Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Post Fyra periode bij de NL spoorwegen
Volgen
Aflevering 2 - ProRail combineert meerdere werkzaamheden (Baanvak: Zwolle - Amersfoort) Een weekend lang is het hele baanvak Zwolle - Amersfoort buitendienst gesteld ten behoeve van onderhoud en vernieuwing op maar liefst 18 werkplekken. Meerdere lastige karweien tegelijkertijd en de tijdsdruk om de treinen op maandagmorgen weer exact op tijd te laten beginnen maken het project erg spannend. In Wezep wordt het spoor vlakbij een belangrijke overweg vervangen, waardoor het verkeer zo'n 14 kilometer moet omrijden. Om voetgangers en fietsers tegemoet te komen is besloten deze overweg slechts korte tijd af te sluiten en daarna beperkt toegankelijk te maken. In Nijkerk wordt het ballastgrind vernieuwd omdat er op deze locatie sprake is van (grond)wateroverlast. Bij de aanvang van het werk is het onzeker of het grondwater de werkzaamheden tijdens het afgraven zal belemmeren. Uit voorzorg staat er een pomp klaar die het water af kan voeren. In Ermelo wordt de overweg bij het station vernieuwd. Het plaatsen van zo'n overweg is precisiewerk. Een grote kraan hijst platen van 30 ton in, die vervolgens op een speciale fundering worden ingemeten met laserapparatuur. De fundering wordt vervolgens volgestort met snel hardend mortel.www.youtube.com/watch?v=rKCjZkrP2ic
De NS heeft 18 treinen besteld die in 2025 over het intercitytraject tussen Schiphol en Brussel gaan rijden.De snelle treinen (tot 200 km/u) van het Franse Alstom zijn vergelijkbaar met de 79 intercity's die vanaf 2021 binnen Nederland zullen rijden. Het is de definitieve vervanger van de Fyra,de mislukte hogesnelheidsdienst tussen Amsterdam en Brussel,die kort na de eerste rit in 2012 allerlei gebreken bleek te hebben.Sindsdien rijden er over het traject vervangende treinen. Het Fyra-debâcle kostte de NS zo'n 67 miljoen euro.Voor de nieuwe treinen betaalt het bedrijf 200 miljoen euro.
Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht.In de eerste helft van 2019 nam het aantal treinreizigerskilometers toe met 4,6 procent.Het Rijk raamde 1,9 procent. De groei gaat zo hard dat de NS vreest dat de dienstregeling na 2027 niet meer kan worden uitgebreid.Dat is drie jaar vroeger dan eerdere prognoses.De NS wil daarom dat ProRail sneller het geld krijgt dat de regering uittrekt om infrastructuurknelpunten op te lossen. In de Randstad stijgt de drukte het hardst,vooral rond Rotterdam,Leiden en Schiphol.De kans op een zitplaats in de spits nam af van 95,5 naar 95 procent. www.youtube.com/watch?v=RPKkNyrnExQ
it is hem dan: De Sprinter Nieuwe Generatie van NS Gepubliceerd op 1 nov. 2017 Nederland krijgt steeds meer Sprinters. Na de instroom van 58 Sprinters van fabrikant Stadler, is het nu tijd voor de nieuwe NS-Sprinters van het Spaanse CAF. De eerste treinen van in totaal een bestelling van 118 treinen, zijn nu in Nederland voor de test- en toelatingsperiode. Op 19 oktober werd de eerste Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) officieel gepresenteerd in de NS-locatie De Zaanstraat in Amsterdam.www.youtube.com/watch?v=YXZEniEYJLQ
Foutje ? bedankt NS/Pro rail ==================================================== Tekort aan stroom op het spoor: ‘Zwolle -Groningen mogelijk al in 2020 knelpunt’ Het Nederlandse spoor kampt met een tekort aan stroom, stelt netbeheerder ProRail. Op een groot aantal baanvakken is het niet mogelijk met meer, langere of nieuwe treinen te rijden. Voor Zwolle zijn er in 2020 mogelijk al problemen, aldus de Volkskrant. Redactie De Stentor 29-08-19, 17:53 Laatste update: 17:55 Het stroomtekort speelt mogelijk volgend jaar al op door instroming van nieuw materieel op onder meer het traject Zwolle - Groningen en Meppel-Leeuwarden, weet de Volkskrant. De nieuwe treinen vragen bij het optrekken meer stroom. In 2021 zou daar naast een groot aantal andere trajecten ook het traject Zwolle - Utrecht bijkomen. De NS wil daar (en nog op veel meer plekken) gaan rijden met langere treinen, maar de stroomvoorziening kan dat niet aan. Transformatoren Om het probleem structureel aan te pakken zou ProRail meer of grotere transformatoren kunnen neerzetten, die meer elektriciteit naar de bovenleidingen voeren. Ook de kabels die langs het spoor liggen worden volgens de spoorbeheerder een maatje te klein. Stoppenkasten Nieuwe treinen vragen bij het optrekken soms zo veel stroom, dat de 'stoppenkasten’ daar niet altijd op berekend zijn. Eerder liet ProRail tussen Meppel en Leeuwarden al extra transformatoren plaatsen, omdat daar meer treinen zijn gaan rijden. meer info : lees www.ad.nl/zwolle/tekort-aan-stroom-op... www.prorail.nl/projecten/zwolle
Het zaakie slipt dicht ! ======================================================= ProRail gaat alle stations en perrons onderzoeken om te bepalen of er maatregelen nodig zijn om de toenemende drukte op te vangen.De capaciteit en de veiligheid worden geanalyseerd,zegt de spoorbeheerder. Er wordt onder meer gekeken naar het aantal reizigers dat in- en uitstapt,de lengte en breedte van de perrons en het aantal treinen dat er aankomt en vertrekt.Ook de plek waar de trein bij een perron stopt,wordt onderzocht. Op een aantal specifieke perrons leidt de drukte tot problemen,zoals enkele sporen op Utrecht CS,Amsterdam Zuid en Schiphol.
lol: dat wordt druk in de trein:)alles slaat op (schip)hol ========================================== Reisorganisaties staan nog niet te trappelen om vliegreizen op korte afstanden te schrappen. Om de CO2-uitstoot tegen te gaan, maakte reisorganisatie TUI gisteren bekend te stoppen met het aanbieden van vliegreizen naar Parijs. Wie vanaf het najaar van 2020 toch met TUI naar de Franse hoofdstad wil, moet de trein nemen. Hoewel vanuit de branche positief wordt gereageerd op het plan, zijn er nog geen andere reisorganisaties die binnenkort de korteafstandsvluchten schrappen. Het gaat dan om vluchten van minder dan 700 kilometer, zoals naar Parijs, Londen of Berlijn. Reisorganisatie Stedentrips.nl zegt dat het aantal vliegreizen naar Parijs minimaal is. "Bij ons kiest minder dan 5 procent van de mensen daarvoor. De reis met de trein is sneller en vaak ook nog goedkoper." Toch kiest de aanbieder er niet voor om de vliegreizen helemaal te schrappen. "Maar we zetten vooral in op de treinreizen en proberen daar de techniek te verbeteren, zodat bijvoorbeeld het boeken gemakkelijker wordt."nos.nl/artikel/2301305-tui-wil-alleen... De stedentrip-aanbieder biedt op veel trajecten al treinreizen aan, onder meer naar Londen, Berlijn en zelfs naar Wenen. "Wenen is onze verste bestemming met de trein, maar dat doen niet veel mensen."
De 48 Buffel-treinen die Roemenië in 2014 en 2017 kocht van de NS,gaan terug naar de NS.Dat heeft de rechter in een kort geding dat de NS had aangespannen tegen de Roemenen besloten. Het Roemeense bedrijf Ferotrans zou de verouderde treinstellen uiterlijk in april vorig jaar ophalen in Nijmegen, waar ze op een rangeerterrein staan.Ze staan daar in de weg,vanwege geplande werkzaamheden aan het spoor. Ferotrans betoogde dat NS de benodigde papieren niet leverde;volgens NS werd juist alles gedaan om de treinen naar Roemenië te krijgen.De NS haalt de 2,5 kilometer treinen voor 1 oktober weg.
al tig jaren getrouwtrek, idem snelweg tussen beide steden(randstad first ?:) ================================================================ Provincie wil dat iedere 15 minuten een intercity tussen Enschede en Zwolle rijdt ENSCHEDE - Overijssel trekt 500.000 euro uit voor meer treinen tussen Enschede en Zwolle. De provincie onderzoekt het verkorten van de reistijd en de invoering van een kwartierdienst, waarbij elke 15 minuten een intercity rijdt.www.destentor.nl/enschede/provincie-w...
Spookstation Stadshagen gaat na jaren in december definitief open VIDEO & UPDATEStation Zwolle Stadshagen gaat in december open. Provincie Overijssel, ProRail, Keolis Nederland en de gemeenten Zwolle en Kampen laten weten dat het station vanaf 15 december definitief in de dienstregeling wordt opgenomen. Hiermee komt een einde aan twee jaar gesteggel over de opening van het station. Redactie de Stentor 3 okt. 2019 Laatste update: 11:06 33 Uit de proefritten die in juni zijn uitgevoerd op de ‘Kamperlijn’, blijkt dat een dienstregeling met een snelheid van 100 km per uur mogelijk is. Alle overstappen in Zwolle, behalve de overstap in de richting van Lelystad en Den Haag, blijven behouden. www.destentor.nl/zwolle/spookstation-...
Vanaf 2021 nieuwe nachttrein tussen Amsterdam en Wenen De Oostenrijkse Staatsspoorwegen (ÖBB) zijn van plan om vanaf januari 2020 een nachttrein te laten rijden tussen Brussel en Wenen. ,,We werken met urgentie aan een nachttrein van en naar Brussel, waarmee we in januari volgend jaar al willen starten. Een extra verbinding van Wenen richting Amsterdam zal een jaar later volgen.” Buitenlandredactie 06-10-19, 09:18 Laatste update: 10:25 27 1 Dat heeft ÖBB-topman Andreas Matthä gezegd in een interview met de Oostenrijkse krant Wiener Zeitung. Zijn spoorwegbedrijf is het aantal nachttreinen (‘Nightjets’) de laatste tijd flink aan het uitbreiden. Zo wordt er al een groot aantal bestemmingen in Duitsland, Zwitserland en Italië aangeboden.
Kost 'n paar cent,maar dan heb je ook wat ? Totdat de rivier nog meer ruimte vraagt......... ? ============================================ ProRail 1: Diepwanden voor de Deventer Spoorbrug 53.350 weergaven•19 nov. 2014 PaulChapeau 137 abonnees Verslag van diepwand technieken bij de Deventer spoorbrug, over de IJssel (2013) In het kader van Ruimte voor de Rivier komen 4 pijlers in het water van een nevengeul te staan. Water geeft minder weerstand dan zand of klei, waardoor ze zouden kunnen bewegen. Middels diepwand techniek werd er een koker rondom die pijlers aangebracht van ca 16 meter diep.www.youtube.com/watch?v=6y1nJ_Oikb8
met de auto met 100km ? of de trein ? ========================================= De NS halveert vanaf volgend jaar het aantal abonnementen en schrapt korting tijdens de spits.De maatregel betekent onder meer dat 700.000 mensen die nog steeds een NS-voordeelurenkaart hebben vanaf 2021 hun korting van 40 procent in de middagspits kwijtraken. De NS zegt dat de maatregel nodig is om reizigers in de spits meer kans op een zitplaats te bieden.Op dit moment heeft 1 op de 14 reizigers in de middagspits zo'n voordeelurenabonnement. Het aantal treinabonnementen gaat in de toekomst terug van 22 naar 11.Korting van 40 procent blijft buiten de spits bestaan,zowel in de 1e als 2e klasse.
Nog 20.000 gratis treinreizen door EU voor 18-jarigen Updated 18 min geleden BRUSSEL (ANP) - Achttienjarigen uit EU-landen kunnen zich voor de vierde keer inschrijven voor een gratis (trein)reis door Europa van maximaal dertig dagen. Ze kunnen zich tot 28 november aanmelden. Bij de vorige drie ronden waren er 12.307 inschrijvingen uit Nederland, waarvan er 1651 werden gehonoreerd. Voor alle 28 EU-landen waren er bijna 275.000 aanmeldingen voor 50.000 plekken. Deze keer zijn er 20.000 tickets te vergeven voor een reis tussen 1 april en 31 oktober 2020. Voor volgend jaar is 25 miljoen euro beschikbaar. Om in aanmerking voor het zogenoemde DiscoverEU-programma moeten de kandidaten vragen beantwoorden over Europa.
alles loopt al jaren achter ??!! ============================================================= Miljoenen naar weg en spoor in regio: Razendsnelle treinen naar Randstad, sneller in Berlijn en aanpak A28 De NS laat vanaf 2023 nieuwe razendsnelle treinen rijden tussen Zwolle, de Randstad en het Noorden. Ook komt er onderzoek naar de Lelylijn, wordt de A28 veiliger en zijn reizigers vanuit Apeldoorn en Deventer met de internationale trein een half uur sneller in Berlijn. De Stentor zet alle veranderingen op een rij. Stefan Keukenkamp & Paolo Laconi 22-11-19, 18:00 De komende jaren investeert het kabinet miljoenen euro's in spoorprojecten in de regio. Het geld is beschikbaar gekomen uit het zogenoemde Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT). Dat is een lijst met infra-projecten die de komende jaren prioriteit krijgen.
haas schreef op 26 september 2019 10:07 :
al tig jaren getrouwtrek, idem snelweg tussen beide steden(randstad first ?:)
================================================================
Provincie wil dat iedere 15 minuten een intercity tussen Enschede en Zwolle rijdt
ENSCHEDE - Overijssel trekt 500.000 euro uit voor meer treinen tussen Enschede en Zwolle. De provincie onderzoekt het verkorten van de reistijd en de invoering van een kwartierdienst, waarbij elke 15 minuten een intercity rijdt.
www.destentor.nl/enschede/provincie-w... NB : ALLEEN OP VRIJDAG:) De nachttrein tussen Rotterdam CS en Groningen rijdt ook de komende twee jaar.De trein rijdt op vrijdag om 00.05 uur vanuit Rotterdam via Utrecht,Zwolle en Assen naar Groningen en komt daar net voor 03.00 uur aan.De verbinding is de afgelopen twee jaar uitgeprobeerd,en dat was volgens de NS een succes.
het zaakie raakt ontregelt,al langere tijd. toch de lijn amsterdam -berlijn -warschau ============================================ De RB61, die tussen Hengelo en Bielefeld rijdt, vertoont sinds zijn intrede in 2018 kuren. Treinen rijden niet of hebben vertraging. Recent zijn er weer veel uitvallende treinen op deze spoorlijn. © Carlo ter Ellen DTCT Overijssel maant Keolis Duitsland: trein Hengelo-Bielefeld moet beter HENGELO - De provincie Overijssel heeft Keolis in Duitsland aangesproken op het te vaak uitvallen van treinen op het traject van Hengelo-Bielefeld. De vervoerder krijgt geen subsidie voor treinen die niet rijden, aldus een woordvoerder. Frank Timmers 09-08-21, 10:37 De afgelopen weken had Eurobahn (Keolis Duitsland) te maken met forse uitval van treinen op het traject van Hengelo via Bentheim en Osnabrück naar Bielefeld. Dit tot ergernis van vooral reizigers uit Hengelo en Oldenzaal. Op sommige dagen verschenen slechts de helft van de achttien treinen die er dagelijks moeten rijden. Reizigers waren in die gevallen aangewezen op de bus naar Bentheim, waar ze echter de aansluiting op de trein verder Duitsland in misten.
Test met trein op batterijen tussen Almelo en Hardenberg in najaar van start =========================================================================== Een trein die rijdt op batterijen in plaats van op diesel. Het is mogelijk de toekomst voor het openbaar vervoer en daarom begint dit najaar een innovatieve test op drie trajecten in Nederland, waaronder tussen Almelo en Hardenberg. Kelly Adams 01-09-21, 10:02 Laatste update: 01-09-21, 12:10 Zo’n test is nog niet eerder gedaan in Nederland. Op dit moment zijn er in Nederland nog geen batterijtreinen toegelaten en beschikbaar. Daarom laat vervoerder Arriva een van haar treinen aanpassen voor de proef.www.destentor.nl/vechtdal/test-met-tr...
haas schreef op 22 november 2019 18:10 :
alles loopt al jaren achter ??!!
=============================================================
Miljoenen naar weg en spoor in regio: Razendsnelle treinen naar Randstad, sneller in Berlijn en aanpak A28
De NS laat vanaf 2023 nieuwe razendsnelle treinen rijden tussen Zwolle, de Randstad en het Noorden. Ook komt er onderzoek naar de Lelylijn, wordt de A28 veiliger en zijn reizigers vanuit Apeldoorn en Deventer met de internationale trein een half uur sneller in Berlijn. De Stentor zet alle veranderingen op een rij.
Stefan Keukenkamp & Paolo Laconi 22-11-19, 18:00
De komende jaren investeert het kabinet miljoenen euro's in spoorprojecten in de regio. Het geld is beschikbaar gekomen uit het zogenoemde Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT). Dat is een lijst met infra-projecten die de komende jaren prioriteit krijgen.
2 jaren verder...................rutte regeert ================================================ De reistijd tussen Zwolle en Enschede kan teruggebracht worden van 50 naar 35 minuten. © Lars Smook Snellere treinverbinding tussen Randstad en Zwolle-Enschede-Münster kost 3,5 miljard Om binnen tien jaar een volwaardige intercityverbinding te hebben tussen Zwolle en Münster is 3,5 miljard euro nodig. Deze lijn kan zowel de reistijd tussen Zwolle en Enschede als die tussen Amsterdam en Berlijn fors inkorten. Niek Megens 30-09-21, 11:36 Laatste update: 14:51 De reistijd tussen Zwolle en Enschede kan teruggebracht worden van 50 naar 35 minuten. Voor inwoners van de regio Twente wordt de reis naar Amsterdam met een halfuur ingekort tot anderhalf uur. De verbinding tussen Amsterdam en Berlijn kan met anderhalf uur verkort worden tot vijf uur. Op delen van deze lijn zouden de treinen snelheden van 200 kilometer per uur kunnen halen.
Geen personeel,maar wel meer treinen ? Geen planologie van Rutte cs Ook belangrijk voor doorverbinden met Duitsland/Denemarken /Polen etc. De spoorverbindingen die het noorden van ons land beter bereikbaar moeten maken. © Stichting Nedesaksenlijn Nieuw kabinet krijgt oproep om werk te maken van Nedersaksenlijn en Lelylijn Een nieuw kabinet moet werk maken van de aanleg van de Nedersaksenlijn en de Lelylijn waardoor het Noorden en de rest van het land beter met elkaar verbonden worden. Die oproep doen de provincies, organisaties als Bouwend Nederland, VNO-NCW, enkele hogescholen in het Noorden en de vervoersmaatschappijen NS en Arriva. meer info + lijnen:www.destentor.nl/zwolle/nieuw-kabinet...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
896,86
+0,64%
EUR/USD
1,0766
-0,03%
FTSE 100
8.296,58
+1,01%
Germany40^
18.270,20
+0,52%
Gold spot
2.314,19
-0,41%
NY-Nasdaq Composite
16.349,25
+1,19%
Stijgers
Dalers