Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Info

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.747 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 133 134 135 136 137 138 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Air France grijpt in op korte vluchten

Gepubliceerd op 13 mei 2019 om 13:38 | Views: 832

Air France-KLM 14:13
8,21 -0,36 (-4,25%)

PARIJS (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Air France zet het mes in de capaciteit van korte vluchten. Volgens de Franse zustermaatschappij van KLM gaat de ingreep gepaard met het verlies van 465 banen. De banenreductie gebeurt volgens Air France via een vrijwillige vertrekregeling. Er vallen geen gedwongen ontslagen.

Franse media maakten zondag al melding van de op handen zijnde ingreep. De capaciteit van de korte vluchten wordt in de komende twee jaar met 15 procent teruggebracht. De ingreep is volgens het bedrijf noodzakelijk gelet op de concurrentie van hogesnelheidstreinen op met name binnenlandse trajecten.

Het is Air France er sowieso alles aan gelegen de operationele prestaties te verbeteren, ook gelet op het verschil in winstgevendheid tussen Air France en KLM. Topman Ben Smith van Air France-KLM zei eerder dit jaar al dat er al de nodige veranderingen bij onder meer Air France op touw stonden. De exacte strategie wordt pas aan het einde van dit jaar uit de doeken gedaan.
voda
0
Wetsvoorstel voor vliegbelasting ingediend

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Air France - KLM
8,248 0,02 0,24 % Euronext Paris
Air France-KLM nominatif adm
8,248 0,02 0,24 % Euronext Paris

(ABM FN-Dow Jones) Het ministerie van Financiën heeft een wetsvoorstel ingediend voor de invoering van een vliegbelasting van 7,00 euro per vertrekkende passagier vanaf 2021. Dat maakte de regering dinsdag bekend.

Het kabinet heeft een voorkeur voor een Europese vliegbelasting, maar als die te lang op zich laat wachten is nu een wetsvoorstel voor een nationale heffing ingediend.

Het tarief wordt bij het Belastingplan 2021 nog precies vastgesteld omdat het wordt gecorrigeerd voor de inflatie. Naar verwachting zal het tarief als gevolg hiervan onder de 7,5 euro blijven.

Ook komt er een vliegbelasting voor vrachtverkeer, waarbij vliegtuigen die minder geluid produceren minder worden belast. Het tarief wordt 3,85 euro per ton vracht voor de meest lawaaiige vliegtuigen en 1,925 euro per ton vracht voor de lagere geluidsklassen. Dit tarief wordt geheven op basis van het gewicht van het vliegtuig.

Het wetsvoorstel vliegbelasting treedt na de behandeling in de Tweede en Eerste Kamer in werking op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip. Dit geeft de nodige flexibiliteit. Als in 2019 of 2020 blijkt dat er Europese afspraken komen, is het mogelijk om het wetsvoorstel voor een nationale vliegbelasting niet in werking te laten treden.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Ben Smith koopt pluk aandelen Air France-KLM'

Gepubliceerd op 14 mei 2019 om 18:13 | Views: 52

Air France-KLM 17:36
8,34 +0,11 (+1,36%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Topman van Air France-KLM Ben Smith heeft naar verluidt een pluk aandelen van de luchtvaartcombinatie gekocht. Dat meldde nieuwssite WanSquare dinsdag, zonder te zeggen waar de informatie vandaan komt.

Het gaat om een aankoop van 50.000 aandelen van Air France-KLM voor een prijs van 8,61 euro per aandeel. Met de totale aanschaf is een bedrag van 430.670 euro gemoeid. Smith zou de aandelen op de Franse beurs hebben gekocht.

De aankoop staat volgens WanSquare los van de variabele beloningen van de topman.
voda
0
Ryanair: vliegtaks is staatssteun aan KLM

Gepubliceerd op 15 mei 2019 om 12:45 | Views: 1.407

Air France-KLM 13:56
8,16 -0,18 (-2,21%)

DUBLIN (AFN) - Ryanair hekelt de vliegbelasting die het Nederlandse kabinet in 2021 wil invoeren. Die is volgens de Ierse budgetmaatschappij verkapte staatssteun aan KLM. Marketingdirecteur Kenny Jacobs wijst erop dat de voorgestelde taks niet geldt voor transferpassagiers op luchthaven Schiphol, iets wat voor KLM erg belangrijk is. Maar passagiers van directe vluchten van en naar Nederland, oftewel Ryanairs klanten, zijn wel de dupe.

"Deze Nederlandse luchtvaartbelasting heeft niets met het milieu te maken, het is gewoon weer een andere overheidssubsidie voor KLM'', aldus Jacobs. Volgens hem is KLM eigenlijk heel milieu-inefficiënt door zijn transferpassagiers. Die hebben immers meerdere vluchten nodig om hun bestemming te bereiken. Ryanair, dat alleen met rechtstreekse verbindingen en veelal nieuwere vliegtuigen werkt, beroept zich erop de groenste en schoonste luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn.

Voor passagiers van en naar Nederland gaat straks een vliegtaks gelden tussen de 7 euro en 7,50 euro per ticket, ongeacht naar welke bestemming zij vliegen. Het precieze tarief wordt volgend jaar vastgesteld. Nederland blijft overigens ijveren voor een Europese vliegbelasting.
Wilbar
0
Betalen voor koffer op verre vlucht
Door Paul Eldering en Yteke de Jong

AMSTELVEEN - Op alle verre KLM-vluchten is de ruimbagage vanaf deze week niet meer inbegrepen in de prijs. Althans, niet in het ’light-tarief’. Deze tickets kunnen daardoor gemiddeld 10 tot 15 procent goedkoper worden. Volgens KLM Nederland-topman Harm Kreulen is de aanpassing nodig in de moordende concurrentiestrijd om de vliegtoerist.
„Binnen Europa en naar Amerika hebben we de ruimbagage al stapsgewijs uit de laagste prijzen gehaald. Nu volgt de rest van de wereld, op een paar uitzonderingen na”, legt Kreulen uit.
„Binnen Europa en naar Amerika hebben we de ruimbagage al stapsgewijs uit de laagste prijzen gehaald. Nu volgt de rest van de wereld, op een paar uitzonderingen na”, legt Kreulen uit.

Wie toch een koffer wil inchecken, moet honderd euro bijbetalen. In het flex-tarief is alles nog wel ’gratis’, maar dat is 150 euro duurder. „Ook veelvliegers op de hoogste niveaus van spaarprogramma Flying Blue hoeven niet voor hun koffer te betalen. In beperkte afmetingen en gewicht blijft handbagage op de lange afstand kosteloos.”
„Binnen Europa en naar Amerika hebben we de ruimbagage al stapsgewijs uit de laagste prijzen gehaald. Nu volgt de rest van de wereld, op een paar uitzonderingen na”, legt Kreulen uit.

Wie toch een koffer wil inchecken, moet honderd euro bijbetalen. In het flex-tarief is alles nog wel ’gratis’, maar dat is 150 euro duurder. „Ook veelvliegers op de hoogste niveaus van spaarprogramma Flying Blue hoeven niet voor hun koffer te betalen. In beperkte afmetingen en gewicht blijft handbagage op de lange afstand kosteloos.”
"Zonder bagage een stuk goedkoper uit"
Volgens Kreulen reist de helft van de KLM-passagiers op verre vluchten zonder ruimkoffers. Mits niet te zwaar, mag handbagage, zoals een rugzak of rolkoffertje, voor niets mee in de cabine. „Dat is op die vluchten in grotere vliegtuigen met genoeg ruimte geen probleem, op Europese bestemmingen wel. De uitgeklede prijzen leiden op vluchten in Europa vaak tot vertragingen en irritaties, omdat de handbagage niet meer aan boord past.”
Over die handbagage neemt KLM binnenkort een besluit. Eén van de scenario’s, ook bij budgetdochter Transavia, is om grotere stukken handbagage op Europese vluchten te gaan belasten. Mogelijk gaat dit op intercontinentale routes straks ook gebeuren, omdat deze aanvullende inkomsten voor vliegmaatschappijen een verdienmodel zijn. Volgens onderzoek van IdeaWorks incasseert de mondiale luchtvaart al circa 30 miljard dollar op jaarbasis aan het in rekening brengen van bagagekosten.
Traditionele maatschappijen als KLM volgen met dit soort trucjes de prijsvechters, stelt vervoerseconoom Jaap de Wit. „Het wordt onduidelijker voor de reiziger wat wel of niet in de prijs zit. Het lijkt erop dat prijzen omlaag gaan, maar als je niet oppast ben je duurder uit.”
pietje-2005
0
Jammer dat die ukkels iedereen met een berg cabinebagage door laten lopen, in tegenstelling tot wat ze allemaal beweren.
Vliegen met KLM is al niet je van het, en dan nog meer (volle) rotzooi te verwachten tegen de tijd dat je bij je seat bent :-(
voda
0
'Op meer KLM-vluchten betalen voor koffer'

Gepubliceerd op 20 mei 2019 om 13:21 | Views: 130

Air France-KLM 13:19
8,14 -0,22 (-2,65%)

AMSTERDAM (AFN) - Reizigers van KLM moeten op meer vluchten extra gaan betalen voor hun ruimbagage. Dat meldden verschillende media. Het gaat om uitbreiding van een regeling die al gold voor vluchten binnen Europa en naar Noord-Amerika. Ook bij Air France wordt de uitgebreide regeling van kracht.

Bij de invoering van de regeling voor Europese en Amerikaanse bestemmingen een paar jaar geleden zei KLM dat deze niet bedoeld was om vakantiegangers meer geld uit de zak te kloppen, maar om de bagage ''los te koppelen'' van de tarieven. Voor veel Europese bestemmingen gingen volgens het bedrijf de ticketprijzen omlaag dus passagiers die alleen handbagage meenemen, zijn juist goedkoper uit.

De uitbreiding van de maatregel moet KLM helpen in de concurrentiestrijd met prijsvechters als Norwegian Air en IAG-dochter Level. KLM en Air France konden nog niet reageren.
2.747 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 133 134 135 136 137 138 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 7,698   Verschil -0,10 (-1,31%)
Laag 7,606   Volume 1.012.665
Hoog 7,748   Gem. Volume 3.038.774
23-mei-19 11:16
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium