Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
317 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
bron:
dredging.maritiem-nieuws.nl/artikel/1...

Positie Boskalis staat onder druk (Fortis)
02/04/2007 13:20
Jan de Nul, een directe concurrent van Boskalis, heeft laten weten dat er twee
nieuwe zelfvarende cutterzuigers besteld zijn waarvan de waarde op 100 miljoen EUR per schip wordt geraamd.

De baggerschepen zullen worden gebouwd in Kroatië en zullen worden geleverd in 2009. Door die investering wordt Jan de Nul de eigenaar van vijf zware baggerschepen (gebouwd in 1979, 1986, 2003 en twee tegen 2009), tegenover vier voor Boskalis (gebouwd in 1978, 1983, 1986 en 2007).

Volgens Fortis staat de positie van Boskalis op de markt onder druk, vooral op het vlak van de ouderdom van zijn vloot. Tijdens een vergadering met analisten had het baggerbedrijf nochtans bevestigd dat er een nieuw concept van baggerschip bestudeerd werd waarover Fortis meer nieuws verwacht binnen een
jaar. Fortis handhaaft een neutraal advies.

2 reactie(s) op "Positie Boskalis staat onder druk (Fortis)"
(op zaterdag 7 april 2007 00:29:48)


Als ex werknemer van J.D.N. weet ik dat deze firma het best uitgerust is om
deze werken uit te voeren
Hoogachtend
Deschrijver Eric

(op vrijdag 6 april 2007 15:28:58)


natuurlijk staat de positie onder druk iedereen weet dat stilstand achteruitgang is en eerst de commisarisen en aandeelhouders tevreden houden kost nu eenmaal veel geld, iedere baggraar heeft het over boskalis scrapyard als men het over de vloot heeft.

[verwijderd]
0
Toevallig heb ik ook mijn weetje over Boskalis en zonder enige twijfel heeft Boskalis de meest moderne vloot van de wereld.
Kappi
voda
0
RTRS-Minieme groei Nederlandse zeevaartvloot (2)
N i e u w bericht, meer informatie

ROTTERDAM (ANP) - De zeevaartvloot onder een Nederlandse
vlag is vorig jaar amper gegroeid. Dit is in schril contrast met
de groei van vloten elders in de wereld. Dat concludeert de
Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) in haar
jaarverslag.

De brancheorganisatie van de zeescheepvaart-sector verwijt
de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) dat die
medeverantwoordelijk is voor de stagnatie. ,,Al geruime tijd is
de kwaliteit van de dienstverlening sterk onder de maat, ondanks
afspraken over verbeteringen'', stelt de KVNR.

Het duurt volgens de vereniging te lang voordat de vereiste
bemanningsdocumenten worden geleverd. Bovendien worden in die
certificaten veel fouten, als verkeerd gespelde namen, gemaakt
waardoor de papieren niet geldig zijn. Daarom vinden rederijen
het aantrekkelijk om de schepen bij landen buiten de Europese
Unie onder te brengen. Landen met een open register als Panama
en de Bahama's zijn in trek, zo zei een woordvoerder.

Een woordvoerder van de IVW verklaarde woensdag dat
,,dienstverlening niet de enige reden is dat schepen uitwijken
naar andere landen''. Zo speelt volgens hem onder meer ook een
rol dat andere landen een gunstiger fiscaal klimaat hebben. In
de dienstverlening is volgens hem bovendien verbetering gekomen.

De rederijen krijgen wel orders binnen maar die dienen
veelal ter vervanging van de bestaande vloot. Per saldo groeit
die daarom niet. Op 1 januari van dit jaar stonden 747
zeeschepen geregistreerd in het Nederlandse scheepsregister. Dat
zijn er negen meer dan het jaar ervoor. Wereldwijd groeide het
aantal met 7 procent. Er varen op de wereldzeeën ruim 60.000
zeeschepen rond.

Bij de de KVNR hebben zich 315 rederijen aangesloten. De
vereniging vertegenwoordigt 95 procent van de bedrijfstak.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
[verwijderd]
0
Mammoet Salvage wint twee grote bergingsopdrachten
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Mammoet Salvage, branchegenoot van sleep- en bergingsbedrijf Smit Internationale, heeft twee grote opdrachten binnengehaald. Dat heeft bergingsbedrijf Mammoet Salvage, dat ruim een jaar geleden werd opgericht, woensdag bekendgemaakt in een persbericht.

De eerste order betreft het bergen van de Ocean Leader, een gezonken schip dat in een olierijk gebied voor de Mexicaanse kust ligt. De berging is inmiddels gestart.

De tweede opdracht heeft betrekking op de berging van een lading aluminium in de Golf van Finland. Hiervoor heeft Mammoet speciaal twee onderwater graafmachines ontworpen en ontwikkeld. De daadwerkelijke berging staat gepland voor augustus 2007.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


voda
0
Smit Internationale breidt vloot uit met vier schepen7 jun 2007, 17:01 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Smit Internationale gaat zijn vloot uitbreiden. Het sleep- en bergingsbedrijf heeft vier sleepboten van het merk Damen ASD Tugs 3212 besteld bij scheepswerf Damen Shipyards in Gorinchem.

De ASD Tug 3213 kan 80 ton slepen en is speciaal ontwikkeld door Damen en Smit. De oplevering van de eerste twee boten staat gepland voor juli 2009. De overige twee schepen worden in december 2009 geleverd.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[verwijderd]
0
RTRS-Unit 4 Agresso krijgt opdracht van baggeraar
SLIEDRECHT (ANP) - De leverancier van bedrijfssoftware Unit
4 Agresso heeft een opdracht gekregen van het baggerbedrijf Van
Oord. Dat maakte het bedrijf maandag bekend. Welk bedrag met de
order gemoeid is, heeft Unit 4 Agresso niet bekendgemaakt.

Unit 4 Agresso levert software aan dienstverlenende
bedrijven en instellingen. Het in Sliedrecht gevestigde bedrijf
heeft vestigingen in tien Europese landen en telde eind 2006
ruim 2700 werknemers.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
voda
0
DHV wint grote havenopdracht Suezkanaal
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - DHV heeft een opdracht gekregen voor het opstellen van een masterplan voor het nieuw te ontwikkelen haven- en industriecomplex ten oosten van Port Said. Dat heeft het advies- en ingenieursbureau woensdag bekendgemaakt, zonder financiele gegevens vrij te geven.

Partners in het project zijn het Nederlandse ECORYS en Nile Consultant uit Egypte. Port Said is gelegen aan de Middellandse Zeezijde van het Suezkanaal waardoor 30% van het wereldwijde containertransport passeert en 13% van de totale wereldhandel.

Naast de opstelling van het masterplan ontwerpt DHV de basisvoorzieningen zoals havenbekkens, kades, (spoor)wegen alsmede elektriciteits- en (afval)watervoorzieningen. 'Dit is een van de meest veelbelovende havenprojecten ter wereld en moet de spil gaan vormen voor de economische ontwikkeling van Egypte', aldus projectmanager Wim Klomp van DHV.

De verwachte investering in het haven- en industriecomplex door de Egyptische overheid en het bedrijfsleven bedraagt circa euro 100 mrd over de komende 20 jaar.

Twee weken geleden won DHV al een prestigieus waterbouwproject die betrekking heeft op de uitbreiding van het Panamakanaal.

Carolien Terlien
carolien@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

==========================================================================RTRS-DHV helpt mee met aanleg nieuwe haven Suezkanaal (2)
N i e u w bericht, meer informatie

AMERSFOORT (ANP) - Het ingenieurs- en adviesbureau DHV heeft
in Egypte een grote havenopdracht in de wacht gesleept. Het
Nederlandse bedrijf is aangewezen als hoofdaannemer voor het
ontwerp van het nieuw te ontwikkelen haven- en industriecomplex
ten oosten van de Egyptische havenstad Port Said bij het
Suezkanaal.

De Egyptische overheid en het bedrijfsleven steken de
komende twintig jaar ongeveer 100 miljard euro in het nieuwe
havengebied. Port Said ligt aan de Middellandse Zeezijde van het
Suezkanaal waardoor 30 procent van het wereldwijde
containertransport passeert en 13 procent van de totale
wereldhandel.

,,Dit is een van de meest veelbelovende havenprojecten ter
wereld'', aldus projectmanager Wim Klomp van DHV. Het te
ontwikkelen gebied bevat in totaal ongeveer 120 vierkante
kilometer, 20 procent groter dan het hele Rotterdamse
havengebied. Het megaproject omvat onder meer de aanleg van
havenbekkens, kades en (spoor)wegen, maar ook de bouw van
woningen en recreatievoorzieningen.

