Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tomtom in april, doet wat het wilt.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
JTT
1
Looking ahead, Strijbosch affirms that Level 3 and Level 4 autonomous vehicles must have HD mapping technology – it is not up for debate, he suggests:

www.automotiveworld.com/articles/hd-m...
TURBO-TA
0
quote:

JTT schreef op 29 apr 2019 om 18:32:


Looking ahead, Strijbosch affirms that Level 3 and Level 4 autonomous vehicles must have HD mapping technology – it is not up for debate, he suggests:

www.automotiveworld.com/articles/hd-m...


A good article from "today"!
JTT
0
I know;)

“Level 2 vehicles are on the road today without a HD map, but all of the car manufacturers are looking to integrate these maps to make their systems smoother, and ultimately, safer.”
Kuiken
1
bron automotiv:


24th April 2019
A Volkswagen developed EV built in China is claiming an industry milestone of a battery pack life of up to 620,000 miles.

Chinese carmaker JAC Motors unveiled its first vehicle boasting the long-life battery pack at the Shanghai International Auto Show 2019. Its SUV-inspired iEVS4 was co-developed with Volkswagen and also boasts a comprehensive suite of human-to-vehicle interaction technology.

On top of the claimed battery life, the iEVS4 claims a normal driving range of 292 miles with a maximum cruising range of up to 372 miles. The tie-up with VW has enabled the carmaker to perfect a liquid cooling system that it says makes the battery pack less prone to overheating and extending its lifespan.

It claim for battery life is impressive compared to other manufacturers who currently off warranties of just 100,000 miles over an 8-year period. That said, a Ford engineering executive told me that its own liquid cooled battery packs for the forthcoming BEV Ford Transit LCV have clocked up more than 300,000 miles in evaluation trials with no material loss of performance, albeit over a much shorter time span.

Naturally, the present cost of replacing a vehicle’s entire battery pack still far out-strips the two major engine rebuilds or replacements in a traditional ICE vehicle. However, in practice few privately owned vehicles of any powertrain would be expected to last more than 600,000 miles, so JAC’s claims are significant in terms of projected residual values of EVs.
VanillaSky
0
quote:

Makita schreef op 29 apr 2019 om 12:05:


[...]
Bekijk het dan zo:

Je krijgt dus inderdaad iets wat al van jezelf is. En dat in de maand mei. Vandaar mijn vergelijking met het vakantiegeld.


Klopt, iets wat je nu ook al hebt en wat totaal geen waarde toevoegt. Derhalve een sigaar uit eigen doos ofwel een compleet NON event.

Mocht de winst ooit echt gaan toenemen dan zullen het lagere aantal aandelen het aandeel wel stuwen. Echter heb je dan in basis (tenzij je terugkoopt) ook minder aandelen. Hoe dan ook is daar voorlopig in 2019 (fors operationeel verlies) en 2020 wellicht break-even nog totaal geen sprake van.



VanillaSky
2
quote:

tatje schreef op 28 apr 2019 om 19:00:


[...]

A en E 25% per jaar laten groeien
C 10% per jaar laten dalen, alhoewel ik denk dat er een omslagpunt komt

Ik denk dat dit mogelijk is bij een marktaandeel HD maps van 20%

Dat gaat veel hoger liggen :-)

Om met VanillaSky te spreken, the SKY is the limit.


Extrapoleren is wel makkelijk zo. Het management van TT draagt echter totaal geen financiële feiten aan die jouw fantasie steunen.

Ook de orderboeken spreken niet van enorme groei, was daar in 2017 nog 400mio+ aan orders is dit in 2018 GEDAALD naar 250mio+ en impliceert HG toch echt dat het orderboek in 2019 wellicht hoger zal zijn als die 250mio maar toch echt lager als het recordjaar 2017.

Om aan jouw prognose van 907mio A&E in 2022 te komen (laten we voor het gemak E op 200 zetten) is er een automotive omzet van ca 700mio nodig voor 2022. Gezien de lange aanlooptijd impliceert dat dat er orderboeken nodig zijn van zeker 600-700mio PER JAAR om in 2022 e.v. die 700mio omzet per jaar te boeken.

