Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,880 10 mei 2024 17:35
  • +0,200 (+0,84%) Dagrange 23,870 - 24,320
  • 2.942.344 Gem. (3M) 2,5M

ARCELOR MITTAL OKTOBER 2015

3.963 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 199 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 ToTheTop 28 oktober 2015 16:22
    quote:

    Willem64 schreef op 28 oktober 2015 16:13:

    [...]

    Of allu duurzamer zal zijn dan metaal kan ik niet onderbouwen, wel dat allu niet het enigste alternatief zal zijn voor staal, men is immers bezig betere alternatieven te zoeken ( o.a kevlar) de autoverkoop zal er per aantal niet veel om gaan verschillen...wel de materiaalkeuze
    De autoverkoop zal er per aantal niet veel om gaan verschillen... Dat ligt er maar aan... Hoe duurder een auto wordt en hoe duurder het is om er mee te rijden,hoe minder mensen er voor warm lopen.En zeker in periodes van ressesie.Kostprijs openbaar vervoer wordt niet voor niets hoog gehouden in noord europa...
  2. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:27
    quote:

    OzzyO schreef op 28 oktober 2015 16:09:

    [...]
    Willem,

    Voor de auto industrie, kijk ook even op deze draad. www.iex.nl/Forum/Topic/1328837/Arcelo...

    In de beginjaren 2000 dacht men ook dat plastic de snelle vervanger zou worden van staal, daarna gingen de prijzen weer omhoog.

    Success,

    Ozzy
    Hallo, Ozzy,

    Daarvan ben ik op de hoogte, plastic is voor mij geen materiaal om een auto te bouwen, hoogstens voor het interne gedeelte, plastic heeft wel duurzaamheid maar niet de capaciteit om krachten op te vangen voor langere tijd (ozon), deze maakt plastic tot pulver alhoewel de huidige soorten wel beter zijn geworden, maar zie dus net als jij voorlopig geen plasticcar rondrijden, plastic zou nu overigens wel goedkoper geproduceert kunnen worden gezien de olieprijs
  3. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:33
    quote:

    Willem64 schreef op 28 oktober 2015 16:27:

    [...]

    Hallo, Ozzy,

    Daarvan ben ik op de hoogte, plastic is voor mij geen materiaal om een auto te bouwen, hoogstens voor het interne gedeelte, plastic heeft wel duurzaamheid maar niet de capaciteit om krachten op te vangen voor langere tijd (ozon), deze maakt plastic tot pulver alhoewel de huidige soorten wel beter zijn geworden, maar zie dus net als jij voorlopig geen plasticcar rondrijden, plastic zou nu overigens wel goedkoper geproduceert kunnen worden gezien de olieprijs
    Hallo Willem,

    Ik refereerde eigenlijk naar de fortiform dat een alternatief voor aluminium is; plastic was in de beginjaren 2000 de grootste bedreiging voor het gebruik van staal.

    Momenteel is het investeren in staalbedrijven tegen de stroom inzwemmen, maar dat gaat ook wel goedkomen, t.z.t. ;-)

    Success

    Ozzy

  4. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:35
    quote:

    ToTheTop schreef op 28 oktober 2015 16:22:

    [...] De autoverkoop zal er per aantal niet veel om gaan verschillen... Dat ligt er maar aan... Hoe duurder een auto wordt en hoe duurder het is om er mee te rijden,hoe minder mensen er voor warm lopen.En zeker in periodes van ressesie.Kostprijs openbaar vervoer wordt niet voor niets hoog gehouden in noord europa...
    De mens wil graag mobiel blijven, ik woon zelf in een gebied met weinig openbaarvervoer( geen bus, taxi of trein), een bus of taxi is voor mij niet te betalen om mijn dagelijkse dingen te doen...ik moet wel een eigen auto aanhouden..anders kom ik nergens meer
  5. forum rang 5 ToTheTop 28 oktober 2015 16:39
    quote:

    Willem64 schreef op 28 oktober 2015 16:35:

    [...]

    De mens wil graag mobiel blijven, ik woon zelf in een gebied met weinig openbaarvervoer( geen bus, taxi of trein), een bus of taxi is voor mij niet te betalen om mijn dagelijkse dingen te doen...ik moet wel een eigen auto aanhouden..anders kom ik nergens meer
    Dat kan maar in de grote steden waar de meerderheid van de consumenten woont is dat iets anders.Daarbij zorgt het slechte management van de politiek er voor dat een steeds groter wordende groep mensen met minder geld moeten rond komen.Het heele harde en snelle zakken vullen van de rijken is hier de oorzaak van en de politiek laat zich er door aansturen.Dat heele uitknijpen van de pirâmide in het midden is een ramp voor de algehele economie.
  6. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:45
    quote:

    ToTheTop schreef op 28 oktober 2015 16:39:

    [...]Dat kan maar in de grote steden waar de meerderheid van de consumenten woont is dat iets anders.Daarbij zorgt het slechte management van de politiek er voor dat een steeds groter wordende groep mensen met minder geld moeten rond komen.
    Klopt, dat is juist het nijpende...in de stad pak je nog 'gewoon de bus'die ook al niet meer is te betalen en hiero kan ik beter op ut fietsie stappen om 10 km verderop mijn inkopen te doen.
    Dit is geen klaagzang of iets dergelijks maar wel realiteit......gelukkig is mijn fietsie nog wel van staal.....haha
  7. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:47
    Kijk eens naar de uitstaande opties van Mittal. Veel meer calls dan puts.
    Vooral calls december 2015 tussen de 10 en 12 euro. Lopen allemaal waardeloos af bij het huidige koersniveau. Bijna 180 000 optiecontracten dus 18 miljoen aandelen.
    Ben benieuwd wie die geschreven heeft. Laat me raden...
    www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_am...
  8. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:50
    quote:

    Pexs schreef op 28 oktober 2015 16:47:

    Kijk eens naar de uitstaande opties van Mittal. Veel meer calls dan puts.
    Vooral calls december 2015 tussen de 10 en 12 euro. Lopen allemaal waardeloos af bij het huidige koersniveau. Bijna 180 000 optiecontracten dus 18 miljoen aandelen.
    Ben benieuwd wie die geschreven heeft. Laat me raden...
    www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_am...
    Kun je mij, als leek, uitleggen of dit positief of negatief is voor het koersverloop van MT op de middellange termijn?
  9. [verwijderd] 28 oktober 2015 16:56
    quote:

    OzzyO schreef op 28 oktober 2015 16:33:

    [...]
    Hallo Willem,

    Ik refereerde eigenlijk naar de fortiform dat een alternatief voor aluminium is; plastic was in de beginjaren 2000 de grootste bedreiging voor het gebruik van staal.

    Momenteel is het investeren in staalbedrijven tegen de stroom inzwemmen, maar dat gaat ook wel goedkomen, t.z.t. ;-)

    Success

    Ozzy

    Hallo Ozzy,

    Inderdaad, staalinvest is moeilijk op dit moment en zal ook wel deels aantrekken.

    Ik kijk dan ook zijdelings wel naar de alternatieven, gezien de materialen die nu al( helaas) in de wapenindustrie worden gebruikt.
    Deze worden steeds geavanceerder, met name door toepassing ict..wat het gebruik van veel staal reduceerd.

    Jij ook succes met de handel
  10. [verwijderd] 28 oktober 2015 17:03
    quote:

    Pexs schreef op 28 oktober 2015 16:47:

    Kijk eens naar de uitstaande opties van Mittal. Veel meer calls dan puts.
    Vooral calls december 2015 tussen de 10 en 12 euro. Lopen allemaal waardeloos af bij het huidige koersniveau. Bijna 180 000 optiecontracten dus 18 miljoen aandelen.
    Ben benieuwd wie die geschreven heeft. Laat me raden...
    www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_am...
    Haha, wie schrijft..die blijft, wel koekoek gehalte, is niet moeilijk om de cashflow te volgen
  11. [verwijderd] 28 oktober 2015 17:06
    quote:

    Warren Breakfast schreef op 28 oktober 2015 16:50:

    [...]
    Kun je mij, als leek, uitleggen of dit positief of negatief is voor het koersverloop van MT op de middellange termijn?
    Optiehandel bepaalt zeker een deel van de koersvorming. Maar ook optiehandel is speculatie. Als er een afloopdatum in zicht komt kun je wellicht voorspellen rond welke koers de optiebelangen liggen. Maar het blijft bij een voorspelling. Het viel me gewoon op dat er rond aankomende december zoveel call opties uitstaan op 10 of hoger. Maar men weet niet wanneer die gekocht of verkocht zijn. Misschien wel 2 jaar geleden, want je hebt in Mittal opties met een looptijd van over de 4 jaar.
    Iemand die dagelijks de optiehandel zou monitoren zou wel kunnen zien of er een uitzonderlijk grote optie positie wordt ingenomen.
  12. [verwijderd] 28 oktober 2015 17:10
    quote:

    Pexs schreef op 28 oktober 2015 17:06:

    [...]

    Optiehandel bepaalt zeker een deel van de koersvorming. Maar ook optiehandel is speculatie. Als er een afloopdatum in zicht komt kun je wellicht voorspellen rond welke koers de optiebelangen liggen. Maar het blijft bij een voorspelling. Het viel me gewoon op dat er rond aankomende december zoveel call opties uitstaan op 10 of hoger. Maar men weet niet wanneer die gekocht of verkocht zijn. Misschien wel 2 jaar geleden, want je hebt in Mittal opties met een looptijd van over de 4 jaar.
    Iemand die dagelijks de optiehandel zou monitoren zou wel kunnen zien of er een uitzonderlijk grote optie positie wordt ingenomen.
    Dagelijks monitoren van de optiehandel heeft weinig zin, je zou er meer mee kunnen als je weet of deze calls zijn gekocht of geschreven, blijft wel volatiel op deze manier
  13. forum rang 6 Tom3 28 oktober 2015 17:12
    quote:

    Omiles schreef op 28 oktober 2015 16:18:

    Wat een geregisseerde $#%$%%^zooi.
    Zo, dat is er uit.
    Het lijkt me nu wel bewezen dat Goldman S de koers ten eigen bate naar beneden heeft "geluld". Lijkt me dat het kwartje begint te vallen dat China in het komende 5 jarenplan haar staalcapaciteit drastisch gaat inkrimpen. Volgens horen zeggen (bron :volgens BAO Steel gaat het om 20% inkrimping). Gisteravond nog gelezen in een stuk op SeekingApha. Link ben ik even kwijt maar dat is wel na te gaan als je zoekt op ArcelorMittal.
  14. [verwijderd] 28 oktober 2015 17:21
    quote:

    Tom3 schreef op 28 oktober 2015 17:12:

    [...]

    Het lijkt me nu wel bewezen dat Goldman S de koers ten eigen bate naar beneden heeft "geluld". Lijkt me dat het kwartje begint te vallen dat China in het komende 5 jarenplan haar staalcapaciteit drastisch gaat inkrimpen. Volgens horen zeggen (bron :volgens BAO Steel gaat het om 20% inkrimping). Gisteravond nog gelezen in een stuk op SeekingApha. Link ben ik even kwijt maar dat is wel na te gaan als je zoekt op ArcelorMittal.
    De markt liegt niet (ahum), zaak is dat je voor je eigen gevoel de juiste keuze kunt maken
3.963 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 199 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Q1 pleister op de wonde voor stroef ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links