Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Antonov« Terug naar discussie overzicht

If it *works* better, it *is* better!

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 november 2002 01:15
    Autobrandstof gaat de komende jaren waarschijnlijk duurder en duurder worden, omdat er steeds meer mensen op deze Aardkloot rondlopen die het lopen niet meer zo zien zitten en liever in een auto stappen. De voorraad aardolie zal er in ieder geval niet groter door worden! 30% brandstofbesparing is geen kattenpis, dit betekend (bijvoorbeeld) geen 490 km per volle tank (35 liter * 14 km/liter), maar 700 km per volle tank (35 liter * 20 km/liter). Voor een persoon die 20.000 km per jaar rijdt betekent dit dat hij/zij geen 1429 liter brandstof per jaar moet tanken, maar 1000 liter. Dat is een besparing van 429 liter. Wat op de huidige benzine-prijs neerkomt op zo'n € 450,= Euro (€ 1.05 per liter) (BIJNA DUIZEND GULDEN PER JAAR! (om het belspelletjes-gehalte maar even hoog te houden)). Ook hoeft hij/zij maar 29 pitt stops te maken in plaats van 41 pitt stops (tanken dus). En ten KOSTE van wat? Niets! Alleen maar voordeel. Nou interesseert mij de auto-BRANDSTOF nog niet eens zo heel veel, maar ik zie vooral een groeimarkt in de elektrische auto. Hier zit de échte potentie van een automaat, omdat de elektrische auto bijna ALTIJD gebruik maakt van een automaat, omdat het nou niet echt comfortabel is om +/- 8 keer te moeten schakelen tot de maximum snelheid bereikt is. Ook hier resulteert het gebruik van een Antonov-bak in minder weerstand, dus weer 30% elektriciteitsbesparing, dus minder oplaadtijd en meer km per geladen accu. De economics tellen bij veel mensen vaak zwaar mee. MILEAGE (zoals dat zo mooi heet in de US), is waar veel mensen toch wel even grondig naar kijken bij het aanschaffen van een nieuwe auto. 30% brandstofbesparing is gewoon echt enorm en daar kunnen autoproducenten van profiteren, omdat de potentiële kopers van zo'n auto het wel ziet zitten. Het is voor de autoproducent een minimale investering (wat zeg ik? Zelfs een besparing!), met een enorm opwaarts potentiëel in nieuwe klanten. Tot besluit: Thomas Edison's famous quote: "There is always a way to do it better... Find it!" Antonov found it!
  2. zolder_1 28 november 2002 01:33
    Inderdaad, denk in termijn en kijk vooruit. Ontwikkeling is een proces van vele jaren en ieder jaar start wel weer een ontwikkeling waar we pas over 10 jaar naar kijken. Antonov is ook al enige tijd bezig en zit nu pas in een stadium van realisatie. Dit is ook geen vergelijking met marketing gevoelige producten, dit puur een ontwikkeling. Helaas bekijken velen dit als een ICT-product, klant vraagt even , we gaan er even voor en het is weer weg.In Ant. beleggen is even wat anders, daar ligt een product voor de toekomst met een zeer brede toepassings mogelijkheid. Hiervan zijn niet echt veel voorbeelden te vinden op de beurs! Da's tevens ook het probleem van de koers!
  3. [verwijderd] 28 november 2002 01:50
    Precies! Daarom denk ik ook dat Antonov een gouden toekomst heeft. De zittende aandeelhouder wéét waar hij in belegt: een verbeterde technologie waar een lagere productie-prijs tegenover staat; niet een grootgrutter in een bepaald product of dienst. Ik ken persoonlijk geen één voorbeeld van een verbeterde technologie met een lagere productie-prijs die het (uiteindelijk) NIET gemaakt heeft.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.