Ergo vooralsnog kan ik het niet anders interpreteren als een sprookje.
Sunshine Band
0
quote:

VanillaSky schreef op 29 apr 2019 om 22:45:


[...]


Ergo vooralsnog kan ik het niet anders interpreteren als een sprookje.


jij moet wel dol op sprookjes zijn; hier nog rond te hangen
Mojo
0
quote:

VanillaSky schreef op 29 apr 2019 om 22:37:


[...]

Klopt, iets wat je nu ook al hebt en wat totaal geen waarde toevoegt. Derhalve een sigaar uit eigen doos ofwel een compleet NON event.

Mocht de winst ooit echt gaan toenemen dan zullen het lagere aantal aandelen het aandeel wel stuwen. Echter heb je dan in basis (tenzij je terugkoopt) ook minder aandelen. Hoe dan ook is daar voorlopig in 2019 (fors operationeel verlies) en 2020 wellicht break-even nog totaal geen sprake van.






Je weet het niet he... Jokkert
pwijsneus
0
quote:

VanillaSky schreef op 29 apr 2019 om 22:45:


[...]

Extrapoleren is wel makkelijk zo. Het management van TT draagt echter totaal geen financiële feiten aan die jouw fantasie steunen.

Ook de orderboeken spreken niet van enorme groei, was daar in 2017 nog 400mio+ aan orders is dit in 2018 GEDAALD naar 250mio+ en impliceert HG toch echt dat het orderboek in 2019 wellicht hoger zal zijn als die 250mio maar toch echt lager als het recordjaar 2017.

Om aan jouw prognose van 907mio A&E in 2022 te komen (laten we voor het gemak E op 200 zetten) is er een automotive omzet van ca 700mio nodig voor 2022. Gezien de lange aanlooptijd impliceert dat dat er orderboeken nodig zijn van zeker 600-700mio PER JAAR om in 2022 e.v. die 700mio omzet per jaar te boeken.

Ergo vooralsnog kan ik het niet anders interpreteren als een sprookje.


AB, is nodig af en toe. Factchecken.
benerweer
0
Waarom is de ticking time bomb van Musk nog steeds niet ontmanteld door TT .. of heeft de CEO nog steeds een slaapmuts op ?
Erg chebbi
0
quote:

benerweer schreef op 30 apr 2019 om 06:41:


Waarom is de ticking time bomb van Musk nog steeds niet ontmanteld door TT .. of heeft de CEO nog steeds een slaapmuts op ?


Een goede strategie. Musk keihard tegenspreken. Musk is geen industriestandaard. Al moet ik toegeven dat de retourvlucht van die side-raketjes (loodrechte landing) een ongelofelijke indruk op me hebben gemaakt!

Musk zette zich af tegen Uber en Waymo. Zij zijn (nu op papier en met een grote bek) de markt aan het verdelen in de taxi-wereld. >95% van de automobielen zijn geen taxi's!
No-nonsense
0
Wat kunnen we hier uit concluderen? Dat SK Telecom nog moet beginnen waar T2 al een héél eind op weg is? Of datT2 met meer concurrentie te maken krijgt?
Ik vraag me af hoe SK Telekom dat wereldwijd gaat doen? Hier is sprake van slechts drie steden. Bovendien zal het openbaar vervoer slechts een deel van het wegennet van deze drie steden bestrijken.
Of is dit zo'n typisch gevalletje van 'heur ie neut mee wâ van'. Ik denk dit laatste.

tweakers.net/nieuws/152200/sk-telecom...
No-nonsense
0
quote:

Erg chebbi schreef op 30 apr 2019 om 07:08:


[...]

Een goede strategie. Musk keihard tegenspreken. Musk is geen industriestandaard. Al moet ik toegeven dat de retourvlucht van die side-raketjes (loodrechte landing) een ongelofelijke indruk op me hebben gemaakt!

Musk zette zich af tegen Uber en Waymo. Zij zijn (nu op papier en met een grote bek) de markt aan het verdelen in de taxi-wereld. >95% van de automobielen zijn geen taxi's!


Die raketjes zijn inderdaad niet slecht, daarom wel serieus nemen die man. Maar wat Tesla betreft krijg ik steeds meer twijfels en begin steeds meer te denken dat Musk een kat in het nauw is. Die andere autofabrikanten waarmee bij te maken heeft zijn, hoewel wat conservatief, geen prutsers. Met conservatisme heeft Musk weinig op.
Die andere en veel te dure raketjes waarmee hij op dát terrein te maken heeft zijn overheidsraketjes. Nou, dan weet je het wel: weinig ambitie, weinig lef, weinig (tot geen) innovatie, geen drive tot verbeteren, geen competitiedrang, alles veel en veel te duur. Kortom, dat kun je nauwelijks concurrentie noemen.
Kopjethee
0
quote:

Mojo schreef op 29 apr 2019 om 23:44:


[...]

Je weet het niet he... Jokkert

Wat is er van gelogen?

Kopjethee
0
quote:

Kopjethee schreef op 30 apr 2019 om 11:08:


www.verdict.co.uk/toyota-partnership-...

Die maps zijn toch wel nodig denk ik. Musk denkt van niet. Over Jokkebrokken gesproken.

www.thefastmode.com/technology-soluti...

Japan & Korea dus.
Maar met wie heeft T2 nou die twee HD-map deals gesloten.
Ok ja dat horen we over 15 jaar :))))))))))))))))))
tatje
0
Oud nieuws van 12 nov 2018.

De Duitse zakelijke softwaremaker SAP SE vergroot zijn aanbod, middels de overname van enquêtesoftwarespecialist Qualtrics International Inc. Daarvoor legt SAP acht miljard dollar neer. De deal werd opvallend genoeg zondagnacht aangekondigd, vlak voordat Qualtrics van plan was een beursgang te maken.

Qualtrics verwacht overigens dit jaar een wereldwijde omzet van 400 miljoen dollar te boeken. Het bedrijf gaat verder uit van een groei van 40 procent. De synergie met SAP zal voor nog betere resultaten zorgen.

400 miljoen dollar omzet ( zeg 360 miljoen euro ) in 2018 en SAP betaalt 7,1 miljard euro.

Het ging bij Qualtrics niet om de winst maar om de toekomstige mogelijkheden voor SAP, lijkt me :-)

360 miljoen euro omzet in 2018 en een bod van 7,1 miljard euro.

Zeg niet, dat niet heel veel mogelijk is !
PGV
0
quote:

tatje schreef op 30 apr 2019 om 11:33:


Oud nieuws van 12 nov 2018.

De Duitse zakelijke softwaremaker SAP SE vergroot zijn aanbod, middels de overname van enquêtesoftwarespecialist Qualtrics International Inc. Daarvoor legt SAP acht miljard dollar neer. De deal werd opvallend genoeg zondagnacht aangekondigd, vlak voordat Qualtrics van plan was een beursgang te maken.

Qualtrics verwacht overigens dit jaar een wereldwijde omzet van 400 miljoen dollar te boeken. Het bedrijf gaat verder uit van een groei van 40 procent. De synergie met SAP zal voor nog betere resultaten zorgen.

400 miljoen dollar omzet ( zeg 360 miljoen euro ) in 2018 en SAP betaalt 7,1 miljard euro.

Het ging bij Qualtrics niet om de winst maar om de toekomstige mogelijkheden voor SAP, lijkt me :-)

360 miljoen euro omzet in 2018 en een bod van 7,1 miljard euro.

Zeg niet, dat niet heel veel mogelijk is !


Zou best mogelijk kunnen zijn, maar ik denk dat TT totaal uit de gratie is en de hype rond maps een beetje voorbij is. HG heeft zijn moment niet genomen. Mijn mening.
Sunshine Band
0
quote:

PGV schreef op 30 apr 2019 om 11:53:


[...]

Zou best mogelijk kunnen zijn, maar ik denk dat TT totaal uit de gratie is en de hype rond maps een beetje voorbij is. HG heeft zijn moment niet genomen. Mijn mening.

Geen aandelen meer. Wat doe je hier nog. Doei!
1.418 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,770   Verschil +0,19 (+2,18%)
Laag 8,518   Volume 517.570
Hoog 8,799   Gem. Volume 540.549
18-jun-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium