Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Corus« Terug naar discussie overzicht

Corus Aluminium

86 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 februari 2006 17:17
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    vissekop, wie wil de alu-tak van Corus hebben zolang onduidelijk is wat er met Aldel gebeurt?

    (Overigens is het met Voerde ook maar op het nippertje redelijk goed gekomen met dat energie-contract met e-on, maar dat terzijde.)
    allu-head ze verkopen de toko niet meer!!!!!!!

    A.I.R.B.U.S $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
  2. [verwijderd] 20 februari 2006 17:24
    quote:

    beeldscherm schreef:

    [quote=Senior Beach Bum]
    vissekop, wie wil de alu-tak van Corus hebben zolang onduidelijk is wat er met Aldel gebeurt?

    (Overigens is het met Voerde ook maar op het nippertje redelijk goed gekomen met dat energie-contract met e-on, maar dat terzijde.)
    [/quote]

    allu-head ze verkopen de toko niet meer!!!!!!!

    A.I.R.B.U.S $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    Bende gek, zie dat nou toch eens in het juiste perspectief.

    550 miljoen in 5 jaar, dat is 110 miljoen per jaar. Dat is leuk maar daar redden ze het absoluut niet mee. (edit: en dat is omzet, wat voor winst zullen ze daarop maken?)
  3. [verwijderd] 20 februari 2006 17:27
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    [quote=beeldscherm]
    [quote=Senior Beach Bum]
    vissekop, wie wil de alu-tak van Corus hebben zolang onduidelijk is wat er met Aldel gebeurt?

    (Overigens is het met Voerde ook maar op het nippertje redelijk goed gekomen met dat energie-contract met e-on, maar dat terzijde.)
    [/quote]

    allu-head ze verkopen de toko niet meer!!!!!!!

    A.I.R.B.U.S $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    [/quote]
    Bende gek, zie dat nou toch eens in het juiste perspectief.

    550 miljoen in 5 jaar, dat is 110 miljoen per jaar. Dat is leuk maar daar redden ze het absoluut niet mee. (edit: en dat is omzet, wat voor winst zullen ze daarop maken?)
    EINZELGENGER, dit is pas het begin met innovatieve producten

    ps, no hard feelings succes
  4. [verwijderd] 20 februari 2006 17:34
    quote:

    beeldscherm schreef:

    EINZELGENGER, dit is pas het begin met innovatieve producten

    ps, no hard feelings succes
    Sorry?

    Wat heeft die order met innovatieve producten te maken? Het is toch gewoon vliegtuig-aluminium? Dat is niks bijzonders hoor.

    Er zit wat Glare in de nieuwe airbus maar dat is niet van Corus.
  5. [verwijderd] 20 februari 2006 17:40
    Ja, hoor nou weet ik het echt niet meer.

    De toko wordt gesloten, nee hoor die wordt niet meer verkocht want Airbus, Lekker die FA :-)

    Ik moet wel bekennen dat ik weinig positiefs kan vinden.

    ------------------------
    23-1
    Fiasco dreigt voor stroompact van de industrie
    Pogingen van de energie-intensieve industrie in Nederland om gezamenlijk stroom in te kopen, dreigen op een fiasco uit te lopen. De prijzen die de energieproducenten vragen, zijn veel te hoog voor de industrie. Sommige bedrijven vrezen voor hun voortbestaan als de patstelling niet wordt doorbroken.

    Een consortium van negen industriële bedrijven onder leiding van Fokko van Duyne, oud-topman van Hoogovens, onderhandelt sinds oktober met de stroomproducenten over nieuwe langjarige contracten. De gesprekken zijn nog zonder resultaat, terwijl de tijd dringt.

    Bronnen in het consortium en de metaalwerkgevers verenigd in de FME stellen dat het nu alles of niets is. 'De uitkomst van de onderhandelingen is cruciaal voor ons voortbestaan', beaamt Tom Sanders, directeur van de aluminiumsmelter Alcan in Vlissingen. 'Wij kunnen met de huidige marktprijs niet verder', zegt ook Karsten Pronk, directeur van Aldel, de aluminiumsmelter van Corus in Delfzijl.

    Fiasco dreigt voor stroompact van de industrie
    Pogingen van de energie-intensieve industrie in Nederland om gezamenlijk stroom in te kopen, dreigen op een fiasco uit te lopen. De prijzen die de energieproducenten vragen, zijn veel te hoog voor de industrie. Sommige bedrijven vrezen voor hun voortbestaan als de patstelling niet wordt doorbroken.

    Een consortium van negen industriële bedrijven onder leiding van Fokko van Duyne, oud-topman van Hoogovens, onderhandelt sinds oktober met de stroomproducenten over nieuwe langjarige contracten. De gesprekken zijn nog zonder resultaat, terwijl de tijd dringt.

    Bronnen in het consortium en de metaalwerkgevers verenigd in de FME stellen dat het nu alles of niets is. 'De uitkomst van de onderhandelingen is cruciaal voor ons voortbestaan', beaamt Tom Sanders, directeur van de aluminiumsmelter Alcan in Vlissingen. 'Wij kunnen met de huidige marktprijs niet verder', zegt ook Karsten Pronk, directeur van Aldel, de aluminiumsmelter van Corus in Delfzijl.

  6. [verwijderd] 20 februari 2006 17:45
    quote:

    vissekop schreef:

    Ja, hoor nou weet ik het echt niet meer.

    De toko wordt gesloten, nee hoor die wordt niet meer verkocht want Airbus, Lekker die FA :-)

    Ik moet wel bekennen dat ik weinig positiefs kan vinden.

    Die order van Airbus is echt niet beslissend of Aldel open blijft of niet hoor.

    Je kent veel teveel waarde toe aan die realtief kleine order.
  7. lexisnexis 20 februari 2006 18:04
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    [quote=vissekop]
    Ik ken geen waarde toe.
    Ik probeer na te gaan wat nou klopt of niet.

    Mvg Rob
    [/quote]
    Zeg maar wat je graag gechecked wil hebben.
    uit het draadje "er is veel meer gaande in de aluminiumwereld" :

    Een rekensommetje is vlug gemaakt : De capaciteit van Alcoa is 3.000.000 en de capaciteit van corus 550.000
    De capaciteit van Alcoa is dus 5,50 x de capaciteit van Corus
    Als Alcoa een gelijkaardig contract als dat van Corus/Airbus (een half miljard US$)in de wacht zou slepen, dan moet alcoa een contract krijgen van twee miljard zevenhonderd vijftig miljoen US$.(5,50 x 500.000.000)
    Ik geloof niet dat Alcoa al ooit een dergelijk contract is toegekend en moest dat gebeuren, dan zou dat wel van de daken geschreeuwd worden !
    als mijn berekening fout mocht zijn, laat het mij dan weten !

    en het Corus/Airbus contract is er een van 550 miljoen US$ lees ik hier op dit draadje, dus moet het 5,50 x 550.000.000 zijn, dat is dan een vergelijkbaar contract voor Alcoa van drie miljard US $
  8. [verwijderd] 20 februari 2006 18:14
    quote:

    ijzervreter schreef:

    Een rekensommetje is vlug gemaakt : De capaciteit van Alcoa is 3.000.000 en de capaciteit van corus 550.000
    De capaciteit van Alcoa is dus 5,50 x de capaciteit van Corus
    Als Alcoa een gelijkaardig contract als dat van Corus/Airbus (een half miljard US$)in de wacht zou slepen, dan moet alcoa een contract krijgen van twee miljard zevenhonderd vijftig miljoen US$.(5,50 x 500.000.000)
    Ik geloof niet dat Alcoa al ooit een dergelijk contract is toegekend en moest dat gebeuren, dan zou dat wel van de daken geschreeuwd worden !
    als mijn berekening fout mocht zijn, laat het mij dan weten !

    Dat is een vreemd rekensommetje.

    Jij denkt dat als een bedrijf twee keer zo groot is, ook de orders twee keer zo groot moeten zijn.

    Dat is onzin.

    Ik snap ook niet goed wat je wil aantonen met dat sommetje.

  9. [verwijderd] 20 februari 2006 18:14
    Mensen Corus is betrokken in de orders omdat Corus gespecialiseerd is o.a in de productie van vleugel, romp en staartstukken van deze vliegtuigen. Daar wil je toch een beetje kwaliteit gewaarborgd hebben..