DHV werkt in de ontwerpfase samen met het Nederlandse
adviesbureau ECORYS en het Egyptische Nile Consultant.
,,Volgende week begint de verkenning van het gebied'', aldus een
woordvoerder van DHV. Het is nog niet duidelijk hoeveel DHV aan
de ontwerporder verdient. Het Nederlandse ingenieursbureau denkt
ook vervolgopdrachten te krijgen.

Eerder dit jaar haalde DHV al een megaorder binnen in
Midden-Amerika. Daar werkt het bedrijf uit Amersfoort aan de
verbreding van het Panamakanaal, dat de verbinding vormt tussen
de Atlantische Oceaan en de Stille Oceaan.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))

voda
1
Baggerbedrijf Van Oord krijgt opdracht in Singapore
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Baggerbedrijf Van Oord maakt deel uit van een aannemersconsortium dat van de Haven Autoriteit van Singapore de opdracht heeft gekregen voor de ontwikkeling van 16 nieuwe containerkades in de Pasir Panjang Terminal. Dat is donderdag bekendgemaakt.

Het totale contract heeft een waarde van euro 910 mln. Onbekend is hoe groot de opbrengst voor de Nederlandse baggeraar zal zijn. Een voorlichter van het bedrijf wil dit ook niet bekendmaken. 'Maar het feit dat we dit melden wil zeggen dat de opdracht interessant is', zo voegt hij toe.

De bouwactiviteiten zullen starten in het vierde kwartaal van dit jaar en ongeveer zes jaar in beslag nemen.

Naast Van Oord maken het Japanse bedrijf Penta Ocean, het Koreaanse Hyundai en het bedrijf Koon Construction uit Singapore deel uit van het consortium.

Marijn Wellink
marijn@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)



[verwijderd]
0
Federation Island

Erick van Egeraat heeft vrijdag op het International Investment Forum 2007 in Sochi zijn plannen voor Federation Island aan de Russische president Vladimir Poetin gepresenteerd. Federation Island is een 330 ha groot kunstmatige archipel, gelegen in de Russische Zwarte Zee voor de kust van de stad Sochi, in 2014 gastheer van de Olympische Winterspelen.

www.architectenweb.nl/aweb/redactie/r...
[verwijderd]
0
Baggerbedrijf Van Oord krijgt opdracht in Guatemala
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Baggerbedrijf Van Oord ontwikkelt een vissershaven in Guatemala. Dat schrijft de onderneming donderdag in een persbericht. De contractwaarde van het project is circa euro 24 mln, opdrachtgever is de haven van Champerico.

De haven wordt in 18 maanden aangelegd, zo meldt Van Oord. Een gedeelte van de opdracht wordt gefinancierd door het Nederlandse export plan, ORET.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


[verwijderd]
0
Van Oord krijgt opdracht voor kanaal India voor EUR 16 mln
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Van Oord heeft een opdracht gekregen voor het baggeren van een toegangskanaal in India ter waarde van euro 16 mln. Dit heeft het baggerbedrijf woensdag bekendgemaakt.

Het betreft de aanleg van een 16 meter diep toegangskanaal met een lengte van 10 kilometer naar de haven van Krishnapatnam aan de Indiase oostkust. Opdrachtgever is het Indiase bedrijf Navayuga Engineering Company. Het project gaat dit najaar van start voor een duur van 8 maanden. Het toegangskanaal moet bijdragen aan de ontwikkeling van de haven van Krishnapatnam tot een moderne diepzeehaven.

Maud van Gaal
maud@bfn.com

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

voda
0
Zou dit bericht nog meegeholpen hebben met de positieve koers?

Smit Internationale bestelt elf boten bij Damen Shipyards
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Smit Internationale heeft in totaal elf nieuw te bouwen boten besteld bij Damen Shipyards in Gorinchem. Dat heeft het in Rotterdam gevestigde sleep- en bergingsbedrijf donderdag bekendgemaakt. De waarde van de bestelling is niet vrijgegeven.

Het betreft een opdracht voor acht sleepboten en drie multi-inzetbare werkschepen. De nieuwe vaartuigen dienen 'deels ter vervanging en deels ter uitbreiding' van de bestaande vloot, aldus een woordvoerder van Smit.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


[verwijderd]
0
Van Oord krijgt Thaise order voor EUR 53 mln
4 december 2007, 9:39 uur | FD.nl/Betten
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Van Oord heeft een order ontvangen voor baggerwerk in Map Ta Phut, aan de Thaise oostkust. Het contract heeft een waarde van euro 53 mln. Dit heeft het baggerbedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Het project betreft vijf mln kubieke meter baggerwerk ter verdieping en uitbreiding van de haventoegang, het verwijderen van lagen zilt en het opspuiten van het terrein voor de aanleg van een LNG-terminal voor opslag van vloeibaar gas. Ook zal de baggeraar een toegangsweg en dijklichamen aanleggen.

Volgens Van Oord maakt de huidige hoge energieprijs dergelijke projecten commercieel aantrekkelijk. De uitvoering is reeds begonnen, de oplevering is gepland in april 2009.

Sander van der Ploeg
s.vanderploeg@tijdbeursmedia.nl

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)
[verwijderd]
0
30-11-2007

Baggermaatschappij Jan De Nul uit Aalst heeft een contract van ongeveer 100 miljoen euro in de wacht gesleept voor de uitbreiding van containerterminal Port Botany aan de Australische oostkust.

'Het hele uitbreidingsproject heeft een waarde van 1 miljard Australische dollar (590 miljoen euro) en ons aandeel bedraagt ongeveer 100 miljoen euro', aldus area-manager Guido Cockx van het baggerbedrijf.



Lees verder: © De Standaard
[verwijderd]
0
PAPENDRECHT (ANP) - Baggerbedrijf Boskalis heeft een
opdracht in de wacht gesleept om het toegangskanaal naar de
haven van de Australische stad Melbourne te verdiepen. Dat heeft
het bedrijf vrijdag bekendgemaakt.

Boskalis voert de opdracht uit in samenwerking met de Port
of Melbourne Corporation. De opdracht heeft een waarde van 300
miljoen euro, die volgens een woordvoerder van Boskalis geheel
toekomt aan het Nederlandse bedrijf.

De werkzaamheden omvatten het baggeren van zand, klei, slib
en rots en zal onder andere worden uitgevoerd door een van de
grootste schepen uit de vloot van Boskalis, de Queen of the
Netherlands. Uitgangspunt is de haven bereikbaar te maken voor
containerschepen met een diepgang van 14 meter.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))


Bingo, mooie opdracht.

Succes vandaag Richard
voda
0
Nog even een uitgebreide versie van het persbericht zoals door Jan geplaatst in zijn openingspost van week 52.

Mooie techniek van Boskalis:

Miljoenenorder Boskalis voor uitdiepen van haven Melbourne
22 december 2007 | Het Financieele Dagblad

Van onze redacteur

Amsterdam

Boskalis begint in januari met het uitdiepen van het toegangskanaal naar de haven van het Australische Melbourne. Het baggerbedrijf maakte de order, met een contractwaarde van circa € 300 mln over twee jaar, gisteren bekend.....

etc.

Druk op de link voor het volledige artikel:
www.fd.nl/artikel/8279640/miljoenenor...
[verwijderd]
1
Boskalis competitor Jan de Nul says its mega dredger damaged by fire

AMSTERDAM (Thomson Financial) - Jan de Nul, a non-listed competitor of Dutch dredger Boskalis Westminster NV, says that its Vasco da Gama dredger, one of the biggest in the world, has been damaged by fire, adding that it could take up to four months before the vessel is back in action.


www.abcmoney.co.uk/news/072008192868.htm
[verwijderd]
1
Channel deepening delay to affect bay beaches

BEACHES in Port Phillip Bay will be affected by the $1 billion plan to deepen Melbourne's shipping channels until at least the summer of 2010, under a revised completion date for the controversial project.


www.theage.com.au/news/national/chann...
voda
1
RTRS-Eerste financieringscontract voor Tweede Maasvlakte
ROTTERDAM (ANP) - Het eerste financieringscontract voor de
Tweede Maasvlakte is getekend. De Europese Investeringsbank
(EIB) maakte donderdag bekend een contract met Havenbedrijf
Rotterdam te hebben gesloten ter waarde van 100 miljoen euro.

Voor de financiering van onder meer het landwinningsproject
en de uitbreiding van de havenfaciliteiten zal in totaal een
aantal contracten worden gesloten voor bij elkaar 900 miljoen
euro. De zogenoemde Tweede Maasvlakte betreft de uitbreiding van
de haven van Rotterdam en een industriegebied aan de Noordzee in
de periode 2008-2014.

((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
504 5999))
317 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 19,365   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 19,145   Volume 292.911
Hoog 19,475   Gem. Volume 239.106
21-okt-19 17:35
label premium

Portefeuille Alert: Boskalis

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium