Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,585 9 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,500 - 5,585
  • 141.944 Gem. (3M) 275,7K

TomTom juli 2018

3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 171 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 6 juli 2018 09:25
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juli 2018 09:10:

    [...]

    Als TomTom ontkent het en zal denk ik niet glashard liegen. Maar misschien speelt er wel iets, maar niet op de manier zoals Reuters het stelde, en is het niet 100% uit de duim gezogen.

    "wir haben es nicht gewusst"

    niet liegen of halve waarheden ?

    - Sports gaat goed, 6 maand later : zo kunnen we niet verder
    - MdD 3 maand eerder dan de goegemeente " het draait niet zo lekker bij TT " : 3 maand later omzet-waarschuwing , 10 dagen voor de cijfers , omdat ze het niet langer achter konden houden
    - Barcelona " we zijn ons bewust dat we een betere balans dienen te vinden tussen de nu eenmaal kortere termijn die aandeelhouders verwachten voor rendement en onze langere termijn doelen "
    - we kunnen vanwege de manier van rapporteren van deals tussen pending en confirmed geen tussenstand geven voor het orderboek - het is allemaal nogal lumpy, we doen dat dus tegen einde jaar --- presentatie afgelopen jaarcijfers , we moeten geen herhaling verwachten voor 2018 van het mooie 2017, dat was dus niet einde jaar, maar 1e maand nieuwe jaar en daar waar de autoverkopen de pan uitschieten.

    er speelt bij TT dus altijd wel wat, maar zelden iets leuks voor de reguliere aandeelhouder :)

    OK, mooi weer geniet ervan
  2. [verwijderd] 6 juli 2018 09:35
    quote:

    mjmj schreef op 6 juli 2018 08:44:

    [...]

    Ik denk persoonlijk dat HG niet precies verteld aan apple wat TT doet en kan. HG speelt geen open kaart. Zijn communicatiestrategie naar de aandeelhouders en naar (potentiele) klanten zal imho niet veel van elkaar verschillen. Als Cue zegt: Nobody really knows about it... dan wil dat niet perse zeggen dat apple's mapping superieur is aan de mapping van TT. Misschien is het wel omgekeerd, de TT technologie zou wel eens superieur kunnen zijn. Maar dat hangt HG zeker niet aan de grote klok.
    Dat kun je zien aan de keuze van softwaregigant Baidu voor de TomTom-technologie.

    Baidu is veel verder in moderne softwaretechnologie en AI dan Apple. Baidu is zelfs de grootse AI-expert ter wereld.
    Zie ook hun Apollo-project dat momenteel de wereld van zelfrijdende auto's op zijn kop zet en domineert.

    Baidu had een heel eigen softwareplatform voor kaarten (vooral gericht op China, maar ook andere delen van Azie). Dus ook op dat gebied al veel verder dan Apple.
    Kiezen er nu voor om hun hele softwareplatform voor maps en real-time services te vervangen door de TomTom-technologie.
    Daarmee zet Baidu samen met TomTom nu 1 wereldwijde softwarestandaard neer.

    Dit is de belangrijkste strategische stap in de ontwikkeling van TomTom. Gaat de komende jaren pas op gang komen qua inkomstenstroom, maar dan kan het ook heel hard gaan (SaaS businessmodel).

    Persoonlijk heb ik niet zo'n hoge pet op van de software van Apple. Het is vooral een hardwarebedrijf dat zeer goed is in het verkopen van matige producten voor een extreem hoge prijs (en het pikken van ideeën van anderen; de smartphone is niet door Apple).
    Zijn met hun maps al jaren en jaren bezig met het verbeteren van de userinterface en vooral ook wat eigen data. En ook nu weer zijn de plannen vaag. De omzet van TomTom vanuit Apple is beperkt tot 30 miljoen. Dat blijft de komende jaren zo.

    Mijn inschatting is dat Apple er straks net als Baidu achter komt dat ze beter de hele stack van TomTom kunnen afnemen om te kunnen voldoen aan de hoge kwaliteitseisen voor HD-maps en real-time technologie. Dan kan hun eigen waardeloze mapsoftware de prullenbak weer in. Dan kan dat snel honderden miljoenen aan extra omzet gaan opleveren voor TomTom ipv dat kleine beetje dat het nu is. De potentie is zelfs miljarden als Apple iets zou bereiken op het gebied van de zelfrijdende auto. Zie ik echter niet gebeuren.
    Apollo wordt de leidende standaard op dat gebied. Dat is namelijk de enige open softwarestructuur voor autonoom rijden.
    Het is ook niet voor niets dat zo'n beetje alle partijen inmiddels meedoen aan dit platform.
    Google en Apple staan in die markt on their own. Worden niet vertrouwd.

  3. forum rang 6 tatje 6 juli 2018 09:42
    quote:

    groeibriljant schreef op 6 juli 2018 09:35:

    [...]

    Dat kun je zien aan de keuze van softwaregigant Baidu voor de TomTom-technologie.

    Baidu is veel verder in moderne softwaretechnologie en AI dan Apple. Baidu is zelfs de grootse AI-expert ter wereld.
    Zie ook hun Apollo-project dat momenteel de wereld van zelfrijdende auto's op zijn kop zet en domineert.

    Baidu had een heel eigen softwareplatform voor kaarten (vooral gericht op China, maar ook andere delen van Azie). Dus ook op dat gebied al veel verder dan Apple.
    Kiezen er nu voor om hun hele softwareplatform voor maps en real-time services te vervangen door de TomTom-technologie.
    Daarmee zet Baidu samen TomTom 1 wereldwijde softwarestandaard neer.

    Dit is de belangrijkste strategische stap in de ontwikkeling van TomTom. Gaat de komende jaren pas op gang komen qua inkomstenstroom, maar dan kan het ook heel hard gaan (SaaS businessmodel).

    Persoonlijk heb ik niet zo'n hoge pet op van de software van Apple. Het is vooral een hardwarebedrijf dat zeer goed is in het verkopen van matige producten voor een extreem hoge prijs (en het pikken van ideeën van anderen; de smartphone is niet door Apple).
    Zijn met hun maps al jaren en jaren bezig met het verbeteren van de userinterface en vooral ook wat eigen data. En ook nu weer zijn de plannen vaag. De omzet van TomTom vanuit Apple is beperkt tot 30 miljoen. Dat blijft de komende jaren zo.

    Mijn inschatting is dat Apple er straks net als Baidu achter komt dat ze beter de hele stack van TomTom kunnen afnemen om te kunnen voldoen aan de hoge kwaliteitseisen voor HD-maps en real-time technologie. Dan kan hun eigen waardeloze mapsoftware de prullenbak weer in. Dan kan dat snel honderden miljoenen aan extra omzet gaan opleveren voor TomTom ipv dat kleine beetje dat het nu is. De potentie is zelfs miljarden als Apple iets zou bereiken op het gebied van de zelfrijdende auto. Zie ik echter niet gebeuren.
    Apollo wordt de leidende standaard op dat gebied. Dat is namelijk de enige open softwarestructuur voor autonoom rijden.
    Het is ook niet voor niets dat zo'n beetje alle partijen inmiddels meedoen aan dit platform.
    Google en Apple staan in die markt on their own. Worden niet vertrouwd.

    En wat als Apple Tom Tom overneemt, accepteert Baidu dan Apple en komt Apple in Apollo.
  4. harrysnel 6 juli 2018 09:42
    Ik keek vroeger altijd naar de Apple Events omdat ik daar dan mogelijk iets belangrijks zou kunnen horen in relatie tot TT. Voor zo’n event plaatsvond werd er dan een hoop spanning opgewekt door Apple zelf dat spelletje Hints in de media speelde met kleuren, lettertjes etc. Het internet publiek ging dan raden op welk nieuw produkt/toepassing een zinsnede/hoofdletter/vormpje zou kunnen slaan. Ook luchtfoto’s van de presentatie locatie voorbij zien komen en dan las je over “mogelijke parkeerplek voor de I-Car” etc.

    Wat ik vervolgens voorgeschoteld kreeg op moment suprême: een strakke presentatie van goed gekapte/geklede types die alles tot op de seconde hadden ingestudeerd inclusief de zogenaamd spontane grappen. Daarbij een belachelijk enthousiast publiek van jonge succesvolle uitverkorenen die klapten alsof er zojuist een Nobelprijs-waardige uitvinding werd getoond terwijl feitelijk de batterijduur van de I-pad met een halfuurtje was verlengd naar 8,5 uur. Bij aankondiging dat je nu “meerdere schermen tegelijk open kunt houden” werd dat gebracht als de ontdekking van de eeuw die kwaliteit van leven voor de gehele mensheid verder bracht.

    Dit moet je wel meenemen wat mij betreft als je nu de uitspraken van Cue leest over Maps. Ik heb ook nog wat eerdere interviews met hem doorgelezen en wat dan mij opvalt is dat het vooral gaat over Apple dat luistert naar de gebruiker, de privacy respecteert, dat Jobs trots zou zijn dat Apple ongelooflijke innovaties neerzet voor het individu.... TomTom wordt daar als partner niet genoemd maar tussen neus en lippen weggezet als “klein bedrijf dat wat doet met Maps voor auto’s”. Bedrijven die in deze interviews voorbijkomen als relevant zijn oa Facebook en Uber. Zij zetten iets neer dat Apple zelf niet beter zou moeten willen doen. Dit zijn net als Apple bedrijven die een wereldwijde omgeving uitrollen dat bepalend is voor de directe gebruikservaring van de consument. Dit gaat niet over Business to Business segment waarbij TomTom aan autobouwer een HD-kaart levert.

    Samenvattend: Apple brengt alles als een reuzenstap vooruit al gaat het alleen maar over een nieuwe kleur voor I-pad. Dus die “eigen Maps” ..... ik moet het nog zien en het zal m.i. meer gaan over lay-out dan functionaliteit. Apple levert diensten waar het gebruiksgemak van de Consument centraal staat en dat heeft niets te maken met bv de overlappende systemen die samen de zelfrijdende auto veilig moeten maken. Als Apple in de auto wil dan zal dat zichtbaar zijn en dat betekent dan dat een wandelende I-Phone gebruiker die restaurant reserveert een rijdende Apple gebruiker wordt als hij of zij in de auto stapt.

    Als Apple in de auto wil komen dan zijn de bestaande relaties die TT onderhoudt met autobouwers m.i. al meer dan E1,5 miljard waard.
  5. forum rang 6 Tom3 6 juli 2018 09:47
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 6 juli 2018 08:22:

    [...]
    Waar zeg ik dat ik overtuigd ben dat Apple TT gaat overnemen? Nee hoor daar geloof ik helemaal niets van. Ik denk dat TT mooi doorgaat zoals ze nu al jaren doen en dat vind ik ook geruststellend. Circa 50% van de aandelen zijn in het bezit van de mensen die alle inns en outs weten en die maken zich niet druk. Waarom zou ik mij dan druk maken?
    De contracten voor. HD maps worden al getekend en een zekere meneer de Boer gaat naar de VS verhuizen om een VS klant te kunnen helpen. Verder heeft TT per email laten weten dat het contract met Apple niet veranderd is. Ik verwacht dus dat Apple bepaalde zaken zelf aan de maps toevoegd zoals Uber dat ook doet. Verder bedenk eens wat het voor TT betekent indien het contract met Apple stopt. Ik verwacht dat deze impact erg klein zal zijn. Ach het kost prestige en probes maar die probes worden met de week onbelangrijker. Trafic klanten leveren probes, telematica klanten leveren probes, in dash klanten leveren probes, ..etc stuk voor stuk kwalitatief betere probes dan de iPhone probes van Apple en groeiend. Dan hebben we nog de CAGR van 12,5% op de hoge rendement omzet, dat betekent in mijn ogen dat de winst in de komende jaren flink gaat oplopen. Dit getal was voordat Google met zijn prijsverhoging kwam, dus qua licensering kan dit wel eens flink bijgesteld worden.
    In mijn ogen dus wederom een prima moment om weer uit te breiden. Dat heb ik ook gedaan.

    Helemaal mee eens. Heb van de nood ook maar een deugd gemaakt en mijn aantal Tom2 aandelen 3 keer zo groot gemaakt. Ik had er niet meer op gerekend dat ik ze zo goedkoop weer terug zou kunnen kopen.
  6. [verwijderd] 6 juli 2018 09:49
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 juli 2018 09:06:

    [...]
    Je zit te zwammen.

    Apple gaat eigen kaarten maken met honderden eigen sensor- en camera-auto's voor apps en voor SDC.
    Ik denk dat de basis map nog steeds TomTom blijft. Alleen wil apple meer details. ala google maps. Gebouw hoogte/diepte, parken, bossen, etc

    die zijn ze zelf aan het mappen. Met het tempo waarin het nu gaat hebben ze denk ik heel de wereld in 2341 wel afgerond
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 juli 2018 09:49
    Apple was zeer duidelijk: geheel nieuwe kaarten zelf gemaakt en van de grond af opgebouwd.

    Ze hebben hun eigen systeem getest en gaan nu vele honderden eigen camera-auto's bestellen.
    TomTom kon of wilde deze nieuwe 3D-kaarten niet leveren, waarschijnlijk omdat er dan weer vele miljarden geïnvesteerd zouden moeten worden.
  8. [verwijderd] 6 juli 2018 09:50
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 6 juli 2018 09:42:

    Misschien is Apple wel bezorgd over de privacy omdat dit bij TT oké was, maar bij een eventuele partij die het overneemt niet?
    De Amerikanen zijn niet zo gecharmeerd van Chinese bedrijven op dat punt.

    Wie weet weten ze daar meer.
    Zou ook zo maar eens kunnen.

    Baidu en TomTom zetten samen die nieuwe wereldstandaard voor HD-maps en real-time services neer dus zou Baidu weleens een belang kunnen nemen om die ontwikkeling te beschermen.

    De privacy is bij TomTom goed geregeld.
    China is een verhaal op zichzelf. Het is iig helder dat daar alles door de overheid wordt gecontroleerd.
    Partijen als Facebook, Apple en Google zijn structureel onbetrouwbaar. Gebruik ik ook zo min mogelijk. Geef mij maar DuckDuckGo als veilige zoekmachine.
  9. [verwijderd] 6 juli 2018 10:03
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 juli 2018 09:49:

    Apple was zeer duidelijk: geheel nieuwe kaarten zelf gemaakt en van de grond af opgebouwd.

    Ze hebben hun eigen systeem getest en gaan nu vele honderden eigen camera-auto's bestellen.
    TomTom kon of wilde deze nieuwe 3D-kaarten niet leveren, waarschijnlijk omdat er dan weer vele miljarden geïnvesteerd zouden moeten worden.

    Misschien moet jij eens ergens anders op gaan zuigen in plaats van op je eigen duim..
  10. forum rang 6 Concrete 6 juli 2018 10:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 6 juli 2018 09:49:

    Apple was zeer duidelijk: geheel nieuwe kaarten zelf gemaakt en van de grond af opgebouwd.

    Ze hebben hun eigen systeem getest en gaan nu vele honderden eigen camera-auto's bestellen.
    TomTom kon of wilde deze nieuwe 3D-kaarten niet leveren, waarschijnlijk omdat er dan weer vele miljarden geïnvesteerd zouden moeten worden.

    " De Zwarte Galbak" klinkt al een stuk realistischer....
  11. forum rang 4 Xynix 6 juli 2018 10:11
    quote:

    Accuboor schreef op 5 juli 2018 23:16:

    Is helemaal geen kwestie van onder druk zetten. Als T2 er met een derde vandoor gaat (via Deutsche?) staat Tim publicitair in zijn hemd en dat heeft ie nu voorkomen. Ook al had Tim al 4 jaar geleden besloten zelf de basismaps van T2 te gaan verrijken omdat hij nu eenmaal andere behoeftes heeft dan T2 kan leveren. Daarom is het ook logisch dat Tim bevestigd dat ze nog gezellig doorgaan met T2.
    En daarbij ligt Microsoft wel heeeeeeeel erg voor de hand, nu die hun Azure LBS-platform afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. Daarbij kan Microsoft optreden als "front" voor c.q. in combinatie met Baidu. In het laatste geval gaat het waarschijnlijk om een split tussen Baidu (China) en Microsoft (rest of the world). Allemaal gestandaardiseerd op de realtime map-/traffictechnologie van TomTom en Azure als distributiekanaal.

    Tja, hoe gevoelig zou het nog liggen bij Apple om er rond voor uit te komen dat ze zich voor een onderdeel afhankelijk maken van Microsoft?

    Microsoft zal ook wel raad weten met TTT, zeker als ze dat ook gaan integreren in hun ERP-pakketten. Hoewel voor dat onderdeel wellicht hogere bieders te bedenken zijn.
  12. [verwijderd] 6 juli 2018 10:11
    quote:

    harrysnel schreef op 6 juli 2018 09:42:

    Ik keek vroeger altijd naar de Apple Events omdat ik daar dan mogelijk iets belangrijks zou kunnen horen in relatie tot TT. Voor zo’n event plaatsvond werd er dan een hoop spanning opgewekt door Apple zelf dat spelletje Hints in de media speelde met kleuren, lettertjes etc. Het internet publiek ging dan raden op welk nieuw produkt/toepassing een zinsnede/hoofdletter/vormpje zou kunnen slaan. Ook luchtfoto’s van de presentatie locatie voorbij zien komen en dan las je over “mogelijke parkeerplek voor de I-Car” etc.

    Wat ik vervolgens voorgeschoteld kreeg op moment suprême: een strakke presentatie van goed gekapte/geklede types die alles tot op de seconde hadden ingestudeerd inclusief de zogenaamd spontane grappen. Daarbij een belachelijk enthousiast publiek van jonge succesvolle uitverkorenen die klapten alsof er zojuist een Nobelprijs-waardige uitvinding werd getoond terwijl feitelijk de batterijduur van de I-pad met een halfuurtje was verlengd naar 8,5 uur. Bij aankondiging dat je nu “meerdere schermen tegelijk open kunt houden” werd dat gebracht als de ontdekking van de eeuw die kwaliteit van leven voor de gehele mensheid verder bracht.

    Dit moet je wel meenemen wat mij betreft als je nu de uitspraken van Cue leest over Maps. Ik heb ook nog wat eerdere interviews met hem doorgelezen en wat dan mij opvalt is dat het vooral gaat over Apple dat luistert naar de gebruiker, de privacy respecteert, dat Jobs trots zou zijn dat Apple ongelooflijke innovaties neerzet voor het individu.... TomTom wordt daar als partner niet genoemd maar tussen neus en lippen weggezet als “klein bedrijf dat wat doet met Maps voor auto’s”. Bedrijven die in deze interviews voorbijkomen als relevant zijn oa Facebook en Uber. Zij zetten iets neer dat Apple zelf niet beter zou moeten willen doen. Dit zijn net als Apple bedrijven die een wereldwijde omgeving uitrollen dat bepalend is voor de directe gebruikservaring van de consument. Dit gaat niet over Business to Business segment waarbij TomTom aan autobouwer een HD-kaart levert.

    Samenvattend: Apple brengt alles als een reuzenstap vooruit al gaat het alleen maar over een nieuwe kleur voor I-pad. Dus die “eigen Maps” ..... ik moet het nog zien en het zal m.i. meer gaan over lay-out dan functionaliteit. Apple levert diensten waar het gebruiksgemak van de Consument centraal staat en dat heeft niets te maken met bv de overlappende systemen die samen de zelfrijdende auto veilig moeten maken. Als Apple in de auto wil dan zal dat zichtbaar zijn en dat betekent dan dat een wandelende I-Phone gebruiker die restaurant reserveert een rijdende Apple gebruiker wordt als hij of zij in de auto stapt.

    Als Apple in de auto wil komen dan zijn de bestaande relaties die TT onderhoudt met autobouwers m.i. al meer dan E1,5 miljard waard.
    Zo kijk ik er ook tegenaan.

    In aanvulling kan er ook sprake zijn van semantiek:

    De tomtom map wordt al gevoed vanuit de miljoenen probe data en correcties die apple aan tomtom doorstuurt.

    In die zin is er vanuit Apple perspectief ook nu al sprake van ‘onze eigen data’.

    Volgens Apple worden die data voortaan in kleine segmenten geknipt, zodat je niet iemands gehele route kan herleiden maar stukjes daarvan, in het kader van privacy. Ook dat kan tomtom gewoon verwerken. Apple levert de boel dan in snippers aan? Fair enough.

    Wat natuurlijk prikkelend is, is de comment van Cue dat de maps app ‘from the ground up’ opnieuw is ontwikkeld. Maar zoals je terecht opmerkt is bij Apple alles ‘completely re-thought’, ‘from the ground up’, ‘revolutionary’ en ‘from another world’. Zeg ik trouwens als fervent gebruiker van macbook air (onderweg) en macbook pro, ipad pro (tekenen) en iphone. Het is dus wel effectieve communicatie :-)

  13. [verwijderd] 6 juli 2018 10:11
    @DeBruineRidder

    Dat riep Apple 5 jaar geleden ook. Verder geloof ik er geen bal van dat ze 10 miljard gaan uitgeven om zelf kaarten te maken.

    En als ze het al zouden gaan doen, dan nog zijn ze dan 5 jaar bezig. Veel te laat om nog een positie met kaarten op te bouwen in autonoom rijden.
    Wellicht komen ze ooit met hun eigen Apple autootje.

    En Baidu gaan ze al helemaal niet meer inhalen. Kijk maar eens goed hoe ver die al zijn. Die hebben gekozen voor een open softwarestructuur.
    En kijk eens welke partners nu allemaal instappen!

    Gaan Apple en Google niet meer bereiken. Die willen alles zelf blijven overheersen. Succes ermee.
  14. [verwijderd] 6 juli 2018 10:16
    quote:

    Xynix schreef op 6 juli 2018 10:11:

    [...]
    En daarbij ligt Microsoft wel heeeeeeeel erg voor de hand, nu die hun Azure LBS-platform afhankelijk hebben gemaakt van TomTom. Daarbij kan Microsoft optreden als "front" voor c.q. in combinatie met Baidu. In het laatste geval gaat het waarschijnlijk om een split tussen Baidu (China) en Microsoft (rest of the world). Allemaal gestandaardiseerd op de realtime map-/traffictechnologie van TomTom en Azure als distributiekanaal.

    Tja, hoe gevoelig zou het nog liggen bij Apple om er rond voor uit te komen dat ze zich voor een onderdeel afhankelijk maken van Microsoft?

    Microsoft zal ook wel raad weten met TTT, zeker als ze dat ook gaan integreren in hun ERP-pakketten. Hoewel voor dat onderdeel wellicht hogere bieders te bedenken zijn.
    Zeker interessante optie. Maar waarom zouden die wachten?
    Of zullen ze beiden instappen?
  15. [verwijderd] 6 juli 2018 10:29
    Dezwarteridder van de Bruyne Ster.
    Zeg De Boeselaare kan het zijn dat we voorbij de Kaapverdische eilanden zijn gevaren?
    Hoe moet ik dat nou weten. Ik zit toch te schijten.....

    Daar heeft de Boesselaare (michiel romeyn) wel een punt.
    Als ie zn iphone in een sattsleeve had gestopt dan wist tot op een voet wat hun positie was.
    Zou Tt daar dan ook een probe van krijgen?

    Lekkere onzin.
  16. forum rang 4 vreemdvermogen 6 juli 2018 10:31
    quote:

    *Justin* schreef op 6 juli 2018 10:11:

    [...]

    Wat natuurlijk prikkelend is, is de comment van Cue dat de maps app ‘from the ground up’ opnieuw is ontwikkeld. Maar zoals je terecht opmerkt is bij Apple alles ‘completely re-thought’, ‘from the ground up’, ‘revolutionary’ en ‘from another world’. Zeg ik trouwens als fervent gebruiker van macbook air (onderweg) en macbook pro, ipad pro (tekenen) en iphone. Het is dus wel effectieve communicatie :-)

    Wat dat betreft kunnen ze bij TomTom nog wel wat leren van Apple.
    Mijn laatste Iphone is in de Filipijnen gestolen, maar ik had al besloten geen ( te dure en hippe)Apple producten meer aan te schaffen. Gewoon een Samsung is voor mij goed genoeg
  17. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 juli 2018 10:35
    Apple ziet dat de smartphone-markt niet meer groeit en is dus naarstig op zoek naar een nieuwe inkomstenbron en dat is ongetwijfeld de SDC-markt.

    En Apple heeft met al z'n geld besloten om geheel nieuwe kaarten te gaan maken. Binnenkort veel nieuws te verwachten op dit gebied.

    Een overname van TT door Apple (of Microsoft) is plotseling volkomen logisch geworden.
  18. forum rang 4 Xynix 6 juli 2018 10:42
    quote:

    groeibriljant schreef op 6 juli 2018 10:16:

    [...]
    Zeker interessante optie. Maar waarom zouden die wachten?
    Of zullen ze beiden instappen?
    Als Microsoft binnen het Apollo-platform de wereldwijde rol van realtime mapmaker/distributor kan overeenkomen met Baidu dan lijkt de tijd rijp om tot zaken te komen. Baidu alleen lijkt onwaarschijnlijk gezien de gevoeligheden t.a.v. opkopen van cruciale Westerse technologie door Chinezen. Maar met Baidu als klant (of partner?) van Microsoft, met hun nieuwe realtime LBS-/HD-/SDC-mapplatform (van het door Microsoft opgekochte TomTom) ligt dat natuurlijk minder gevoelig.

    Voor Baidu lijkt mij samenwerken met Microsoft 1000 maal aantrekkelijker dan met de machtswellustelingen bij Google of Apple.

    TomTom heeft weinig andere opties om op een overzienbare termijn en zonder extreme disruptierisico's op eigen kracht een fatsoenlijke koers op de borden te zetten. Microsoft en Baidu zijn er niet bij gebaat als het momentum verloren gaat aan "gedoe" om TomTom door zijn eigen gecreëerde financiële moeras te loodsen.
3.403 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 171 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links