    -------

    Bron: Het Financieele Dagblad, 14 juni 2005

    De aluminiumdivisie van Corus mag vliegtuigbouwer Airbus vijf jaar lang aluminium leveren. De order bedraagt bijna een half miljard. Dit is het grootste aluminiumcontract dat het bedrijf ooit gesloten heeft.
    Het gaat om een vijfjarig contract ter waarde van $550 mln (€457 mln) over de periode 2007-2011. De aluminiumleveringen zijn bestemd voor rompdelen en voor vleugels voor alle types Airbus-toestellen, zowel civiel als militair. Ook rivaal Boeing betrekt aluminium van Corus. De jaaromzet van de aluminiumtak bedroeg in 2004 bijna €1,63 mrd. Dit is 11% van de totale jaaromzet. Met een jaarproductie van 250.00 ton is de aluminiumtak van Corus de op vier na grootste aluminiumproducent ter wereld.

    grtz. leon
  10. [verwijderd] 20 februari 2006 18:32
    quote:

    leoncio1 schreef:

    Mensen Corus is betrokken in de orders omdat Corus gespecialiseerd is o.a in de productie van vleugel, romp en staartstukken van deze vliegtuigen. Daar wil je toch een beetje kwaliteit gewaarborgd hebben..

    Yeah right, alsof al die duizenden vliegtuigen die niet gemaakt zijn van Corus aluminium van inferieure kwaliteit zijn.

    De productie-faciliteit van Aldel stond al in 1996 op de lijst om gesloten te worden omdat'ie verouderd is.

    Ik stap vanaf 2007 niet meer in een Airbus totdat ik zeker weet dat romp, staart en vleugels het houden.

    (Wat heb je trouwens nog meer aan een vliegtuig dan romp staart en vleugels?)
  11. lexisnexis 20 februari 2006 18:49
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    [quote=ijzervreter]

    Een rekensommetje is vlug gemaakt : De capaciteit van Alcoa is 3.000.000 en de capaciteit van corus 550.000
    De capaciteit van Alcoa is dus 5,50 x de capaciteit van Corus
    Als Alcoa een gelijkaardig contract als dat van Corus/Airbus (een half miljard US$)in de wacht zou slepen, dan moet alcoa een contract krijgen van twee miljard zevenhonderd vijftig miljoen US$.(5,50 x 500.000.000)
    Ik geloof niet dat Alcoa al ooit een dergelijk contract is toegekend en moest dat gebeuren, dan zou dat wel van de daken geschreeuwd worden !
    als mijn berekening fout mocht zijn, laat het mij dan weten !

    [/quote]
    Dat is een vreemd rekensommetje.

    Jij denkt dat als een bedrijf twee keer zo groot is, ook de orders twee keer zo groot moeten zijn.

    Dat is onzin.

    Ik snap ook niet goed wat je wil aantonen met dat sommetje.

    Wat ik bedoel is dit : Als Alcoa, met een beurswaarde van 26,50 miljard US$, is 22,20 miljard Euro, Corus aluminium laat ons zeggen voor 1 miljard Euro zou overnemen, dan krijgt Alcoa er een jaaromzet bij van 1,60 miljard Euro : dat is dan heel veel omzet erbij voor heel weinig geld !
    De omzet van Corus aluminium zou dan 1,6 x de beurswaarde van de alutak zijn en de omzet van Alcoa is bijlange na niet 1,6 x de beurswaarde van Alcoa
  12. [verwijderd] 20 februari 2006 19:02
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    [quote=leoncio1]
    Mensen Corus is betrokken in de orders omdat Corus gespecialiseerd is o.a in de productie van vleugel, romp en staartstukken van deze vliegtuigen. Daar wil je toch een beetje kwaliteit gewaarborgd hebben..

    [/quote]
    Yeah right, alsof al die duizenden vliegtuigen die niet gemaakt zijn van Corus aluminium van inferieure kwaliteit zijn.

    De productie-faciliteit van Aldel stond al in 1996 op de lijst om gesloten te worden omdat'ie verouderd is.

    Ik stap vanaf 2007 niet meer in een Airbus totdat ik zeker weet dat romp, staart en vleugels het houden.

    (Wat heb je trouwens nog meer aan een vliegtuig dan romp staart en vleugels?)
    Dankzij grote orders (langdurig 10jr) kan de Teeside fabriek van Corus openblijven e.e.a is een gevolg van Restore Succes,. Ik sluit niet uit dat langdurige contracten ook de toekomst van Aldel kunnen verzekeren, overheden dienen hier ook steun te geven is mijn mening,.

    Grtz. leon
  13. [verwijderd] 20 februari 2006 19:03
    quote:

    ijzervreter schreef:

    Wat ik bedoel is dit : Als Alcoa, met een beurswaarde van 26,50 miljard US$, is 22,20 miljard Euro, Corus aluminium laat ons zeggen voor 1 miljard Euro zou overnemen, dan krijgt Alcoa er een jaaromzet bij van 1,60 miljard Euro : dat is dan heel veel omzet erbij voor heel weinig geld !
    De omzet van Corus aluminium zou dan 1,6 x de beurswaarde van de alutak zijn en de omzet van Alcoa is bijlange na niet 1,6 x de beurswaarde van Alcoa
    Jawel, maar als je maar 5% verdient op die omzet, ben je 20 jaar bezig om je overname-prijs terug te verdienen.

    Dat is te lang.
  14. lexisnexis 20 februari 2006 19:15
    quote:

    Senior Beach Bum schreef:

    [quote=ijzervreter]

    Wat ik bedoel is dit : Als Alcoa, met een beurswaarde van 26,50 miljard US$, is 22,20 miljard Euro, Corus aluminium laat ons zeggen voor 1 miljard Euro zou overnemen, dan krijgt Alcoa er een jaaromzet bij van 1,60 miljard Euro : dat is dan heel veel omzet erbij voor heel weinig geld !
    De omzet van Corus aluminium zou dan 1,6 x de beurswaarde van de alutak zijn en de omzet van Alcoa is bijlange na niet 1,6 x de beurswaarde van Alcoa
    [/quote]
    Jawel, maar als je maar 5% verdient op die omzet, ben je 20 jaar bezig om je overname-prijs terug te verdienen.

    Dat is te lang.
    als Mittal, door de overname van Arcelor, 22,50 miljard Euro (dat is Arcelor volgens Dollé waard en zal Mittal er minstens moeten voor geven ) die 22,50 miljard Euro moet terugverdienen, hoe lang denk je dat Mittal daar gaat over doen ?
  15. [verwijderd] 20 februari 2006 19:15
    quote:

    leoncio1 schreef:

    Dankzij grote orders (langdurig 10jr) kan de Teeside fabriek van Corus openblijven e.e.a is een gevolg van Restore Succes,. Ik sluit niet uit dat langdurige contracten ook de toekomst van Aldel kunnen verzekeren, overheden dienen hier ook steun te geven is mijn mening,.

    Grtz. leon

    Dat zijn geen orders, dat is een samenwerkingsverband. De afnemer investeert ook in Teesside dus dat gaat allemaal wat verder dan een langlopende order.

    Maar hoe dan ook, Corus verdient er niet veel aan. Tis meer een kwestie van beperken van verliezen.

    En overheden mogen geen verkapte staatssteun geven en dat hoort zo. De overheid moet zich zoveel mogelijk afzijdig houden.
  16. [verwijderd] 20 februari 2006 19:20
    quote:

    ijzervreter schreef:

    als Mittal, door de overname van Arcelor, 22,50 miljard Euro (dat is Arcelor volgens Dollé ·aard en zal Mittal er minstens moeten voor geven ) die 22,50 miljard Euro moet terugverdienen, hoe lang denk je dat Mittal daar gaat over doen ?
    Dat weet ik niet, maar ik denk binnen 10 jaar.

    Het geeft zoveel mogelijkheden als je meer dan 10% van de wereldmarkt hebt en bovendien sterk vertegenwoordigd bent in alle grote economieen van de wereld.

    Dat Mittal nu bescheiden is in zijn inschatting is logisch, hij wil de vooruitzichten, en daarmee de overname-prijs, niet te rooskleurig inschatten.
86 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.