Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Plug Power OTC:PLUG.Q, US72919P2020

  • 2,710 6 mei 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 72.544 Gem. (3M) 32,8M

Forum Plug Power Inc geopend

4.460 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 223 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 maart 2021 17:44
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 9 maart 2021 16:06:

    [...]

    Gaat weer veel te hard. Ik hou mijn geld nog maar op zak.
    Ik vertrouw het zeker ook nog niet. Ben een paar weken geleden uit de green tech gestapt, jammer genoeg royaal te laat (alle winsten van de voorbije maanden in een paar dagen weg). Was en ben het effe beu die rollercoaster. Inzetten nu op AB Inbev is een stuk geruststellender nu. Saaier ongetwijfeld maar je hart slaat tenminste geen vijf keer per dag een paar tellen over.
    Ik blijf het wel volgen en mocht ik het 'gevoel' krijgen dat de storm weer is gaan liggen overweeg ik wel terug een kleine positie te nemen in Plug, Gevo of iets anders. Blijf dit forum volgen, ook omdat er interessante discussies zijn. Alleen jammer van de ridder: geen probleem dat hij anti is maar hij is gewoon altijd en op alles anti, inderdaad om gelijk te halen en zijn argumenten lijken vaak nergens op. Zoals in: 'de hype is voorbij'. Based on what? Zo ne zever. Die kan dat evenmin zeggen als dat een believer kan zeggen dat Plug binnen een jaar op 100 dollar staat. Zo'n discussies zijn behoorlijk toxic als je het mij vraagt omdat je er zelden goede discussies door krijgt behalve wellesnietesspelletjes. En die leeftijd zijn we allemaal voorbij neem ik aan.
    Waterstof en alternatieve energie in het algemeen is sowieso een markt die zal boomen of al aan het boomen is. Maar zoals altijd bij het begin van een nieuw paradigma (om het zo uit te drukken) is het in het begin nog zeer stormachtig, met veel ups en downs. Ik zie NIO vandaag +15%, GEVO ook zoiets, PLUG stevig vooruit en de Nasdaq index zelf 3.5% hoger, dat is erg veel.
    Maar voor hetzelfde geld staan we morgen weer een paar procent in het rood. Ik wacht tot de storm wat is gaan liggen. AB Inbev en Kinepolis hebben me op twee weken al 10% opgebracht en van ABI verwacht ik de komende weken en maanden een mooie, gestage klim.
    Succes iedereen.
  2. forum rang 6 de schaatser 9 maart 2021 23:18
    quote:

    T.smit schreef op 9 maart 2021 22:02:

    Waar beleggen jullie nog meer in?
    CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
    Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
  3. [verwijderd] 9 maart 2021 23:53
    quote:

    de schaatser schreef op 9 maart 2021 23:18:

    [...]

    CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
    Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
    Kunstmest, kan jij mij daar iets meer over vertellen? Heb zelf geen beeld hoe dit kan gaan fungeren in de toekomst...
  4. forum rang 4 StartendeBelegger 9 maart 2021 23:53
    quote:

    de schaatser schreef op 9 maart 2021 23:18:

    [...]

    CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
    Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
    Interessant! Vooral OCI heeft nog flinke groeipotentie zo te zien.
  5. forum rang 6 de schaatser 10 maart 2021 09:17
    quote:

    T.smit schreef op 9 maart 2021 23:53:

    [...]

    Kunstmest, kan jij mij daar iets meer over vertellen? Heb zelf geen beeld hoe dit kan gaan fungeren in de toekomst...
    Ik ben niet zo goed met de computer. Op forum van Oci zitten er een paar deskundigen,
    Zij geven regelmatig de wereldwijde grondstof prijzen door. Deze stijgen enorm.
    Ook de toepassingen van Groene of blauwe ammoniak zijn geweldig.
    Zo heeft bv Oci wereldwijd zijn fabrieken staan op scheepsvaartroutes en beginnen met allianties om schepen op ammoniak of ethanol te laten lopen. Als je dan nog de wereldwijde kortingen ziet die grote havens hanteren om schone schepen aan te trekken. Dan word ik enorm enthousiast. Verdiep je in scheikunde en je komt tot het besef dit is de goede transitie richting. Natuurlijk in samenwerking met allerlei technische bedrijven als Plug Power.
    Nog een laatste opmerking het feit dat wij hier praten over kernenergie, vergelijk ik met het standpunt van een niet goed geïnformeerde regering.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 maart 2021 09:53
    LONDON (ICIS)--Dutch fertilizer major OCI on Friday announced the signing of two memorandums of understanding (MoU) as it seeks to commercialise ammonia and methanol as the "shipping fuels of the future".

    The first pact is with MAN Energy Solutions (MAN) and Hartmann Gas Carriers Germany (Hartmann), under which OCI intends to charter ammonia vessels built, owned and operated by Hartmann and its commercial arm, GasChem Services. These vessels will be operated using ammonia engines designed by MAN.

    "The partnership aims to propel the commercialisation of ammonia-fueled vessels and accelerate the energy transition and decarbonisation of the shipping industry," OCI said in a lengthy news release.

    The second alliance involves MAN Energy Solutions and Eastern Pacific Shipping (EPS) and will target retrofitting existing vessels from EPS’ tanker fleet to use methanol and ammonia, as well as new-build methanol and ammonia-fuelled vessels.

    "The technology to retrofit a vessel to accept methanol as a fuel is available today and the intention is for OCI to charter the first retrofitted methanol fueled vessel operated by EPS using already in-service MAN engines and technology in the next two years," OCI explained.

    "Ammonia and methanol, OCI’s core products, are the only practical alternatives for long-distance shipping.

    "With global infrastructure in place, these products can bridge the transition from 'grey' to 'green' until the industry has fully scaled up to products based solely on renewable energy sources."

    OCI noted that, when compared to hydrogen and LNG, ammonia is widely used and easier to store with extensive global distribution and storage infrastructure in place.

    Converting all long-distance shipping fuel to ammonia would require 750-900m tonnes/year of new capacity by 2050, 4-5 times the current total global ammonia production, OCI added.

    For methanol, converting all long-distance shipping would require about 650-720m tonnes/year of new output by 2050, 6-7 times the current total global methanol production.

    Brian Ostergaard Sorensen, VP and Head of R&D, Two-Stroke Business at MAN, said: “We view these initiatives as closely aligned with our own strategy of cooperating with external partners to develop sustainable technologies.

    "Methanol and ammonia are very interesting candidates as zero-carbon fuels. In fact, we have already introduced a methanol-burning two-stroke engine, while we expect to deliver the first ammonia-fueled engine in 2024."

    With ammonia and methanol production assets in North America, Europe and the Middle East & North Africa (MENA), OCI believes it is well placed to capture new opportunities in both products.

    "[Nitrogen fertilizer producer] Fertiglobe particularly benefits from proximity to ample underutilised wind and solar generation capacity across the MENA, enabling stable production of green ammonia at a low cost," OCI said.

    "By 2030, Europe will likely not produce sufficient green hydrogen to meet their needs and is expected to depend on imports with the MENA region the most competitive alternative."

    Eastern Pacific Shipping CEO, Cyril Ducau, added: "Converting our existing conventional fleet to burn methanol creates a unique opportunity to continue lowering our carbon footprint significantly and rapidly.”

    OCI CEO, Ahmed El-Hoshy, concluded "Our products are perfectly positioned to fuel the transition and we believe the push towards low carbon fuels in the coming years will be met with the adoption of both methanol and ammonia as industry standard.

    "We see this as starting with the adoption of grey/blue methanol and ammonia and then shifting to green as production costs come down, customer appetites move towards green and regulations continue to develop.

    "We are confident ... existing vessels can economically convert their engines to use our low-carbon products and help the industry meet its goals."

    Any subsequent commercial agreements are subject to agreement on commercial terms and definitive documentation, the statement added.
4.460 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 223 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Een nieuwe kapitaalronde lijkt onvermijdelijk voor Plug Power

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links