien zich acquisitiemogelijkheden voordoen op AI-gebied.
3. men beraadt zich op het starten van dividend uitbetaling.
4. men beraadt zich om tot aandeleninkoop over te gaan.


3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,624   Verschil -0,02 (-0,17%)
Laag 9,543   Volume 114.780
Hoog 9,704   Gem. Volume 1.102.925
26-jun-19 12:26
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium