Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
groeibriljant
1
quote:

Stille vennoot schreef op 17 jul 2019 om 14:37:


ik begreep 0.10 maar voor mijn idee begint alles nu te lopen. Dus ik ga weer wat opbouwen van mijn Galapagos winsten


Ja, maar ik hoorde daarvoor Taco toch zeggen dat verschuiving CAPEX naar OPEX een verschil van 27 oplevert in Q2; 15 en 42 werden genoemd). Transcript maar even nalezen straks.
tatje
0
quote:

Makita schreef op 17 jul 2019 om 14:39:


[...]
Plus 132 i.p.v. 169mln aandelen was ook stuk betere geweest in de presentatie.


Sorry ,maar ik snap 132 miljoen aandelen, maar 169 miljoen snap ik niet !
Erg chebbi
0
Goddijn houdt de schuurdeur dicht tijdens de verbouwing, maar daar komt straks een prachtige cash-machine uit.
Stille vennoot
0
boem!
0
D&A zakt in 2020-21 terug naar 50-75 mio.

WPA is een keuze FCF daarentegen zijn harde knaken.

Met 10% over 750 mio geeft dat een FCF per aandeel van 57 cent.
groeibriljant
0
quote:

Stille vennoot schreef op 17 jul 2019 om 14:43:


Volgens mij was dat de average outstanding shares...die 169 mio aandelen


Idd. Wel verwarrend. Die Telematics inkomsten 2019 zijn toch ook niet meegerekend bij de initiële forecast. Je zou ook kunnen communiceren vanuit de nieuwe situatie met 132 miljoen aandelen. Is nu een extra cadeautje voor volgend jaar.
Makita
0
quote:

boem! schreef op 17 jul 2019 om 14:47:


D&A zakt in 2020-21 terug naar 50-75 mio.

WPA is een keuze FCF daarentegen zijn harde knaken.

Met 10% over 750 mio geeft dat een FCF per aandeel van 57 cent.

Mooie outlook!
Koos99
0
quote:

Makita schreef op 17 jul 2019 om 14:39:


[...]
Plus 132 i.p.v. 169mln aandelen was ook stuk betere geweest in de presentatie.


Die 169 mln aandelen zit mij ook behoorlijk dwars.

Dit is wat er over staat in het Q2 19 verslag:
The share consolidation reduced the total number shares to 132 million from 235 million, the weighted average diluted shares is expected to be 169 million for the full year.

Maar nergens wordt duidelijk gemaakt hoe er bij die 169 mln aandelen wordt gekomen. Het maakt heel veel uit of er 132 of 169 mln aandelen uitstaan. Ik ga het navragen bij IR
bekeken
2
Uit de conference call: Depreciation & Amortization gaat in 2019 naar Euro 290 mln en blijft rond dat niveau in 2020; daarna zakt D&A terug naar Euro 75 mln. Aangezien de Capex daalt naar ca. Euro 35 mln door de verschuiving naar OPEX zal de D&A verder dalen in de komende jaren. de onderliggende winstgevendheid zal dus in de komende jaren fors verbeteren nadat de Tele Atlas assets zijn afgeschreven. De hoge D&A in Q2 is inclusief een catch-up uit Q1, dus op kwartaalbasis zal D&A in Q3 en Q4 ook fors lager zijn dan in Q2.

groeibriljant
2
quote:

Koos99 schreef op 17 jul 2019 om 14:49:


[...]

Die 169 mln aandelen zit mij ook behoorlijk dwars.

Dit is wat er over staat in het Q2 19 verslag:
The share consolidation reduced the total number shares to 132 million from 235 million, the weighted average diluted shares is expected to be 169 million for the full year.

Maar nergens wordt duidelijk gemaakt hoe er bij die 169 mln aandelen wordt gekomen. Het maakt heel veel uit of er 132 of 169 mln aandelen uitstaan. Ik ga het navragen bij IR


Die 235 liepen in 2019 mee tot datum share consolidation. Dus totaal kom je voor 2019 op een gemiddelde van 169. Voor volgend. jaar rekent men dan met het nieuwe aantal van 132 miljoen.
Of men moet dit jaar nog starten met aandeleninkoop. Kan makkelijk met die honderden miljoenen cash.
bezinteergebelegt
0
Nu maar hopen dat er nog wat grote kopers langs gaan komen die de boel alsnog op 10 plus zetten en wat fantasie in het aandeel leggen, anders wordt het me toch weer een koersgeneuk de rest vh jaar, dat wil je niet weten.

Krijg je dagelijks weer met max 400k stukkies bewegingen van halve ( of tienden ) centen op en af.

Moet je toch ook weer niet aan denken. Maar ik vrees
holenbeer
0
quote:

Banks schreef op 17 jul 2019 om 10:19:


Hoe laat gaat HG praten vanmiddag?

Als hij klaar is met stotteren? Flauw, ik weet het, ik word er flauw van.
Dutchy Ron
0
quote:

Meryntje schreef op 4 jul 2019 om 18:19:


Uit de telegraaf

BRUSSEL (ANP) - Europese landen hebben op de rem getrapt bij de ontwikkeling van de auto van de toekomst. De Europese Commissie had in maart voorgesteld dat de auto’s wifi zouden gebruiken om verbinding te maken met elkaar, met slimme apparaten langs de kant van de weg en met overkoepelende systemen. Dat plan is donderdag afgewezen door de lidstaten. Die willen dat Europa ook 5G-internet een kans geeft.
Het besluit is een overwinning voor bedrijven die inzetten op 5G. Die hebben zich verenigd in de 5G Automotive Association. Onder de leden zijn automakers als BMW, Daimler, Ford en PSA (Peugeot, Citroën en Opel) en techbedrijven als Qualcomm, Huawei, Intel, Ericsson, Samsung en Deutsche Telekom.

Voor wifi-aanhangers als Volkswagen, Renault, Toyota en het Nederlandse NXP is het juist een nederlaag.




Iemand enig idee wat dit voor TomTom inhoudt?

Groeten uit Schildwolde



real time updaten HD-Maps TT gaat OTA (Over The Air) en is het maakt niet uit of dit 5G of wifi is. Zolang de car maar connected is en blijft.
bekeken
0
quote:

Koos99 schreef op 17 jul 2019 om 14:49:


[...]

Die 169 mln aandelen zit mij ook behoorlijk dwars.

Dit is wat er over staat in het Q2 19 verslag:
The share consolidation reduced the total number shares to 132 million from 235 million, the weighted average diluted shares is expected to be 169 million for the full year.

Maar nergens wordt duidelijk gemaakt hoe er bij die 169 mln aandelen wordt gekomen. Het maakt heel veel uit of er 132 of 169 mln aandelen uitstaan. Ik ga het navragen bij IR


169 mln aandelen is het gemiddelde over het hele jaar. Dus eerste deel van het jaar 235 mln aandelen, daarna 132 mln. Gemiddeld dus 169 mln. In 2020 wordt het 132 mln.
[verwijderd]
0
De CEO heeft tijdens de CC 17 cent van de koers af gestotterd. Door de struktuur van TT kan de man gewoon zijn gang gaan en uiterst ongeïnspireerd de koers krijgen waarhet hem uitkomt. De RvC, die de belangen van ALLE aandeelhouders dient te behartigen doet er ook nu Wakkie weg is niets tegen.

Het enige positieve van deze zonderlinge wijze van besturen is dat het inmiddels eenvoudig te voorspellen is, maar bizar blijft het.
Koos99
0
quote:

groeibriljant schreef op 17 jul 2019 om 14:55:


[...]

Die 235 liepen in 2019 mee tot datum share consolidation. Dus totaal kom je voor 2019 op een gemiddelde van 169. Voor volgend. jaar rekent men dan met het nieuwe aantal van 132 miljoen.
Of men moet dit jaar nog starten met aandeleninkoop. Kan makkelijk met die honderden miljoenen cash.


Ik hoop dat dat de verklaring is, maar vind het wel enigszins knullig overkomen. Wat zegt dat getal van 169 milj nou precies, daar heeft niemand wat aan.
boem!
0
Kosten gemaakt voor RNE worden in zijn geheel genomen bij start van ingebruikname, kosten van acquisitie van Teleatlas worden nu versneld in twee jaar naar 0 gebracht, terwijl opex de voorkeur krijgt boven capex.
De acquisitie is fiscaal al genomen in het verleden. Er valt daarom ook een deferred vpb claim vrij.

De D&A kosten zullen in 2021 sterk teruglopen naar 50-75 mio.
De overtollige kaspositie van boven de 400 mio ultimo 2019 is bedoeld om acquisities te plegen.

arreno
0
quote:

Stille vennoot schreef op 17 jul 2019 om 14:37:


ik begreep 0.10 maar voor mijn idee begint alles nu te lopen. Dus ik ga weer wat opbouwen van mijn Galapagos winsten


Wees voorzichtig, zo geweldige cijfers zijn het niet. Vraag me ook af welke invloed de daling van de autoverkopen zal hebben.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,790   Verschil -0,30 (-2,97%)
Laag 9,790   Volume 788.456
Hoog 10,096   Gem. Volume 953.334
18-okt-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium